pornire Radio CD

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Lun 22-Ian-2007 16:32

MaxiTechnicus, eu unul cand m-am referit la legarea pe "direct", m-am referit NUMAI la scurtcircuitarea celor 2 plusuri pe mufa radio CD-ului. In niciun caz nu recomand suntarea contactului din cheie sau legarea direct la bornele bateriei, daca nu se face cu discernamant lucrul asta. NU se scurtcircuiteaza NICIUN fir al masinii, pur si simplu plusul prin cheie al radio CD-ului, care este un consumator, devine plus permanent (care plus permanent e luat de pe mufa de radio CD a masinii, nu din alta parte). N-are cu ce sa fie confuzat ECU sau eu stiu ce alt computer al masinii daca se face acest tip de montaj. Singurul risc este ca radio CD-ul sa porneasca de unul singur (se defecteaza sau altceva), sau sa uiti tu jucaria pornita.

O sa ma gandesc si eu la o schema mai amanuntita a montajului cu pricina.

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Lun 22-Ian-2007 16:35

Mircea scrie:Eu mi-am clarificat aceste chestiuni si mi-am format o opinie. Tot asa am zis si eu, ca intra 2 plusi, unul permanent si unul conditionat de cheie. Sunt de acord ca legatul impreuna al acestor 2 fire este cel putin neindicat.

La pornire porneste odata cu bagatul cheii in contact.

Daca prin cuvantul "porneste" intelegi inclusiv pornire aparat in starea de oprit (!!!) atunci formularea este corecta (desi suspecta), altfel nu!

Este vorba de cazul cand utilizezi butonul de off al aparatului.


Folosind cablarea corecta ,pe care fara urma de modestie iti spun ca mi-am facut-o singur - iti recomand aceasta activitate - , eu unul apas butonul de off al playerului doar pt a-i activa optiunea de mute aflata tot pe acesta. MP3 playerul porneste cand pun contactul si se opreste cand il iau. Daca vreau sa fac auditii cu motorul oprit atunci intradevar trebuie sa folosesc minunatul buton. In rest nu prea am nevoie de el.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

topi
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Joi 13-Iul-2006 17:27
Localitate: Campina, PH

Mesajde topi » Lun 22-Ian-2007 23:27

Voi aveti +12V din contact tras in mufa originala a masinii? Daca nu, voi de unde aveti?

Va intreb asta deoarece acum 2 saptamani cand mi-am montat radio-cd-ul pe masina am avut neplacuta surpriza sa constat ca in mufa masinii am decat +12V permanent. M-am saturat sa-l tot pornesc/opresc manual. Vreau sa-l fac sa porneasca cand "ii dau cheie" si sa se opreasca cand "ii iau cheia".

PS: daca doreste cineva detalii despre montaj ii stau la dispozitie cu "vastele" cunostinte acumulate cu ocazia montarii radio-cd-ului.

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 23-Ian-2007 11:23

topi scrie:Voi aveti +12V din contact tras in mufa originala a masinii? Daca nu, voi de unde aveti?

Va intreb asta deoarece acum 2 saptamani cand mi-am montat radio-cd-ul pe masina am avut neplacuta surpriza sa constat ca in mufa masinii am decat +12V permanent. M-am saturat sa-l tot pornesc/opresc manual. Vreau sa-l fac sa porneasca cand "ii dau cheie" si sa se opreasca cand "ii iau cheia".

PS: daca doreste cineva detalii despre montaj ii stau la dispozitie cu "vastele" cunostinte acumulate cu ocazia montarii radio-cd-ului.


Nu se poate sa nu ai plus prin cheie pe mufa de radio CD a masinii. Arunca un ochi pe topicul de mai jos:

http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... c&start=15

Gasesti acolo schema mufei de radio CD de pe C3. Plusul permanent este BAT, iar cel prin cheie IGN. Daca vrei sa verifici singur (n-ar strica sa faci lucrul asta), va trebui sa demontezi radio CD-ul si sa masori tensiunile de pe pinii mufei in raport cu masa folosind un multimetru.

Vezi sa nu ai si alte probleme legate de adaptorul de la mufa Citroen la mufele ISO ale radio CD-ului.

Ti-ai montat singur radio CD-ul sau intr-un service?

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Mar 23-Ian-2007 11:48

aparatul meu de facut muzica nu stiu cine l-a montat ca asa mi-a venit din frantza, dar daca il las deschis se opreste dupa 30-40 de secunde de la taierea contactului. am postat chestia asta aici ca nu am vazut la nimeni la fel. poate va vin idei (eu nu pricep prea multe la acest capitol). :)
Visez la un C4 WRC...Imagine

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 23-Ian-2007 11:52

christistanciu scrie:aparatul meu de facut muzica nu stiu cine l-a montat ca asa mi-a venit din frantza, dar daca il las deschis se opreste dupa 30-40 de secunde de la taierea contactului. am postat chestia asta aici ca nu am vazut la nimeni la fel. poate va vin idei (eu nu pricep prea multe la acest capitol). :)


Ai radio CD-ul de fabrica sau ceva aftermarket?

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Mar 23-Ian-2007 12:04

e aftermarket, si este radio casetofon cu mufa ptr cd-vecsler(parca asa se numeste) e o cutie neagra cu 10 cd care se baga sub scaun.
Visez la un C4 WRC...Imagine

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 23-Ian-2007 12:14

christistanciu scrie:e aftermarket, si este radio casetofon cu mufa ptr cd-vecsler(parca asa se numeste) e o cutie neagra cu 10 cd care se baga sub scaun.


Daca se opreste dupa 30-40 de secunde de la luarea contactului si e alimentat prin mufa de radio CD a masinii, inseamna ca isi ia alimentarea de pe plusul permanent pentru acele 30-40 de secunde cat mai functioneaza dupa ce s-a luat contactul. Are probabil un circuit temporizator care ii taie alimentarea automat dupa 30-40 de secunde. Cam asta banuiesc eu ca se intampla.

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Mar 23-Ian-2007 14:20

christistanciu scrie:aparatul meu de facut muzica nu stiu cine l-a montat ca asa mi-a venit din frantza, dar daca il las deschis se opreste dupa 30-40 de secunde de la taierea contactului. am postat chestia asta aici ca nu am vazut la nimeni la fel. poate va vin idei (eu nu pricep prea multe la acest capitol). :)


Se poate opri din trei mari cauze zic eu. Astfel,

1. E vorba de o temporizare implicita a sculei cum a spus si vldst,
2. E vorba de o temporizare pe care o poti modifica sau
3. Bateria ta atinge niveluri mici de amperaj ceea ce face ECU sa-ti taie alimentarea la scula.

Investigheaza si tu si spune-ne si noua ce-ai gasit.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 23-Ian-2007 15:18

E buna observatia lui MaxiTechnicus. Verifica si daca masina intra in Economy Mode atunci cand se opreste radio CD-ul. Daca face treaba asta dupa doar 30-40 de secunde de la oprirea motorului, s-ar putea sa fie o problema cu bateria. Se aprinde cumva martorul de baterie pe bord?

topi
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Joi 13-Iul-2006 17:27
Localitate: Campina, PH

Mesajde topi » Mar 23-Ian-2007 23:24

[quote="vldst"]
Nu se poate sa nu ai plus prin cheie pe mufa de radio CD a masinii. Arunca un ochi pe topicul de mai jos:

http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... c&start=15
[/quote]

Si eu am gandit la fel. Dar dupa ce m-am linistit putin am zis ca baietii de la Citroen au mai economisit 2m cablu pe langa cei 10m castigati prin necablarea difuzoarelor din spate :evil: . Pot sa-ti spun ca firul IGN din desenul indicat de tine este lipsa. Celelalte fire (4 la numar) exista si se prezinta in felul urmator: BAT - verde, gros, GND - verde-galben, gros, ALARM - rosu, subtire, CAN - verde, subtire. Am si doua poze cu mufa in cauza pe care o sa le postez zilele urmatoare dupa ce ma prind cum se posteaza imagini. Vad ca tu ai acelasi model de C3; ai acel fir(IGN)? Nu cumva tocmai lipsa acestui fir este sursa nemultumirilor colegilor de forum care se plang ca le-au fost montate sculele pe direct (strap intre BAT si IGN)?
Mufele adaptoare Citroen - ISO sunt OK iar radio-cd-ul l-am montat singur acasa.

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Mar 23-Ian-2007 23:33

topi scrie:
vldst scrie:Nu se poate sa nu ai plus prin cheie pe mufa de radio CD a masinii. Arunca un ochi pe topicul de mai jos:

http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... c&start=15


Si eu am gandit la fel. Dar dupa ce m-am linistit putin am zis ca baietii de la Citroen au mai economisit 2m cablu pe langa cei 10m castigati prin necablarea difuzoarelor din spate :evil: . Pot sa-ti spun ca firul IGN din desenul indicat de tine este lipsa. Celelalte fire (4 la numar) exista si se prezinta in felul urmator: BAT - verde, gros, GND - verde-galben, gros, ALARM - rosu, subtire, CAN - verde, subtire. Am si doua poze cu mufa in cauza pe care o sa le postez zilele urmatoare dupa ce ma prind cum se posteaza imagini. Vad ca tu ai acelasi model de C3; ai acel fir(IGN)? Nu cumva tocmai lipsa acestui fir este sursa nemultumirilor colegilor de forum care se plang ca le-au fost montate sculele pe direct (strap intre BAT si IGN)?
Mufele adaptoare Citroen - ISO sunt OK iar radio-cd-ul l-am montat singur acasa.


N-are cum. Firele alea sunt musai acolo. Asa cum ai si firele pt difurile din spate, ai si ignitionul. Uita-te mai bine. Daca ti l-au belit si ti-e sila sa te mai duci la ei sa-i bestelesti, da un pm si iti trimit eu pini virgini pt mufa aia de Citroen - quadbloc-ul sa-ti repari buleala.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

topi
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Joi 13-Iul-2006 17:27
Localitate: Campina, PH

Mesajde topi » Mie 24-Ian-2007 00:02

Nu am pe cine sa bestelesc - am montat singur cd-ul. Quadbloc-ul chiar eu l-am despachetat - era lipit un buretel pe el - si nu au fost decat 4 fire + 8 fire pentru difuzoare. Am sa verific maine - poate a iesit acel papuc de acolo si o fi atarnat pe undeva. Cat despre firele difuzoarelor din spate pot sa-ti spun ca se opresc in mufa galbena de sub volan(de la sigurante). Exista mufe pentru difuzoarele din spate in usi dar firele aferente se opresc in alte mufe aflate in stalpii masinii(unde se afla burduful de cauciuc pentru protectie). Intre mufa galbena si mufele din stalpii masini nu exista fire pentru difuzoare.

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Mie 24-Ian-2007 00:12

topi scrie:Nu am pe cine sa bestelesc - am montat singur cd-ul. Quadbloc-ul chiar eu l-am despachetat - era lipit un buretel pe el - si nu au fost decat 4 fire + 8 fire pentru difuzoare. Am sa verific maine - poate a iesit acel papuc de acolo si o fi atarnat pe undeva. Cat despre firele difuzoarelor din spate pot sa-ti spun ca se opresc in mufa galbena de sub volan(de la sigurante). Exista mufe pentru difuzoarele din spate in usi dar firele aferente se opresc in alte mufe aflate in stalpii masinii(unde se afla burduful de cauciuc pentru protectie). Intre mufa galbena si mufele din stalpii masini nu exista fire pentru difuzoare.


Spune-mi te rog cum ai descoperit mufele din stalpii masinii, eventual trimite si niste poze pls, pt ca eu desi am platit pt operatia de tragere a firelor, baietasii de la service din Constanta n-au catadiscit sa faca treaba. in loc sa le fac scandal vreau sa-mi termin singur treaba si ca un bonus, cand oi descoperi un ELM327 mai ieftin am sa-mi fac si placerea unei interfete de diagnoza.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 24-Ian-2007 11:37

MaxiTechnicus scrie:
topi scrie:Nu am pe cine sa bestelesc - am montat singur cd-ul. Quadbloc-ul chiar eu l-am despachetat - era lipit un buretel pe el - si nu au fost decat 4 fire + 8 fire pentru difuzoare. Am sa verific maine - poate a iesit acel papuc de acolo si o fi atarnat pe undeva. Cat despre firele difuzoarelor din spate pot sa-ti spun ca se opresc in mufa galbena de sub volan(de la sigurante). Exista mufe pentru difuzoarele din spate in usi dar firele aferente se opresc in alte mufe aflate in stalpii masinii(unde se afla burduful de cauciuc pentru protectie). Intre mufa galbena si mufele din stalpii masini nu exista fire pentru difuzoare.


Spune-mi te rog cum ai descoperit mufele din stalpii masinii, eventual trimite si niste poze pls, pt ca eu desi am platit pt operatia de tragere a firelor, baietasii de la service din Constanta n-au catadiscit sa faca treaba. in loc sa le fac scandal vreau sa-mi termin singur treaba si ca un bonus, cand oi descoperi un ELM327 mai ieftin am sa-mi fac si placerea unei interfete de diagnoza.


Mufele din stalpii masinii ii gasesti in burdufurile usilor din spate. Ideea e sa dai la o parte cauciucul care acopera baza burdufului situata pe sasiul masinii (nu pe portiera). In caz de nevoie, poti da jos si plasticul de pe stalp, situat in interiorul masinii.


Înapoi la “Electrica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO