Fratilor, sa va povestesc o intamplare cu masina mea. Acum cateva zile ma roaga un prieten sa-i dau masina pt un drum (aprox 200 km, tot drumul). Nu-mi place sa imprumut masina dar, chiar avea nevoie. Ei bine, pleaca el cu picasso-ul si dupa 30 km ( acum povestesc ce mi-a zis el) ii apare mesajul "engine fault" si martorul respectiv, un motor pe fond portocaliu. Masina nu a avut nici un simpton, mergea la fel de bine si inainte si dupa aparitia mesajului.Faza aiurea e ca a incercat sa ma sune dar eu nu aveam semnal.... A oprit, a bagat motorina, cu toate ca avea peste jumatate in rezervor si a plecat mai departe. Peste alti 60 km, ajungand la destinatie, intreaba pe cineva daca stie ce e cu mesajul ala si ala ii zice ca e de la ulei, sa mai puna ulei. Dezastru!... Uleiul din motor avea 7500 km si era castrol, chiar cu cateva zile in urma verificasem nivelul. In portbagaj aveam un bidon de ulei total de la schimbul de dinainte. El ce face... pune tot uleiul ala care mai era acolo, aprox 1 l. La pornire nu a mai aparut martorul in bord, dar dupa cateva zeci de km i-a aparut iar, el ramanand aprins pana a ajuns acasa. Dupa ce mi-a dat masina inapoi, cu juramintele de rigoare ca nu i-a facut el nimic, ca a mers normal (vitexa max 130), am mers cu ea putin si s-a stins de tot martorul din bord, el neaparand deloc dupa aceea.
E posibil ca masina sa fii fost supra turata, si din cauza aia sa fii aparut mesajul ala? Curios e ca numai atunci cand a condus-o el a aparut...
ENGINE FAULT
Moderator: Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 11
- Membru din: Joi 09-Feb-2006 12:40
- Localitate: DJ/B/CT
In primul rand, dar nu cred ca e nevoie sa ti-o spun, nu mai imprumuta masina decat daca esti si tu in ea. Nu conteaza cat de bun prieten sau ruda e persoana respectiva si cat de vinovat a fost sau nu. Cel care va avea de suferit esti tu.
Acum, revenind la problema ta, acel bec galben cu engine fault poate sa se aprinda din mai multe cauze. Nu i-a aparut un mesaj si pe display-ul computerului? De obicei, la HDI-uri, apare problema cu FAP-ul, care se rezolva mergand mai turat. Deci, poate tocmai de asta i-a aparut, el mergand subturat (probabil stiind ca nu-i a lui s-a gandit s-o protejeze).
Cel mai bine e sa dai o fuga la service, sa conecteze aparatul de diagnoza si sa citeasca mesajul de eroare (din cate stiu, ECU pastreaza un log la ce i se intampla). Asa, stii exact ce s-a intamplat si daca e ceva serios sau nu.
Acum, revenind la problema ta, acel bec galben cu engine fault poate sa se aprinda din mai multe cauze. Nu i-a aparut un mesaj si pe display-ul computerului? De obicei, la HDI-uri, apare problema cu FAP-ul, care se rezolva mergand mai turat. Deci, poate tocmai de asta i-a aparut, el mergand subturat (probabil stiind ca nu-i a lui s-a gandit s-o protejeze).
Cel mai bine e sa dai o fuga la service, sa conecteze aparatul de diagnoza si sa citeasca mesajul de eroare (din cate stiu, ECU pastreaza un log la ce i se intampla). Asa, stii exact ce s-a intamplat si daca e ceva serios sau nu.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
In primul rind masoara nivelul de ulei din baie si da afara surplusul. Uleiul se completeaza doar daca a scazut nivelul si in cazul asta mesajul de eroare ar fi fost altul. Boala tipic romaneasca: nu e unul care sa zica nu stie; nu... toti sint experti si isi dau cu parerea.
Asa ca da repede afara surplusul de ulei inainte sa distrugi complet catalizatorul. Apoi cred ca mers mai turat la drum lung ar fi o idee buna. Evident, un drum la un service si accesarea logului de erori ar trebui sa iti spuna exact ce s-a intimplat.
Asa ca da repede afara surplusul de ulei inainte sa distrugi complet catalizatorul. Apoi cred ca mers mai turat la drum lung ar fi o idee buna. Evident, un drum la un service si accesarea logului de erori ar trebui sa iti spuna exact ce s-a intimplat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@adytzu: evident ca nu face referire la tine, ci la baietasul care a dedus ca "Engine fault" se trateaza cu 1l de ulei.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
vodka sau whiskey e un tratament foarte bun si la eraore FAP ...
aplicat periodic prelungeste viata si oricum schimba starea de spirit ... ;-)


aplicat periodic prelungeste viata si oricum schimba starea de spirit ... ;-)


Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo