@Adrian
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
bifeaza in unitati metrice sa intelegi (standard e in imperiale..ce ma seaca astia cu incii si milele lor)
Problemute la C4...
Moderator: Echipa Tehnica
mituc scrie:Shadow scrie:Eu am testat viteza cu un GPS si la 100 km/h pusa pe pilot automat, GPS imi indica 96,5-97km/h.
Umfla-ti cauciucurile, bre!
Eu am sesizat problema la viteze mai mici, tot aºa, o diferenÞã de vreo 3 km/h.
Sincer, nu prea vãd de ce mi-ar arãta mai mult datoritã presiunii (care, fie vorba Între noi, este cea din cartea tehnicã!) sã zicem, inferioare. Dacã e circumferinÞa roÞii mai micã decât cea pt. care e setat vitezometrul, de acord, se Învârte de mai multe ori pe aceeaºi distanÞã, Înregistrând o vitezã superioarã celei reale; dacã presiunea este inferioarã, e circumferinÞa mai micã?

tipitip scrie:dacĂŁ presiunea este inferioarĂŁ, e circumferinĂža mai micĂŁ?N-aÂş pre-aÂş crede!






rotfl
Bre, ia gindeste-te matale oleaca, daca roata la rabla ti-e mai desumflata atunci asfaltul ti-e mai aproape de ax, da?:) Deci raza rotii se cheama ca e mai mica, deci "la revedere" exactitate, ne vedem la mare pe plaja!

Asa, si de ce-ti arata mai mult: pentru ca masinile nu au o banda sau o a 5-a roata de metal (ideea e sa nu fie compresibila asa ca un pneu) pe care s-o poarte pe caldarim sa masoare exact viteza, ci se uita de cite ori se invirte una dintre roti (am impresia ca e o roata sau rotile de pe spate). Daca roata e mai desumflata atunci ea se invirte de mai multe ori, iar pekilometraj iti apare viteza corespunzatoare numarului de rotatii pe secunda ale rotii aleia (desumflate).
mituc scrie:Daca roata e mai desumflata atunci ea se invirte de mai multe ori
Uite de chestia asta nu sunt convins!
ÂŞi asta picĂŁ:
mituc scrie:Deci raza rotii se cheama ca e mai mica
Adicã dupã pãrerea mãtãluÞã acum am talon de 55 sã zicem, dupã aia de 50, o mai umflu am talon de 60, deci raze diferite ºi atunci circumferinÞe diferite ale aceluiaºi cauciuc? Cauciucul de 205/55-16 (În cazul nostru) are circumferinÞa (adicã...lungimea cãii de rulare, da?) de 1985mm, indiferent de deformarea cauciucului (distanÞa jantei de ºosea, de care vorbeam, nu influenÞeazã raza cercului, din simplul motiv cã ãla nu mai e cerc!). Dacã ar fi cum zici tu, dacã e fleoºcãit cauciuciul ºi influenÞeazã...circumferinÞa (adicã lungimea cãii de rulare) eu nu mai calc pe toÞi 1985mm de cauciuc da? Sar peste câÞiva? O eroare de 3km/h la viteza de 50 km/h (cum am eu) poate fi justificatã de o pierdere de circumferinÞã de 12cm

Deci mi se pare imposibil sĂŁ rulez pe 1864mm din 1985mm!
q.e.d.
Bre, pai de aia cind cauciucul e mai desumflat se freaca mai tare (se "roade", popular vorbind), si eventual la masinile mai mari ramin urme pe asfalt cind merg pe pana.
Nu privi cauciucul ca pe un cerc de butoi. Cauciucul e elastic, se comprima si se extinde.
Daca cuciucul nu-l umfli cit trebuie atunci da, vei avea talon mai mic de 55. Daca-l umfli prea tare el va fi tot 55, pentru ca asa e facut sa fie (eventual bubuie).
Daca ai bicicleta in casa fa un test simplu: vezi citi cm vei parcurge intr-o rotatie completa cu pneul desumflat de tot si vezi citi vei parcurge cu pneul umflat ok. Ai sa vezi ca in functie de diametrul rotii s-ar putea sa ajungi si la o diferenta de vreo 4-5cm din 175.
Nu privi cauciucul ca pe un cerc de butoi. Cauciucul e elastic, se comprima si se extinde.
Daca cuciucul nu-l umfli cit trebuie atunci da, vei avea talon mai mic de 55. Daca-l umfli prea tare el va fi tot 55, pentru ca asa e facut sa fie (eventual bubuie).
Daca ai bicicleta in casa fa un test simplu: vezi citi cm vei parcurge intr-o rotatie completa cu pneul desumflat de tot si vezi citi vei parcurge cu pneul umflat ok. Ai sa vezi ca in functie de diametrul rotii s-ar putea sa ajungi si la o diferenta de vreo 4-5cm din 175.
tipitip scrie:Unde sunt ĂŁÂştia, sar peste ei, nu calc pe ei? Sunt totuÂşi 12cm!
Deci mi se pare imposibil sĂŁ rulez pe 1864mm din 1985mm!
q.e.d.
Daca cauciucul nu e umflat suficient, pe linga alte deformari el se mai face si "covata", si anume nu mai calca tot, partea de pe mijlocul rotii nu mai calca pe asfalt.
Uite, am cautat si am gasit:
http://www.carbibles.com/tyre_bible.html
da "search" in document dupa "Diagnosing problems from tyre wear".
mituc scrie:Cauciucul e elastic, se comprima si se extinde.
De acord, dar sĂŁ se comprime cu 10% mi se pare mult rĂŁu, sincer! La fel la covatĂŁ!
Nu contest cĂŁ nu e (chiar) ca cercul de butoi Âşi apar erori, dar vorbim de valori mari. AdicĂŁ mi se pare imposibil sĂŁ aduc o anvelopĂŁ de 205/55-16 la caracteristicile uneia de 205/45-16 (sĂŁ-mi dea eroarea de care vorbeam).
BRE, Mituc 99% din masini au eroare de kilometraj, incepand cu Loganul si terminand cu masini de 50.000 E. Printre singurele masini cu eroare de kilometraj 0 este Subaru Impreza WRX STI.
Si sincer daca tu imi zici mie ca obtii o eroare de 3 km/h la 100km/h de la nishte cauciucuri desumflate...inseamna ca eu mergeam pe jante...sincer!!!
Si sincer daca tu imi zici mie ca obtii o eroare de 3 km/h la 100km/h de la nishte cauciucuri desumflate...inseamna ca eu mergeam pe jante...sincer!!!
viteza se masoara in cutia de viteze, mai exact un pinion special e invirtit de unul dintre pinioanele cutiei rezultind astfel ca pe kilometraj vedem viteza arborelui secundar din cutie, adica a celui care invirte diferentialul si mai departe planetarele. deci care e legatura cu cauciucul desumflat?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
khan scrie:viteza se masoara in cutia de viteze, mai exact un pinion special e invirtit de unul dintre pinioanele cutiei rezultind astfel ca pe kilometraj vedem viteza arborelui secundar din cutie, adica a celui care invirte diferentialul si mai departe planetarele. deci care e legatura cu cauciucul desumflat?
E aceeasi. Pentru ca viteza e calculata tot in functie de lucruri care se invirt pe masina, nu care merg pe asfalt.
De exemplu daca ei stiu ca cu un pneu umflat corect la relanti in treapta 1 ai 8Kmph (cel putin la 1.6i) atunci ei vor sti ca la 1600rpm ar trebui sa ai 16Kmph. Dar daca mergi cu pneurile prea desumflate... o sa ai 15 sau 14 sau ceva.
tzun scrie:@khan atunci sa inteleg ca dak intr-o vale o scot pe liber ar trebui sa imi indice viteza 0 ??!! sau nu am inteles eu corect !!
offtopic: nu e chiar 100% optim ca la vale sa o scoti pe liber (ca nu e masina cu carburator). Bag-o intr-o treapta superioara (acolo cuplul transmis la roti e mai mic si, deci, invers motorul opune mai putina rezistenta la inaintare prin roti) si las-o sa curga.
Ăn realitate sau pe km-traj? Nu Âştiu, matematica mea nu ĂŽnĂželege matematica ta! :|mituc scrie: Dar daca mergi cu pneurile prea desumflate... o sa ai 15 sau 14 sau ceva.
Pe de altĂŁ parte astĂŁzi la 150 pe km-traj, GPS-u' cicĂŁ 145! Asta cu presiunea din carte! Voodoo?



Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot