Tehnici de pilotaj...setari ale masinii...

Scoala si biblioteca, tutoriale. Sau, cum sa...

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
m.s.
pasionat
Mesaje: 337
Membru din: Dum 10-Iul-2005 16:42
Localitate: cluj

Mesajde m.s. » Lun 05-Dec-2005 13:53

E un sistem de distributie a fortei de franare pe cele doua punti,in functie de gradul de incarcare a masinii. Cam asa stiu eu ,in conditiile in care nu sint un bun cunoscator in ale tehnicii. :) Poate te/ne lamureste mai bine unul din expertii de aici. :wink:
Bafta!

Avatar utilizator
m.s.
pasionat
Mesaje: 337
Membru din: Dum 10-Iul-2005 16:42
Localitate: cluj

Mesajde m.s. » Lun 05-Dec-2005 13:56

Am scris in acelasi timp cu adytzu,da' vad ca nu e acelasi lucru cu ce stiam eu :oops:

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 05-Dec-2005 14:03

Din cite stiu eu EBD = Emergency Brake Distribution.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Lun 05-Dec-2005 14:06

nicum scrie:Din cite stiu eu EBD = Emergency Brake Distribution.


Eu stiam de Electronic Brake Distribution.

Avatar utilizator
Lucica
simpatizant
Mesaje: 80
Membru din: Mie 30-Mar-2005 10:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Lucica » Lun 05-Dec-2005 14:12

pana la urma care e? electronic sau emergency? e cumva tot una cu AFU? asistenta la franarea de urgenta?
Imagine

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Lun 05-Dec-2005 14:15

Electronic Brake Distribution (EBD)
EBD automatically optimizes the front-to-rear brake force distribution to reduce the tendency of rear wheel lockup, especially when the vehicle is unladen. Effective in braking conditions before ABS operates, EBD also eliminates the need for a hydraulic brake- proportioning valve.2 1

Explicatia de mai sus e luata de la Ford, deci, m.s. a avut dreptate. In fine, si eu am gandit acelasi lucru, dar am extrapolat la fiecare roata.
AFU= Asistenta la Franarea de Urgenta si nu e acelasi lucru cu EBD.
A mai fost discutat subiectul asta, asa ca-ti las tie placerea de a cauta prin Forum. :lol:

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Lun 05-Dec-2005 14:33

EBA = AFU :)
EBA - Emergency Brake Assistance

Avatar utilizator
danalarm
pasionat
Mesaje: 328
Membru din: Dum 03-Iul-2005 23:48
Localitate: bucuresti

Mesajde danalarm » Lun 26-Dec-2005 21:20

ma baieti AFU asta cand mama naibii intra?
io am avut si un accident, si parca nu am simtit nimik in plus decat ABS!!!
am facu si o proba pe ploaie cu frana violenta si a intrat ABS-ul si atat!

AFU asta se vede, se simte cumva?

ideea este ca la ambele frane pe care le-am pus masina a stat pe directie!

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Lun 26-Dec-2005 21:52

Cand apesi pedala brusc, dar, ori nu ai puterea ori curajul sa apesi pana la capat. AFU preia impulsul dat pedalei de frana si duce mai departe treaba inceputa, adica te lasa sa apesi mult mai usor pedala pana la capat. La o masina fara AFU, cand apesi brusc frana, de pe la jumatatea cursei, tre' sa depui ceva efort ca sa continui apasarea. Pentru doamnele mai delicate, acest lucru e de multe ori imposibil de realizat si de aceea, sistemul asta face treaba mai departe. Da, repet, in cazul in care apesti foarte brusc si violent pedala.

Avatar utilizator
danalarm
pasionat
Mesaje: 328
Membru din: Dum 03-Iul-2005 23:48
Localitate: bucuresti

Mesajde danalarm » Lun 26-Dec-2005 23:37

AHA! merci de explicatie.

Avatar utilizator
keos
pasionat
Mesaje: 181
Membru din: Joi 25-Mai-2006 17:24
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde keos » Mar 30-Mai-2006 10:44

adytzu scrie:Cand apesi pedala brusc, dar, ori nu ai puterea ori curajul sa apesi pana la capat. AFU preia impulsul dat pedalei de frana si duce mai departe treaba inceputa, adica te lasa sa apesi mult mai usor pedala pana la capat. La o masina fara AFU, cand apesi brusc frana, de pe la jumatatea cursei, tre' sa depui ceva efort ca sa continui apasarea. Pentru doamnele mai delicate, acest lucru e de multe ori imposibil de realizat si de aceea, sistemul asta face treaba mai departe. Da, repet, in cazul in care apesti foarte brusc si violent pedala.


Sa inteleg ca la C3 exista chestia asta ????
Am avut niste socuri cu frana la C3, daca esti neatent si apes un pic mai repede (nu mai mult, ci mai repede), franeaza de nebuna, in schimb daca apas treptat la aceasi adancime de franare se comporta altfel (adica nu mai e atat de socanta franarea).

Acum ca sa revenim la idea originala cu tehnicile de pilotaj, am auzit un zvon ca exista in Romania niste scoli de pilotaj, poate da cineva mai multe amanunte ???

marius_eugen
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Vin 11-Aug-2006 10:33
Localitate: Bucuresti

Mesajde marius_eugen » Vin 11-Aug-2006 11:58

Pana acum nu prea am vazut nici un post online , astfel incat inca ma intreb daca chiar are cineva vre-o idee sau nu .
Din punctul meu de vedere "tehnicile de pilotaj" in majoritatea cazurilor le avem sau nu in sange . Adica nu poti spune ca le folosesti numai in anumite situatii , pentru ca pana la urma o masina ai , nu una de familiesi una de curse si te adaptezi cand le schimbi .
Setarile masinii ... daca as avea suspensii reglabile probabil ca le-as regla mai jos cu cativa centimetri , as scoate toate greutatile inutile de prin portbagaj si din masina , benzina bagata cat trebuie ( kg in plus se cunosc ) . Alte setari ... nu prea inteleg la ce va referiti ... inainte de curse sau ... ?
La masinile sport exista anumite setari ale ECU care se pot schimba in functie de setarile dorite de pilot , astfel incat sa poata obtine performanta maxima de la masina . In rest ... idei ???

marryuss
pasionat
Mesaje: 107
Membru din: Joi 14-Dec-2006 09:45
Localitate: bacau

Mesajde marryuss » Sâm 13-Ian-2007 14:00

adytzu scrie:
Acum ca sa revenim la idea originala cu tehnicile de pilotaj, am auzit un zvon ca exista in Romania niste scoli de pilotaj, poate da cineva mai multe amanunte ???

este scoala lui titi aur la onesti. sau cel putin asa stiam

motorsport_2005
simpatizant
Mesaje: 91
Membru din: Lun 10-Dec-2007 10:17
Localitate: bucuresti

Mesajde motorsport_2005 » Mie 30-Iul-2008 12:15

se pare ca lumea nu e foarte pasionata de condusul sportiv pe aici:)

la xsara am avut impresia ca se incapataneaza sa se tina de trase. inca nu pot spune ca am descoperit intreg potentialul masinii, dar m-a impresionat cum se aseaza masina pe strada. intr-adevar, la mine s-a umblat la suspensie...:), precum si la scurtarea raportelor din cutie, prin folosirea unor anvelope usor subdimensionate.
singura mare problema pe care o am, este ca ambreiajul nu cupleaza suficient de repede. astfel, nu reusesc tot timpul sa ies cu gaz plin din viraj. mentionez ca masina inafara de un abs obosit, care mai mult ma incurca, nu are alte sisteme de siguranta.
in rest, daca se respecta conditiile minime de abordare a virajelor, masina te uimeste prin stabilitate.

Avatar utilizator
tataie2010
simpatizant
Mesaje: 55
Membru din: Lun 07-Iul-2008 10:54
Localitate: Cluj Napoca

Scoala de pilotaj Titi Aur

Mesajde tataie2010 » Mie 30-Iul-2008 13:11

Scoala de pilotajCursul de pilotaj este gandit a se desfasura foarte concentrat in 2 zile de la ora 9:00 la 17:30 si cuprinde parte teoretica in sala de curs si parte practica pe circuitul de pamant si macadam.Locatia Scolii de Pilotaj este la Ciolpani pe DN1 la apoximativ 30 Km de Bucuresti.

Se abordeaza urmatoarele capitole:
• Pozitia corecta la volan
• Circulatia mainilor pe volan
• Pozitia picioarelor pe pedale
• Accelerarea
• Franarea ( procedeul varf-calcai, franarea cu piciorul stang, frana de mana, franare neconventionala )
• Traiectoria
• Controlul masinii in derapaj
• Transfer de mase
• Apel contra apel
• Setari si reglaje
• Dictarea
• Regulamente
• Navigatie
• Strategii de abordare a cursei
• Imagine si abordarea sponsorilor
• Colaborarea cu copilotul
• Organizarea echipei de asistenta tehnica

Cursantii vor beneficia de:
- vizionarea unui film documentar cu tehnici de pilotaj in timpul predarii teoriei
-materiale promotionale oferite de Scola de Pilotaj
-un DVD cu filmari din timpul cursului
-masa de pranz

Oferta:
Curs pilotaj 2 zile- 1000 EUR + TVA
La cerere se pot organiza alte forme de cursuri, teste, setari masini de curse sau masini de strada sport, recunoasteri pentru competitii auto sau cursuri pentru grupuri organizate.

Masini:
- Mitsubishi Lancer EVO IX 350 cp Tractiune integrala
- Subaru Impeza Gr N 270 cp Tractiune integrala
- BMW M3 260 cp Tractiune spate
- BMW 160 cp Tractiune spate
- Renault Clio Gr. N 180 cp Tractiune fata

Date culese de pe siteul: www.titiaur.ro
Se gasesc acolo si numerede telefon si alte detalii...pentru cei pasionati


Înapoi la “Tips/Tricks”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO