pornire Radio CD
Moderator: Echipa Tehnica
MaxiTechnicus, eu unul cand m-am referit la legarea pe "direct", m-am referit NUMAI la scurtcircuitarea celor 2 plusuri pe mufa radio CD-ului. In niciun caz nu recomand suntarea contactului din cheie sau legarea direct la bornele bateriei, daca nu se face cu discernamant lucrul asta. NU se scurtcircuiteaza NICIUN fir al masinii, pur si simplu plusul prin cheie al radio CD-ului, care este un consumator, devine plus permanent (care plus permanent e luat de pe mufa de radio CD a masinii, nu din alta parte). N-are cu ce sa fie confuzat ECU sau eu stiu ce alt computer al masinii daca se face acest tip de montaj. Singurul risc este ca radio CD-ul sa porneasca de unul singur (se defecteaza sau altceva), sau sa uiti tu jucaria pornita.
O sa ma gandesc si eu la o schema mai amanuntita a montajului cu pricina.
O sa ma gandesc si eu la o schema mai amanuntita a montajului cu pricina.
- MaxiTechnicus
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
- Localitate: Constanta
Mircea scrie:Eu mi-am clarificat aceste chestiuni si mi-am format o opinie. Tot asa am zis si eu, ca intra 2 plusi, unul permanent si unul conditionat de cheie. Sunt de acord ca legatul impreuna al acestor 2 fire este cel putin neindicat.
La pornire porneste odata cu bagatul cheii in contact.
Daca prin cuvantul "porneste" intelegi inclusiv pornire aparat in starea de oprit (!!!) atunci formularea este corecta (desi suspecta), altfel nu!
Este vorba de cazul cand utilizezi butonul de off al aparatului.
Folosind cablarea corecta ,pe care fara urma de modestie iti spun ca mi-am facut-o singur - iti recomand aceasta activitate - , eu unul apas butonul de off al playerului doar pt a-i activa optiunea de mute aflata tot pe acesta. MP3 playerul porneste cand pun contactul si se opreste cand il iau. Daca vreau sa fac auditii cu motorul oprit atunci intradevar trebuie sa folosesc minunatul buton. In rest nu prea am nevoie de el.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia
Voi aveti +12V din contact tras in mufa originala a masinii? Daca nu, voi de unde aveti?
Va intreb asta deoarece acum 2 saptamani cand mi-am montat radio-cd-ul pe masina am avut neplacuta surpriza sa constat ca in mufa masinii am decat +12V permanent. M-am saturat sa-l tot pornesc/opresc manual. Vreau sa-l fac sa porneasca cand "ii dau cheie" si sa se opreasca cand "ii iau cheia".
PS: daca doreste cineva detalii despre montaj ii stau la dispozitie cu "vastele" cunostinte acumulate cu ocazia montarii radio-cd-ului.
Va intreb asta deoarece acum 2 saptamani cand mi-am montat radio-cd-ul pe masina am avut neplacuta surpriza sa constat ca in mufa masinii am decat +12V permanent. M-am saturat sa-l tot pornesc/opresc manual. Vreau sa-l fac sa porneasca cand "ii dau cheie" si sa se opreasca cand "ii iau cheia".
PS: daca doreste cineva detalii despre montaj ii stau la dispozitie cu "vastele" cunostinte acumulate cu ocazia montarii radio-cd-ului.
topi scrie:Voi aveti +12V din contact tras in mufa originala a masinii? Daca nu, voi de unde aveti?
Va intreb asta deoarece acum 2 saptamani cand mi-am montat radio-cd-ul pe masina am avut neplacuta surpriza sa constat ca in mufa masinii am decat +12V permanent. M-am saturat sa-l tot pornesc/opresc manual. Vreau sa-l fac sa porneasca cand "ii dau cheie" si sa se opreasca cand "ii iau cheia".
PS: daca doreste cineva detalii despre montaj ii stau la dispozitie cu "vastele" cunostinte acumulate cu ocazia montarii radio-cd-ului.
Nu se poate sa nu ai plus prin cheie pe mufa de radio CD a masinii. Arunca un ochi pe topicul de mai jos:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... c&start=15
Gasesti acolo schema mufei de radio CD de pe C3. Plusul permanent este BAT, iar cel prin cheie IGN. Daca vrei sa verifici singur (n-ar strica sa faci lucrul asta), va trebui sa demontezi radio CD-ul si sa masori tensiunile de pe pinii mufei in raport cu masa folosind un multimetru.
Vezi sa nu ai si alte probleme legate de adaptorul de la mufa Citroen la mufele ISO ale radio CD-ului.
Ti-ai montat singur radio CD-ul sau intr-un service?
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
christistanciu scrie:aparatul meu de facut muzica nu stiu cine l-a montat ca asa mi-a venit din frantza, dar daca il las deschis se opreste dupa 30-40 de secunde de la taierea contactului. am postat chestia asta aici ca nu am vazut la nimeni la fel. poate va vin idei (eu nu pricep prea multe la acest capitol).
Ai radio CD-ul de fabrica sau ceva aftermarket?
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
christistanciu scrie:e aftermarket, si este radio casetofon cu mufa ptr cd-vecsler(parca asa se numeste) e o cutie neagra cu 10 cd care se baga sub scaun.
Daca se opreste dupa 30-40 de secunde de la luarea contactului si e alimentat prin mufa de radio CD a masinii, inseamna ca isi ia alimentarea de pe plusul permanent pentru acele 30-40 de secunde cat mai functioneaza dupa ce s-a luat contactul. Are probabil un circuit temporizator care ii taie alimentarea automat dupa 30-40 de secunde. Cam asta banuiesc eu ca se intampla.
- MaxiTechnicus
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
- Localitate: Constanta
christistanciu scrie:aparatul meu de facut muzica nu stiu cine l-a montat ca asa mi-a venit din frantza, dar daca il las deschis se opreste dupa 30-40 de secunde de la taierea contactului. am postat chestia asta aici ca nu am vazut la nimeni la fel. poate va vin idei (eu nu pricep prea multe la acest capitol).
Se poate opri din trei mari cauze zic eu. Astfel,
1. E vorba de o temporizare implicita a sculei cum a spus si vldst,
2. E vorba de o temporizare pe care o poti modifica sau
3. Bateria ta atinge niveluri mici de amperaj ceea ce face ECU sa-ti taie alimentarea la scula.
Investigheaza si tu si spune-ne si noua ce-ai gasit.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia
[quote="vldst"]
Nu se poate sa nu ai plus prin cheie pe mufa de radio CD a masinii. Arunca un ochi pe topicul de mai jos:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... c&start=15
[/quote]
Si eu am gandit la fel. Dar dupa ce m-am linistit putin am zis ca baietii de la Citroen au mai economisit 2m cablu pe langa cei 10m castigati prin necablarea difuzoarelor din spate
. Pot sa-ti spun ca firul IGN din desenul indicat de tine este lipsa. Celelalte fire (4 la numar) exista si se prezinta in felul urmator: BAT - verde, gros, GND - verde-galben, gros, ALARM - rosu, subtire, CAN - verde, subtire. Am si doua poze cu mufa in cauza pe care o sa le postez zilele urmatoare dupa ce ma prind cum se posteaza imagini. Vad ca tu ai acelasi model de C3; ai acel fir(IGN)? Nu cumva tocmai lipsa acestui fir este sursa nemultumirilor colegilor de forum care se plang ca le-au fost montate sculele pe direct (strap intre BAT si IGN)?
Mufele adaptoare Citroen - ISO sunt OK iar radio-cd-ul l-am montat singur acasa.
Nu se poate sa nu ai plus prin cheie pe mufa de radio CD a masinii. Arunca un ochi pe topicul de mai jos:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... c&start=15
[/quote]
Si eu am gandit la fel. Dar dupa ce m-am linistit putin am zis ca baietii de la Citroen au mai economisit 2m cablu pe langa cei 10m castigati prin necablarea difuzoarelor din spate

Mufele adaptoare Citroen - ISO sunt OK iar radio-cd-ul l-am montat singur acasa.
- MaxiTechnicus
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
- Localitate: Constanta
topi scrie:vldst scrie:Nu se poate sa nu ai plus prin cheie pe mufa de radio CD a masinii. Arunca un ochi pe topicul de mai jos:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... c&start=15
Si eu am gandit la fel. Dar dupa ce m-am linistit putin am zis ca baietii de la Citroen au mai economisit 2m cablu pe langa cei 10m castigati prin necablarea difuzoarelor din spate. Pot sa-ti spun ca firul IGN din desenul indicat de tine este lipsa. Celelalte fire (4 la numar) exista si se prezinta in felul urmator: BAT - verde, gros, GND - verde-galben, gros, ALARM - rosu, subtire, CAN - verde, subtire. Am si doua poze cu mufa in cauza pe care o sa le postez zilele urmatoare dupa ce ma prind cum se posteaza imagini. Vad ca tu ai acelasi model de C3; ai acel fir(IGN)? Nu cumva tocmai lipsa acestui fir este sursa nemultumirilor colegilor de forum care se plang ca le-au fost montate sculele pe direct (strap intre BAT si IGN)?
Mufele adaptoare Citroen - ISO sunt OK iar radio-cd-ul l-am montat singur acasa.
N-are cum. Firele alea sunt musai acolo. Asa cum ai si firele pt difurile din spate, ai si ignitionul. Uita-te mai bine. Daca ti l-au belit si ti-e sila sa te mai duci la ei sa-i bestelesti, da un pm si iti trimit eu pini virgini pt mufa aia de Citroen - quadbloc-ul sa-ti repari buleala.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia
Nu am pe cine sa bestelesc - am montat singur cd-ul. Quadbloc-ul chiar eu l-am despachetat - era lipit un buretel pe el - si nu au fost decat 4 fire + 8 fire pentru difuzoare. Am sa verific maine - poate a iesit acel papuc de acolo si o fi atarnat pe undeva. Cat despre firele difuzoarelor din spate pot sa-ti spun ca se opresc in mufa galbena de sub volan(de la sigurante). Exista mufe pentru difuzoarele din spate in usi dar firele aferente se opresc in alte mufe aflate in stalpii masinii(unde se afla burduful de cauciuc pentru protectie). Intre mufa galbena si mufele din stalpii masini nu exista fire pentru difuzoare.
- MaxiTechnicus
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
- Localitate: Constanta
topi scrie:Nu am pe cine sa bestelesc - am montat singur cd-ul. Quadbloc-ul chiar eu l-am despachetat - era lipit un buretel pe el - si nu au fost decat 4 fire + 8 fire pentru difuzoare. Am sa verific maine - poate a iesit acel papuc de acolo si o fi atarnat pe undeva. Cat despre firele difuzoarelor din spate pot sa-ti spun ca se opresc in mufa galbena de sub volan(de la sigurante). Exista mufe pentru difuzoarele din spate in usi dar firele aferente se opresc in alte mufe aflate in stalpii masinii(unde se afla burduful de cauciuc pentru protectie). Intre mufa galbena si mufele din stalpii masini nu exista fire pentru difuzoare.
Spune-mi te rog cum ai descoperit mufele din stalpii masinii, eventual trimite si niste poze pls, pt ca eu desi am platit pt operatia de tragere a firelor, baietasii de la service din Constanta n-au catadiscit sa faca treaba. in loc sa le fac scandal vreau sa-mi termin singur treaba si ca un bonus, cand oi descoperi un ELM327 mai ieftin am sa-mi fac si placerea unei interfete de diagnoza.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia
MaxiTechnicus scrie:topi scrie:Nu am pe cine sa bestelesc - am montat singur cd-ul. Quadbloc-ul chiar eu l-am despachetat - era lipit un buretel pe el - si nu au fost decat 4 fire + 8 fire pentru difuzoare. Am sa verific maine - poate a iesit acel papuc de acolo si o fi atarnat pe undeva. Cat despre firele difuzoarelor din spate pot sa-ti spun ca se opresc in mufa galbena de sub volan(de la sigurante). Exista mufe pentru difuzoarele din spate in usi dar firele aferente se opresc in alte mufe aflate in stalpii masinii(unde se afla burduful de cauciuc pentru protectie). Intre mufa galbena si mufele din stalpii masini nu exista fire pentru difuzoare.
Spune-mi te rog cum ai descoperit mufele din stalpii masinii, eventual trimite si niste poze pls, pt ca eu desi am platit pt operatia de tragere a firelor, baietasii de la service din Constanta n-au catadiscit sa faca treaba. in loc sa le fac scandal vreau sa-mi termin singur treaba si ca un bonus, cand oi descoperi un ELM327 mai ieftin am sa-mi fac si placerea unei interfete de diagnoza.
Mufele din stalpii masinii ii gasesti in burdufurile usilor din spate. Ideea e sa dai la o parte cauciucul care acopera baza burdufului situata pe sasiul masinii (nu pe portiera). In caz de nevoie, poti da jos si plasticul de pe stalp, situat in interiorul masinii.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO