Motoras stergator fata
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
motorul se invarte continuu dar datorita contactelor din carcasa angrenajului se opreste intr-o anumita pozitie care nu depinde de pozitia stergatorului ci de pozitia camei fata de carcasa deci daca schimbi pozitia relativa a parghiei fata de ax, bratul stergatorului se va opri in alta pozitie, cea in care ai strans piulita parghiei. Daca ai schimba pozitia bratului fata de axul stergatorului, atunci bratul ar iesi in afara parbrizului, schimband pozitia parghiei fata de axul motorului, de fapt modifici unghiul la care se schimba sensul stergatorului deci bratul nu va mai iesi de pe parbriz.
Aceasta operatie nu poate fi facuta la motoarele de stergator care au mecanismul de schimbare a directiei in interiorul angrenajului, gen motor pt stergator spate sau cel de Oltcit fata care, daca tin eu bine minte, nu are timonerie (asa se cheama sistemul de parghii) iar bratul stergatorului se afla direct pe axul angrenajului.
Aceasta operatie nu poate fi facuta la motoarele de stergator care au mecanismul de schimbare a directiei in interiorul angrenajului, gen motor pt stergator spate sau cel de Oltcit fata care, daca tin eu bine minte, nu are timonerie (asa se cheama sistemul de parghii) iar bratul stergatorului se afla direct pe axul angrenajului.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
OK. Sa o luam de la inceput.
In mod normal, doar daca nu ti-a schimbat cineva motorasul si parghiile cu un motor de Oltcit, ar trebui sa gasesti pe masina urmatoarele:
-motor electric cu angrenaj in capat si cu mai multe fire iesind de pe carcasa angrenajului, axul de iesire al motorului se invarteste in acelasi sens tot timpul.
-timonerie sau sistem de parghii care transmit miscarea de la axul de iesire al motorului la axul pe care se prinde bratul stergatorului. Acest sistem de parghii face si inversarea de sens astfel incat stergatorul sa aiba o miscare oscilanta.
-brat stergator cu lama.
Motorasul, datorita contactelor si a modului in care este alimentat, are o pozitie de repaos, in care revine, indiferent de pozitia bratului in momentul opririi din intrerupator.
Daca vei deplasa sistemul de parghii fata de axul motorului prin slabirea piulitei, si vei actiona manual parghiile in asa fel incat bratul stergatorului, care se afla la celalalt capat al sistemului de parghii, sa ajunga in pozitia "erecta", adica pe mijlocul parbrizului si apoi strangi piulita de la axul motorului la loc, vei obtine ceea ce doresti, adica un stergator care trece peste toata suprafata parbrizului dar se opreste pe mijloc. De ce?
Deoarece prin operatia de mai sus, schimbi cursa de la care bratul se intoarce, motorul se va roti mai putin din pozitia de repaus pana cand sistemul de parghii schimba sensul de miscare al bratului. In loc ca timoneria sa fie exact in punctul in care a schimbat sensul cand motorul este in pozitia de repaos, in noua poazitie fata de axul motorului, timoneria va fi la jumatatea cursei intre cele doua schimbari de sens, iar la oprire, motorul va fi in pozitia de repaos cu timoneria intre cele doua pozitii de schimbare de sens si nu exact in punctul de schimbare.
Daca in schimb vei muta bratul fata de axul care iese din caroserie, vei avea surpriza sa itri stearga capota, deoarece se va roti cu acelasi unghi inainte de a schimba sensul.
Tu spui ca ai incercat si ca revine in pozitia normala. Poate doar daca ai incercat sa rotesti sistemul fara sa slabesti nimic, e normal sa revina.
Sper ca ai inteles.
In mod normal, doar daca nu ti-a schimbat cineva motorasul si parghiile cu un motor de Oltcit, ar trebui sa gasesti pe masina urmatoarele:
-motor electric cu angrenaj in capat si cu mai multe fire iesind de pe carcasa angrenajului, axul de iesire al motorului se invarteste in acelasi sens tot timpul.
-timonerie sau sistem de parghii care transmit miscarea de la axul de iesire al motorului la axul pe care se prinde bratul stergatorului. Acest sistem de parghii face si inversarea de sens astfel incat stergatorul sa aiba o miscare oscilanta.
-brat stergator cu lama.
Motorasul, datorita contactelor si a modului in care este alimentat, are o pozitie de repaos, in care revine, indiferent de pozitia bratului in momentul opririi din intrerupator.
Daca vei deplasa sistemul de parghii fata de axul motorului prin slabirea piulitei, si vei actiona manual parghiile in asa fel incat bratul stergatorului, care se afla la celalalt capat al sistemului de parghii, sa ajunga in pozitia "erecta", adica pe mijlocul parbrizului si apoi strangi piulita de la axul motorului la loc, vei obtine ceea ce doresti, adica un stergator care trece peste toata suprafata parbrizului dar se opreste pe mijloc. De ce?
Deoarece prin operatia de mai sus, schimbi cursa de la care bratul se intoarce, motorul se va roti mai putin din pozitia de repaus pana cand sistemul de parghii schimba sensul de miscare al bratului. In loc ca timoneria sa fie exact in punctul in care a schimbat sensul cand motorul este in pozitia de repaos, in noua poazitie fata de axul motorului, timoneria va fi la jumatatea cursei intre cele doua schimbari de sens, iar la oprire, motorul va fi in pozitia de repaos cu timoneria intre cele doua pozitii de schimbare de sens si nu exact in punctul de schimbare.
Daca in schimb vei muta bratul fata de axul care iese din caroserie, vei avea surpriza sa itri stearga capota, deoarece se va roti cu acelasi unghi inainte de a schimba sensul.
Tu spui ca ai incercat si ca revine in pozitia normala. Poate doar daca ai incercat sa rotesti sistemul fara sa slabesti nimic, e normal sa revina.
Sper ca ai inteles.
bune agarfe, nu? llloooollll!!!!!





http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
de ce n-ai intrebat stiam eu o solutie...da' acu'...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Kosty scrie:pai degeaba ca motorasu se invarte in continuu nu este cu dus intors si am incercat si asa si tot la pozitia normala a revenit
Eugen a explicat foarte corect si detaliat (ca de obicei). Este solutia pe care am aplicat-o eu acum 5 ani si nu am intalnit nici o problema in afara pozitiei in care se opreste stergatorul - uneori pozitia de repaos este decalata cu 15grd stg sau dr. fata de verticala.
Re: Motoras stergator fata
Eu am avut stergatorul pe neutru putin cam sus, iar din parghia de la motoras l-am adus in pozitia dorita de mine. desfaci un surub modifici pozitia cremalierei si totul e ok.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats