Cu alte cuvinte: sa traiti bine!
Articolul aici:
http://www.cotidianul.ro/index.php?id=7 ... dab7703542
"Rovinieta platita de automobilisti va ajunge, cu incepere din 2008, la un nivel aproape dublu fata de cel actual. Se estimeaza ca procentajul va fi si mai mare.
Nivelul rovinietei platite de automobilisti si de transportatorii de marfuri va creste semnificativ in urmatorii ani, in urma modificarii legislatiei europene.
Potrivit unei ordonante adoptate in urma cu patru ani de Guvern, nivelul anual al rovinietei pentru autoturisme va creste, de la 1 ianuarie 2008, de la 24 la 40 de euro, pentru motoarele non-Euro. Taxa se va majora de la 21 la 35 de euro in cazul propulsiei Euro I si de la 16,8 la 28 de euro pentru motoarele mai putin poluante. Detinatorii de microbuze vor trebui sa suporte majorari de la 216 la 360 de euro pentru vehiculele non-Euro, de la 210 la 350 de euro pentru Euro I si, respectiv, de la 204 la 340 de euro pentru Euro II. Actuala legislatie nu face diferentieri intre masinile dotate cu motoare cu standard de poluare inferior lui Euro II.
Rovinieta la marfuri, crestere de 2,5 ori
Pe linga ordonanta mentionata, valoarea rovinietei va fi influentata de o directiva a UE adoptata in primavara acestui an si care va intra in vigoare in iunie 2008. Desi face referire strict la transportul de marfuri, aceasta introduce principiile generale „poluatorul plateste“ si „utilizatorul plateste“, aplicabile si automobilistilor. Ca urmare, asociatiile transportatorilor estimeaza ca vor fi majorate nu numai taxele pe care trebuie sa le plateasca firmele de transport de marfuri, ci si cele care revin automobilistilor. Directiva permite recuperarea prin taxe de autostrada sau prin vinietele aplicabile mijloacelor de transport cu o masa maxima autorizata de peste 12 tone, a costurilor de intretinere, dezvoltare, de administrare sau a costurilor financiare presupuse de modernizarea autostrazilor si drumurilor nationale importante. Aplicarea directivei in transportul de marfuri va duce la majorarea rovinietei cu aproximativ 50% fata de nivelul stabilit pentru data de 1 ianuarie 2008 si la o crestere de 2,5 ori a sumei de plata fata de nivelul actual. Asociatiile transportatorilor spun ca efectele se vor rasfringe si asupra automobilistilor. „Toate categoriile de vehicule vor fi afectate de aceasta majorare. Principiile formulate sub deviza «utilizatorul plateste» si «poluatorul plateste» vor fi aplicate nu numai industriei transporturilor rutiere, ci si utilizatorilor de autoturisme personale“, spune Ioan Ilascu, reprezentant al Asociatiei Romane pentru Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI).
Utilizatorii infrastructurii rutiere vor trebui sa plateasca o taxa de drum stabilita in functie de o serie de criterii, printre care cele mai importante sint: tipul de autovehicul detinut, normele de poluare in care se incadreaza, masa maxima autorizata.
Ministerul Transporturilor tace
Desi a fost solicitat sa precizeze daca directiva europeana va afecta sau nu si automobilistii, Ministerul Transporturilor se margineste sa comenteze lapidar ca in prezent „se au in vedere modificari pentru actualizarea legislatiei“ (n.r. - cu directiva europeana). Pentru valoarea rovinietei de dupa 1 ianuarie 2008, ministerul a adoptat nivelul maxim permis prin Directiva nr. 38/2006.
*
Nori negri
Alte presiuni asupra rovinietei vin tot din directia Comisiei Europene. Un proiect de directiva a CE prevede un transfer al taxelor dinspre cele platite la inregistrarea unui autovehicul spre cele aplicate la utilizarea infrastructurii sau la achizitionarea combustibilului necesar. Potrivit initiatorilor, adoptarea directivei ar avea ca avantaj eliminarea dublei taxari a autovehiculelor cumparate intr-o tara si vindute in alta si ar introduce un principiu echitabil al platii taxelor in functie de intensitatea utilizarii autovehiculelor. "
O sa ne iasa pe nas UE si toate privatizarile astea... De fiecare data imi spun ca nu mai citesc ziarele si nu reusesc.
Rovinieta se dubleaza din 2008!!!
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Rovinieta se dubleaza din 2008!!!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
mare dreptate are nicu atunci cand citeaza" sa traiti bine" ... cu alte cuvinte: ... "s-o credeti voi!"
deci ...e tot mai bine ca intram si in UE .. ;-)
deci ...e tot mai bine ca intram si in UE .. ;-)
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
hai sa nu generalizam... "sa traiti bine!" nu e prea elegant sa cadem in patima populismului ieftin... suntem un grup sofisticat ce dreq? ;)
faptul ca rovigneta scumpeste usor, nu e mare chestie...
ia interesati-va cam care sunt taxele si impozitele auto in tarile in care "curge apa calda"...
(e.g., intrebati-l pe Matrix cam cat sunt taxele si impozitele auto la Helsinki)
faptul ca rovigneta scumpeste usor, nu e mare chestie...
ia interesati-va cam care sunt taxele si impozitele auto in tarile in care "curge apa calda"...
(e.g., intrebati-l pe Matrix cam cat sunt taxele si impozitele auto la Helsinki)
Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR
Citroën C4 Coupé VTR
...pana la Helsinki , iata impozitul pe mijloace de transport pe care-l vom plati de la 1 Ianuarie 2007:
Art.263, Codul Fiscal:
(2) in cazul oricaruia dintre urmatorele autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a acestuia, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 ccm sau fractiuni din aceasta cu suma corespunzatoare din tabelul urmator:
1. Motorete,scutere,motociclete 1-1600 ccm 7
2. Autoturisme , 1601 ccm - 2000 ccm 15
3. Autoturisme, 2001 ccm - 2600 ccm 30
4. Autoturisme, 2601 ccm - 3000 ccm 60
5. Autoturisme, peste 3001 ccm 120
6. Autobuze,autocare,microbuze 20
Art.263, Codul Fiscal:
(2) in cazul oricaruia dintre urmatorele autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a acestuia, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 ccm sau fractiuni din aceasta cu suma corespunzatoare din tabelul urmator:
1. Motorete,scutere,motociclete 1-1600 ccm 7
2. Autoturisme , 1601 ccm - 2000 ccm 15
3. Autoturisme, 2001 ccm - 2600 ccm 30
4. Autoturisme, 2601 ccm - 3000 ccm 60
5. Autoturisme, peste 3001 ccm 120
6. Autobuze,autocare,microbuze 20
... 15 ce? ...sau 120 ce? ..ca nu vad nici o unitate de masura?
LEI/AN/200 cmc sau fractiune
...am cautat mai multe detalii si ... : http://www.pmtgv.ro/anexa1_07.html
sau
http://www.curentul.ro/curentul.php?num ... &art=41671
Ultima oară modificat Lun 13-Noi-2006 16:26 de către dumiflo, modificat 1 dată în total.
SAMmy scrie:hai sa nu generalizam... "sa traiti bine!" nu e prea elegant sa cadem in patima populismului ieftin... suntem un grup sofisticat ce dreq? ;)
faptul ca rovigneta scumpeste usor, nu e mare chestie...
ia interesati-va cam care sunt taxele si impozitele auto in tarile in care "curge apa calda"...
(e.g., intrebati-l pe Matrix cam cat sunt taxele si impozitele auto la Helsinki)
Va ajut eu cu linkul pt taxa de drum din Olanda:
http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/index.htm
La "Soort voertuig" - selectati "Personenauto"
la "Provincie" - ce va place - sa zicem, Utrecht
"Brandstof" - tipul carburantului
"Gewicht" - atentie - este masa (greutatea) masinii, nu capacitatea cilindrica!
De exemplu:
pt C3 1.4i -> 304 euro/an, pt C3 1.4 HDI -> 676 euro/an,
pt C4 1.6i -> 448 euro/an, pt C4 1.6 HDI -> 896 euro/an,
pt C5 2.0 HDI -> 1224 euro/an
Simpatic, nu?

mars2k scrie:Va ajut eu cu linkul pt taxa de drum din Olanda:
http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/index.htm
La "Soort voertuig" - selectati "Personenauto"
la "Provincie" - ce va place - sa zicem, Utrecht
"Brandstof" - tipul carburantului
"Gewicht" - atentie - este masa (greutatea) masinii, nu capacitatea cilindrica!
Simpatic, nu?
Acolo parca zice ca pt masinile mai vechi de 25 de ani, poti fi scutit de taxa de drum, nu ?
Ce bine de mine in cazul asta


jgr1001 scrie:Acolo parca zice ca pt masinile mai vechi de 25 de ani, poti fi scutit de taxa de drum, nu ?
Ce bine de mine in cazul asta(daca locuiam in Olanda si aveam Cx-ul acolo
)
Vestea buna este ca acolo masinile mai vechi de 25 ani sunt intr-adevar scutite de taxa de drum. ;)
Vestea proasta este ca, daca dupa 8 ani de rezidenta acolo nu vorbesti limba bastinasilor, iti iei amenda de 8000 euro.

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@SAMmy & matrixu: uitati sau va faceti ca uitati ce salarii sint in "tarile cu apa calda". "totul e relativ", cum spunea Einstein. Pai credeti ca daca aveam 4000 de euro salariu ma interesa ca e rovigneta 40 de euro pe an (cu alte cuvinte suma pe care o platesc pentru "privilegiul" de a da cu masina in gropi si pentru faptul ca stau in ambuteiaje in afara localitatii)? Pentru cei de pe plaiurile mioritice: citi dintre voi au salariul peste 500 de euro? Dar peste 1000 de euro?
Adaugati la toate astea recenta scumpirea a gazelor, scumpire care va genera alte scumpiri in lant si o sa aveti un tablou si mai mirific...
Adaugati la toate astea recenta scumpirea a gazelor, scumpire care va genera alte scumpiri in lant si o sa aveti un tablou si mai mirific...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Nici eu n-am vrut sa intram intr-o discutie serioasa pe teme politice
pentru simplul motiv ca nu exista solutii simple si generale,
dar asa de chestie fac doua remarci...
Chestia cu salariul cade... chiar pastrezi proportiile, tot ei platesc mai mult...
mult mai mult!
Intai se consolideaza bugetul pe spinarea cetateanului, apoi se fac proiecte de infrastructura...
cum la noi doar 20% din pop este activa... tragi tu concluzia... cand vom invata sa muncim ca ei,
vom putea sa traim ca ei...
In plus, nu te opreste nimic sa ai salariu mare... exista oameni in Ro cu salarii de Eu...
Ah, ca nu suntem noi toti printre ei... nu Basescu e vinovat pentru asta! ;)
pentru simplul motiv ca nu exista solutii simple si generale,
dar asa de chestie fac doua remarci...
Chestia cu salariul cade... chiar pastrezi proportiile, tot ei platesc mai mult...
mult mai mult!
Intai se consolideaza bugetul pe spinarea cetateanului, apoi se fac proiecte de infrastructura...
cum la noi doar 20% din pop este activa... tragi tu concluzia... cand vom invata sa muncim ca ei,
vom putea sa traim ca ei...
In plus, nu te opreste nimic sa ai salariu mare... exista oameni in Ro cu salarii de Eu...
Ah, ca nu suntem noi toti printre ei... nu Basescu e vinovat pentru asta! ;)
Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR
Citroën C4 Coupé VTR
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats