Mesajde SAMmy » Vin 17-Noi-2006 15:54
@nicum: Faci o confuzie... mai documenteaza-te... ;)
In majoritatea tarilor Europei cifra octanica la pompa este RON, unde RON - research octane number, ro., COR.
In America si unele tari ale Europei, cifra octanica la pompa este (RON + MON) / 2 - media aritmetica unde MON - motor octane number, ro., COM.
In cazul OMV Carrera 100, RON - 100, MON - 88, iar media aritmetica este 94 ~ 95,
iar in cazul OMV Carrera 95, RON - 95, MON - 85, iar media aritmetica este 90 ~91.
Simplu, nu?
Cat despre autoaprindere... aceasta nu este posibila decat in cazul motoarelor
de generatie mai veche, cu carburatie si aprindere mecanica.
In cazul masinilor cu injectie electronica, daca cifra octanica scade sub valoarea tolerata/agreeata,
FMS-ul nu poate compensa prin delay-uri de control, iar computerul de bord afiseaza un mesaj de eroare.
@nicum: In cazul BX-ului tau cred ca se poate sa fi fost autoaprindere, dar ma indoiesc ca motivul
a fost cifra octanica scazuta a benzinei, masinile de generatia BX-ului "tolereaza" si benzina de COR - 90, COM - 80... ;)
Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR