Deja se misca lucrurile...
Faceti si voi agitatie cum puteti, sa ne scape Europa de hotii astia locali!
"Jos taxele!
-- UE da in judecata statul roman pentru ca a incalcat legislatia europeana referitoare la taxa de inmatriculare auto
Comisia Europeana va declansa, in cel mai scurt timp, procedurile de constatare a incalcarii obligatiilor de stat membru impotriva Romaniei pentru introducerea taxei de prima inmatriculare, considerata de Uniunea Europeana ca fiind in contradictie flagranta cu prevederile Tratatului UE. Guvernul a introdus aceasta taxa in noul Cod fiscal, in ciuda faptului ca oficialii europeni si-au manifestat in repetate randuri dezacordul.
UE ne da in judecata
Autoritatile romane au trecut pragul UE fara sa-si stearga bocancii de vechile naravuri autohtone. Astfel, abia s-au stins artificiile de la Revelionul integrarii, ca oficialii europeni au acuzat Bucurestiul ca si-a incalcat obligatiile de membru al comunitatii. Potrivit noului Cod Fiscal, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, romanii vor plati o noua taxa pentru autovehicule, de prima inmatriculare, menita a compensa eliminarea accizelor si a taxelor vamale. Taxa se calculeaza in functie de vechimea masinii, capacitatea cilindrica si gradul de poluare, avantajand clar masinile noi (Euro 4) fata de cele second-hand, pentru inmatricularea carora detinatorul ajunge sa achite o suma dubla sau tripla fata de pretul de achizitie al autovehiculului. La solicitarea ZIUA, reprezentantii Comisiei Europene la Bucuresti ne-au transmis pozitia Bruxelles-ului in aceasta privinta, chiar cerandu-si scuze pentru ca au intarziat transmiterea raspunsului cu o ora.
"Potrivit informatiilor pe care le detinem, Romania nu a modificat legislatia cu privire la taxarea autoturismelor second-hand", se arata in documentul primit la redactie. "Comisia Europeana isi mentine opinia conform careia acest text de lege este incompatibil cu Articolul 90 din Tratatul UE si cu jurisprudenta Curtii Europene de Justitie. Comisia va lua in considerare posibilitatea deschiderii in cel mai scurt timp, a procedurilor de constatare a incalcarii obligatiilor de stat membru impotriva Romaniei pentru adoptarea acestui text de lege. In privinta Poloniei sau a Ungariei - aflate intr-o situatie similara - Comisia a demarat procedurile de constatare a incalcarii Tratatului UE impotriva acestor doua state. Este de competenta Curtii Europene de Justitie sa decida daca legislatia in vigoare (n.r. - intr-o tara) este in conformitate cu Tratatul UE (asa cum argumenteaza tarile respective) sau nu ( asa cum sustine Comisia). In cazul in care Curtea decide ca legislatia autohtona nu este compatibila cu cea europeana, respectivul stat-membru va fi obligat sa-si revizuiasca legislatia in cauza", se mai arata in documentul transmis redactiei ZIUA. Ceea ce inseamna ca, pe langa modificarea sau chiar eliminarea acestei taxe de prima inmatriculare, Romania ar putea fi obligata si la plata unor penalitati usturatoare.
Liviu Dobrin: o taxa protectionista si anticoncurentiala
Inca in stadiul de proiect legislativ, taxa de prima inmatriculare a atras numeroase critici. Fostul secretar de stat in Ministerul Integrarii Europene Leonard Orban, in prezent comisar european, declara, in vara acestui an, ca prevederea referitoare la taxele pentru masinile second hand ar putea fi considerata o incalcare a Tratatului UE, ceea ce, in ultima instanta, ar putea atrage sanctiuni financiare "extrem de dure". Pe de alta parte, ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, s-a pronuntat la acea vreme in favoarea mentinerii taxelor pentru inmatricularea autovehiculelor second-hand, chiar daca Comisia Europeana a criticat statele cu astfel de proceduri. In opinia presedintelui Autovit, Liviu Dobrin, taxa in cauza limiteaza dreptul de optiune al cetateanului roman, obligandu-l sa cumppere o masina noua si, evident, mai scumpa, in detrimentul uneia second-hand. "Se vede foarte clar ca nu este vorba de o taxa de protectie a mediului, asa cum s-a sustinut, ci ca este vorba de o taxa de protectie a importatorilor de masini noi fata de concurenta pe care ar putea-o reprezenta un import masiv de autoturisme second-hand din tarille UE. Se refera la protectia doar a importatorilor si nu a producatorilor interni, platitori de taxa datorita dotarii autoturismelor Logan cu Euro 3 si nu Euro 4, cu mult mai ieftin. E o taxa care a fost introdusa la presiunea Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme noi (APIA)", a afirmat Dobrin. Presedintele Autovit a aratat ca, in cursul anului 2006, o delegatie APIA s-a dus la ministrul de Finante, Sebastian Vladescu, care a intentionat initial sa introduca o taxa fiscala, care ar fi fost in contradictie cu normele UE, apoi a incercat sa introduca o taxa de mediu, lucru care iar nu s-a putut, si atunci s-a dat denumirea de taxa speciala. In opinia lui Dobrin, nu atat introducerea taxei de prima inmatriculare ar fi o problema, cat marimea ei care denota de fapt intentia de a prohibi importul de second-hand. "Asa privesc guvernantii nostri aceasta taxa, sub masca grijii pentru protectia mediului si sub masca unei temeri de a deveni groapa de gunoi a Europei. De fapt se protejeaza interesele unui grup restrans, a importatorilor si nu a producatorilor interni, ba chiar in dauna producatorilor. Noi toti vom plati amenzile pe care UE le va impune. Va pierde cetateanul roman caruia i se limiteaza drastic optiunea, fiind impins artificial spre a alege un autoturism nou in detrimentul unuia second", a mai spus Liviu Dobrin. Totodata, reprezentantul Autovit este de parere ca si Consiliul Concurentei ar trebui sa se autosesizeze in legatura cu acest caz. Presedintele APIA, Brent Valmar, a evitat sa faca declaratii cu privire la acest subiect, aflandu-se, pe parcursul zilei de ieri, ba in sedinte, ba in toiul altor convorbiri telefonice. "Aceasta taxa nu va face decat sa ne inaspreasca traiul tuturor, pentru ca masina nu mai este de mult un lux pentru romani, ci o necesitate. Iar cei mai multi romani nu isi permit sa cumpere o masina noua cu banii jos.", se arata intr-o petitie publicata pe forumul EuroNews si semnata de 1500 de alegatori..
RAR este european
Directorul tehnic al Registrului Auto Roman, Claudiu Mija, afirma, ca, din punctul de vedere al RAR, in ce priveste inmatricularea masinilor nu au aparut modificari semnificative. "De la 1 ianuarie, autoturismele care au fost inmatriculate ultima data intr-un stat membru al UE nu mai necesita procedura de omologare", ne-a declarat Mija. Astfel, datele trecute in cartea de identitate auto de catre institutia omoloaga RAR din tara respectiva sunt preluate ca atare, fara verificari tehnice suplimentare, lucru care simplifica obtinerea cartii de identitate. "In plus, pentru masinile aduse din tari membre, nu mai exista obligativitatea ca acestea sa indeplineasca standardul euro 3 - teoretic, ele pot fi inmatriculate in Romania chiar daca sunt non-euro, cu conditia sa respecte conditiile tehnice de functionare", a mai spus Mija.
Scuze UE pentru o ora de intarziere!
Ieri, la pranz, am solicitat un raspuns oficial de la Comisia Europeana la intrebarea "daca taxa de inmatriculare este in conformitate cu legile UE?"
In facsimil se poate lectura raspunsul soc: UE se pregateste sa cheme in judecata statul nostru pentru a fi amendata legea romaneasca antieuropeana. Deoarece raspunsul l-am primit la ora 16:45, cu o intarziere de o ora fata de termenul solicitat de noi, reprezentatul UE a tinut sa-si ceara scuze din prima fraza! Asa se respecta oamenii la case mari. Evident, daca am fi solicitat un raspuns de la o institutie din Romania, scrisoarea electronica ar fi intarziat zile, chiar saptamani sau nu am fi primit nici o declaratie oficiala, iar de scuze nici vorba. Inca o diferenta esentiala intre guvernantii nostri si cei din UE.
Formula taxei "magice"
Taxa de prima inmatriculare se aplica tuturor autoturismelor si autovehiculelor, inclusiv celor comerciale, cu exceptia celor special echipate pentru persoane cu handicap. Taxa se calculeaza dupa formula:
Taxa speciala a A x B x C x (100 - D)/100
A a capacitatea cilindrica
B a taxa prevazuta in coloana 3 din anexa 4 sau, dupa caz, in coloana 2 din anexa 4.1
C a coeficientul de corelare a taxei prevazut in coloana 2 de la anexa 5
D a coeficientul de reducere a taxei in functie de deprecierea autoturismului/autovehiculului, prevazut in coloana 3 de la anexa 5
Astfel, potrivit calculatorului de taxa de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, pentru o masina cu o capacitate cilindrica de 3000 cmc, non-euro, mai veche de sase ani, taxa este de 30.337,77 lei (peste 300 milioane de lei vechi) sau 8586 euro, la cursul BNR de ieri. Pentru o masina Dacia Logan, de 1400 cmc, cu motor euro 4, noua, taxa speciala este de 160,65 euro sau 567,64 lei, la cursul de ieri al BNR.
Tentativa de salvare
Reamintim, Guvernul a modificat, la sfarsitul anului trecut, printr-o ordonanta de urgenta, 110/21 decembrie 2006, prevederile din Codul Fiscal referitoare la categoriile de incadrare a autoturismelor in functie de vechime, prima fiind pana la un an, inclusiv, iar cea de-a doua intre 1-2 ani, fata de varianta "pana la sase luni", respectiv "sase luni - doi ani" existenta in Codul Fiscal aprobat de Parlament la inceputul lunii iulie. O alta modificare se refera la introducerea unei noi anexe, 4.1, privind nivelul taxei speciale pentru microbuze, autobuze, autoutilitare si autospeciale de peste 7,5 tone si peste 12 tone (adica acele autovehicule cuprinse in categoriile N2, N3, M2 si M3). "Intra sub incidenta taxei speciale si autovehiculele comerciale cu masa totala maxima autorizata de peste 3,5 tone, inclusiv cele destinate transportului de persoane cu un numar de peste opt locuri pe scaune, in afara conducatorului auto, cu exceptia autovehiculelor speciale destinate lucrarilor de drumuri, de salubrizare, pentru industria petrolului, a macaralelor, precum si a autovehiculelor destinate a fi utilizate de fortele armate, fortele de securitate a statului, politie, jandarmerie, politie de frontiera, de serviciile de ambulanta si medicina, pentru care nivelul taxei speciale este prevazut in anexa 4.1", se arata in textul OUG 110/2006 de modificare a Codului Fiscal, care a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007.
Sulfina Barbu: "Nu ne permitem sa fim cimitirul de masini vechi al UE"
"Sustinem in continuare taxa de prima inmatriculare", a declarat Sulfina Barbu, ministrul Mediului. Ea a precizat ca Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor (MMGA) a sustinut, timp de doi ani, programul de innoire a parcului auto din Romania, pentru imbunatatirea calitatii aerului. "Cat timp nu am fost membri ai UE am sustinut financiar eliminarea autovehiculelor puternic poluante. Acum, ca suntem stat membru nu ne putem permite sa devenim cimitir de masini vechi pentru UE", a spus Sulfina Barbu. Ministrul Mediului a precizat ca toate tarile comunitare au libertatea de a-si stabili taxele, asa cum a procedat si Romania in acest caz. "Cat priveste taxa de prima inmatriculare, Ministerul Mediului, Ministerul de Finante si Registrul Auto Roman au elaborat procedura de aplicare, dar valorile rezultate erau mai mici. Cea mai mare taxa era de 3500 de euro. Parlamentul este cel ce a modificat valorile, astfel ca s-a ajuns la noile valori de taxe, mai ridicate", a spus Barbu. "Nu sunt specialist in taxare, discutia este la nivelul valorii, dar taxa de prima inmatriculare este necesara pentru ca descurajeaza masinile poluante", a declarat ministrul Mediului. Sulfina Barbu a precizat ca Romania se poate apara in cazul in care Comisia Europeana va demara procedura de constatare a incalcarii obligatiilor de stat membru. "Ca prim pas pentru demararea acestei proceduri este ca CE sa notifice Romania. Pana acum, nu am primit nici o notificare", a completat ministrul Mediului, Sulfina Barbu. De remarcat, dupa aderarea la UE, in 2004, Polonia s-a confruntat cu un val de masini vechi din UE pentru ca era mai profitabil pentru cetatenii UE sa-si vanda masinile vechi decat sa plateasca taxa de dezmembrare, care era de peste 500 de euro. (L.M.)
Pagina realizata de Gilda Popa
Jos taxele Sulfinei!
Moderator: Echipa Tehnica
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
atata vreme cat masina poate sa treaca fara SPAGA un ITP si sa corespunda normelor din carte nu vad de ce nu poti sa circului cu ea pe strada ... sunt mii de alte masini care nu mai sunt in stare sa ia ITP-ul si le vezi tarandu-si tablele pe strazile patriei ..
nesimtiti si magari ... ! ... suntem cu mii de ani lumina in spatele lor, cel putin la politicieni ...
nesimtiti si magari ... ! ... suntem cu mii de ani lumina in spatele lor, cel putin la politicieni ...
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Jos taxele Sulfinei!
Sarpe, speakerul de la Radio Total a lansat propunerea ca pe 9 Februarie sa ne adunam cat mai multi in fata ministerului de Finante, ca forma de protest. Bine, el a spus ca isi va da foc la Mercedesul lui vechi.......
Revenind la problema principala, problema are mai multe aspecte. Cea mai importanta este cea financiara, de care nu se vorbeste. Stiti ca, conform tratatului ala faimos ( de la Kyoto, parca ) privind masurile ce trebuiesc luate de fiecare stat pt. reducerea poluarii, s-a hotarat ca cotele fiecarui stat se pot tranzactiona. Eu de exemplu as fii curios cat a incasat Romania din cotele ei pe care le-a vandut si cui le-a vandut. Pe de alta parte, sunt de acord cu impunerea unor taxe pentru mentinerea poluarii la un nivel cat mai scazut dar, taxele sa fie calculate in functie de venitul mediu de la noi. Este aceeasi problema ca si la amenzile din Codul rutier. Nesimtirea este fara limite.
Cat priveste faptul ca UE da in judecata Statul Roman, eu nu ma bucur pentru ca in final tot noi platim si banii aia. Inca o manarie prin care dam niste bani la UE pe spatele nostru.
Deci, JOS CU TAXELE.
Revenind la problema principala, problema are mai multe aspecte. Cea mai importanta este cea financiara, de care nu se vorbeste. Stiti ca, conform tratatului ala faimos ( de la Kyoto, parca ) privind masurile ce trebuiesc luate de fiecare stat pt. reducerea poluarii, s-a hotarat ca cotele fiecarui stat se pot tranzactiona. Eu de exemplu as fii curios cat a incasat Romania din cotele ei pe care le-a vandut si cui le-a vandut. Pe de alta parte, sunt de acord cu impunerea unor taxe pentru mentinerea poluarii la un nivel cat mai scazut dar, taxele sa fie calculate in functie de venitul mediu de la noi. Este aceeasi problema ca si la amenzile din Codul rutier. Nesimtirea este fara limite.
Cat priveste faptul ca UE da in judecata Statul Roman, eu nu ma bucur pentru ca in final tot noi platim si banii aia. Inca o manarie prin care dam niste bani la UE pe spatele nostru.
Deci, JOS CU TAXELE.
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
JOS TAXELE....!
si nu sunt taxe UE ... ca pana la urma platim impozit marit la masini, asigurari mult mai mari ( din care si statul are si el partea lui) ...oricum fiscalitatea a crescut vertiginos ...
numai ca aceste taxe de inmatriculare sunr contra normelor europene ... daca pana la urma sunt un mare Turn Babel in care cica toti suntem egali de ce nu poate o masina care a circulat cu toate taxele si celelalte in germania sa circule la fel si in ramania ... pana la urma este ACEEASI UNIUNE EUROPEANA ...
PS: si pt cei de la ATS care citesc forumul, sa-i spuna careva si lui tariceanu ca nu poate face ce vrea in tara asta ... ca NU ESTE MOSIA LUI!
JOS TAXELE ABERANTE!!!!!!!!
si nu sunt taxe UE ... ca pana la urma platim impozit marit la masini, asigurari mult mai mari ( din care si statul are si el partea lui) ...oricum fiscalitatea a crescut vertiginos ...
numai ca aceste taxe de inmatriculare sunr contra normelor europene ... daca pana la urma sunt un mare Turn Babel in care cica toti suntem egali de ce nu poate o masina care a circulat cu toate taxele si celelalte in germania sa circule la fel si in ramania ... pana la urma este ACEEASI UNIUNE EUROPEANA ...
PS: si pt cei de la ATS care citesc forumul, sa-i spuna careva si lui tariceanu ca nu poate face ce vrea in tara asta ... ca NU ESTE MOSIA LUI!
JOS TAXELE ABERANTE!!!!!!!!
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Sati linistiti, Tariceanu si mica lui gasca de importatori vor cadea cat de curand. De fapt, proasta asta de Sulfina e un paravan dupa care se ascund Brent Valmar, Tiriac, Tariceanu si alti cacati cu bani. PLD-ul le sufla in ceafa. Mama lor de smecheri!
Jos!
De acord cu treaba cu 9 februarie, sa mergem si noi la revolutie, ca nu se mai poate!
Jos!
De acord cu treaba cu 9 februarie, sa mergem si noi la revolutie, ca nu se mai poate!
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
paco scrie:Sati linistiti, Tariceanu si mica lui gasca de importatori vor cadea cat de curand. De fapt, proasta asta de Sulfina e un paravan dupa care se ascund Brent Valmar, Tiriac, Tariceanu si alti c***** cu bani. PLD-ul le sufla in ceafa. Mama lor de smecheri!
Jos!
De acord cu treaba cu 9 februarie, sa mergem si noi la revolutie, ca nu se mai poate!
@Paco nu are rost sa te citez , dar ai mare dreptate. A-ti auzit probabil de la stiri inca o afacere guvernamentala. I s-a alocat 8 mil eur pentru restaurea unui "monument", dar "baieti" ce si-au zis ,"monumentul" poate sa astepte-prioritatile au fost un W. TOREGO (>40 mii eur) pentru director+ 20 laptopuri(8 mii RON bucata ) + .......... toate pentru ei.Va dati seama ca si spatele acestei afaceri stau "baieti" din guvern cu firmele lor si probalil la suprapret.
Dau legi, decrete, hotarari cum le dupa afacerile lor dupa care le aproga
Nu as vrea sa se inteleaga ca "tin cu ursul", dar am o nedumerire referitoare la caracterul ne-european al taxei pt prima inmatriculare.
In Olanda exista ceva similar, se numeste "BPM", si apropos, nu este deloc ieftina, procentul de referinta fiind 45.2% din valoarea CIP a masinii:
"If you buy a passenger car, motorcycle, or (since 1 July 2005) a van in the Netherlands,
or transfer such a vehicle from abroad, you have to pay tax.
This tax is known as BPM: 'belasting van personenauto's en motorrijwielen', i.e. private motor vehicle and motorcycle tax."
Detalii aici:
http://www.douane.nl/variabel/bpm/en/
Mai multe detalii (din pacate in limba bastinasilor) aici:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belasting_ ... rrijwielen
si aici:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_op_de_ ... ielen_1992
De ce la ei e voie si la noi nu ?!
Later edit: adica de ce la ei taxa asta este europeana si la noi nu?
In Olanda exista ceva similar, se numeste "BPM", si apropos, nu este deloc ieftina, procentul de referinta fiind 45.2% din valoarea CIP a masinii:
"If you buy a passenger car, motorcycle, or (since 1 July 2005) a van in the Netherlands,
or transfer such a vehicle from abroad, you have to pay tax.
This tax is known as BPM: 'belasting van personenauto's en motorrijwielen', i.e. private motor vehicle and motorcycle tax."
Detalii aici:
http://www.douane.nl/variabel/bpm/en/
Mai multe detalii (din pacate in limba bastinasilor) aici:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belasting_ ... rrijwielen
si aici:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_op_de_ ... ielen_1992
De ce la ei e voie si la noi nu ?!
Later edit: adica de ce la ei taxa asta este europeana si la noi nu?
Pt ca noi suntem romani....si vrem doar sa ni se dea!! Partea proasta e ca nu prea ni se da nimic, si d-aia sarim toti in sus cand vine vb de o taxa!
Nu ar trebui sa comparam Romania la ora actuala cu aproape nici o tara din Europa cand vine vb de taxe. Noi suntem chiar bine din punctul asta de vedere!!!
Nu ar trebui sa comparam Romania la ora actuala cu aproape nici o tara din Europa cand vine vb de taxe. Noi suntem chiar bine din punctul asta de vedere!!!
te felicit ca ai gasit detalii despre aceasta taxa. Nu ma indoiesc de faptul ca acelasi praf ne va fi aruncat in ochi de preastimatii guvernanti.
Am studiat aceasta taxa olandeza, care, este cu otul altceva decat taxa noastra. taxa olandeza este data pt a proteja vanzatorii de masini noi din interiorul tarii.
Daca te uiti aici :
http://www.douane.nl/variabel/bpm/en/bp ... P356_32104
vei constata ca daca vrei sa iti aduci un putregai de 25 de ani nu mai platesti nimic.....asa ca libera circulatie a marfurilor nu este impiedicata.
la noi este tocmai invers
a....si daca reexporti masina respectiva iti poti recupera in anumite conditii taxa. la noi se poate?
Matrixu: romanii nu sunt obisnuiti sa li se dea, ci sa li se ceara taxe aberante, pe ce nu te astepti. In alte tari ai anumite avantaje daca le platesti, exista o compensatie, dar la noi ce avantaj ai? Ca dai taxa de tranzit prin orasul giurgiu ca sa treci pe langa oras pt a ajunge in vama? Sa fim seriosi!
Am studiat aceasta taxa olandeza, care, este cu otul altceva decat taxa noastra. taxa olandeza este data pt a proteja vanzatorii de masini noi din interiorul tarii.
Daca te uiti aici :
http://www.douane.nl/variabel/bpm/en/bp ... P356_32104
vei constata ca daca vrei sa iti aduci un putregai de 25 de ani nu mai platesti nimic.....asa ca libera circulatie a marfurilor nu este impiedicata.
la noi este tocmai invers
a....si daca reexporti masina respectiva iti poti recupera in anumite conditii taxa. la noi se poate?
Matrixu: romanii nu sunt obisnuiti sa li se dea, ci sa li se ceara taxe aberante, pe ce nu te astepti. In alte tari ai anumite avantaje daca le platesti, exista o compensatie, dar la noi ce avantaj ai? Ca dai taxa de tranzit prin orasul giurgiu ca sa treci pe langa oras pt a ajunge in vama? Sa fim seriosi!
Exact. Nu spune nimeni sa nu fie o minima taxa acolo, pe circulatia marfurilor. Dar taxa e aia de 4000-5000 de euro sau bir nesimtit, ca sa-si vanda ei masinile aici?
Hai sa analizam fiecare caz in parte si sa vedem cine are dreptate...
Inca odata, daca erau de cateva sute de euro, aceste taxe nu iritau pe nimeni, dar asa, e strigator la cer.
Inca odata, jos Tariceanu, acest cal mort, cu piciorul deja copt!
Aceasta taxa impopulara il va detrona, prin vointa Providentei!
Hai sa analizam fiecare caz in parte si sa vedem cine are dreptate...
Inca odata, daca erau de cateva sute de euro, aceste taxe nu iritau pe nimeni, dar asa, e strigator la cer.
Inca odata, jos Tariceanu, acest cal mort, cu piciorul deja copt!

Aceasta taxa impopulara il va detrona, prin vointa Providentei!
Ar mai fi o solutie prin care guvernantii nu ar avea ce sa comenteze ca se umple tara de vechituri:
Sa te lase sa inmatriculezi masina fara taxe, dar sa predai masina veche (sau orice masina) la REMAT - pt fiecare masina adusa fara taxe, ar dispare cate o rabla de pe strada. Atunci ai posibilitatea sa iti cumperi o masina cat de cat buna fara sa fie nevoie sa cotizezi la prosperitatea celor din APIA
In felul asta dispar toate rablele ce ocupa locurile de parcarea aiurea, precum si cele care inca se tarasc pe drumuri. Astfel se innoieste / imbunatateste si parcul auto (pt ca multi vor sa schimbe masina pe una mai buna) si nu ar creste numarul de masini inmatriculate care ar sufoca infrastructura existenta.
Sa te lase sa inmatriculezi masina fara taxe, dar sa predai masina veche (sau orice masina) la REMAT - pt fiecare masina adusa fara taxe, ar dispare cate o rabla de pe strada. Atunci ai posibilitatea sa iti cumperi o masina cat de cat buna fara sa fie nevoie sa cotizezi la prosperitatea celor din APIA
In felul asta dispar toate rablele ce ocupa locurile de parcarea aiurea, precum si cele care inca se tarasc pe drumuri. Astfel se innoieste / imbunatateste si parcul auto (pt ca multi vor sa schimbe masina pe una mai buna) si nu ar creste numarul de masini inmatriculate care ar sufoca infrastructura existenta.
Ultima oară modificat Mar 09-Ian-2007 13:23 de către jgr1001, modificat 1 dată în total.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats