nelamuriri de incepator
Moderator: Echipa Tehnica
nelamuriri de incepator
Am si eu cateva intrebari la care nu am gasit raspuns pana acum:
1.De ce am turometru de benzina (pana la 8000 ture) pe masina daca e motorina?
2.De ce am butoane pt alarma +inchidere pe o singura cheie, cealalta fiind simpla? (mentionez ca alarma este din fabrica)
3.Cum pot accesa computerul de bord daca pe maneta din dreapta am comenzile de la radio/cd?
4.Daca nu fac revizia la reprezentanta , automat se va reseta si computerul de bord care ma anunta ca mai am x km pana la revizie? sau trebuie sa acceseze un specialist computerul de bord si sa il seteze adecvat?
Va multumesc anticipat si imi cer scuze daca intrebarile sunt stresante.
1.De ce am turometru de benzina (pana la 8000 ture) pe masina daca e motorina?
2.De ce am butoane pt alarma +inchidere pe o singura cheie, cealalta fiind simpla? (mentionez ca alarma este din fabrica)
3.Cum pot accesa computerul de bord daca pe maneta din dreapta am comenzile de la radio/cd?
4.Daca nu fac revizia la reprezentanta , automat se va reseta si computerul de bord care ma anunta ca mai am x km pana la revizie? sau trebuie sa acceseze un specialist computerul de bord si sa il seteze adecvat?
Va multumesc anticipat si imi cer scuze daca intrebarile sunt stresante.
S-o luam in ordine:
1. Asta e chiar ciudat, s-or fi terminat turometrele pentru diesel in fabrica Citroen-ului cand s-a montat masina ta
Lasand gluma deoparte, daca nu esti primul proprietar al masinii, poate ca la un moment dat a fost schimbat turometrul masinii, iar vechiul proprietar nu a putut procura pe moment decat ce ai tu acum. Alte idei nu-mi vin la punctul asta.
2. Cred ca asta e politica Citroen-ului. Si eu am primit doar o cheie cu telecomanda, cealalta fiind doar o cheie simpla. Cred ca si ceilalti proprietari de C3 se afla in aceeasi situatie. La alte marci (Toyota, de exemplu), primesti 2 chei cu telecomanda si 2 chei simple.
3. Aici nu sunt sigur ca am inteles ce se-ntampla la tine. Presupun ca ai radio CD-ul de fabrica. Cum adica ai comenzile de la radio CD pe maneta din dreapta? Din cate stiu eu, comenzile audio, daca le ai, sunt pe volan! Pe maneta din dreapta ai comenzile pentru stergatoare, iar cu butonul din capatul manetei de stergatoare selectezi informatia pe care doresti sa ti-o afiseze computerul de bord (consum mediu, instant, autonomie, etc.). Daca ai insa radio CD-ul de fabrica, la tine s-ar putea ca lucrurile sa difere un pic, in sensul ca tu ai probabil alt tip de display pe consola centrala. Eu am display de tip A, dar masina mea a venit fara radio CD.
4. Poti sa faci revizia unde vrei, daca masina nu mai e in garantie. Preferabil ar fi sa te duci totusi intr-un service Citroen. Iti recomand Champion. Indicatorul de revizie se poate seta cumva din butoanele de pe display-ul de la volan, dar nu stiu sa-ti spun in momentul asta exact cum. Cauta cu un search pe forum, cred ca s-a mai discutat despre asta. Oricum, ideea este ca masina are niste valori presetate din fabrica pentru indicatorul de revizie. Nu sunt sigur, dar s-ar putea ca in cazul in care vrei sa setezi alte valori decat cele pre-setate in calculatorul masinii pentru revizii, sa trebuiasca sa recurgi la Lexia.
1. Asta e chiar ciudat, s-or fi terminat turometrele pentru diesel in fabrica Citroen-ului cand s-a montat masina ta

2. Cred ca asta e politica Citroen-ului. Si eu am primit doar o cheie cu telecomanda, cealalta fiind doar o cheie simpla. Cred ca si ceilalti proprietari de C3 se afla in aceeasi situatie. La alte marci (Toyota, de exemplu), primesti 2 chei cu telecomanda si 2 chei simple.
3. Aici nu sunt sigur ca am inteles ce se-ntampla la tine. Presupun ca ai radio CD-ul de fabrica. Cum adica ai comenzile de la radio CD pe maneta din dreapta? Din cate stiu eu, comenzile audio, daca le ai, sunt pe volan! Pe maneta din dreapta ai comenzile pentru stergatoare, iar cu butonul din capatul manetei de stergatoare selectezi informatia pe care doresti sa ti-o afiseze computerul de bord (consum mediu, instant, autonomie, etc.). Daca ai insa radio CD-ul de fabrica, la tine s-ar putea ca lucrurile sa difere un pic, in sensul ca tu ai probabil alt tip de display pe consola centrala. Eu am display de tip A, dar masina mea a venit fara radio CD.
4. Poti sa faci revizia unde vrei, daca masina nu mai e in garantie. Preferabil ar fi sa te duci totusi intr-un service Citroen. Iti recomand Champion. Indicatorul de revizie se poate seta cumva din butoanele de pe display-ul de la volan, dar nu stiu sa-ti spun in momentul asta exact cum. Cauta cu un search pe forum, cred ca s-a mai discutat despre asta. Oricum, ideea este ca masina are niste valori presetate din fabrica pentru indicatorul de revizie. Nu sunt sigur, dar s-ar putea ca in cazul in care vrei sa setezi alte valori decat cele pre-setate in calculatorul masinii pentru revizii, sa trebuiasca sa recurgi la Lexia.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Re: nelamuriri de incepator
hotShot scrie:Am si eu cateva intrebari la care nu am gasit raspuns pana acum:
1.De ce am turometru de benzina (pana la 8000 ture) pe masina daca e motorina?
2.De ce am butoane pt alarma +inchidere pe o singura cheie, cealalta fiind simpla? (mentionez ca alarma este din fabrica)
3.Cum pot accesa computerul de bord daca pe maneta din dreapta am comenzile de la radio/cd?
4.Daca nu fac revizia la reprezentanta , automat se va reseta si computerul de bord care ma anunta ca mai am x km pana la revizie? sau trebuie sa acceseze un specialist computerul de bord si sa il seteze adecvat?
Va multumesc anticipat si imi cer scuze daca intrebarile sunt stresante.
3. O sa observi ca unde sunt comenzile de volum ale radio-cd-ului, pe centru este un cerculet, ceea ce inseamna ca daca apesi acolo (nici in sus, nici in jos, pur si simplu apesi) o sa actionezi computerul de bord!
La (1): exista un singur model de bord pentru C3-ul fabricat intre 2002 si 2005, inclusiv pentru modelele cu sensodrive. Marcajul rosu a fost introdus la C3-ul "restilizat" (2005+). A-propos, incearca sa o turezi in gol sa vezi pana unde se duce
La 5500rpm eu m-am speriat si nu am mai insistat 
La (4): exista o procedura de resetare pe care o poate aplica oricine: trebuie sa folosesti cheia + o maneta, e vorba de o serie precisa de operatiuni. E descrisa in manualul masinii, poate se uita cineva si te ajuta pana ajung acasa.


La (4): exista o procedura de resetare pe care o poate aplica oricine: trebuie sa folosesti cheia + o maneta, e vorba de o serie precisa de operatiuni. E descrisa in manualul masinii, poate se uita cineva si te ajuta pana ajung acasa.
vldst scrie:S-o luam in ordine:
1. Asta e chiar ciudat, s-or fi terminat turometrele pentru diesel in fabrica Citroen-ului cand s-a montat masina taLasand gluma deoparte, daca nu esti primul proprietar al masinii, poate ca la un moment dat a fost schimbat turometrul masinii, iar vechiul proprietar nu a putut procura pe moment decat ce ai tu acum. Alte idei nu-mi vin la punctul asta.
2. Cred ca asta e politica Citroen-ului. Si eu am primit doar o cheie cu telecomanda, cealalta fiind doar o cheie simpla. Cred ca si ceilalti proprietari de C3 se afla in aceeasi situatie. La alte marci (Toyota, de exemplu), primesti 2 chei cu telecomanda si 2 chei simple.
3. Aici nu sunt sigur ca am inteles ce se-ntampla la tine. Presupun ca ai radio CD-ul de fabrica. Cum adica ai comenzile de la radio CD pe maneta din dreapta? Din cate stiu eu, comenzile audio, daca le ai, sunt pe volan! Pe maneta din dreapta ai comenzile pentru stergatoare, iar cu butonul din capatul manetei de stergatoare selectezi informatia pe care doresti sa ti-o afiseze computerul de bord (consum mediu, instant, autonomie, etc.). Daca ai insa radio CD-ul de fabrica, la tine s-ar putea ca lucrurile sa difere un pic, in sensul ca tu ai probabil alt tip de display pe consola centrala. Eu am display de tip A, dar masina mea a venit fara radio CD.
4. Poti sa faci revizia unde vrei, daca masina nu mai e in garantie. Preferabil ar fi sa te duci totusi intr-un service Citroen. Iti recomand Champion. Indicatorul de revizie se poate seta cumva din butoanele de pe display-ul de la volan, dar nu stiu sa-ti spun in momentul asta exact cum. Cauta cu un search pe forum, cred ca s-a mai discutat despre asta. Oricum, ideea este ca masina are niste valori presetate din fabrica pentru indicatorul de revizie. Nu sunt sigur, dar s-ar putea ca in cazul in care vrei sa setezi alte valori decat cele pre-setate in calculatorul masinii pentru revizii, sa trebuiasca sa recurgi la Lexia.
Merci de raspuns, acum se leaga multe chestii:) Ma bucur ca nu e nimic in neregula cu masina , cat despre display nu stiu ce tip e, stiu ca e dupa A urmatorul ,un buton rotund este in capatul semnalizatorului, care daca il apas nu face nimic...O sa iau manualul si o sa ma duc la un prieten care stie franceza.
Merci inca o data !
DanCld scrie:La (1): exista un singur model de bord pentru C3-ul fabricat intre 2002 si 2005, inclusiv pentru modelele cu sensodrive. Marcajul rosu a fost introdus la C3-ul "restilizat" (2005+). A-propos, incearca sa o turezi in gol sa vezi pana unde se duceLa 5500rpm eu m-am speriat si nu am mai insistat
La (4): exista o procedura de resetare pe care o poate aplica oricine: trebuie sa folosesti cheia + o maneta, e vorba de o serie precisa de operatiuni. E descrisa in manualul masinii, poate se uita cineva si te ajuta pana ajung acasa.
1.Ms acum m-am mai linistit, eu ma gandeam ca poate a fost schimbat mootorul dupa benzina pe motorina (sunt al 2lea proprietar)
4.O sa incerc procedura dupa ce fac revizia, il setez la 20 000 km?
Salutari !
Si tot din seria intrebarilor fara raspuns:
1. S-a mai intamplat cuiva sa nu ii fie descifrata la RAR seria motor?( mi s-a mai zis ca e o serie ciudata din puncte care se pierde, mizerie etc) Din cauza asta am de alergat ....
2.Vi se intampla des ca atunci cand mergeti mai mult cu masina, cateodata cand opriti brusc pe loc ( de la o viteza de 50 km /h de ex) si incercati sa intoarceti pe sens opus , sa va mearga volanul mai greu la inceput - ca si cum nu ar avea servo- si apoi sa isi dea drumu dupa cateva sec totusi?
3.Masina , cum am mai zis are alarma din fabrica.Cum pot sa opresc numai alarma,cand suna, fara sa deschid si usile? si tot aici : Cum pot sa activez alarma din telecomanda sa sune? Dar sa o scot de tot?
4.Avand in vedere ca masina e full options (nu stiu cat de full inca:)) Cum aflu daca am "senzori de temperatura in oglinda"?am mai vazut pe cineva vorbind de asta si nu vreau sa mor prost.
Merci anticipat , si imi cer scuze daca intrebarile au poate raspunsuri evidente din partea voastra, dar asta e , promit ca intr-o saptamana nu o sa mai stresez pe nimeni !
Dan,
Si tot din seria intrebarilor fara raspuns:
1. S-a mai intamplat cuiva sa nu ii fie descifrata la RAR seria motor?( mi s-a mai zis ca e o serie ciudata din puncte care se pierde, mizerie etc) Din cauza asta am de alergat ....
2.Vi se intampla des ca atunci cand mergeti mai mult cu masina, cateodata cand opriti brusc pe loc ( de la o viteza de 50 km /h de ex) si incercati sa intoarceti pe sens opus , sa va mearga volanul mai greu la inceput - ca si cum nu ar avea servo- si apoi sa isi dea drumu dupa cateva sec totusi?
3.Masina , cum am mai zis are alarma din fabrica.Cum pot sa opresc numai alarma,cand suna, fara sa deschid si usile? si tot aici : Cum pot sa activez alarma din telecomanda sa sune? Dar sa o scot de tot?
4.Avand in vedere ca masina e full options (nu stiu cat de full inca:)) Cum aflu daca am "senzori de temperatura in oglinda"?am mai vazut pe cineva vorbind de asta si nu vreau sa mor prost.
Merci anticipat , si imi cer scuze daca intrebarile au poate raspunsuri evidente din partea voastra, dar asta e , promit ca intr-o saptamana nu o sa mai stresez pe nimeni !
Dan,
1. Eu n-am ajuns inca la ITP, iti zic peste 2 luni
2. NU. Vezi sa nu ai vreo problema la servodirectie!
3. Nu cred ca poti sa faci nimic din astea, cu telecomanda originala de pe cheie. Poti cel mult sa incerci variante cu apasari prelungite pe unul dintre cele 2 butoane
4. Nu exista "senzori de temperatura in oglinda" in sensul in care te gandesti tu. Exista un singur senzor in exteriorul uneia dintre oglinzile laterale de iti raporteaza temperatura exterioara pe ecran!

2. NU. Vezi sa nu ai vreo problema la servodirectie!
3. Nu cred ca poti sa faci nimic din astea, cu telecomanda originala de pe cheie. Poti cel mult sa incerci variante cu apasari prelungite pe unul dintre cele 2 butoane

4. Nu exista "senzori de temperatura in oglinda" in sensul in care te gandesti tu. Exista un singur senzor in exteriorul uneia dintre oglinzile laterale de iti raporteaza temperatura exterioara pe ecran!
3. Nu prea ai cum sa opresti alarma fara sa deschizi si usile. Asta pentru ca alarma e conectata pe inchiderea centralizata a masinii. Daca ai fi avut o telecomanda separata doar pentru alarma, ai fi putut face treaba asta. Ca sa faci alarma sa sune din telecomanda ar trebui ca alarma sa dispuna de asa-numita functie de panica. Cu masina inchisa si alarma armata, incearca sa tii apasat butonul de inchidere al usilor in jur de 5 secunde. Ar trebui ca alarma sa inceapa sa sune si semnalizatoarele sa clipeasca.
4. La mine temperatura exterioara e afisata in permanenta pe display-ul central (am AC manual). Daca masina ta are climatronic, asa cum banuiesc eu, ar trebui cu atat mai mult sa aiba senzor de temperatura exterioara.
4. La mine temperatura exterioara e afisata in permanenta pe display-ul central (am AC manual). Daca masina ta are climatronic, asa cum banuiesc eu, ar trebui cu atat mai mult sa aiba senzor de temperatura exterioara.
.DanCld scrie:1. Eu n-am ajuns inca la ITP, iti zic peste 2 luni![]()
2. NU. Vezi sa nu ai vreo problema la servodirectie!
3. Nu cred ca poti sa faci nimic din astea, cu telecomanda originala de pe cheie. Poti cel mult sa incerci variante cu apasari prelungite pe unul dintre cele 2 butoane![]()
4. Nu exista "senzori de temperatura in oglinda" in sensul in care te gandesti tu. Exista un singur senzor in exteriorul uneia dintre oglinzile laterale de iti raporteaza temperatura exterioara pe ecran!
2.Sa fie de vina aici ,spune-mi daca gresesc, lichidul/uleiul pentru servodirectia asistata , care se schimba pe la revizii din timp in timp (nu stiu perioada)?
Merci !
hotShot scrie:vldst scrie:S-o luam in ordine:
1. Asta e chiar ciudat, s-or fi terminat turometrele pentru diesel in fabrica Citroen-ului cand s-a montat masina taLasand gluma deoparte, daca nu esti primul proprietar al masinii, poate ca la un moment dat a fost schimbat turometrul masinii, iar vechiul proprietar nu a putut procura pe moment decat ce ai tu acum. Alte idei nu-mi vin la punctul asta.
2. Cred ca asta e politica Citroen-ului. Si eu am primit doar o cheie cu telecomanda, cealalta fiind doar o cheie simpla. Cred ca si ceilalti proprietari de C3 se afla in aceeasi situatie. La alte marci (Toyota, de exemplu), primesti 2 chei cu telecomanda si 2 chei simple.
3. Aici nu sunt sigur ca am inteles ce se-ntampla la tine. Presupun ca ai radio CD-ul de fabrica. Cum adica ai comenzile de la radio CD pe maneta din dreapta? Din cate stiu eu, comenzile audio, daca le ai, sunt pe volan! Pe maneta din dreapta ai comenzile pentru stergatoare, iar cu butonul din capatul manetei de stergatoare selectezi informatia pe care doresti sa ti-o afiseze computerul de bord (consum mediu, instant, autonomie, etc.). Daca ai insa radio CD-ul de fabrica, la tine s-ar putea ca lucrurile sa difere un pic, in sensul ca tu ai probabil alt tip de display pe consola centrala. Eu am display de tip A, dar masina mea a venit fara radio CD.
4. Poti sa faci revizia unde vrei, daca masina nu mai e in garantie. Preferabil ar fi sa te duci totusi intr-un service Citroen. Iti recomand Champion. Indicatorul de revizie se poate seta cumva din butoanele de pe display-ul de la volan, dar nu stiu sa-ti spun in momentul asta exact cum. Cauta cu un search pe forum, cred ca s-a mai discutat despre asta. Oricum, ideea este ca masina are niste valori presetate din fabrica pentru indicatorul de revizie. Nu sunt sigur, dar s-ar putea ca in cazul in care vrei sa setezi alte valori decat cele pre-setate in calculatorul masinii pentru revizii, sa trebuiasca sa recurgi la Lexia.
Merci de raspuns, acum se leaga multe chestii:) Ma bucur ca nu e nimic in neregula cu masina , cat despre display nu stiu ce tip e, stiu ca e dupa A urmatorul ,un buton rotund este in capatul semnalizatorului, care daca il apas nu face nimic...O sa iau manualul si o sa ma duc la un prieten care stie franceza.
Merci inca o data !
Poate imi zici si mie daca afli ceva...care este butonul acela magic pe care daca apesi intra in meniul computerului de bord...Merci!
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot