Caracteristici roti C4, despre jante/jenti in general

personalizarea masinii, de la styling pana la tuning extrem

Moderator: Echipa Tehnica

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Caracteristici roti C4, despre jante/jenti in general

Mesajde Matrixu » Vin 17-Noi-2006 11:52

Multi dintre noi s-au gandit sau se vor gandi sa schimbe rotile stock ale C4-lui cu ceva aftermarket, mai mare, mai frumos, mai aratos :D. Pentru cei care au facut-o deja,(Adrian,PesteImputit si parca Puiu Radu) nu le doresc decat, sa le foloseasca cu placere si mare grija la craterele din Bucuresti.

Fiind si eu interesat de acest aspect, am cautat si gasit destula informatie, atat la modul general cand vine vorba de jenti/jante, cat si informatie strict legata de Citroen C4.

Mai jos o sa detaliez, cateva notiuni generale despre jenti/jante. Orice completare/corectare este binevenita, acest post dorindu-se mai mult un tutorial.

Un exemplu de simbolizare al unei jante(compatibila si pe C4) poate arata asa: 7.5 J x 17H2 ET 20, 4x108
unde:
7.5= latimea jantei in inch (toli)
J = litera caracteristica pentru forma bordurii jantei
x = janta dintr-o singura piesa(asta nu prea o inteleg)
17 = diametrul nominal al jantei in inch (toli)
H2 = profilul jantei
ET20 = adancimea de comprimare: 20mm
4x108 = distanta intre prezoane, 108 mm

Imagine


OFFSET(ADANCIMEA DE COMPRIMARE)

Adancimea de comprimare (ET) de la o janta, este distanta de la suprafata de montaj a rotii pana la centrul real al jantei.
Un offset pozitiv insemna ca suprafata de montaj a jantei este pozitionata in fata axei reale a jantei. Ca rezultat roata va fi mai apropiata de aripa.
In sens invers, un offset negativ va duce la deplasarea suprafetei de montaj in spatele axei reale a jantei. Efectul este ca roata va sta in afara aripei.
Un exemplu practic, o janta cu ET de 27 va fi mai apropiata de aripa, deci mai in interior, iar o janta cu ET de 20 va fi in afara aripei, deci mai in exterior.

DISPUNEREA PE JANTA A PREZOANELOR

Fiecare tip de janta are o dispunere a prezonelor diferita. Unele dintre jante prezinta o dubla dispunere ale prezoanelor, pentru a marii gama de masini pe care se potriveste acea janta.

Majoritatea jantelor sunt reprezentate in felul urmator:
4/100
„ 4” – reprezinta numarul de alezaje ale jantei necesare pentru montarea cu prezoane pe autovehicul.
„ 100” - reprezinta diametrul cercului de amplasare a prezoanelor, masurat in mm.

Masurarea diametrului de dispunere a prezoanelor la jantele care au 4 sau 6 prezoane se face din axa de simetrie a unui prezon si pana la o alta axa de simetrie a unui alt prezon, diametral opus fata de primul.
La jantele prevazute cu 5 prezoane, masurarea diametrului de dispunere este un pic mai dificila, aceasta necesitand anumite instrumente, masurarea aproximativa putandu-se face de la axa unui prezon pana la un punct aflat diametral opus pe un cerc imaginar creat de cele 5 prezoane.


SUPRADIMENSIONAREA

Supradimensionarea jantei si a anvelopei, a fost gandita pentru a mari performantelele si infatisarea autovehiculului. Se realizeaza prin montarea unor jante cu diametru mai mare si a unor anvelope cu raport de inaltime mai scazut. Se are in vedere ca in urma acestor modificari sa se pastreze diametrul general al rotii la o diferenta de maxim 3%, fata de diametrul initial.
Acest lucru este important deoarece, variatii mai mari ale diametrului ar conduce la probleme legate de tractiune si in final la un consum de carburant modificat. De asemenea, la masinile dotate cu franare asistata de calculator ar putea aparea anumite confuzii, ajungandu-se la imposibilitatea de franare accelerata.

Regula pentru supradimensionare(nu prea inteleg ce se vrea cu asta):
Plus 1: Creste latimea sectiunii cu 10 mm, scade aspectul cu 10 puncte. Creste diametrul jantei cu 1 inch.
Plus 2: Creste latimea sectiunii cu 20 mm, scade aspectul cu 20 puncte. Creste diametrul jantei cu 2 inch


Vorbind strict de Citroen C4, am gasit ceva informatie orientativa insa indeajuns de multa si zic eu destul de clara, ca sa ne putem face o idee, ce trebuie sa cautam in materie de roti.

1.Dimensiunile rotii pot fi: 15,16,17,18 si chiar 19,20 :lol: . Pt rotile pe 19,20 trebuie un adapator de la 4 la 5 prezoane. Eu unul personal nu am gasit roti pe 19 in 4 prezoane de 20 nici atat

2.Distanta intre prezoane este de 4x108

3. Offsetul adica ET, variaza in functie de dimensiunile rotilor astfel(informatiile legate de ET sunt pur orientative si corespund mai multor tipuri de jenti de la producatori diferiti)

Roti cu diametrul de 15"
6"x15" ET 25
6.5"x15" ET intre 15 si 25
7"x15" ET 22

Roti cu diametrul de 16"
6"x16" ET 25
7"x16" ET 22

Roti cu diamtetrul de 17"
7"x17" ET intre 22-30
7.5" x 17" ET intre 18 - 27

Din ce am am mai gasit pe net, intervalul s-ar situa intre 18 si 30 pentru rotile cu diametru de 17 si latime de 7 sau 7.5.

4. Cauciucurile trebuie alese astfel incat dimensiunea finala a rotii sa nu fie afectata. Pe langa recomandarile in functie de latimea rotii am gasit si recomandari in functie de motorizare :shock:
Pentru C4 in functie de motorizari, sunt recomandate urmatoarele dimensiuni.(recomandari facute nu de Citroen, ci de anumiti producatori ale jentilor din aliaj)

Roti cu diametrul de 15" si latimea de 6" si 6,5"

195/65R 15, motorizari recomandate 65Kw - 103Kw
205/60R 15, motorizari recomandate 65kw - 80kw
215/60R 15, motorizari recomandate 65kw - 80kw


Roti cu diametrul de 15" si latimea de 7"
195/65R 15, motorizari recomandate 65kw - 80kw
205/60R 15, motorizari recomandate 65kw - 80kw
215/60R 15, motorizari recomandate 65kw - 80kw

Roti cu diametrul de 16" si latimea de 6"
205/55R 16, motorizari recomandate 65kw - 80kw

Roti cu diametrul de 16" si latimea de 7"
205/55R 16, motorizari recomandate 65kw - 130kw
225/50R 16, motorizari recomandate 65kw - 130kw

Roti cu diametrul de 17" si latime de 7" si 7.5"
205/50R 17, motorizari recomandate 65kw - 130kw
215/45R 17, motorizari recomandate 65kw - 130kw
225/45R 17, motorizari recomandate 65kw - 130kw

In talonul masinii exista trecute anumite dimensiuni ale cauciucului, dimensiuni care de multe ori nu corespund cu ceea ce vrem noi sa punem pe masina. Orice modificare se face pe barba noastra, si pe raspunderea noastra, si acest post se vrea doar un tutorial.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Sâm 18-Noi-2006 22:44

De la roti pe 15 cu cauciucuri 195/65 se poate trece fara probleme la roti pe 17 cu diametrul 225/45.
Dimensiunea totala a rotii va ramane aproape neschimbata:

195/65/15 ai 15inci inaltimea jantei adica 38.1 cm
latimea anvelopei e 19.5 cm deci inaltimea este 65% din 19.5 adica 12.675
deci diametru total 38.1cm+ 12.675*2 = 63.45 cm.

225.45/17 -> 17 inci deci inaltimea janta 43.18cm
latimea 225, cu talon 45 => inaltime 45% din 22.5 adica 10.125
deci diametru total 43.18 + 2*10.125 = 63.43cm

63.45 > 63.43 diferenta este insesizabila..

SAMmy
pasionat
Mesaje: 431
Membru din: Mie 11-Oct-2006 23:00
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde SAMmy » Dum 19-Noi-2006 01:56

http://www.carbibles.com/tyre_bible.html - tot ce vrei sa stii despre roti si
caucioace, and more... inclusiv calculatoare de dimensiune etc... ;)
Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Dum 19-Noi-2006 12:01

Multa informatie este luata si de acolo....Dar parca mai bine sa gasesti totul intr-un singur loc, si particularizat pt C4 :)

SAMmy
pasionat
Mesaje: 431
Membru din: Mie 11-Oct-2006 23:00
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde SAMmy » Mie 29-Noi-2006 14:40

Hai s-o dam pe practica...
Vreau sa-mi iau jante de tabla pentru anvelopele de iarna... de 15" pentru pneuri 195/65 R15. ;)

4 x 174RON bucata (ATS Accesorii) = 696RON

Chestia e ca am aflat curand ca-mi trebuie prezoane, pentru ca astea de la jantele de aliaj nu se potrivesc...

1 x Set Antifurt janta tabla = 148RON +
12 x Prezon janta tabla = 290RON
---------------------------------------------
TOTAL: 438RON


Chestia care ma deranjeaza e ca astia nu fac nici o reducere, nimic, ceva de genu... dom'le, la 4 jante achizitionate
prezoanele sunt gratis, sau ceva. :(

Adika ei, in mentalitatea lor $%^&$%^, nu fac diferenta intre a jecmani un om care se afla in ncesitate:
si-a strambat janta de tabla intr-o bordura si TREBUIE sa cumpere una noua, si un om care VREA sa
le faca vanzare, pentru ca nivelul personal de civilizatie ii impune niste achizitii ne-naturale pentru altii,
daca ma intelegeti... :roll:

Idei???
Citroën C6 Exclusive

Citroën C4 Coupé VTR

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mie 29-Noi-2006 14:41

Offtopic:Dar de ce nu iti iei doar cauciucuri? Aplici pe roti niste folie protectoare, ca sa nu le zgarii daca nimeristi prin nameti si gata ai terminat povestea.


Am vrut sa imi iau si eu antifurt pentru roti(750 000 setul la autosoft), dar am preferat sa imi pun un senzor de inclinatie/cric la alarma care m-a costat 1.7 mil..
Cat de hot sa fii sa stai sa demontezi o roata cu alarma urland? :roll:

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Mie 29-Noi-2006 14:53

SAMmy scrie:Hai s-o dam pe practica...
Vreau sa-mi iau jante de tabla pentru anvelopele de iarna... de 15" pentru pneuri 195/65 R15. ;)

4 x 174RON bucata (ATS Accesorii) = 696RON

Chestia e ca am aflat curand ca-mi trebuie prezoane, pentru ca astea de la jantele de aliaj nu se potrivesc...

1 x Set Antifurt janta tabla = 148RON +
12 x Prezon janta tabla = 290RON
---------------------------------------------
TOTAL: 438RON


Chestia care ma deranjeaza e ca astia nu fac nici o reducere, nimic, ceva de genu... dom'le, la 4 jante achizitionate
prezoanele sunt gratis, sau ceva. :(

Adika ei, in mentalitatea lor $%^&$%^, nu fac diferenta intre a jecmani un om care se afla in ncesitate:
si-a strambat janta de tabla intr-o bordura si TREBUIE sa cumpere una noua, si un om care VREA sa
le faca vanzare, pentru ca nivelul personal de civilizatie ii impune niste achizitii ne-naturale pentru altii,
daca ma intelegeti... :roll:

Idei???


Esti sigur ca NUMAI atat sunt jantele? Mi se par incredibil de ieftine, mai ales ca sunt chiar de la reprezentanta.
Eu ce sa mai zic: la Subaru, 1 JANTA de tabla , pe 16", e adevarat, costa 5,7 mil. :shock: :shock: :shock:

SAMmy
pasionat
Mesaje: 431
Membru din: Mie 11-Oct-2006 23:00
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde SAMmy » Mie 29-Noi-2006 18:11

Atat costa, dar nu mi se par ieftine... Cred sunt cele mai simple si obosite jante posibile...
Alea de la subaru poate sunt galvanizate, vopsite, etc... Daca nu, e si mai strigator la cer!!! :shock:
Citroën C6 Exclusive

Citroën C4 Coupé VTR

Avatar utilizator
aurelian
simpatizant
Mesaje: 57
Membru din: Lun 31-Iul-2006 20:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde aurelian » Mie 29-Noi-2006 18:22

[quote="Matrixu"]Offtopic:Dar de ce nu iti iei doar cauciucuri? Aplici pe roti niste folie protectoare, ca sa nu le zgarii daca nimeristi prin nameti si gata ai terminat povestea.
quote]

despre ce folie protectoare e vorba??

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mie 29-Noi-2006 18:32

Aveau cei de la expert detailing ceva de genul asta, nu stiu insa sigur daca si pt roti.
Am pe cineva care si-a luat din Germania, odata cu masina, si n-a avut nici o problema iarna. Acum depinde si de tipul rotii, dar avand in vedere ca vorbim de rotile de la VTR(spita groasa) s-ar putea pune.
Este o folie transparenta, care nu se vede/topeste/dezlipeste si protejeaza pe timp de iarna. O folie asemanatoare se poate aplica si pe caroserie ;).

Avatar utilizator
crissmuss
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Mar 19-Dec-2006 15:27
Localitate: Bucuresti

Mesajde crissmuss » Mar 19-Dec-2006 16:49

salutare
vreau si eu un sfat.....
ce jante(dimensiuni) ar fi cele mai portivite pt un c4 coupe 16hdi 110cp:
17x7 cu cauciucuri 225\215/45
sau 17x7.5 cauciucuri 225/45

multzam

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 19-Dec-2006 16:56

7.5 x 17 cu 225/45..eu pe asta am mers. De fapt mai am de luat gumele.
Daca vrei masina pt liniute, atunci te avantajeaza un cauciuc mai ingust gen 205,215 pe roata de 17 cu latime de 7.
Sa nu ramai surprins daca o sa dai mai mult pe cauciucuri decat pe roti.
Sfatul meu,daca esti stramtorat cu banii, mai bine niste cauciucuri de calitate decat niste jenti de iti iau ochii..
Sunt destule modele de roti care se potrivesc pe C4, si iti recomand sa iei cu ET cat mai mic, de preferat 18..

Avatar utilizator
crissmuss
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Mar 19-Dec-2006 15:27
Localitate: Bucuresti

Mesajde crissmuss » Mar 19-Dec-2006 17:12

multzam mult
cu cauciucurile nu e o problema am eu o relatie :wink:
cat despre jante as prefera totusi sa nu ingreuneze plecarile chit ca eu nu sunt vitezoman!

-ce parere ai de jantele wolfrace(in general) am vazut mai multe modele frumoase si accesibile la ei si m'as baga la un set!
-eu as alege un model cu 'buza' dar am impresia ca iti da senzatia de micsorare a diametrului jantei, parca totusi tot cele clasice sunt mai ok
-tu ce jante ti-ai luat?


thx

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Mar 19-Dec-2006 17:32

Ca tot veni vorba de jante... pe mine m-ar interesa sa-mi vopsesc jantele un portocaliu aprins. Pe ce jante ar prinde bine vopseaua? Sau cum se face?

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 19-Dec-2006 19:11

crissmuss scrie:multzam mult
cu cauciucurile nu e o problema am eu o relatie :wink:
cat despre jante as prefera totusi sa nu ingreuneze plecarile chit ca eu nu sunt vitezoman!

1.ce parere ai de jantele wolfrace(in general) am vazut mai multe modele frumoase si accesibile la ei si m'as baga la un set!
2.eu as alege un model cu 'buza' dar am impresia ca iti da senzatia de micsorare a diametrului jantei, parca totusi tot cele clasice sunt mai ok
3.tu ce jante ti-ai luat?


thx


Pai da-mi si mie un pm ceva legat de cauciucuri...daca poti :D. Inca nu am luat si oscilez intre Vredestein Ultrac si GoodYear Eagle F1.
Nu o sa simti diferenta cu roti de 225, poate doar daca te apuci de liniute ti-am zis..Aici cel mai bine iti poate spune Adrian ca el le are deja montate.

1.Adrian are Wolfrace, nu stiu sa iti zic prea multe decat ca sunt aratoase.
2. Asa este, cele cu buza dau senzatia de mic. In prima poza de mai jos alea sunt jenti pe 18, dar nu par :D. Ce-i drept sunt si negre si poate d-aia.
Si jentile cu buza, parca cer si alte modificari la caroserie..nu stiu asta e parerea mea, trebuie ceva mai agresiv ca sa dea bine cu rotile alea.
OZ-urile din a doua poza par mai mari parca nu? Dar si suspensia este mai lasata
ImagineImagine

3. Eu mi-am luat niste roti de la MAM. Nu sunt de figuri, sunt destul de simplute. Am optat pt spite mai groase, ca sa se mai duca cumva efectul de "gol", care si=asa exista intre aripi si roata datorita suspensiilor.

Imagine


Înapoi la “Tuning/Audio C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot