Probleme Xsara

Forum de discutii generale despre Citroen Xsara. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mie 30-Mar-2005 09:06

deja incepe sa sune interesant...
zdranganeala de la centura de siguranta fata

am si eu asa ceva dar nu sint sigur ca e de la centura. zgomotul l-am avut dintotdeauna dar baietii de la ATS au zis ca e ba de la sistemul de inchidere al usii ("ciocul" de la inchizatoare ar vibra) ba ceva din interiorul usii, ca in final sa nu aiba nimic (dupa parerea lor). Adevarul e ca, exact ca si in cazul tau cu motorul, nu face tot timpul.
La centura m-am gandit si eu dar nu as desface-o de capul meu.
Oricum daca te tine sa o demontezi si descoperi ce e fac cinste.

Cu motorul te-am intrebat pentru ca exact aceeasi simptoma am vazut-o si la alte masini (alfa romeo al unui amic, fostul cielo al lui taica-meu care acum e praf). As putea sa mai investighez.
Dupa ce spui tu ar trebui sa am si eu grija, turatia fiind una dintre prietenele mele bune. Am luat "cut" la benzina de vreo cateva ori la peste 6500 ture. Apropo, care e turatia exacta la care iti taie alimentarea?

Avatar utilizator
metrathon
simpatizant
Mesaje: 57
Membru din: Mar 15-Iun-2004 15:00
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde metrathon » Mie 30-Mar-2005 11:17

Treaba interesanta este ca la masina mea nu am zona rosie, ceea ce mi se pare o tampenie absoluta ... probabil ca nu au mai avut franzejii vopsea colorata. Dar iti spun din experienta de zi cu zi ca peste 5700 nu mai trage, doar se tureaza aiurea. De obicei cand ma dau la ea schimb la 5500.
Mi-a scapat de vreo 3-4 ori piciorul aiurea cand era la punctul mort si s-a dus in 6+ si s-a taiat gazul pe la 6500.
Despre zgomotul din pilon, iti spun sigur ca de acolo e, se aude foarte clar ... ramane s-o despoi. Ce draq, daca pot s-o faca flacaii aia de la service, eu de ce n-as putea.
Trebuie sa ma duc la revizia de 50k km. O sa le frec alora capul sa-mi ia motorul la puricat. Si-o compresie daca e necesar. Ideea este urmatoarea: cand masina e in garantie, baieteii de la ATS o sa-ti spuna cate in luna si in stele sa te convinga ca totul e ok si ca asa e ea. Poate dupa ce iese din garantie, vor deveni mai interesati sa descopere bubele.
Aaaa, si sa nu uit, inca un fault: directia si ambreiajul (adica chestiile hidraulice) imi merg mai greu ca pe alte Xsara (am testat doua intre timp).

E cam praf biata fata ... am supra estimat-o :)

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 30-Mar-2005 11:58

Sau mai corect spus ai confundat o masina de strada cu una de raliu. :twisted:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
metrathon
simpatizant
Mesaje: 57
Membru din: Mar 15-Iun-2004 15:00
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde metrathon » Mie 30-Mar-2005 12:04

Nu e adevarat. Am dat 14,500 pe masina asta, cu motor 1.6 16v. E gradata pana la 7000, producatorii se lauda ca e semi-sportiva. Puterea maxima e pe undeva pe la 5000+, cuplul si ala destul de sus, e masina de turatii nu de schimbat la 1800. Am avut super grija de ea, bag numai benzina de 100, nu dau in gropi, numai super ulei, pana si lichid de parbriz ii dau super scump.

La cat bag in ea, macar atat ar trebui sa-mi asigure, senzatiile cu care imi e datoare. Daca motorul imi moare dupa 50k km, inseamna ca frantujii sunt varza si asta ma va prevenii de la a cumpara masini PSA pe viitor.

Desi, nu cred ca motorul are vreo buba iremediabila. Cel mai probabil vreo problema pe la injectoare/bujii/avansa, ma rog, ceva care se poate repara. Nici nu vreau sa ma gandesc ca chiar isi da duhul. Ar fi de tot rasul. Oricum, in toamna asta imi schimb masina, dar totusi vreau sa stiu ce are.

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Mie 30-Mar-2005 12:04

metrathon scrie:E cam praf biata fata ... am supra estimat-o :)


Cred ca ti-ai cam batut joc de ea, daca la 50.000 de km iti face asemena probleme.... :( . Totusi are un motor de 1.6 si 110 cai....Iti luai mai bine un VTS parca de 160 de cai si cred ca nu apareau asa de repede probleme la motor.
Prea ai bagat piciorul in ea, dar daca ti-a placut, acum merita sa bagi niste bani in ea sa o aranjezi :) sau, fiind in garantie sa-i freci pe baietii de la ATS(mai bine!).

Parerea mea....

Bafta!
Oricum probleme prea mari nu pare sa aiba...

Avatar utilizator
metrathon
simpatizant
Mesaje: 57
Membru din: Mar 15-Iun-2004 15:00
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde metrathon » Mie 30-Mar-2005 12:09

Asa cum spuneam si mai sus, bag banii cat e nevoie, fara nici o problema. O vreau ca noua si banii nu-s o piedica. Mi-e draga si in plus o va prelua prietena mea. Numai ca un motor care moare dupa 50k km in conditiile unei exploatari nu BATJOCORITOARE ci SPORTIVE nu imi inspira incredere.

scozmin
pasionat
Mesaje: 105
Membru din: Joi 21-Oct-2004 20:56
Localitate: bucuresti

Mesajde scozmin » Mie 30-Mar-2005 18:19

metrathon : eu zic in primu rand sa-i faci un test de compresie sa vezi daca e mai mica decat la carte sau daca sunt diferente intre cilindri; apoi o diagnoza electronica a motorului sa vezi daca are eventuale coduri de eroare, etc
abia apoi poti sa spui daca motoru e praf;
eu sincer sunt absolut convins ca nu e o problema grava , pt ca spui ca i-ai dat consumabile de cea mai buna calitate (benzina ,ulei ,filtre) si in general ai avut grija de ea; un motor turat care are consumabile de buna calitate si schimbate la timp nu are de ce sa cedeze , din contra eu cred ca e chiar "fericit" :D ;
ai observat cumva o lipsa de putere la demaraje sau in reprize?

edit: cand spun ca un motor turat e "fericit" nu ma refer la unul tinut la 5-6000 ture ,in sarcina si pe distante lungi (adica incontinuu) ;un asa regim cred ca ar cam obosi orice motor destul de repede;
dar reprize pana la 5-5500 ture eu zic ca sunt sanatate curata pt motor cu conditia SA NU FIE RECE motorul!!

Avatar utilizator
metrathon
simpatizant
Mesaje: 57
Membru din: Mar 15-Iun-2004 15:00
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde metrathon » Mie 30-Mar-2005 19:13

Nu l-am omorat chiar asa ... la drum lung nu l-am tinut (pentru perioade mai lungi) mai sus de 4500. Iar de tras, trage super bine, mult mai bine decat cele doua Xsara identice in care m-am dat. Pe probate ...

Vad ca stii ce ar trebui facut. Ai vreo idee si unde as putea face toate minunile insirate mai sus?

scozmin
pasionat
Mesaje: 105
Membru din: Joi 21-Oct-2004 20:56
Localitate: bucuresti

Mesajde scozmin » Mie 30-Mar-2005 21:19

nu stiu chiar asa bine cum poate am dat impresia :)
dar
compresia o poti face in orice service care are o astfel de scula (care nu e deloc ceva f complex) doar trebuie sa stii care trebuie sa fie valorile pt ca cei de la serviceul respectiv e posibil sa nu stie ; oricum din cate stiu eu compresia ar trebui sa fie intre 9-10:1; e posibil sa scrie asta si in cartea ei tehnica ; e si un site care da valorile compresiei pt diverse motoare, dar nu mi-l aduc aminte acum; o sa-l caut si il postez aici;
dar daca nu ti se pare ca a pierdut din putere atunci e putin probabil sa aiba probleme cu compresia; ulei consuma?
diagnoza electronica se face mai mult ca sigur la ATS, dar se presupune ca cei de la ATS sunt in "embargo" :lol: , asa ca raman cei de la Champion http://www.champion.ro/service.htm
si avand in vedere ca problemele tale sunt la pornire la rece ,cred ca nu functioneaza corect socul automat; poate e defect un senzor. poate e infundat ceva; la diagnoza ar trebui sa apara ceva mesaje de eroare (care se stocheaza in ECU, nu trebuie neaparat sa faca probleme la diagnoza)

Avatar utilizator
metrathon
simpatizant
Mesaje: 57
Membru din: Mar 15-Iun-2004 15:00
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde metrathon » Joi 31-Mar-2005 11:35

Sa-mi iau banii pe luna asta si ma duc la bajeti. Nu consuma ulei, nici un strop.
Va tin la curent cu rezultatele.

Aaa, si inca ceva, daca tot vorbeam de probleme. De fapt doua chestii, una cu solutie, alta fara (pana acum):
1. Se slabeste frana de mana si apare un clancanit. Se rezolva prin strangerea la fiecare 20k km a unui surub.
2. Un bazait din bord, cand pronesc masina, ca la neon. E electric pe fata deci nu intra la categoria scartaituri, clancaneli samd. Mi-a aparut din senin, fara nici un advertisment si nu mai scap de el. Inca un item pe lista de dus la service. Nu-l auzi decat daca stai pe loc cu masina, dar SE AUDE. Chair si cu muzica pornita (incet e drept).

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 31-Mar-2005 14:39

Nici eu nu cred ca e ceva de nerezolvat. Probabil socul automat si/sau vreun senzor. Totusi ca regula generala: masinile exploatate in regim normal (3-4000 de ture la benzina) rezista mai mult decit cele exploatate la blana. Si motorul meu are 6000 de ture, dar rareori ajunge peste 4000. In general ma stradui sa il tin peste 2000 (sa nu fortez cutia si ambreiajul) si sub 4000 (din motive de consum).
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
metrathon
simpatizant
Mesaje: 57
Membru din: Mar 15-Iun-2004 15:00
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde metrathon » Joi 31-Mar-2005 14:42

Cum explicati faptul ca la Xsara 1.6 16vmodel 2003 nu exista zona rosie la turometru? Nu am mai vazut asa ceva si nu inteleg motivul ... de fapt nu sunt sigur ca exista unul.

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Joi 31-Mar-2005 14:56

Cum naiba nu are zona rosie? A mea e Xsara II, din 2001 si are asa ceva. Nu stiu acum de la cat pleaca (am impresia ca de la 6000rpm), dar sigur are.

Avatar utilizator
metrathon
simpatizant
Mesaje: 57
Membru din: Mar 15-Iun-2004 15:00
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde metrathon » Joi 31-Mar-2005 15:14

N-are :D E data draq ... am turometru gradat pana la 7000 FARA zona rosie.

In acelasi timp haideti sa va mai spun o treaba: acum ceva timp m-am cocotat intr-un VTS de 1.6 16v 2001. Diferenta fata de a mea consta in:
- are numai doua usi
- are un eleron mic
- are cadranele albe
- e gradata pana la 8000 si zona rosie incepe de la 7000 ... ceea ce ma duce cu gandul al faptul ca pe acest motor zona rosie incepe de la 7000 si cum turometrul meu este gradat doar pana la 7000 ... nu are zona rosie.

Ce spuneti de rationamentul asta? Face sens? Doar sunt aceleasi motoare, cu aceeasi putere.

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Joi 31-Mar-2005 15:30

Hai ca m-ai facut curios. Deseara, cand ajung acasa, am sa ma uit la a mea sa vad exact de la cat porneste zona rosie si am sa ma uit si la o Xsara III a unui vecin. Banuiesc ca a ta ultimul model, cel cu proiectoarele in spoiler, nu?


Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu