Cauciucuri de iarna si stabilitate
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Cauciucuri de iarna si stabilitate
La Multi Ani!
Va rog sa imi spuneti si mie experienta voastra cu C5 la viteza mica ( 50 - 60 / h pe carosabil umed,,,,,,eu sint socat de cit de tare tremura si cit de instabila e. Asa se intimpla si la voi ? ABS si ESP functionau.
Cauciucurile sint aproape noi dar ma gindesc serios si la cauciucuri de iarna. Ce imi recomandati ca dimensiuni daca eu am acum 205/65/16 ?
Va multumesc.
Va rog sa imi spuneti si mie experienta voastra cu C5 la viteza mica ( 50 - 60 / h pe carosabil umed,,,,,,eu sint socat de cit de tare tremura si cit de instabila e. Asa se intimpla si la voi ? ABS si ESP functionau.
Cauciucurile sint aproape noi dar ma gindesc serios si la cauciucuri de iarna. Ce imi recomandati ca dimensiuni daca eu am acum 205/65/16 ?
Va multumesc.
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
ma surprinde problema ta, eu nu am simtit-o niciodata si nu prea inteleg ce inseamna "tremura". ai omis insa sa ne spui ce temperatura era afara,sub 10 grade trebuiesc folosite pneuri de iarna. parerea mea este ca trebuie sa pastrezi dimensiunea data in cartea tehnica, altfel vei avea erori in ceea ce priveste calculul vitezei si al consumului
eu pe gumele standard aproape am intors masina la marriot cand am facut dreapta la plecarea de la stop. Afara -1 grad si ud... am ignorat ce imi scria pe bord cu pericol de gheata. Oricum, la vremea de pana acum in Bucuresti nu am avut alte probleme, abs-ul intra mult mai repede, cam atat.
Cauciucurile de iarna merita in primul rand daca ai de gand sa o iei pe drumuri cand se fac nametii. in oras insa, indiferent de nume, in ultimii ani isi fac meseria si curata drumurile
Cauciucurile de iarna merita in primul rand daca ai de gand sa o iei pe drumuri cand se fac nametii. in oras insa, indiferent de nume, in ultimii ani isi fac meseria si curata drumurile
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
Nu-i chiar asa. Eu unul mi-am pus cauciucuri de iarna si se simte o diferenta destul de mare fata de gumele de vara. Aderenta e mult mai buna la temperaturi mai mici (sub 7 grade). Distanta de franare scade considerabil la temperaturi joase si in special in conditii de carosabil umed (ploaie, mazga, zapada). Eu unul ma simt mult mai stapan pe masina mea incaltata cu pneuri de iarna pe vremea de acum. La temperaturi joase pneurile de vara se intaresc, le scade aderenta si franarea e mult mai dificila (creste distanta de franare). Pneurile de iarna sunt mult mai moi cand e rece afara, spre deosebire de cele de vara care devin aproape "casante". Daca afara e cald (peste 10 grade) si carosabilul e uscat, atunci intr-adevar pneurile de iarna isi pierd considerabil eficienta. Dar la temperaturi joase, chiar si in conditii de drum uscat (ele se comporta cel mai bine pe carosabil umed), masina se "lipeste" de asfalt.
Ca dezavantaje ale pneurilor de iarna as enumera zgomotul ceva mai mare la rulare (suportabil totusi pentru mine) si consumul nitel mai mare (jumatate de litru la suta de km, in cazul meu). Recomand insa tuturor celor care-si iubesc masina si tin la siguranta lor personala, dar si a masinii, sa foloseasca pneuri de iarna in sezonul asta. Eu unul zic ca e o investitie care merita (asta daca se merge destul de mult cu masina iarna, nu daca tii masina in parcare si o folosesti doar in week-end).
Ca dezavantaje ale pneurilor de iarna as enumera zgomotul ceva mai mare la rulare (suportabil totusi pentru mine) si consumul nitel mai mare (jumatate de litru la suta de km, in cazul meu). Recomand insa tuturor celor care-si iubesc masina si tin la siguranta lor personala, dar si a masinii, sa foloseasca pneuri de iarna in sezonul asta. Eu unul zic ca e o investitie care merita (asta daca se merge destul de mult cu masina iarna, nu daca tii masina in parcare si o folosesti doar in week-end).
Re: Cauciucuri de iarna si stabilitate
Grigore scrie:La Multi Ani!
Va rog sa imi spuneti si mie experienta voastra cu C5 la viteza mica ( 50 - 60 / h pe carosabil umed,,,,,,eu sint socat de cit de tare tremura si cit de instabila e. Asa se intimpla si la voi ? ABS si ESP functionau.
Cauciucurile sint aproape noi dar ma gindesc serios si la cauciucuri de iarna. Ce imi recomandati ca dimensiuni daca eu am acum 205/65/16 ?
Va multumesc.
Problema asta se manifesta doar pe carosabil umed sau si in alte conditii?
Salutare :
Problema asta se manifesta doar pe carosabil umed sau si in alte conditii?
1. Problema apare doar pe carosabil umed si eu "miros" o combinatie nefericita intre selectiile simultane de amortizare sport si suspentie inaltata pe treapta 1 de inaltime.
2. Masina precedenta a fost un C3 HDI full option si am avut si cauciucuri de iarna cu jenti de tabla . Urcam muntii cu el pe orice soi de teren. Impecabil . Singura limitare fireasca de altfel a fost pe un polei transformat prin ploaie in gheata oglinda si in panta .In rest a fost absolut perfect.
3. Nimeni cu C5 ? Nimeni cu o parere referitoare la dimensiunile cauciucurilor de iarna? Jenti de tabla de unde cumpar ieftin ?
Problema asta se manifesta doar pe carosabil umed sau si in alte conditii?
1. Problema apare doar pe carosabil umed si eu "miros" o combinatie nefericita intre selectiile simultane de amortizare sport si suspentie inaltata pe treapta 1 de inaltime.
2. Masina precedenta a fost un C3 HDI full option si am avut si cauciucuri de iarna cu jenti de tabla . Urcam muntii cu el pe orice soi de teren. Impecabil . Singura limitare fireasca de altfel a fost pe un polei transformat prin ploaie in gheata oglinda si in panta .In rest a fost absolut perfect.
3. Nimeni cu C5 ? Nimeni cu o parere referitoare la dimensiunile cauciucurilor de iarna? Jenti de tabla de unde cumpar ieftin ?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Citeva precizari: cauciucurile de iarna sint acele cauciucuri care se recomanda foarte calduros a fi montate cind temperatura de afara scade sub 7 grade. Multi confunda cauciucurile de iarna cu cele de zapada sau gheata, cele cu tinte.
Pot sa va spun ca este o mare diferenta intre un cauciuc de vara (cu care am umblat 2 ierni, din care una grea) si unul dedicat de iarna. Eu am acum all-season, dar cu profil de iarna: Debica Navigator 2. Exemplu: acum citeva seri ma intorceam acasa si pe Ghencea era umed sau mizga pe jos. La intersectia cu Drumul Sarii in fata mea un taxi si semaforul era pe galben, iar eu eram in spatele taxiului la nici 2m. Am fost ferm convins ca taxiul o sa forteze galbenul si am accelerat, dar m-am inselat. Am fost nevoit sa frinez de urgenta pentru ca taxiul a oprit la semafor. Probabil avea client
Masina a frinat super-bine, fara ABS, fara nimic. Traictoria a fost dreapta, fara abateri si am avut aderenta buna, desi drumul nu era in cea mai buna stare.
Treapta de inaltime 1 este pentru parcare. Pentru mersul normal se foloseste treapta 2. Daca ai motorizarea 2000 cm3 (adica nu una de top) nu ar trebui sa ai butonul de selectie pentru sport/comfort. Poate te-ai exprimat tu gresit si nu am inteles eu bine. Ar fi interesant de lamurit acest aspect.
Probabil folosesti niste cauciuri de vara care se comporta foarte bine pe uscat, dar nu la fel de bine pe umed. Oricum nu ne-ai spus cu ce cauciucuri e incaltata masina.
Pe timp de iarna se recomanda niste cauciucuri mai inguste (195 probabil) si cu talonul mai inalt pentru a compensa diferenta (altfel iti va indica eronat viteza, consumul, etc.). Arunca si un ochi in talon, poate scrie acolo. De asemenea intreaba-i si pe cei de la ATS daca masina mai e in garantie.
Alta recomandare: e bine sa folosesti jante de tabla pt ca protejeaza mai bine etrierii de murdarie.
Morala: pina si eu am ajuns al concluzia ca e mai bine sa folosesti cauciucuri dedicate.

Pot sa va spun ca este o mare diferenta intre un cauciuc de vara (cu care am umblat 2 ierni, din care una grea) si unul dedicat de iarna. Eu am acum all-season, dar cu profil de iarna: Debica Navigator 2. Exemplu: acum citeva seri ma intorceam acasa si pe Ghencea era umed sau mizga pe jos. La intersectia cu Drumul Sarii in fata mea un taxi si semaforul era pe galben, iar eu eram in spatele taxiului la nici 2m. Am fost ferm convins ca taxiul o sa forteze galbenul si am accelerat, dar m-am inselat. Am fost nevoit sa frinez de urgenta pentru ca taxiul a oprit la semafor. Probabil avea client

Treapta de inaltime 1 este pentru parcare. Pentru mersul normal se foloseste treapta 2. Daca ai motorizarea 2000 cm3 (adica nu una de top) nu ar trebui sa ai butonul de selectie pentru sport/comfort. Poate te-ai exprimat tu gresit si nu am inteles eu bine. Ar fi interesant de lamurit acest aspect.
Probabil folosesti niste cauciuri de vara care se comporta foarte bine pe uscat, dar nu la fel de bine pe umed. Oricum nu ne-ai spus cu ce cauciucuri e incaltata masina.
Pe timp de iarna se recomanda niste cauciucuri mai inguste (195 probabil) si cu talonul mai inalt pentru a compensa diferenta (altfel iti va indica eronat viteza, consumul, etc.). Arunca si un ochi in talon, poate scrie acolo. De asemenea intreaba-i si pe cei de la ATS daca masina mai e in garantie.
Alta recomandare: e bine sa folosesti jante de tabla pt ca protejeaza mai bine etrierii de murdarie.
Morala: pina si eu am ajuns al concluzia ca e mai bine sa folosesti cauciucuri dedicate.

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Adytzu
In cate prezoane ai prinderea la jenti? Si ce distanta intre prezoane?
:shock: scuze pentru ignoranta , cred ca sint 4 , trebuie sa dau jos un capac de protectie pentru a vedea DAR,,,,,,,,codul jentii este 6.50 J16 CH 4 – 26
Nicum
m-am exprimat corect : Am buton de sport , eram in treapta +1 adica saltata de la pozitia normala de rulare , peste treapta +1 poti sa o mai salti doar la +2 pentru diverse accese. Echiparea nu este comuna in Ro fiind comanda speciala.
In prezent am 205/65/16 dupa cum a spus,,,,,,,,
Ce ziceti ?
In cate prezoane ai prinderea la jenti? Si ce distanta intre prezoane?
:shock: scuze pentru ignoranta , cred ca sint 4 , trebuie sa dau jos un capac de protectie pentru a vedea DAR,,,,,,,,codul jentii este 6.50 J16 CH 4 – 26
Nicum
m-am exprimat corect : Am buton de sport , eram in treapta +1 adica saltata de la pozitia normala de rulare , peste treapta +1 poti sa o mai salti doar la +2 pentru diverse accese. Echiparea nu este comuna in Ro fiind comanda speciala.
In prezent am 205/65/16 dupa cum a spus,,,,,,,,
Ce ziceti ?
in primul rind se foloseste treapta de mers normala, aceasta se schimba doar daca drumul e f denivelat si masina ar putea atinge. in consecinta cauciucurile nu au nici o treaba cu comportamentul descris, acesta datorinde-se in totalitate suspensiei setate gresit. pentru perioada de iarna (temp sub 7 gr C, indiferent de starea carosabilului) se folosesc cauciucuri de iarna (indicativ M+S). de preferat sa fie montate pe jante de tabla si sa fie mai inguste decit cele de vara (inaintare mai usoara prin zapada si eficienta mai mare la frinare). la C5 ai nevoie de jante 6,5J16, 4X108 (astea sint prezoanele, nr si dispunerea lor) si ET 26 (distanta de la suprafata de asezare a jantei pe fuzeta pina la centrul imaginar al jantei, se mai cheama si offset). bafta la cumparaturi
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
ridicata la treapta +1, asa cum spui, masina topaie efectiv,cel putin asa se intampla la mine, si mi se pare normal sa fie instabila. dar tot nu ma prind cum ai reusit sa iei 50-60 km /h ca in aceasta treapta nu merge decat pana la 40 km /h, revenind automat la viteza pozitia normala de drum,din momentul in care se depaseste aceasta viteza. eu am ca si cauciucuri de iarna michelin pilot alpine 215/55/16 93h, este a doua "iarna " cand le folosesc si pot spune ca se comporta foarte bine. ar fi fost de preferat sa am jenti din tabla pentru ele, dar nu a fost sa fie, asa ca le pun pe jentile din aliaj.poti cumpara si de la o alta firma producatoare(astea sunt cam piperate si eu asa am cumparat-o) dar ca si dimensiune ti-o recomand pe cea de mai sus.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@grigore: treapta +1 este de fapt treapta 3 de inaltime, caz in care pe displayul central ar trebui sa vezi ceva de genul "max 40 km/h". Masina "topaie" pentru ca suspensia e deja dura.
Codul ala se interpreteaza asa: latimea jentii 6.5 inch, raza 16 inch, 4 prezoane (deci vorbim de un C5 seria I), ET 26 (deplasarea fata de mediana)
Sigur nu confunzi butonul pt setarea inaltimii cu ala de sport/comfort? Este adevarat ca pe treapta 3 suspensia se intareste, dar si masina se ridica...
Proababil ca cel mai bine e sa iti iei niste cauciucuri de iarna, macar pe fata, mai ales ca de saptamina viitoare s-a anuntat zapada
Nu pune cauciucuri de 215, pentru ca vei avea aderenta mai proasta in conditii de iarna. probabil ca ceva pe 195 ar fi bine. Daca nu gasesti ceva care sa compenseze latimea mai mica, poti sa pui si de 205
Codul ala se interpreteaza asa: latimea jentii 6.5 inch, raza 16 inch, 4 prezoane (deci vorbim de un C5 seria I), ET 26 (deplasarea fata de mediana)
Sigur nu confunzi butonul pt setarea inaltimii cu ala de sport/comfort? Este adevarat ca pe treapta 3 suspensia se intareste, dar si masina se ridica...
Proababil ca cel mai bine e sa iti iei niste cauciucuri de iarna, macar pe fata, mai ales ca de saptamina viitoare s-a anuntat zapada

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
jenti de tabla cumperi mai ieftin de la esrom vis a vis de complexul baneasa, zid in zid cu service baneasa (pe bd aerogarii).
sper sa aibe dimensiunile tale, ultima data cand si-a luat un amic pentru 307, erau cu 40-50 ron sub pretul pietei.
ii gasesti pe site anvelopa.ro sper sa nu fiu sanctionat pentru reclama gratuita, vreau doar sa ajut
.
sper sa aibe dimensiunile tale, ultima data cand si-a luat un amic pentru 307, erau cu 40-50 ron sub pretul pietei.
ii gasesti pe site anvelopa.ro sper sa nu fiu sanctionat pentru reclama gratuita, vreau doar sa ajut

Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu