directie C4
Moderator: Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 22
- Membru din: Vin 04-Aug-2006 20:25
- Localitate: bucuresti
directie C4
am si eu o intrebare cu privire la directia masinii mele- C4-1.6 HDI. am avut inainte un peugeot 307 si la viteze mari directia era super, adica se intarea si spre deosebire de C4 meu nu reactiona la cele mai mici denivelari de pe sosea. la C4 trebuie permanent sa ajustez volanul ca sa pastrez linia dreapta mai ales la viteze mari 130-170- in situatia in care masina are 5000 de km si am mers pe drumuri ok. nu trage stanga dreapta si nici nu vibreaza volanul sa zici ca ar avea probleme de geometrie sau de echilibrare roti.asa e normal sau am totusi o problema ? mi se pare ca e ca directia de cielo ca sa va faceti o idee-super sensibila si dupa cum v-am zis reactioneaza la cea mai mica denivelare de pe sosea.
-
- just curious
- Mesaje: 22
- Membru din: Vin 04-Aug-2006 20:25
- Localitate: bucuresti
cosminbalan scrie:si deci se poate face ceva? sa inteleg ca toate C4 au chestia asta?
Mie directia mi se pare ok. Pot sa merg prin curbe cu roata lipita de linii si la 70 si la 150Kmph (ceea ce si fac de altfel, ca nu pot sa baleez de pe o banda pe alta in curbe). Nu face nici o figura (decit eventual cind incepe masina sa gliseze ca intru prea tare).
cosminbalan scrie:si deci se poate face ceva? sa inteleg ca toate C4 au chestia asta?
Nu toate au aceastĂŁ problemĂŁ. Numai C4-ul tĂŁu.
Mergi Âşi verificĂŁ geometria roĂžilor. AceastĂŁ defecĂžiune nu este specificĂŁ la C4 Âşi poate sĂŁ aparĂŁ la oricare alt tip de maÂşinĂŁ. Este o simplĂŁ defecĂžiune.
ÂŞi la C4 direcĂžia se ĂŽntĂŁreÂşte la viteze mai mari.
seridan scrie:ÂŞi la C4 direcĂžia se ĂŽntĂŁreÂşte la viteze mai mari.
Da, la mine incepe sa se simta de pe la 80-90. Daca plec prea tare de pe loc (0-40 in treapta 1, 40-85 intr-a 2-a) incepe sa se simta de pe la 60 (dar asta probabil din cauza ca tot rablamentul e prea preocupat sa invirta rotile decit sa-mi invirta mie volanul).
-
- just curious
- Mesaje: 22
- Membru din: Vin 04-Aug-2006 20:25
- Localitate: bucuresti
vezi la ATS, dar si geometria/presiunea.
Vad k esti din bucuresti, prin urmare se prea poate sa fi luat destule gropi.
eu problema asta nu o am (8000km) insa azot in roti.
Vad k esti din bucuresti, prin urmare se prea poate sa fi luat destule gropi.
eu problema asta nu o am (8000km) insa azot in roti.
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
Re: directie C4
cosminbalan scrie:am si eu o intrebare cu privire la directia masinii mele- C4-1.6 HDI. am avut inainte un peugeot 307 si la viteze mari directia era super, adica se intarea si spre deosebire de C4 meu nu reactiona la cele mai mici denivelari de pe sosea. la C4 trebuie permanent sa ajustez volanul ca sa pastrez linia dreapta mai ales la viteze mari 130-170- in situatia in care masina are 5000 de km si am mers pe drumuri ok. nu trage stanga dreapta si nici nu vibreaza volanul sa zici ca ar avea probleme de geometrie sau de echilibrare roti.asa e normal sau am totusi o problema ? mi se pare ca e ca directia de cielo ca sa va faceti o idee-super sensibila si dupa cum v-am zis reactioneaza la cea mai mica denivelare de pe sosea.
hmmm ...e ceva fuzzy in ce ne explici tu. daca spui ca masina nu trage stanga/dreapta de ce batzai de volan la 170 ?! ... banuiesc ca nu iei curbe la viteza aia ?! hai sa-ti explic eu ce patesti cred ca te pot lamuri. pe anumite drumuri (fara gropi vizibile - dar cu asfalt valurit - inclusiv dn1 sufera de asa ceva pe unele portiuni) combinat cu suspensia foarte tarea coupeului la peste 150-160 km/h poate aparea un fenomen de "plutire". ai impresia ca masina sare putin de pe sosea. vibratiile pot creste in aplitudine datorita valuriii si duc la un ruliu pe care suspensia de tabla a lui c4 nu mai e in stare sa-l preia eficient. masina merge pe traictorie si nu este necesar sa faci stanga/dreapta de volan. astfel nu faci decat sa induci si miscari de tangaj care pot fi destul de nasoale la vitezele alea.
sfatul meu, fa si o verificare ca sa te simti ok, dar incearca sa adaptezi viteza la conditiile drumului pe care mergi, si totul va fi ok.
Subscriu la ce spune regedit... asfaltul usor denivelat poate crea probleme la viteze mari, dar in general,
masinile cu suspensie moale sufera mai mult decat cele cu suspensie tare.
Cat despre senzatia de "intarire" a volanului - am vazut masini la care se intareste mai tare (e.g., Audi),
dar si masini la care nu se intareste mai deloc (e.g., Renault).
E o chestie pe care fiecare producator o implementeaza intr-o maniera proprie.
Daca tu ai mai mers cu alt C4 si ai impresia ca la tine se intareste mai putin atunci e treaba de service/garantie/etc, daca nu, nu.
masinile cu suspensie moale sufera mai mult decat cele cu suspensie tare.
Cat despre senzatia de "intarire" a volanului - am vazut masini la care se intareste mai tare (e.g., Audi),
dar si masini la care nu se intareste mai deloc (e.g., Renault).
E o chestie pe care fiecare producator o implementeaza intr-o maniera proprie.
Daca tu ai mai mers cu alt C4 si ai impresia ca la tine se intareste mai putin atunci e treaba de service/garantie/etc, daca nu, nu.
Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR
Citroën C4 Coupé VTR
-
- just curious
- Mesaje: 22
- Membru din: Vin 04-Aug-2006 20:25
- Localitate: bucuresti
OK Sammy, cred ca trebe sa facem un schimb de mashini :P. Ideea este ca si mie mi se pare ca volanul NU se intareste suficient la viteza mare (unde mare > 90-100 shi < 120 KM/h pt ca mai mult n-am incercat - rodaj).
Problema n-o costituie faptul ca ar trage masina intr-o parte sau alta ci ca trebuie sa am grija sa nu misc volanul deloc (de fapt trebuie sa-l tin fix), nici macar jumate de grad din greseala pentru ca masina incepe sa-si schimbe directia (destul de usor de mishcat pentru ca nu prea opune rezistenta in cazul meu). Rezultatul este o durere destul de mare a mainii care trebuie sa stea incordata in permanenta si pe care nu pot s-o "sprijin" de volan (evident, nu ma gandesc sa stau agatat de volan fara ca el sa se mishte). Toata povestea asta nu a avut, in cazul meu, nici o legatura cu denivelarile caii de rulare, denivelari pe care am ajuns sa le accept shi ignor fara a incerca sa le "ocolesc" (de parca ar fi si predictibile). Presiunea este cea default iar in curbe masina se comporta exemplar - chiar se "intareste" volanul (well, un fel de feedback) si directia este foarte precisa...problema apare doar cand volanul este la "punctul mort".
Alt aspect pe care nu stiu daca-l mai gasesc atat de normal este legat de faptul ca volanul are tendinta sa "sara"/traga destul de puternic la trecerea peste denivelari gen sine de tramvai (nu atunci cand acestea sunt perpendiculare pe directia de deplasare ci doar cand sunt oarecum pe diagonala, la un unghi intre 30 shi 60 de grade), la viteze mici, sub 40km/h. Din nou, n-am patit-o cu alte masini (mint, exceptie dacia :P): Megane (vreo 3), Punto.
Referitor la Renault/Megane: am mers si cu meganul la viteze chiar mai mari shi directia pare ceva mai stabila si predictibila din punctul meu de vedere. In cazul Punto-ului, no comment!
Problema n-o costituie faptul ca ar trage masina intr-o parte sau alta ci ca trebuie sa am grija sa nu misc volanul deloc (de fapt trebuie sa-l tin fix), nici macar jumate de grad din greseala pentru ca masina incepe sa-si schimbe directia (destul de usor de mishcat pentru ca nu prea opune rezistenta in cazul meu). Rezultatul este o durere destul de mare a mainii care trebuie sa stea incordata in permanenta si pe care nu pot s-o "sprijin" de volan (evident, nu ma gandesc sa stau agatat de volan fara ca el sa se mishte). Toata povestea asta nu a avut, in cazul meu, nici o legatura cu denivelarile caii de rulare, denivelari pe care am ajuns sa le accept shi ignor fara a incerca sa le "ocolesc" (de parca ar fi si predictibile). Presiunea este cea default iar in curbe masina se comporta exemplar - chiar se "intareste" volanul (well, un fel de feedback) si directia este foarte precisa...problema apare doar cand volanul este la "punctul mort".
Alt aspect pe care nu stiu daca-l mai gasesc atat de normal este legat de faptul ca volanul are tendinta sa "sara"/traga destul de puternic la trecerea peste denivelari gen sine de tramvai (nu atunci cand acestea sunt perpendiculare pe directia de deplasare ci doar cand sunt oarecum pe diagonala, la un unghi intre 30 shi 60 de grade), la viteze mici, sub 40km/h. Din nou, n-am patit-o cu alte masini (mint, exceptie dacia :P): Megane (vreo 3), Punto.
Referitor la Renault/Megane: am mers si cu meganul la viteze chiar mai mari shi directia pare ceva mai stabila si predictibila din punctul meu de vedere. In cazul Punto-ului, no comment!
caut inca un CX TRD2
@bkdc: stai un pic, pai mashina are o dinamica la 60 la ora, alta la 100, o cu totul alta la 130 si cu cat urci lucrurile se intampla diferit.
La 100 la ora e normal ca nu o sa mishti de volan sa intri de pe o banda pe alta ca si cum iei o curba
nu stiu cand am stat cu mana incordata asa cum spui tu, pai cred ca as fi lasat mashina in prima gara si as fi luat trenul. Volanul nu trebuie tinut fix, el are obiceiul sa stea fix
La viteze de 90-100 nu mi s-a intamplat ce spui tu, la 130 chiar mi se pare a se aseaza de drum.
eu unul am scaunul dat in spate atat cat sa ajung cu mainile pe volan, deci ar fi super suparator sa mi se intample asa ceva. Incearca ev un drum pe A2, la viteza legala ca nimeni nu te pune sa mergi in 160 si incearca sa iei o pozitie relaxata
Acum ce spui tu cu linia de tramvai, incearca sa o iei pe un drum cu piatra (nu cubica, ci din aia de pe vremuri f.f.f. denivelata) si o sa vezi cum face volanul, insa mashina nu o sa ia nici la dreapta si nici la stanga.
cand conduci un c4 cuvantul de ordine e relax, la 100 la ora deja e timpul de cruise control, bine, asta pana la boul din fatza ta care eu shtiu ce aberatie face pe drumurile mioritice
La 100 la ora e normal ca nu o sa mishti de volan sa intri de pe o banda pe alta ca si cum iei o curba


eu unul am scaunul dat in spate atat cat sa ajung cu mainile pe volan, deci ar fi super suparator sa mi se intample asa ceva. Incearca ev un drum pe A2, la viteza legala ca nimeni nu te pune sa mergi in 160 si incearca sa iei o pozitie relaxata
Acum ce spui tu cu linia de tramvai, incearca sa o iei pe un drum cu piatra (nu cubica, ci din aia de pe vremuri f.f.f. denivelata) si o sa vezi cum face volanul, insa mashina nu o sa ia nici la dreapta si nici la stanga.
cand conduci un c4 cuvantul de ordine e relax, la 100 la ora deja e timpul de cruise control, bine, asta pana la boul din fatza ta care eu shtiu ce aberatie face pe drumurile mioritice
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot