Problemute la C4...

probleme de natura tehnica, precum si cele rezultate in urma diverselor incidente

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
silvius
pasionat
Mesaje: 619
Membru din: Dum 13-Aug-2006 23:30
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesajde silvius » Sâm 02-Dec-2006 13:31

probabil asta e, k nu o bag in treapta I cand am mai mult de 10-15km/h :wink:
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]

Avatar utilizator
dumiflo
pasionat
Mesaje: 319
Membru din: Joi 30-Mar-2006 15:27
Localitate: Bucuresti / Medgidia

Mesajde dumiflo » Sâm 02-Dec-2006 13:37

silvius scrie:probabil asta e, k nu o bag in treapta I cand am mai mult de 10-15km/h :wink:


tzun scrie:si eu masinile care le-am condus merge mai greu bagat in treapta I in timpul mersului !!


:shock: ... da' cine va invatat sa bagati a I-a in timpul mersului ?
Se foloseste doar la plecarea de pe loc :!:

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Sâm 02-Dec-2006 14:56

dumiflo scrie:
silvius scrie:probabil asta e, k nu o bag in treapta I cand am mai mult de 10-15km/h :wink:


tzun scrie:si eu masinile care le-am condus merge mai greu bagat in treapta I in timpul mersului !!


:shock: ... da' cine va invatat sa bagati a I-a in timpul mersului ?
Se foloseste doar la plecarea de pe loc :!:


Ideea e ca nu e bine sa folosesti treapta a 2-a cand ai mai putin de 15 km/h. Risti sa bulesti ambreiajul. D-asta cand mergi in traficul infernal din Bucuresti, bara la bara, si trebuie sa franezi dintr-o treapta superioara si sa mergi ca melcul cu 5-10 km/h, ai nevoie sa cam bagi din mers treapta I. La C3 merge bagata cu grija treapta I, daca franezi pana la 10 km/h sau mai jos.

schumi
simpatizant
Mesaje: 34
Membru din: Joi 31-Aug-2006 15:50
Localitate: Capitala Banatului

Mesajde schumi » Sâm 02-Dec-2006 16:05

si la c4 cam tot asa e.
franezi la pietoni, la speed breaker (hop in drum) samd. la 9 kmh intra ce-i drept dar si atunci greu. sa inteleg ca nu ar trebui sa imi fac probleme

Avatar utilizator
silvius
pasionat
Mesaje: 619
Membru din: Dum 13-Aug-2006 23:30
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesajde silvius » Sâm 02-Dec-2006 16:13

ok, am testat problema azi... am inceput sa franez de la 40km/h, piciorul apasat pe ambreiaj la max, cu schimbatorul incercand, fara sa fortez sa intru in vit I A stat schimbatorul blocat pana fix la 15km /h cand a intrat fara sa imping mai tare. pur si simplu a intrat intr-a I-a prin urmare e de la protectie
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]

stevey
pasionat
Mesaje: 396
Membru din: Joi 15-Dec-2005 00:43
Localitate: romania
Contact:

Mesajde stevey » Sâm 02-Dec-2006 17:10

Asa este si la mine nu intra in vit 1 decat daca masina merge ff incet.La fel face daca ai vit mai mare si esti in a 3-a si vrei sa schimbi a 2-ua samd.Nu este nici o problema asa face si la megane si banuiesc ca a toate...poate in afara de dacie(nu logan)

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 02-Dec-2006 19:11

nu intra nu pentru ca ar avea o "protectie" anume (adica nu e o cauza gindita sa dea acest efect) ci mai degraba e un efect colateral, o proprietate a cutiei, anume sincronul (piesa care frineaza pinionul pina la viteza arborelui pentru a putea fi cuplat) nu poate infrina atit de tare pinionul de treapta 1 pentru a putea fi (re)selectat decit de la o anume viteza de deplasare in jos. asa ca mai bine folositi a 2-a chiar si la 10km, decit sa fortati sincronul si sa il uzati prematur. e mult mai greu de schimbat sincronul decit un ambreiaj, care mai devreme sau mai tirziu se uzeaza oricum. acelasi mecanism e valabil si pentru schimbarea a 3-a -> a 2-a la viteze mai mari
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Sâm 02-Dec-2006 19:16

In sfarsit a venit si explicatia tehnica..multumim Khan 8)

Arise
pasionat
Mesaje: 720
Membru din: Mar 20-Sep-2005 09:05
Localitate: Pitesti

Mesajde Arise » Sâm 02-Dec-2006 19:20

Dimineata cand e frig am remarcat la Aygo ca imi este greu sa bag in a I-a si chiar si in a II-a cand cobor din a III-a sau a IV-a.
Si tin minte ca si la C4 aveam problema asta cand era frig.
Dupa ce se incalzea masina, mergea mult mai simplu, nu mai "agata" asa rau.

Avatar utilizator
dumiflo
pasionat
Mesaje: 319
Membru din: Joi 30-Mar-2006 15:27
Localitate: Bucuresti / Medgidia

Mesajde dumiflo » Sâm 02-Dec-2006 23:09

vldst scrie: ...
Ideea e ca nu e bine sa folosesti treapta a 2-a cand ai mai putin de 15 km/h. Risti sa bulesti ambreiajul. ...


Se pare , conform si lui @khan , ca e bine sa folosesti treapta a 2-a !
Deci am avut dreptate !

Ce-mi plac opiniile mele ! :twisted: :twisted: :twisted:

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Dum 03-Dec-2006 10:31

Da, se pare ca pana la urma e mai bine sa chinuim nitel ambreiajul patinat in treapta a 2-a, decat sa omoram sincronul.

Ramane totusi o intrebare. De ce la anumite masini treapta I intra fara probleme si din mers? Oare acele masini nu au sincron sau care sa fie explicatia?

SAMmy
pasionat
Mesaje: 431
Membru din: Mie 11-Oct-2006 23:00
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde SAMmy » Dum 03-Dec-2006 14:31

Toate masinile cu transmisie clasica folosesc un mecanism de sincronizare a vitezei pinionului transmisiei cu discul selector... mecanismul asta poate fi simplu , eficient, dar mai putin rafinat, sau mai complex si smooth...

Se pare ca la C4 nu e prea smooth... ;)

IMHO: Pe mine nu ma deranjeaza - o tii din ambreiaj frumos si te descurci... it's a driver's car! 8)

PS: Exista o teorie conform careia cutia de viteze a C4 pentru est ar fi mai primitiva decat cea pentru vest... ;)
Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Dum 03-Dec-2006 14:46

Eu cred ca e doar teorie...pt ca am mers cu C4 aici, si n-am vazut nici o diferenta.
Diferente erau intr-adevar la plasticele de pe stalpii laterali, dar in rest cam la fel. Aaaa si n-avea greierasi chiar daca era masina inchiriata :)

SAMmy
pasionat
Mesaje: 431
Membru din: Mie 11-Oct-2006 23:00
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde SAMmy » Dum 03-Dec-2006 15:10

Si eu cred la fel... ;)
Citroën C6 Exclusive

Citroën C4 Coupé VTR

george
pasionat
Mesaje: 250
Membru din: Dum 31-Iul-2005 11:48
Localitate: Cluj

Mesajde george » Dum 03-Dec-2006 17:34

Am o problema cu masina mea. Ieri am observat ca in viteza a treia (ulterior si in a 4-a si a 5-a), atunci cind urcam in ture, in sarcina, undeva dupa 3000 turatii pur si simplu "scapa" ca si cum as fi apasat ambreiajul. Motorul se tura, dar in gol. Totul dureaza foarte putin (1 sec) apoi revine la normal. Astazi am facut un drum de 100 km spre casa, in prima parte a drumului mi-a facut asa (la urcare sau cind acceleram sa depasesc). Cind am ajuns acasa, am calcat-o mai tare sa vad exact cum se comporta si nu mi-a mai facut. Drumul l-am facut cu grija, fara sa o turez, tocmai sa nu ma trezesc ca ma lasa balta cine stie pe unde...
Stie cineva care e problema? Vreau sa ma duc la service, dar daca nu mai face asa tare mi-e ca vor zice ca e totul OK...


Înapoi la “Probleme C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu