Bateria C4

probleme de natura tehnica, precum si cele rezultate in urma diverselor incidente

Moderator: Echipa Tehnica

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 14-Noi-2006 19:04

Masina nu are nici o modificare pe partea audio, sau electrica in afara de alarma care a fost montata in service citroen.
Masina a stat cam 19 zile nepornita.
Bateria se presupune a fi noua :-#
Inca nu a ajuns in service, dar sper poate sapt asta sa isi faca cineva timp sa se ocupe..

@Silvius...m-am obisnuit

Kerekash_KRK
simpatizant
Mesaje: 93
Membru din: Joi 14-Sep-2006 10:16
Localitate: Bucuresti

Mesajde Kerekash_KRK » Joi 16-Noi-2006 08:54

O pronlema ciudata am si eu cu bateria... Mai las masina in parcare si cand vin ma trezesc ca e in economy mode, am zis eeehhh o fi sunat alarma toata noaptea si a intrat in economy. Dar am mers vreo 2-3 ore cu masina prin oras dupa care am parcat, am lipsit 20 de minute (alarma nu a sunat ca eram la 10 metrii de masina si as fi auzito) si cand am venit in masina economy mode era activat. De ce? nu era nici un consumator.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 16-Noi-2006 13:48

Masina a fost ieri la Service, i s-a schimbat bateria din nou cu una noua, oamenii au fost fff cooperativi, draguti, nici o problema de comunicare. Mari teste nu prea s-au facut pentru ca nu aveau miliampermetru sau multiampermetru ceva de genul(mersi Mugurel).
Nici macar la ATS nu exista un asemenea instrument de masurat consumatorii.
Electricianul de acolo a promis ca va reveni cu un telefon in momentul cand face rost de aparatul asta, ca sa mai faca niste teste la masina.
Serviceul este Alpha Motors din Constanta, care de data asta au luat nota 10! Platforma venita acasa + cooperativitate + baterie schimbata + promisiuni :).

Alarma a luat-o razna cand au activat-o, s-a mers si la cei cu alarma(fostul service citroen), au dat-o jos si probabil ca vor da alta noua...Cei de acolo au zis ca e posibil sa fie din cauza ca a stat fara curent si dezactivata atat de mult timp...Meseriasa alarma asta MAAT :chain:.
Acum masina in sfarsit merge, si altfel, decat pe platforma :D...

O chestie ciudata care am aflat-o ieri, a fost ca masina nu a vrut sa porneasca in momentul cand s-a luat curent de la alta baterie(masina era un A4).
Se aprindea bordul, totul era functional numai ca in momentul cand se dadea cheie nu se intampla nimic... Cand s-a pus bateria noua, a luat-o la prima cheie!!! Care ar fi explicatia?


PS: Stie cineva unde si cum as putea sa montez un modul suplimentar pt alarma asta? Vreau senzorul ala de inclinatie, ca imi vin rotile in vreo 2 sapt si parca m-as simti mai in siguranta sa stiu ca masina urla daca vrea cineva sa o ridice :).


@Kerekas, se pare ca ai un consumator ceva. Ai verificat pozitiile? ca eu am mai patit sa le las aprinse si de acelasi comportament am avut si eu parte.

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Joi 16-Noi-2006 14:15

Mi se par de-a dreptul penibili mesterii din service-urile astea. Cum naiba sa nu aiba un electrician cu multimetru? Sunt ridicoli. Tinand cont cate probleme pot sa apara la instalatia electrica a unei masini, electricianul e un om de baza, iar multimetrul e scula lui de capatai. Ce rost mai are sa mai discutam de analizoare Lexia si alte dispozitive care plutesc in sfere mult mai "inalte"? Orice electronist amator are un multimetru, care nici nu-i scump de altfel (bine, exista si scule mai performante, dar nu era neaparata nevoie de asa ceva ca sa masoare un amarat de curent). Poate ca a fost doar o scuza pentru nepriceperea lor, ca mi se pare de-a dreptul stupid motivul invocat (lipsa unui multimetru).

Ca sa-ti porneasca masina folosind bateria altei masini e nevoie de cabluri de curent mare prevazuti cu clesti care se fixeaza pe bornele bateriei (se gasesc si in supermarket-uri). Atentie, ca nu orice improvizatie sau ciurucaraie va da rezultatele scontate. Cablurile respective trebuie sa suporte curentii mari de pornire ai motorului "victimei" (cam 100 de Amperi la benzina, in jur de 200 de Amperi la diesel). Se leaga pur si simplu cele 2 baterii in paralel ("+" la "+", respectiv "-" la "-"), se porneste motorul masinii "donoare" si d-abia dupa aceea se da la cheie si la masina ramasa fara baterie.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 16-Noi-2006 14:19

Rectific...e vorba de miliampermetru..acum m-am uitat pe mesajul de la Mugurel :oops: ....acest aparat care nu il au nici cei de la ATS(asa s-a comunicat de cei de la service)

@Vldst...exact asa s-a procedat, cel cu Audiul avand destula experienta in asa ceva. Mai are un "junghi" (asa ii zice el , e vb de un A2) care tot timpul ramane fara baterie.

Oricat de "inversunat" as fi eu pe serviceuri de data asta chiar nu s-a putut reprosa nimic..... cand e de bine zicem de bine, cand e de rau zicem de rau ;)

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Joi 16-Noi-2006 14:41

Exista intr-adevar scule mai performante si mai scumpe (miliampermetre) care pot sa masoare curenti de mica si foarte mica intensitate. Dar pana si un multimetru digital chior, care se gaseste la orice colt de strada, poate sa masoare curenti de ordinul miliamperilor, cu mai mare sau mai mica precizie. In cazul tau, nu cred ca era nevoie sa cauti acul in carul cu fan. In mod normal, singurul consumator cand ai masina inchisa ar trebui sa fie doar BSI-ul, care intra si el intr-o stare "dormanta" dupa 2-3 minute de la inchiderea masinii. Curentul absorbit de BSI-ul in stare "dormanta" n-ar trebui sa fie prea mare (banuiesc ca e vorba de cativa zeci de mA). Daca ai consumatori "paraziti", curentul de descarcare ar putea fi considerabil mai mare (spre sute de mA). Banuiesc ca bateria ta se descarca destul de repede (2-3 saptamani), curentul de descarcare fiind suficient de mare pentru a fi masurat si fara o scula super-performanta. Bateria se descarca oricum, chiar si fara niciun consumator, stand pe loc...

Intr-un fel au si ei nitica dreptate. Un aparat digital chior, s-ar putea sa aiba o rezistenta interna prea mare pentru a masura cu acuratete curenti foarte mici, dar eu cred ca la nivel de miliamperi un aparat simplu se poate achita de sarcina asta. N-ar fi indicat insa sa masori curentul de pornire cu o asemenea scula sau, in general, curenti mai mari, asta deoarece caderea de tensiune datorata rezistentei interne a aparatului ar putea sa faca sa-ti apara pe baterie o tensiune mai mica de 12 Volti.

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Joi 16-Noi-2006 16:08

miliampermetrul de care vorbeam cu Matrixu, era unul extrem de sensibil de forma unui cleste care masoara curenti de la 10mA. Se pune in felul urmator: se deschide si lasi cablul bornei plus sa fie in interiorul cercului format la inchidere. Apoi trebuie lasat vreo 30 min si se masoara curentul care trece. Daca este mai mare de 200mA atunci apar consumatori auxiliari. Un consum normal este de 70-80mA. Credeti-ma ca am facut eu in Franta. Am adus si eu repede unul din asta si mi l-au stricat mecanicii ( au rupt banda din el) si recunosc ca nu am mai comandat altul. Costa cam 400 euro... :lol:

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 16-Noi-2006 16:21

Exact!! despre asta era vorba, si nu exista in serviceul de la Constanta.
Insa am promisiuni ca vor face rost si vor testa masina cu ala...acum sa vedem ... :roll:

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Joi 16-Noi-2006 18:16

Cleste ca asta am eu la servici..... dar nu poate masura curenti mai mici de 100mA. Daca vrea cineva, imi da telefon si vedem cum aranjam.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Sâm 25-Noi-2006 13:26

Astazi s-a pus alarma noua, impreuna cu senzorul ala de inclinatie, s-au facut toate masuratorile, inclusiv cu acel miliampermetru, si consumul cu alarma activata se situeaza undeva la 50MA, deci mai mult decat rezonabil. Fara alarma activata consumul este 10MA sau 1MA(parca e camputin) nu mai tin minte exact.
Ramane insa totusi un mister, de ce s-a consumat bateria prima data, pentru ca a doua oara, clar a fost aceiasi baterie, si nicidecum una noua.
Ramane de vazut cum se va comporta pe viitor, cu toate ca nu mai vad nici un motiv sa se descarce bateria, avand in vedere ca nu exista consumatori mari.

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 02-Ian-2007 22:44

Iata clestele la care banuiesc ca se referea Mugurel:

Imagine

Dar trebuie sa-l corectez pe Mugurel ca si pe cei care s-au referit la scula de masurat curenti intr-un circuit inchis ca fiind MILIAMPERMETRU. Nu e vorba de miliampermetru, ci de CLAMPMETRU. Acest instrument permite masurarea curentilor alternativi (doar sinusoidali, daca scula nu e True RMS), dar si a curentilor continui (daca clampmetrul include pe cleste si un senzor Hall) fara a intrerupe circuitul prin care trece curentul respectiv. Aceasta e o calitate deosebita a clampmetrului care il face scula ideala in situatia in care se doreste in special masurarea curentilor mari (multimetrul ar fi direct traversat de curentul masurat, iar pentru masurarea curentilor mari multimetrul ar trebui sa suporte valori ridicate ale curentilor masurati), dar si pentru cazul curentilor mici, atunci cand nu se doreste o interventie directa asupra circuitului supus masurarii (deschiderea circuitului si intercalarea unui multimetru). Cateva detalii despre principiile de functionare ale acestui instrument de masura puteti gasi aici:

http://www.kew-ltd.co.jp/en/support/mame_02.html

In imaginea de mai sus puteti admira un clampmetru pentru curenti AC/DC, Kewtech KT203, achizitie personala. Nu va luati dupa nume, nu e chiar o chinezarie luata din piata, firma producatoare e japoneza, aparatul e "Made in Thailand". M-a costat 310 RON (de unde 400 de Euro :shock: ) si a fost cumparat de la un magazin de pe Str. Maica Domnului, din Bucuresti. Dupa cum se poate vedea si din imagine, poate masura curenti AC/DC (pe cleste), tensiuni AC/DC (pe sonde) si rezistente, cu buzzer de continuitate (tot pe sonde).

Ca sa va lamuriti la ce este util un asemenea aparat, poza de mai sus e facuta cu clampmetrul avand clestele inchis pe borna "+" a C3-ului meu. La momentul testului, masina era inchisa cu alarma armata. Curentul masurat de clampmetru (curentul debitat de baterie) la momentul respectiv era de 80 de mA. Adica masina mea consuma in stare de "repaus" (cu COM-ul adormit, alarma armata, restul consumatorilor opriti) un curent de maxim 100 de mA. Nu am avut rabdare sa stau vreo 30 de minute ca sa ma conving ca nu apar varfuri de curent de la eventuali consumatori paraziti, dar in cele cateva minute cat m-am jucat cu scula pe bateria de la masina mea, totul a fost OK.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 02-Ian-2007 23:19

Aha... deci practic scula asta masoara practic inductia care se face in bobina aia care probabil ca e in cleste (cel putin in cazul CA).
Ce a avansat tehnica asta... nu mai poti sa masori consumul in stand-by decit cu o scula de 310 RON, un multimetru de 12 RON nu mai e bun :lol:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 02-Ian-2007 23:31

nicum scrie:Aha... deci practic scula asta masoara practic inductia care se face in bobina aia care probabil ca e in cleste (cel putin in cazul CA).
Ce a avansat tehnica asta... nu mai poti sa masori consumul in stand-by decit cu o scula de 310 RON, un multimetru de 12 RON nu mai e bun :lol:


Da, pentru curenti continui e folosit senzorul Hall care e undeva pe capetele clestilor, iar pentru pentru curenti AC bobina (clestele e de fapt un transformator). E bun si multimetrul, dar dezavantajul lui este ca trebuie sa intrerupi circuitul (nu intotdeauna iti doresti lucrul asta) si nu poti masura curenti mari cu el (zeci de Amperi, chiar sute de Amperi in anumite situatii). In plus, oricat de performant ar fi multimetrul, el are o rezistenta interna, mica ce-i drept, iar lucrul asta duce la caderi de tensiune nedorite pe multimetru afectand precizia masuratorii (in special la curenti masurati mai mari).

Pentru cazul particular al curentilor de stand-by la o masina (curenti de valori mici), parerea mea personala este ca se poate folosi si un multimetru obisnuit (preferabil sa se intercaleze pe borna de "-" multimetrul pentru a nu face din greseala scurt pe sasiu, daca se foloseste borna "+"). Eu unul mi-am cumparat clampmetrul (recunosc ca a costat ceva) pentru ca sunt un electronist pasionat in timpul liber si imi place sa am mereu scula potrivita atunci cand nevoia o cere (in limitele bugetului disponibil, ca asa m-as duce si maine sa-mi cumpar un osciloscop de nu stiu cate sute de MHz, poate si GHz :lol: ).

schumi
simpatizant
Mesaje: 34
Membru din: Joi 31-Aug-2006 15:50
Localitate: Capitala Banatului

Mesajde schumi » Mie 03-Ian-2007 23:38

Kerekash_KRK scrie:O pronlema ciudata am si eu cu bateria... Mai las masina in parcare si cand vin ma trezesc ca e in economy mode, am zis eeehhh o fi sunat alarma toata noaptea si a intrat in economy. Dar am mers vreo 2-3 ore cu masina prin oras dupa care am parcat, am lipsit 20 de minute (alarma nu a sunat ca eram la 10 metrii de masina si as fi auzito) si cand am venit in masina economy mode era activat. De ce? nu era nici un consumator.


si eu am observat asta la a mea de cateva ori, mai ales acum cu noptile astea mai reci. bag contactul si imi zice economy mode active!! e normal asa ceva ? cu bateria nu am avut probleme deloc, dar vazand mesajul asta mi-am adus aminte ca am vazut mesajul dar l-am considerat normal!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 04-Ian-2007 13:10

probabil ca se activeaza cind tensiunea din baterie este constant sub o anumita limita. asta se poate intimpla de ex din cauza drumurilor scurte in timpul carora se folosesc farurile si ventilatorul, eventual A/C-ul, dezaburirea, etc, iar bateria nu are timp sa se incarce, lucru la care se mai adauga si temperaturile mai scazute care au ca rezultat slabirea curentului in baterii (se incetineste reactia dintre placi si acid)
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available


Înapoi la “Probleme C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu