Probleme Xsara
Moderator: Echipa Tehnica
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Xsara
[quote]Apropo de calitatea service-ului, nu spun decat atat:
ORICE service (sau prestator de servicii in general) lucreaza cu oameni mai buni sau mai prosti (profesional vorbind), iar ORICE om are si zile proaste.
In momentul in care un om aflat intr-o zi prosta iti da o explicatie de doi lei, mergi cu problema din ce in ce mai sus pana cand vei fi satisfacut de rezolvare sau de explicatie.[/quote]
Sunt de acord cu tine cind spui asta pentru ca si eu am procedat uneori la fel DAR asta nu inseamna ca este corect si ca asa ar trebui sa functioneze lucrurile(dar asta este problema lor nu a noastra).
ORICE service (sau prestator de servicii in general) lucreaza cu oameni mai buni sau mai prosti (profesional vorbind), iar ORICE om are si zile proaste.
In momentul in care un om aflat intr-o zi prosta iti da o explicatie de doi lei, mergi cu problema din ce in ce mai sus pana cand vei fi satisfacut de rezolvare sau de explicatie.[/quote]
Sunt de acord cu tine cind spui asta pentru ca si eu am procedat uneori la fel DAR asta nu inseamna ca este corect si ca asa ar trebui sa functioneze lucrurile(dar asta este problema lor nu a noastra).
Detalii
Salut tuturor
Chestia cu calculatorul a inceput astfel:
De fiecare data cand m-am dus la ATS le spuneam de faptul ca masina nu era asa de sprintara cum ma asteptam si le ceream sa imi faca o verificare a tuturor parametrilor ce tin de partea electronica si de injectie a masinii. La inceput mi-au spus ca de vina sunt bujiile, le-am schimbat, apoi de vina au fost injectoarele, le-am curatat, toate operatiile la ei facute.
Apoi intr-o zi m-am dus sa fac ceva bucseraie si fiindca nu aveau nici un loc liber m-au trimis la un service tot Citroen , in Bucurestii Noi, se numeste Champion, unde fiindca nu era asa aglomeratie seful de acolo a stat cu testerul pe ea cam juma de ora concluzia fiind ca toti parametrii sunt OK.In consecinta a zis sa incercam sa rescriem soft-ul din calculator, lucru cu care s-a mai intilnit la un C5 (!?), si sa vedem cum merge.
Schimbarea a fost imensa in bine. Trage-ti voi concluzia.
Chestia cu calculatorul a inceput astfel:
De fiecare data cand m-am dus la ATS le spuneam de faptul ca masina nu era asa de sprintara cum ma asteptam si le ceream sa imi faca o verificare a tuturor parametrilor ce tin de partea electronica si de injectie a masinii. La inceput mi-au spus ca de vina sunt bujiile, le-am schimbat, apoi de vina au fost injectoarele, le-am curatat, toate operatiile la ei facute.
Apoi intr-o zi m-am dus sa fac ceva bucseraie si fiindca nu aveau nici un loc liber m-au trimis la un service tot Citroen , in Bucurestii Noi, se numeste Champion, unde fiindca nu era asa aglomeratie seful de acolo a stat cu testerul pe ea cam juma de ora concluzia fiind ca toti parametrii sunt OK.In consecinta a zis sa incercam sa rescriem soft-ul din calculator, lucru cu care s-a mai intilnit la un C5 (!?), si sa vedem cum merge.
Schimbarea a fost imensa in bine. Trage-ti voi concluzia.
Stergator
Salut
Vreau sa va intreb daca ati intalnit urmatoarea problema: la viteze de peste 140km/h incepe sa zbarnaie stergatorul din dreapta. Am incercat sa-i pun o aripioara, luata din targ, dar tot asa face. Ce parere aveti, ce sa fac ?
Merci
Vreau sa va intreb daca ati intalnit urmatoarea problema: la viteze de peste 140km/h incepe sa zbarnaie stergatorul din dreapta. Am incercat sa-i pun o aripioara, luata din targ, dar tot asa face. Ce parere aveti, ce sa fac ?
Merci
Probleme....
Salut,
Am o Xara 1 1,6 din 2000, si am o problema( sau poate nu ) cu privire la zgomotele care se aud din interiorul stilpului lateral dreapta- acolo pe unde este centura de siguranta-
Deranjant, dar mai ales frustrant , pentru ca nu au reusit pina acum sa il scoata? sau sa imi dea o explicatie satisfacatoare.
A mai intinlit cineva o chestie asemanatoare?
Multumesc
Am o Xara 1 1,6 din 2000, si am o problema( sau poate nu ) cu privire la zgomotele care se aud din interiorul stilpului lateral dreapta- acolo pe unde este centura de siguranta-
Deranjant, dar mai ales frustrant , pentru ca nu au reusit pina acum sa il scoata? sau sa imi dea o explicatie satisfacatoare.
A mai intinlit cineva o chestie asemanatoare?
Multumesc
Nu vreau sa fiu acid, dar topicul asta incepe sa tinda spre spiritism. Mai lasati-le incolo de zgomote. Cred ca nu exista masina pe lumea asta, mai ales in Romania cu drumurile ei, la care sa nu zdangane ceva. Si la mine zdranganea ceva in portiera stanga-spate. Solutia: mi-au pus la service niste bureti in interiorul portierei care sa izoleze macaraua de la inchiderea centralizata de restul portierei (solutia mi-a fost oferita de toshy). Asa ca, pentru zgomote ciudate in caroserie, adresati-va unui tinichigiu.
Salut
Parerea mea este ca in momentul in care un posesor de Xsara isi scrie nelamuririle pe forum inseamna ca sunt lucruri care chiar il intereseaza, asa cum fac si eu si sunt convins, toti ceilalti.Deasemenea cred ca toti suntem constienti ca este totusi o masina, care ca toate masinile e normal sa ii trebuiasca reparatii din cand in cand; dar exista defecte care la service nu se rezolva, din diverse motive, atunci e normal sa apelam la ceilalti colegi de masini pentru ca experienta unui om este foarte mica in comparatie cu a tuturor.
Nu mi se pare normal sa nu va pot spune de exemplu ca aveam un zdranganit pe spate care nu mi l-a putut diagnostica decat un tip intr-un service care nu e al Citroen-ului si de curiozitate va spun ca erau cele doua tije care tin rezervorul, se loveau una de alta la gropi.
Nu vreau sa fiu inteles gresit, imi place aceasta masina foarte mult, ca mers, confort, per total pentru feeling-ul din ea, dar am spus toate cate le-am patit pentru ai ajuta pe toti ceilalti posesori de Xsara si cred ca de fapt asta este rolul unui forum.
Parerea mea este ca in momentul in care un posesor de Xsara isi scrie nelamuririle pe forum inseamna ca sunt lucruri care chiar il intereseaza, asa cum fac si eu si sunt convins, toti ceilalti.Deasemenea cred ca toti suntem constienti ca este totusi o masina, care ca toate masinile e normal sa ii trebuiasca reparatii din cand in cand; dar exista defecte care la service nu se rezolva, din diverse motive, atunci e normal sa apelam la ceilalti colegi de masini pentru ca experienta unui om este foarte mica in comparatie cu a tuturor.
Nu mi se pare normal sa nu va pot spune de exemplu ca aveam un zdranganit pe spate care nu mi l-a putut diagnostica decat un tip intr-un service care nu e al Citroen-ului si de curiozitate va spun ca erau cele doua tije care tin rezervorul, se loveau una de alta la gropi.
Nu vreau sa fiu inteles gresit, imi place aceasta masina foarte mult, ca mers, confort, per total pentru feeling-ul din ea, dar am spus toate cate le-am patit pentru ai ajuta pe toti ceilalti posesori de Xsara si cred ca de fapt asta este rolul unui forum.
Salut!
Tocmai am semnat actele pentru o Xsara 1.6 16V, masina trebuie sa intre in tara luna viitoare. Deocamdata nu am ce impresii sa va spun, doar cele rezultate in urma drive test-ului pe care l-am facut.
Cativa dintre cei de pe forum s-au plans ca trebuie sa se duca destul de des in service pentru a reseta calculatorul de bord. Eu cred ca problema este "comportamentul" adaptiv al acestui calculator. Sincer sa fiu nu stiu exact ce inseamna acesta, doar ca acest lucru mi-a fost spus si mie de catre dealer: calculatorul se adapteaza la stilul de condus al posesorului. Probabil ca orice soft, si asta are buguri ... nasol e ca nu se poate renunta la acest feature. Probabil printr-un chip tunning? Stie cineva mai multe?
Am remarcat si la masina de test, care avea vreo 5 000 km, acel zdranganit provenind din locul unde centura de siguranta se prinde de stalpul masinii si de asemenea de la o portiera spate, insa asta numai pe piatra cubica.
Tocmai am semnat actele pentru o Xsara 1.6 16V, masina trebuie sa intre in tara luna viitoare. Deocamdata nu am ce impresii sa va spun, doar cele rezultate in urma drive test-ului pe care l-am facut.
Cativa dintre cei de pe forum s-au plans ca trebuie sa se duca destul de des in service pentru a reseta calculatorul de bord. Eu cred ca problema este "comportamentul" adaptiv al acestui calculator. Sincer sa fiu nu stiu exact ce inseamna acesta, doar ca acest lucru mi-a fost spus si mie de catre dealer: calculatorul se adapteaza la stilul de condus al posesorului. Probabil ca orice soft, si asta are buguri ... nasol e ca nu se poate renunta la acest feature. Probabil printr-un chip tunning? Stie cineva mai multe?
Am remarcat si la masina de test, care avea vreo 5 000 km, acel zdranganit provenind din locul unde centura de siguranta se prinde de stalpul masinii si de asemenea de la o portiera spate, insa asta numai pe piatra cubica.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Chiar in weekendul asta am citit despre aceasta problema.
Pare sa fie nu neaparat un bug ci un feature
Computerul se adapteaza intr-adevar in functie de mai multi factori, cel mai important fiind calitatea carburantului. Din nefericire se pare ca nu stie sa se adapteze decat "in jos" , cu alte cuvinte reduce avansul si optimizeaza injectia pentru carburantul slab calitativ intalnit la noi, cu consecinte dramatice asupra performantelor si consumului. Acelasi lucru se intampla si in cazul unui stil de condus exagerat de calm - este stiut ca motoarele multisupapa au nevoie de turatii mai ridicate, nu de schimbarea vitezelor la 2500rpm ca la Dacie.
Problema este tocmai aceasta lipsa de adaptabilitate "in sus" ! In momentul in care se trece la un carburant mai bun sau la un stil de conducere mai sportiv, parametrii nu revin la normal., rezultand o functionare defectuoasa.
Rezolvarea gasita de "colegii" din tarile cu apa calda
este resetarea computerului. Simpla intrerupere a alimentarii cu curent timp de cateva ore pare sa aduca motorul in parametri.
De testat
PS Fenomenul apare si la masini "cu renume" (vezi VW
) - pana la urma sunt doar cativa producatori de sisteme de injectie.
Pare sa fie nu neaparat un bug ci un feature

Computerul se adapteaza intr-adevar in functie de mai multi factori, cel mai important fiind calitatea carburantului. Din nefericire se pare ca nu stie sa se adapteze decat "in jos" , cu alte cuvinte reduce avansul si optimizeaza injectia pentru carburantul slab calitativ intalnit la noi, cu consecinte dramatice asupra performantelor si consumului. Acelasi lucru se intampla si in cazul unui stil de condus exagerat de calm - este stiut ca motoarele multisupapa au nevoie de turatii mai ridicate, nu de schimbarea vitezelor la 2500rpm ca la Dacie.
Problema este tocmai aceasta lipsa de adaptabilitate "in sus" ! In momentul in care se trece la un carburant mai bun sau la un stil de conducere mai sportiv, parametrii nu revin la normal., rezultand o functionare defectuoasa.
Rezolvarea gasita de "colegii" din tarile cu apa calda

De testat

PS Fenomenul apare si la masini "cu renume" (vezi VW

Subscriu acestei "probleme". Mi s-a intamplat si mie in acest weekend. Am mai patit-o si in alte ocazii cand am plecat la drum lung, dar, ca un barbat adevarat, am dat vina pe sotie. Mai precis, i-am reprosat ca o conduce prea lent. Dupa ce am mers mai mult timp in oras cu sotia pe post de sofer, mi-am dat seama ca nu e adevarat. Totusi, cand am plecat in afara orasului, desi i-am pus benzina EURO4 de la OMV, prima jumatate de ora a avut acelasi comportament lent si cu consum mai mare decat de obicei. Cam dupa vreo 200Km de mers in forta (140-150Km/h) a inceput sa-si schimbe regimul de lucru. La intoarcere, la 140Km/h consuma 6-7l/100 si mergea brici.
Solutia: o data pe saptamana faceti un drum in afara. A venit vara si o iesire la iarba verde e bine venita.
Ca veni vorba de zdranganeli, parca se aude si la mine ceva la portiera dreapta-spate, dar numai pe piatra cubica.
Eu ma pregatesc de revizia de 30.000Km. Daca mai aveti probleme, spuneti-le ca sa am ce sa-i intreb pe cei de la Service.
Momentan, eu am o problema cu stergatoarele. La intoarcere de la Constanta, duminica seara, m-a prins ploaia si am observat ca pe cursa de retur nu mai sterg bine, ba mai mult, imi lasa o dara de ceata pe parbriz.
E normal sa le schimb dupa doi ani? Daca nu sunt rupte cam care e timpul de viata al lor?
Solutia: o data pe saptamana faceti un drum in afara. A venit vara si o iesire la iarba verde e bine venita.
Ca veni vorba de zdranganeli, parca se aude si la mine ceva la portiera dreapta-spate, dar numai pe piatra cubica.
Eu ma pregatesc de revizia de 30.000Km. Daca mai aveti probleme, spuneti-le ca sa am ce sa-i intreb pe cei de la Service.
Momentan, eu am o problema cu stergatoarele. La intoarcere de la Constanta, duminica seara, m-a prins ploaia si am observat ca pe cursa de retur nu mai sterg bine, ba mai mult, imi lasa o dara de ceata pe parbriz.
E normal sa le schimb dupa doi ani? Daca nu sunt rupte cam care e timpul de viata al lor?
Din proprie experienta , pot spune ca stergatoarele dupa ce au prins o vara si doua ierni se pot schimba fara probleme.(sfat de la batrini)
Eu am invatat de la niste prieteni sa ung lamela de cauciuc cu ulei siliconic. Incercati si voi si sa vedeti ce bine se sterge parbrizul.
Iar ca benzina eu de la inceputuri i-am pus de la Agip si OMV. Cu Agipul am terminat ca am consumul prea mare( inclusiv relanti neunuform), asa ca am ramas pe OMV.E si motorul mai silentios, alearga mai bine, etc. Am experimentat si VPower de 98 de la Shell, e si mai bine , dar la Shell mi-e frica sa pun din cauza apei.
Eu am invatat de la niste prieteni sa ung lamela de cauciuc cu ulei siliconic. Incercati si voi si sa vedeti ce bine se sterge parbrizul.
Iar ca benzina eu de la inceputuri i-am pus de la Agip si OMV. Cu Agipul am terminat ca am consumul prea mare( inclusiv relanti neunuform), asa ca am ramas pe OMV.E si motorul mai silentios, alearga mai bine, etc. Am experimentat si VPower de 98 de la Shell, e si mai bine , dar la Shell mi-e frica sa pun din cauza apei.
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu