Mesajde Mircea » Joi 26-Oct-2006 14:31
Baieti, eu nu am Citroen (intentionez sa imi iau unul), acum am un Peugeot. Nu ma amestec in chestiunea cu CAN, ma refer la conectarea standard, pe conector ISO.
Ceea ce vreau sa spun este ca nu trebuie privit ca o preferinta a utilizatorului. Legarea impreuna a celor 2 fire de plus trebuie considerata intotdeauna gresita. Asta este parerea mea.
Iata cateva consideratii.
Dezavantaje la legarea impreuna ar fi:
- cele mentionate: grija de a opri/porni aparatul de fiecare data.
- este posibil ca, in starea cu cheia de contact scoasa, sa fie alimentati anumiti consumatori (datorita scurtului facut intre cele 2 fire de plus) care nu pot fi opriti din buton (nu au buton de off, singura oprire fiind scoaterea cheii de contact), ceea ce poate duce la nepornirea motorului (nu se mai invarteste demarorul) daca masina sta nepornita cateva zile.
Exista masini la care cheia NU poate fi scoasa in pozitia de Accesorii.
- in general "sistemul" sa cam faca singur ce trebuie, fara nici o contributie umana (pe cat posibil)
- de tinut seama de opinia creatorilor de aparate, respectiv de faptul ca a fost gandit un sistem de alimentare cu 2 fire de + separate: unul permanent pentru memorii si setari (din care NU se poate scoate putere audio mare pt ca are o siguranta de 0.5A) si un al doilea plus, conditionat de cheia de contact, cu siguranta in serie de 10A sau mai mult.
- conectarea este standardizata ISO, se gaseste configuratia pinilor conectorului ISO, impusa deci de un standard.
- cand oprim masina si ne dam jos NU trebuie sa facem efortul de a opri aparatul. Indiferent ca ar fi considerat de mic acest efort. La scoaterea cheii din contact aparatul trebuie sa se opreasca.
- cand venim la masina, ne asezam si bagam cheia in contact, aparatul sa porneasca "de unde a fost lasat", in aceeasi stare din momentul cand s-a scos cheia; aceasta stare poate fi: starea "off" (caz in care porneste tot pe off), starea "radio" caz in care porneste pe acelasi post (gama radio si frecventa radio), starea "alte surse" (CD, caseta magnetica, minidisc, memory stick etc) caz in care porneste de la minutul si secunda melodiei respective, deci continua melodia de unde a ramas.
O situatie deosebita, asigurata la masini mai sofisticate (de exemplu la 206) sau la playere mai sofisticate este urmatoarea. Deci in ce priveste pornitul si opritul player-ului treaba (a pune in contact acei 2 plusi sau a-i deconecta) poate fi facuta NUMAI in interior player, nu este nevoie de nici un modul suplimentar exterior. Exista playere care au asa ceva.
Iata acum o situatie ce se poate intalni frecvent.
Merg cu masina undeva, am un pasager in dreapta, ajung, opresc pe dreapta, cobor din masina ca sa cumpar ceva, voi lipsi 20 sau poate 30 de minute. La indepartarea de masina trebuie sa iau cheile cu mine, asta este lege. Lasam la o parte aspectul cu pozitia de accesorii, vorbim aici de ceva mult mai bun.
Pasagerul din dreapta ar dori sa asculte si el ceva la player pe durata acelor 30 de minute.
Cum se rezolva asta?
Mai intai ca la scoaterea cheii din contact aparatul trebuie sa se opreasca. Si se opreste. Exista insa un butonel (zis uneori de "safe mode"). Daca se apasa pe acest butonel atunci playerul incepe sa functioneze dar cu putere audio redusa (1 watt) si cu "stiinta" de a se opri singur dupa 15 minute de play-at. De fapt la fiecare apasare pe butonel, asta (oprirea automata) se va intampla dupa 15 minute din momentul apasarii. Deci daca pasagerul mai vrea "cantare" mai apasa pe buton, chiar inainte de expirarea primului interval de 15 minute, nu trebuie sa se preocupe cand se incheie aceasta perioada de 15 minute.
Evident ca absolut in orice stare (inclusiv in "safe mode") este functional si butonul de off al player-ului.