am tobe borla si ma mindresc cu asta

e adevarat ca unele socoteli nu se potrivesc intocmai cu planul initial (nu ma refer la bani, au costat exact cit au estimat initial), dar tot raul spre bine: asa cum ziceam nu am pus toba intermediara la sfatul celor de acolo, motiv din care masina suna, insa intr-un mod foarte placut si foarte apropiat de cum ar trebui sa sune o benzina cu tobe sport. asta nu inseamna ca suna tare, nu se aude decit in acceleratie, in jurul valorii de 3000 tr/min si tace (ma rog toarce) in rest. si acum schema: flansa ce se prinde pe turbina - originala, decupata de pe esapamentul vechi, se continua cu un downpipe de 63 mm diam pe o lungime de vreo ~40 cm, mufare cu 57 umflata in prealabil in 2 trepte ca sa vina peste teava de 63, creindu-se astfel un gen de gituiala, dar fara obstacole, asemanatoare ca functie cu conicitatea din interiorul unui carburator: gaura de sus mai mare decit gaura de sub clapeta de acceleratie, ceea ce face ca viteza aerului sa creasca la trecerea prin acea conicitate, creind astfel o contrapresiune in partea cu diametrul mai mare, fapt ce asigura in cazul esapamentului o evacuare mai rapida (practic "suge" singur gazele din motor). teava merge cu diam 57 pina in spate pe traseul original, trece pe sub punte si apoi urca tot pe linga punte (partea de care se prinde bratul spate stinga) si se varsa intr-o toba rotunda 120 mm diam prin care trece o teava gaurita care e inconjurata de o tesatura metalica si un strat grosut (ce umple practic tot spatiul ramas gol) de vata minerala. toba e mai scurta decit finala de bx, vine cam in aceeasi pozitie (usor oblic) si are un ornament rotund, simplu, la capat, sudat direct de toba. la urmatoarea intilnire cred ca o sa trebuiasca sa aduc si un elevator

pentru curiosi. de precizat ca toata linia e din inox, teava are peretii grosi cam de 1,5 mm (la oki) si toate sudurile sint facute electric cu CO2 (niste rime de ti-e mai mare dragu) si apoi protejate cu zinc (spray). am folosit suportii originali de pe caroserie, si am sudat de teava, respectiv toba, bare rotunde tot din inox pentru prindere, similare cu cele de pe masina. si acuma stau sa ma gindesc daca n-ar fi mai corect sa trec topicul asta la "Modificari utile". nu de alta dar chiar merita tot efortul

PS: pret final, reamintesc: 7.400.000 lei usori + 300.000 "pourboire-ul", ca fait 7.700.000 lei
vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrooooooooouuuuuuuuuuuuuuuummmmmmmmmmm