Jos taxele Sulfinei!

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mar 09-Ian-2007 13:22

alexd scrie:te felicit ca ai gasit detalii despre aceasta taxa. Nu ma indoiesc de faptul ca acelasi praf ne va fi aruncat in ochi de preastimatii guvernanti.
Am studiat aceasta taxa olandeza, care, este cu totul altceva decat taxa noastra. taxa olandeza este data pt a proteja vanzatorii de masini noi din interiorul tarii.

Alex, daca recunosti ca taxa olandeza este protectionista recunosti implicit ca si asta este ne-europeana.

Oricum, diferenta este de nuanta: BPM (taxa pt prima inmatriculare din Olanda) este optimizata sa-i "friga" pe cumparatorii de masini noi, iar a noastra sa-i "friga" pe cumparatorii de second-hand.

Dar principiul este acelasi.

Oricum, sa nu crezi ca in Olanda scapi ieftin cu o masina veche - te omoara RCA-ul si taxa de drum (daca ai diesel, taxa de drum e cca 900 euro pe an pt o masina de 1151-1250 kg).

Iar daca iti iei benzinar, te ard la pretul benzinei - 1.5 euro /litru fata de motorina 1.07 euro / litru (valorile sunt din vara 2006).

Deci in Olanda oricum nu scapi...
Singura varianta ocolitoare ar fi sa ai o masina mai veche de 25 ani - dar am inteles ca vor sa scoata prevederea asta din cauza ca tot mai multi profita de ea.

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mar 09-Ian-2007 13:34

mars2k scrie:Singura varianta ocolitoare ar fi sa ai o masina mai veche de 25 ani - dar am inteles ca vor sa scoata prevederea asta din cauza ca tot mai multi profita de ea.


Am fost de vreo doua ori in Olanda si am vazut destule masini clasice in stare foarte buna. Mi-au confirmat si olandezii pt care lucrez ca sunt scutite de taxe, dar nu au zis nimic ca ar vrea sa scoata prevederea
Ma indoiesc ca ar fi multi in Olanda care pot sa profite de asa ceva, prin simplul fapt ca acolo, numarul masinilor peste 25 de ani este infim comparativ cu nr masinilor sub 10 ani. Pur si simplu foarte putine masini supravietuiesc peste 20 de ani (asta in tari ca Olanda). Durata medie de utilizare nu trece de 15 ani dupa care ajung la presa
Eu ma ocup cu documentie auto pt service-urile independente. Ne-au spus sa nu ne ocupam de masini mai vechi de 1992-1993 pt ca nu au clienti mai deloc cu asemenea masini

Masinile mai vechi de 25 de ani (cele care mai apuca) sunt pt pasionati auto. Si in UK am auzit ca sunt ceva prevederi prin care clasicele se pot asigura pe sume mai mici (la ei asigurarile sunt marea problema)

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mar 09-Ian-2007 13:40

europa nu impiedica nici un stat membru sa isi proteeze cetatenii si afacerile acestora. din totdeauna, Olanda a avut preturi mari la masini. Taxa de drum in olanda poate sa nu fie platita, se poate plati pt 1 zi deplasare, 2...3...5...20...cat ai nevoie. O sa ma interesez cat costa exact aceasta taxa de drum. Am fost in olanda cu masina si singura taxa de drum a fost o vigneta de 10 euro valabila 1 luna penru o autostrada ce duce la amsterdam.

La fel si cu asigurarile, au posibilitatea de a alege intre diversi asiguratori si diverse preturi si avantaje. In momentul de fata, asigurarea rca romaneasca nu este ieftina raportata la salariul mediu.

Nu ma convingi....

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mar 09-Ian-2007 13:57

am gasit un fragmet ditr-un alt articol :

"Ungaria a introdus taxa pe prima inmatriculare acum, un an jumate, cu ocazia intrarii in UE. Taxa maxima propusa de guvern si aplicata, pana mai ieri a fost in jur de 4000 Euro.

O taxa care a fost initial propusa si in Romania. Taxa a fost insa repede "regandita" de iubitii nostri guvernanti, asa ca "la a doua strigare" s-a ajuns rapid la cele 8000 de Euro (taxa maxima), perceputa actualmente.

Si pentru ca Bucuretiul, este departe de Europa (sau asa cred Ei) si romanul e mai usor (se pare), de prostit si tras in piept, nu a fost urmarita, (sau nu s-a vrut?), evolutia acestei taxe, in tarile care tocmai "exersau" practica, de a ïnlocui accizele vamale cu taxa pe prima inmatriculare, care tipic politicienilor romani, au dublat daca nu intreit, fostele accize vamale.

Dar !!!, in toamna asta Ungaria fost avertizata si amendata Comisia Europeana, ca practica este ilegala si este o forma MASCATA a fostelor accize vamale, obligand Ungaria si actualul guvern sa RESTITUE !!! cetatenilor sumele incasate ilegal.

Un exemplu se gaseste pe site M.Finantelor din Ungaria:
- in loc sa se incaseseze o taxa de inmatriculare de 2-300 de euro, Ungaria incasa in medie, de zeca ori mai mult, pentru un tip de vehicul.

Comisia Europeana obliga astazi guvernul sa restitue sumele incasate, care se pare ca au ajuns la sume asa de mari, incat guvernul maghiar, a cerut un ragaz de cativa ani pentru a plati esalonat aceaste sume. Si bugetul lor este la pamant.

Nu m-ar mira, ca in calculul ascuns al guvernantilor de la Bucuresti,care au dublat practic aceste taxe, sa se regaseasca urmatorul rationament:

ïncasam acum banii, ca apoi om vedea..., ce ne aduce viitorul", ca si bugetul nostru este la pamanat...."

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Mar 09-Ian-2007 14:08

-sa ma .... pe taxele lor , ca nu mai stiu ce sa inventeze !!! , sper ca UE sa-i "arda" rau de tot pe "astia" de la noi cu taxele lor aberante

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Mar 09-Ian-2007 14:31

DMX scrie:-sa ma .... pe taxele lor , ca nu mai stiu ce sa inventeze !!! , sper ca UE sa-i "arda" rau de tot pe "astia" de la noi cu taxele lor aberante


Aici este greseala, ca nu ii arde pe ASTIA. Ne arde tot pe noi. Daca se pierde un proces din banii cui credeti ca se vor plati despagubirile???
Avem condcatorii pe care i-am votat si pe care ni-i meritam......... Vlat Tepes :P

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Mar 09-Ian-2007 14:34

la noi s-ar umple de masini sh vechi. orice pustan de 18 ani si-ar lua o harca de 100-150cp de 20 ani. dar nu ar intretine-o. pur si simplu ar utiliza-o pana moare masina. si apoi ce face. o mai carpeste cat poate si o tine in parcare.
daca nu era situatia asta de taxe idioate mi-as lua 2 masini (un 1.4 obisnuit, care sa fie preponderent in oras folosit) si un 2.5, sau 3l benzina
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]

OPUS Workshop
:: LED designs ::

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mar 09-Ian-2007 14:41

T.rac3Er scrie:la noi s-ar umple de masini sh vechi. orice pustan de 18 ani si-ar lua o harca de 100-150cp de 20 ani. dar nu ar intretine-o. pur si simplu ar utiliza-o pana moare masina. si apoi ce face. o mai carpeste cat poate si o tine in parcare.
daca nu era situatia asta de taxe idioate mi-as lua 2 masini (un 1.4 obisnuit, care sa fie preponderent in oras folosit) si un 2.5, sau 3l benzina



ca si cetatean, mai nou, european, ar trebui sa fii liber sa faci asta, fara a fi constrans prin taxe sa renunti.

protectia occidentului impotriva rableor sunt normele de verificare tehnica mult mai riguroase. daca iti iei un ford t cu mustati din 1900 si corespunde, sa fii iubit, poti circula.

am urmarit la un moment dat un episod al emisiunii britanice "wheeler dealers". Cumparasera ieftin din Irlanda un suzuki samurai din anii 80, l-au preparat, dar inmatricularea lui a fost refuzta pentru niste gauri de rugina nerparate din zina puntii spate. Refuzul in acest caz este categoric, neexistand posibilitatea reverificarii. Au vandut masina unui pasionat care avea padure proprieate personla.

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Mar 09-Ian-2007 14:51

am incercat pe net sa gasesc emisiunile respective. vreau sa le downloadez pe toate dac-ar fi posibil.
si eu am vazut suzuki ala. am mai prins un golf2 gti
super emisiune
au astia in uk o legislatie ok auto. pana si un tanc a fost inmatriculat in circulatie (doar ca a fost demilitarizat)
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]



OPUS Workshop

:: LED designs ::

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 09-Ian-2007 14:51

pai si pana la urma, in ungaria s-a scos taxa? ca nu am tras nici o concluzie;
in fine, dupa mine treaba sta in felul urmator: nu sunt eu idiot sa vreau cu tot dinadinsul sa ma trag cu o vechitura; as vrea o masina noua sau cel putin aproape noua, dar bugetul nu imi permite; asta inseamna ca trebuie sa fiu obligat de taxele lor aberante sa ma screm acum sa fac credite sa imi iau una noua pentru ca una second ar ajunge la un pret imens?? nu mi se pare corect asa ceva; consider ca este o incalcare a drepturilor noastre si o obstructionare a liberei alegeri; nu este vina noastra ca nu ne putem permite masini noi, si nu dorim noi ca ceta teni sa ajungem 'groapa de gunoi a europei'. dar, daca tot suntem in UE, de ce sa nu ne putem bucura de legislatia din UE? de ce trebuie sa fim noi mai cu mot?? dupa ce ca suntem un popor de sarantoci si de hoti, ca astea ar fi cele 2 clase de la noi, avem pretentii de mari europeni acum si nu putem sa ne tragem cu masini vechi pentru ca poluam; pana la urma cine e mai snob? cetateanul care este presat de imprejurari in alegerea sa, sau guvernul care isi face de cap si isi protejaza propriile interese?
stim aproape toti cine si cum este implicat in importul masinilor noi si care sunt interesele, asa ca taxa de prima inmatriculare nu este decat o alta metoda de control;
sper din tot sufletul sa faca UE ceva sa sa ii arda bine de tot pentru bataia asta de joc; nu am pretentii sa sa imi pice ceva din luna sau sa iau ceva pe degeaba, dar atata timp cat in germania sau alta tara cu un nivel de trai mult mai bun ca al nostru se poate inmatricula o masina fara sa platesti o taxa idioata de 5-6000 de euro la noi de ce trebuie sa fie invers? avem oare bani de dat sau e cum s-a spus mai sus, romanul e mai prost si bun de stors... si uite de asta tot nu o sa dispara de pe strazi adevaratele harburi de dacii si alte dracii care abia se mai tarasc, ca de, alea au voie sa circule. daca s-ar scoate taxele astea, in primul rand proprietarii de jafuri isi vor aduce masini mai slabe, dar logig mult mai bunde decat ceea ce au in momentul actual; oare asta nu ar fi o mare realizare pentru parcul auto? mai mentionez si faptul ca cine vrea masina noua tot noua o sa cumpere, dar ar fi bine sa avem si noi in sfarsit dreptul de a alege fara sa ni se dea in cap, ca de aia avem pretentia ca suntem o tara democratica; corectati-ma va rog daca gresesc :D...

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mar 09-Ian-2007 14:52

T.rac3Er scrie:la noi s-ar umple de masini sh vechi. orice pustan de 18 ani si-ar lua o harca de 100-150cp de 20 ani. dar nu ar intretine-o. pur si simplu ar utiliza-o pana moare masina. si apoi ce face. o mai carpeste cat poate si o tine in parcare.


Am spus si mai sus. Nu cred ca se gasesc suficiente rable, pe care sa le cumperi cu 100 - 500 euro si care sa fie capabile sa ajunga la noi in tara intr-un numar atat de mare, incat sa ne invadeze. Masina SH tipic vestica rar depaseste 15 ani vechime

alexd scrie:protectia occidentului impotriva rableor sunt normele de verificare tehnica mult mai riguroase. daca iti iei un ford t cu mustati din 1900 si corespunde, sa fii iubit, poti circula.


Normele tehnice sunt suficient de riguroase si in forma actuala. Ca nu se prea aplica....

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mar 09-Ian-2007 15:07

djo1fad, in ungaria si polonia s-a scos taxa, mai mult, respectivele state au fost obligate sa restituie sumele deja incasate din aceste taxe. nu s-au impus alte sanctiuni. Eu zic ca fragmentul articolului gasit de mine este foarte clar in acest sens.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 09-Ian-2007 15:19

intelesesem ca au inceput sa dea banii inapoi, dar nu intelesesem daca s-a scos detot sau a ramas o taxa mica; poate nu am citit atent; probabil ca si ai nostrii au nevoie sa faca imprumut de la populatie pe termen nelimitat :lol:

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Mar 09-Ian-2007 15:20

nu cred ca se aplica cumva ... faci ITP-ul cum vrei si vezi pe strada masini autohtone de data aceasta care se rup in doua si circula fara nici o problema .. in plusa ca la noi nu se verifica niciunde greautatea maxima admisa ... poate doar la camioane ... ca pe mine de cate ori m-au oprit la contriol cu echipa de RAR nu m-au intrebat nimic ...

asta-i tara lui Papura Voda!!!!! :( :evil:
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mar 09-Ian-2007 15:24

situatia ata este foarte asemanatoare cu scandalul taxelor de la giurgiu.

relatia bucuresti-giurgiu este asemanatoare cu cea bruxelles-bucuresti.

tariceanu il pune la colt pe primarul ce tine intre dinti un ciot de hartie cu un fragment de lege

europa pune la colt bucurestiul cae se prevaleaza de ipotetica legalitate a taxei respective.

cel mare si puternic invinge intotdeauna in ecuatii politice.


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats