Indicator nivel ulei :sub minim

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

grigoret
pasionat
Mesaje: 177
Membru din: Joi 25-Aug-2005 08:57
Localitate: bucuresti

Indicator nivel ulei :sub minim

Mesajde grigoret » Joi 21-Dec-2006 18:25

Salut,
De cand a venit "iarna " dimineata la pornire pe ceasul de bord vad ca nu am ulei.
Daca verific fizic e putin peste minim, iar daca merg si incalzesc motorul , dupa o pauza nivelul e cam la jumatate.

De folosit am Castrol de la ami txt 5w40 schimbat acum 4000 km/3 luni

Stiu ca ceasul indica nivelul ca diferenta de potential dar chiar asa de chimica sa fie situatia ?
Uneori mai scoate si un bang mare, banuiesc ca pt cazul asta critic.

Ce se intampla, se face atat de vascos uleiul de ramane prin alte parti ?
Sau e ulei de "second hand"?

Evident ca o sa-l completez cat de curand dar inainte nu am completat deloc intre cele 2-3 schimburi pe care le-am trecut in carte (acum am 96K Km).

Alta problema e cu resetarea cheii.
Reinitializarea ei (dupa schimbarea bateriei de la telecomanda) presupune
1.contact
2. tinut apasat cate un buton timp de cateva zeci de secunde bune pana se efectueaza operatia respectiva

La mine nu a mers.

Mersi,
Grigore

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Vin 22-Dec-2006 13:57

Invers:
tii apasat pe buton, rasucesti cheia si pui contact, astepti 10 sec si iei contactul.
dupa care dispare.

grigoret
pasionat
Mesaje: 177
Membru din: Joi 25-Aug-2005 08:57
Localitate: bucuresti

Mesajde grigoret » Sâm 23-Dec-2006 14:40

MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:Invers:
tii apasat pe buton, rasucesti cheia si pui contact, astepti 10 sec si iei contactul.
dupa care dispare.


Ce dispare ? Problema ? Nu a disparut.

Am bagat cheia, apasat butonul inchidere centralizata, invartit de cheie sa pun contactul, tinut 10 sec sau mai mult, se blocheaza usile pt ca asa e setata masina ?!?! iau contactul (se deblocheaza automat usile) iau degetul de pe buton, scot cheia
Nimic nu s-a schimbat, telecomanda tot nu functioneaza.

Intre timp am fost la un service "Cristal " parca si mi-am schimbat antigelul si lichidul de frana;
De golit s-a golit doar radiatorul (vreo 3-4 litri)(desprindere conducte radiator parte inferioara) pentru antigelul din motor cica metoda e sa incalzesti sa se deschida termostatul si sa arunce apa afara, fapt cu care nu am fost de acord.

La frane mi-a facut treaba buna, cu 3 oameni, unul la pedala, unul completeaza nivelul si unul sub masina cu furtunul sa faca aerisire pe trasee. Lichidul existent avea culoarea berii blonde-inchise.
Dupa ce am pus 500 ml de Total lichid de frana dot 4 albastru a mai trebuit sa punem ce aveau ei Lukas WMK dot 4 roz (250 ml inca) pentru schimbare completa. Acum respectau ambele lichide aceleasi standarde si banuiesc ca nu are a face ca s-au amestecat. Parca e mai prompta in raspuns la franare acum.

Am completat si uleiul 0.5 litri (cu ocazia asta vad ca de fapt am facut 8000 km cu uleiul asta deci e aproximativ ok scaderea lui)

Am verificat bujiile incandescente la respectivii prin contact intre bormna pozitiva si bujie dupa ce in prealabil au fost scoase sarmele de legatura de pe bujii. Nu facea scanteie drept pentru care concluzia a fost ca sunt arse. Asa ca am cumparat si 4 bujii incandescente (gata am terminat cu banii pentru masina) pe care poate imi spuneti voi cum se schimba (similar cu Dacia ?)
Cauza investigarii e ca imi porneste cam greu dimineata (si sunt doar 0 grade) iar iarna trecuta se aprindea martorul de pe bord, dar tot se chinuia sa plece.
Poate ca sunt si injectoarele de vina / pe masina am bujiile originale de 4 ani si 96K km.


Mersi,
Grigore

Avatar utilizator
ovicti
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
2: Citroen Xsara 1.6 16V
3: Citroen Xsara 2.0 HDI

Mesajde ovicti » Mar 26-Dec-2006 15:27

Grigore, e tare de tot postul tau. :-)

Asa multe "greseli de procedura" intr-un singur service eu nu am mai auzit. Cred ca trebuie inscris la "Service-uri de evitat".

1. La schimbarea antigelului trebuia obligatoriu sa iti goleasca toata instalatia. Aici am inteles ca a fost si datorita tie ca nu ai fost de acord cu pornirea motorului dupa ce ti-au golit radiatorul. In mod normal motorul trebuia "incalzit" inainte de golire asa incat termostatul sa fie deja deschis. Ai folosit acelasi tip de antigel? Sau macar aceeasi culoare? In general culori diferite pot insemna standarde diferite.

2. Schimbarea lichidului de frana. Era bine daca nu amestecai doua tipuri de lichide. Dar cum producatorii permit amestecarea, probabil ca nu o sa ai probleme cu asta.

3. Verificarea bujiilor. Lucratorii (ca mecanici nu li se poate spune) de la service-ul ala nu au auzit de aparate de masura?
Metoda "scantei" o mai folosesc poate tractoristii pe islaz, ca acolo nu au alta solutie, sau o mai folosesti cand ramai in pana prin ceva pustietati ... dar sa se foloseasca asta intr-un service ... este incredibil.

Pun pariu ca bujiile tale originale sunt toate bune. Fa rost de un aparat de masura si vezi ce e cu ele. Masoara una noua inainte sa vezi cam ce trebuie sa obtii. Atentie ca trebuie sa aiba o valoare destul de mare, la prima vedere zici ca sunt "in scurt". Poti sa le masori fara sa le scoti din bloc, doar decupleaza-le de la "sarme".

La HDI nu se pornesc bujiile decat sub 0 grade si stau cuplate proportional cu gerul de afara. (asta s-a mai tot discutat prin alte posturi). Mai curand compresia nu mai este ca pe vremuri.
Si eu am aceeasi problema, asa ca atunci cand e foarte frig afara pun contactul de 2-3 ori si abia apoi trec la demaror. Dar eu sunt diesel-ist cu vechime asa ca nu ma ingrijorez deocamdata, am trait chestii mult mai grele.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 26-Dec-2006 17:00

@ovicti, daca esti dieselist cu vechime trebuia sa stii ca bujiile se tin doar o singura data, nu e nevoie de mai mult, asta daca nu vrei sa le schimbi din 3 in 3 luni. iar faza cu masuratul nu e obligatorie, la celelalte puncte ai dreptate, dar acuma hai sa nu fim mai catolici decit papa. e mai simplu sa pui o sirma si sa vezi ca face scinteie si gata, decit sa stai cu aparatul de masura. oricum, daca sint arse nu face scinteie neam. anyway, omului nu-i pornetse din cauza bujiilor, atita vreme cit sint arse toate, nu din cauza compresiei. omu zice ca i-a consumat 500 gr ulei in 8000 km si ca are cu totul 96k, deci nu cred ca poate fi vorba de uzuri aici, in plus de asta bujiile sint cele originale. concluzia e ca si iarna trecuta aveai cel putin 2 bujii arse de pornea greu si intre timp s-au ars toate. de schimbat se schimba f simplu: scoti alimentarea si firele de legatura intre ele si apoi le desfaci de pe chiulasa cu o cheie inelara de preferinta, apoi refaci operatia in sens invers. bafta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

rtrd_dud
pasionat
Mesaje: 297
Membru din: Joi 02-Mar-2006 01:56
Localitate: Bucuresti

Mesajde rtrd_dud » Mie 27-Dec-2006 02:21

Mie acum pe frigurile astea numai imi indica nivelul de ulei si cand dupa ce o pornesc se aude un bipai 2 sec + ca am un zgomot direct de raba :).Are 67.000 km si revizia i-am facuy-o la 55.000.

iulian_taranu
simpatizant
Mesaje: 29
Membru din: Vin 21-Iul-2006 14:01
Localitate: constanta

indicator nivel ulei

Mesajde iulian_taranu » Mie 27-Dec-2006 14:31

vad ca toata lumea are probleme cu indicatorul de ulei. si la mine se intampla la fel. de cand s-a mai racit afara, ultimele doua cerculete de la indicatorul de nivel sunt pe minim desi pe joja nivelul uleiului este la maxim. de la ultima revizie (asta vara) am facut pana acum cam 9000 km. sa fie din cauza ca uleiul este 15W40 si pentru temperaturi mai joase trebuie 15W30? revizia am facut-o la service-ul citroen din constanta si ei mi-au recomandat uleiul total desi eu vroiam sa pun aral. ce ar trebui sa fac sa schimb din nou uleiul? drept sa spun e cam enervanta chestia asta cu indicatorul pe minim . nici nu stiu ce sa cred. cineva mi-a spus sa scot siguranta de la computerul de bord sa il resetez ca saa merge la opel astra.

tor
simpatizant
Mesaje: 39
Membru din: Dum 12-Noi-2006 00:57
Localitate: bucuresti

Mesajde tor » Mie 27-Dec-2006 16:05

@iulian_taranu
cred ca pentru tipul tau de motor ar trebui un ulei cu grad de vascozitate mai mic si oricum la cati kilometrii ai facut cu el... schimba-l.
un 5W40 s-ar potrivi, este sintetic si iti ofera o ungere mai buna la turatii ridicate
oricum uita-te si in cartea tehnica si vezi ce-ti recomanda producatorul nu te mai lua dupa cei de la service care vor sa-si vanda marfa

grigoret
pasionat
Mesaje: 177
Membru din: Joi 25-Aug-2005 08:57
Localitate: bucuresti

Mesajde grigoret » Joi 28-Dec-2006 10:46

Multumesc de sfaturi,
Tocmai ce am schimbat bujiile (la un service in provincie) asa ca nici vorba de surubelnita dinamometrica (parca 2.2 Nm... tre sa aiba cuplul)
Cele vechi erau duse (verificat tot cu sarma dar nu facea scanteie precum cele noi)... pornea saraca la +1 grad Celsius fara bujii.
Am verificat si bateria (cu aparat de masura de data asta) si concluzia a fost ca la primul ger da coltul....
Asa ca ma duc sa cumpar baterie...
Tot din cauza bateriei slabe imi dispare indicatia calculatorului si celelalte afisaje electronice, iar de avertizare se aude un bang mare.
Probabil ca indicatorul de nivel de ulei sufera din aceeasi cauza : baterie slaba si imposibilitate sa detecteze nivelul.

Asadar intrebarea e cum se schimba o baterie ? am citit pe undeva ca nu mai porneste motorul (datorita imobilizatorului sau altor setari antifurturt)
Caut postul sa nu raman pe aici cu masinuta da cu baterie noua.

Mersi.
G.

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Joi 28-Dec-2006 11:24

grigoret scrie:Asadar intrebarea e cum se schimba o baterie ? am citit pe undeva ca nu mai porneste motorul (datorita imobilizatorului sau altor setari antifurturt)
Caut postul sa nu raman pe aici cu masinuta da cu baterie noua.

Mersi.
G.


Fii serios. Nu ai nici o problema, se schimba ca la orice alta masina. Singurul element care ar putea sa-ti faca probleme e RadioCD-ul daca e cel din fabrica si nu ai codul la el. In rest, e simplu: pe borna de plus ai o clapeta pe care o ridici si deconectezi mufa (la mine functiona pe post de RESET, cand vroiam sa pun ECU pe default :lol: ), apoi, cu o cheie de 10, cred, desfaci si borna de (-). Scoti bateria din locas, o pui pe cea noua, eventual, cureti cu un smirghel fin contactele ca se mai oxideaza si ele in timp, pui contactul pe borna de minus, strangi la loc, pui si contactul de plus si gata.
Daca ai alarma, ai grija sa ai si telecomanda prin preajma ca s-ar putea sa inceapa sa urle cand pui plusul din nou.
Cu reinitializarea radiocd-ului, poate te lamureste altcineva, ca eu nu am avut original si deci, nu stiu cum se baga codul (daca e nevoie).

grigoret
pasionat
Mesaje: 177
Membru din: Joi 25-Aug-2005 08:57
Localitate: bucuresti

Mesajde grigoret » Joi 28-Dec-2006 11:39

Mersi pentru raspunsul prompt; M-am linistit;
ma duc sa caut baterie 640 /72 sau 760/75

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Joi 28-Dec-2006 11:50

Ai grija de unde o iei. Uita-te cu atentie la data fabricatiei si de expirare.
SUnt multi care au baterii pe stoc de acum 3 ani.

Avatar utilizator
ovicti
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
2: Citroen Xsara 1.6 16V
3: Citroen Xsara 2.0 HDI

Mesajde ovicti » Vin 29-Dec-2006 03:51

khan scrie:@ovicti, daca esti dieselist cu vechime trebuia sa stii ca bujiile se tin doar o singura data, nu e nevoie de mai mult, asta daca nu vrei sa le schimbi din 3 in 3 luni.


Khan, daca reusesti sa pornesti Seat-ul meu sub 0 grade cu o singura serie de incalzit bujiile atunci ti-l dau tie, gratis. :)
Daca nu, atunci ti-l dau la schimb pe BX sa mai suferi si tu :)
Acum serios, la masina asta uneori trebuia sa tin bujiile alimentate si de cate 4-5 ori cate 15-20 de secunde pana sa o ia. Si bujiile le-am schimbat doar o data acum 7 ani cand am cumparat masina, si inca sunt intregi. Deci daca vrei sa nu mai schimbi bujiile trimestrial anunta-ma ca bijuteria asta e de vanzare. :)

Grigoret: Ai grija la dimeniunea bateriei ... sa incapa in bac.
Si eu am aceeasi problema cu resetarea indicatoarelor si bang-ul de rigoare.
Ai incercat sa incarci bateria inainte, sa nu fie cumva doar descarcata?
A mea a mai dus-o dupa operatia asta inca vreo 4 luni, dar acum e posibil sa fac si eu o "vizita cu paguba" pe la service-ul Rombat. Acolo au tot timpul baterii "proaspete" ... si cu pret mai mic decat la magazinele de piese. La baterii, din cate stiam eu, garantia merge de la data fabricatiei nu de la data vanzarii.
Eu cred ca o sa iau un Rombat Tornado de 70Ah/640(are 277 mm). Sper sa incapa in locas, cum ziceam, ca daca nu ... 60Ah/540(242 mm).

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 29-Dec-2006 11:53

merci de propunere dar la BX-ul meu nu trebuie sa tin decit o singura data bujiile ca sa porneasca. cert e ca stiu multi care tineau bujiile de citeva ori la rind si le schimbau f des din cauza asta. nu e cazul meu asa cum spuneam
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available


Înapoi la “Mecanica - Xsara”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu