suspensia?
Moderator: Echipa Tehnica
suspensia?
O intrebare despre comportarea bx-ului . Cand iau curbele mai tare un pic ... (nu ca la raliu) am impresia ca se lasa mai mult decat ar trebui pe stanga sau respectiv dreapta , depinde de viraj iar roata pe care se lasa masina pare a fi mai rigida atunci si denivelarile intalnite se resimt cam tare zic eu mai ales pe fata , sferele sunt cam toate schimbate cu technosir ... inclusiv centrala masina raspunde bine cand te lasi pe colturi sau bare , se ridica corespunzator / coboara ... ce naiba o fi ?
Catalin
da , am pierderi de aderenta , cilindri cred ca au ceva uzura ca in ultma vreme se lasa jos si botul dupa o zi , inainte statea sus , sferele , hmmm cred ca asa a facut de cand erau noi ...
am observat un fenomen ciudat , dupa ce i-am schimbat lhmul a stat teapana si de spate chiar o zi ... dupa 2 zile aceasi stare se culca de spate repede.
am observat un fenomen ciudat , dupa ce i-am schimbat lhmul a stat teapana si de spate chiar o zi ... dupa 2 zile aceasi stare se culca de spate repede.
Catalin
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Spune-ne parametrii sferelor. Faptul ca masina se inclina pe curbe nu are legatura cu faptul ca se lasa repede pe burta, decit daca cilindrii sint excesiv de uzati. E normal daca ai sfere moi sa se lase. Daca le-ai schimbat de curind, probabil ca sferele astea sint mai moi si atunci rezulta si acest comportament. Ca revers, poti folosi niste sfere mai tari si masina va sta mai bine pe viraje, dar se va reduce comfortul.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Problema mea nu e ca ar fi prea moale , pot sa zic ca e moale la test , apasat pe colturi si asa dar confortul nu e prea grozav ... eu am zis de inclinatie ca mi se pare ca se inclina cam mult si pe roata pe care se lasa mi se pare mie ca nu mai are amortizare in momentul acela in curba, eram curios de ce a intrebat cbx daca am pierderi de aderenta , ca e adevarat.
O sa caut sa vad cum pot indentifica parametrii sferelor , probabil la magazinul unde le-am cumparat pot vedea asta .
O sa caut sa vad cum pot indentifica parametrii sferelor , probabil la magazinul unde le-am cumparat pot vedea asta .
Catalin
fata se ridica in trepte din cauza cilindrilor fata f uzati. chestia cu confortul in mers poate fi din acelasi motiv (chiar daca e moale cind te apesi pe colturi, cilindrii pot agata in mers, de unde si senzatia de disconfort). chestia cu inclinatia "excesiva" probabil ca e din cauza sferelor moi, iar chestia cu lipsa de amortizare cind masina e inclinata pe curbe e relativ normala, mai ales daca amortizorul ajunge la capatul cursei. nu inteleg ce inseamna pierderi de aderenta, daca doar scirtiie la virajele mai rapide, asta e normal, daca iei virajele de-a latu' drumului insa atunci e de la viteza si iarasi e normal. mi-e greu insa sa cred ca ai pierderi de aderenta mergind normal pe viraje, poate doar daca sint denivelari sau praf
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
pe umezeala patineaza in draci ... iar chestia aia care se intampla cand se lasa pe o roata la viraj ma face sa ma tem sa nu imi rupa ceva ... poate e normal sa lucreze asa , dar mereu am avut senzatia ca e ceva in neregula , banuiesc ca aici in RO e greu sa gasesc niste cilindri care sa fie garantat buni sau noi .
Oricum am avut senzatia tot timpul ca masina nu prea are aderenta mai ales pe ploaie fata de altele , am schimbat si cauciucuri facut si unghiuri jocuri si alte dracii , ce sa mai zic daca pun frana pe umezeala , e belea mare ... si masina nu merge infranata .
Oricum am avut senzatia tot timpul ca masina nu prea are aderenta mai ales pe ploaie fata de altele , am schimbat si cauciucuri facut si unghiuri jocuri si alte dracii , ce sa mai zic daca pun frana pe umezeala , e belea mare ... si masina nu merge infranata .
Catalin
Mda intre timp mi-a pleznit o conducta undeva pe langa baia de ulei si tasnea in continuu noroc ca s-a spart aproape de casa si am reusit sa parchez ... si sunt blocat pe dreapta , cred ca o sa imi trebuiasca conducte si niste capriori mari sa salt masina sus ... ca de acolo nu mai pleaca , si DanT iti dau pm.acuma incepe sesiunea cu aventuri ... pe langa piese mi-ar trebui si un bun mester aici in Constanta ca au pierit 

Catalin
cam aceeasi problema este si la mine (deschisesem si eu un topic...)
desi pe loc pare "moale", in mers suspensia este destul de rigida...
pierde aderenta pe viraje cu denivelari relativ mici, dar multe (piatra cubica, de ex)
denivelarile pronuntate (nu gropi) le ia "in plin", adica cilindrii de suspensie (din fata) ajung la capat de cursa si lovitura se simte in caroserie....
cilindrii sunt probabil uzati, pt ca se ridica in trepte....
acum, legat de ultima problema, logica mea imi zice asa: daca cilindrii sunt uzati, pierd lhm pe langa. lhm-ul se duce pe retur inapoi in rezervor. la curse mari si rapide ale cilindrului cantitatea de lichid pierduta pe retur este mare, ca si presiunea acestuia. urmarea ar fi ca furtunele de retur ale cilindrilor sa fie aruncate afara.... ceea ce nu se intampla...
si ma face sa ma gandesc ca nu uzura cilindrilor este problema...
daca am gresit rationamentul, va rog corectati-ma
PS
scuzati "intruziunea", dar problemele sunt asemanatoare si probabil au aceeasi rezolvare, in mare parte
desi pe loc pare "moale", in mers suspensia este destul de rigida...
pierde aderenta pe viraje cu denivelari relativ mici, dar multe (piatra cubica, de ex)
denivelarile pronuntate (nu gropi) le ia "in plin", adica cilindrii de suspensie (din fata) ajung la capat de cursa si lovitura se simte in caroserie....
cilindrii sunt probabil uzati, pt ca se ridica in trepte....
acum, legat de ultima problema, logica mea imi zice asa: daca cilindrii sunt uzati, pierd lhm pe langa. lhm-ul se duce pe retur inapoi in rezervor. la curse mari si rapide ale cilindrului cantitatea de lichid pierduta pe retur este mare, ca si presiunea acestuia. urmarea ar fi ca furtunele de retur ale cilindrilor sa fie aruncate afara.... ceea ce nu se intampla...
si ma face sa ma gandesc ca nu uzura cilindrilor este problema...
daca am gresit rationamentul, va rog corectati-ma
PS
scuzati "intruziunea", dar problemele sunt asemanatoare si probabil au aceeasi rezolvare, in mare parte
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh