Remorca
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Si cum ii pui suspensii ? sau o lasi asa "lemn"..
Am vazut la TV pe un american care avea 2 SM-uri; unul era "Work SM" iar celalalt era "Race SM"
Work SM il cara pe Race SM pe o remorca cu 2 axe facuta de tipul respectiv si care remorca avea suspensie hidro
Am vazut la TV pe un american care avea 2 SM-uri; unul era "Work SM" iar celalalt era "Race SM"
Work SM il cara pe Race SM pe o remorca cu 2 axe facuta de tipul respectiv si care remorca avea suspensie hidro

Ultima oară modificat Mar 13-Feb-2007 13:09 de către jgr1001, modificat 1 dată în total.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Poate ma ajuta vreun absolvent de facultate auto 
Serios vorbind, de mult ma bate gandul sa imi fac o remorca dintr-o bucata de caroserie de CX, sau alta masina.
Ma gandeam sa folosesc o punte de Oltcit cu butuci de roata schimbati pt a pune roti de CX.

Serios vorbind, de mult ma bate gandul sa imi fac o remorca dintr-o bucata de caroserie de CX, sau alta masina.
Ma gandeam sa folosesc o punte de Oltcit cu butuci de roata schimbati pt a pune roti de CX.
Ultima oară modificat Mar 13-Feb-2007 13:17 de către eugenro2001, modificat 1 dată în total.
Sa sti ca m-am si gandit, imediat cum am vazut ideea
Ar trebui sa pui un ansamblu arc + amortizor (amortizorul interior arcului), in locul cilindrului si sferei. Folosesti tija la capatul din brat asa cum este, iar la celalalt capat ii sudezi un lagar care il legi la amortizor
Binenteles ca trebuie sa cauti un ansamblu corespunzator ca dimensiuni
LE: ar mai fi o problema; trebuie ca ansamblul sa culiseze linear, ceea ce insemna ca va trebui sa construiesti un soi de "cusca de culisare" in interiorul cadrului
Ar trebui sa pui un ansamblu arc + amortizor (amortizorul interior arcului), in locul cilindrului si sferei. Folosesti tija la capatul din brat asa cum este, iar la celalalt capat ii sudezi un lagar care il legi la amortizor

Binenteles ca trebuie sa cauti un ansamblu corespunzator ca dimensiuni
LE: ar mai fi o problema; trebuie ca ansamblul sa culiseze linear, ceea ce insemna ca va trebui sa construiesti un soi de "cusca de culisare" in interiorul cadrului
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Ideea nr 2:
Pastrezi sfera, cilindrul etc. Sfera o incarci cu azot la presiunea convenabila. Le umpli cu LHM. In locul conductei pui un dop filetat (poate fi o conducta taiata si batuta)
Singura problema este ca va trebui sa presezi cumva ansamblul ca sa il montezi. Ar trebui sa ai si cilindrii hidraulici in stare perfecta pt a avea pierderi aproape zero.
O sa ai suspensie hidropneumatica, dar inactiva. Stiu ca se poate. Au fost modele de Austin cu asa ceva. Foloseau un amestec de apa + antigel. Suspensile celor 4 roti, erau legate intre ele
PS - ideea 1 e nashpa in comparatie cu ideea 2
Pastrezi sfera, cilindrul etc. Sfera o incarci cu azot la presiunea convenabila. Le umpli cu LHM. In locul conductei pui un dop filetat (poate fi o conducta taiata si batuta)
Singura problema este ca va trebui sa presezi cumva ansamblul ca sa il montezi. Ar trebui sa ai si cilindrii hidraulici in stare perfecta pt a avea pierderi aproape zero.
O sa ai suspensie hidropneumatica, dar inactiva. Stiu ca se poate. Au fost modele de Austin cu asa ceva. Foloseau un amestec de apa + antigel. Suspensile celor 4 roti, erau legate intre ele
PS - ideea 1 e nashpa in comparatie cu ideea 2

-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Eu m-am referit la ideea de a face o remorca dintr-o bunata de masina, normal ca nu asa neterminata ca cea din prima poza.
Cu imatriculatul e o poveste intreaga. Am intrebat mai demult la RAR si e nevoie de un proiect facut de o firma autorizata inclusiv cu un calcul de rezistenta. Cupla de remorcare trebuie sa fie omologata, sunt cateva firme care fie produc fie comercializeaza (ex. Knot). Trebuie sa aiba franare prin inertie , cablu de siguranta care actioneaza frana in caz de desprindere a cuplei si lumini spate la fel ca o masina, cu lampi omologate in Eu. Adica orice lampa de masina care are insemnele E1 (parca) este omologata si poate fi folosita.
Cu imatriculatul e o poveste intreaga. Am intrebat mai demult la RAR si e nevoie de un proiect facut de o firma autorizata inclusiv cu un calcul de rezistenta. Cupla de remorcare trebuie sa fie omologata, sunt cateva firme care fie produc fie comercializeaza (ex. Knot). Trebuie sa aiba franare prin inertie , cablu de siguranta care actioneaza frana in caz de desprindere a cuplei si lumini spate la fel ca o masina, cu lampi omologate in Eu. Adica orice lampa de masina care are insemnele E1 (parca) este omologata si poate fi folosita.
Cat timp voi va preocupati de aspectul estetic / legal, eu vin cu noi idei functionale
Deci:
1) Suspensie hidro inactiva:
Sunt sigur ca niste cilindrii de spate in stare impecabila pierd extrem de putin ulei. Stiu asta pt ca la mine la break nu vad vreo picatura pe furtunurile de retur.
Evident ca se pastreaza furtunurile de retur pe care le conectezi la un mic recipient. Asa o sa ai remorca "curata"
. La un anumit nr de km, reumpli cilindrii cu LHM-ul recuperat din recipientul amintit mai sus
2) Sistemul de franare:
Se pastreaza conductele de frana, inclusiv jonctiunea in "T".
Se recupereaza un protap cu mecanism de franare prin inertie - de exemplu de la o rulota "Felicia 2800" (am asa ceva acasa dar nu dezmembrez
). Protapul de ataseaza cu suruburi de o traversa, la randul ei atasata de sasiul remorcii (tot cu suruburi pt a usura demontarile / montarile ulterioare). Mecanismul prin inertie al protapului are un piston actionat de nuca de remorcare a masinii. Conducta de pe remorca se conecteaza printr-o jonctiune (recuperata tot de la defunctul citro care a ajuns remorca
) la conducta mecanismului de pe protap. De asemenea protapul este dotat si cu cablu de siguranta si maneta de actionare in cazul desprinderii.
Evident ca in instalatia de franare folosim LHM
. Pompa de pe protap este una simplu circuit de Dacia 1300.
3) Instalatia electrica...evident pastram luminile originale. Se conecteaza printr-o priza cu 7 pini la priza masinii. Oricum e floare la ureche in comparatie cu celelate probleme

Deci:
1) Suspensie hidro inactiva:
Sunt sigur ca niste cilindrii de spate in stare impecabila pierd extrem de putin ulei. Stiu asta pt ca la mine la break nu vad vreo picatura pe furtunurile de retur.
Evident ca se pastreaza furtunurile de retur pe care le conectezi la un mic recipient. Asa o sa ai remorca "curata"


2) Sistemul de franare:
Se pastreaza conductele de frana, inclusiv jonctiunea in "T".
Se recupereaza un protap cu mecanism de franare prin inertie - de exemplu de la o rulota "Felicia 2800" (am asa ceva acasa dar nu dezmembrez


Evident ca in instalatia de franare folosim LHM

3) Instalatia electrica...evident pastram luminile originale. Se conecteaza printr-o priza cu 7 pini la priza masinii. Oricum e floare la ureche in comparatie cu celelate probleme
Ultima oară modificat Mie 14-Feb-2007 09:13 de către jgr1001, modificat 1 dată în total.
Mai adaug ceva:
Am condus breakul cu rulota de mai multe ori si pe distante mari. La franare este destul de nashpa in sensul ca rulota franeaza cu intarziere si iti da suturi. Nu am fost nevoit sa franez de urgenta...ca nu cred ca ieseam prea bine
Iar cum treci de 95 km / h, incepe sa faca ca sarpele. Adica danseaza in spatele tau - din nou nashpa (95 km / h sunt pe drumurile f bune). Stiu viteza asta pt za am incercat de mai multe ori sa vad la ce viteza se intampla. Totusi ma gandesc ca alte rulote sau remorci mai aerodinamice, permit rularea ceva mai rapida (asta daca poate si masina)
Din cate stiu pe talon la mine scrie asa:
-masa remorcabila fara circuit de franare: 700 kg
-masa remorcabila cu circuit de franare: 1300 kg
PS - aceiasi rulota, am dus-o cu Oltcit-ul
, si am trecut muntii Tatra prin Polonia si Cehia (nu conduceam eu atunci, aveam 14 ani).
Scuzati semi-off topicul, dar am vrut sa ma laud
Am condus breakul cu rulota de mai multe ori si pe distante mari. La franare este destul de nashpa in sensul ca rulota franeaza cu intarziere si iti da suturi. Nu am fost nevoit sa franez de urgenta...ca nu cred ca ieseam prea bine
Iar cum treci de 95 km / h, incepe sa faca ca sarpele. Adica danseaza in spatele tau - din nou nashpa (95 km / h sunt pe drumurile f bune). Stiu viteza asta pt za am incercat de mai multe ori sa vad la ce viteza se intampla. Totusi ma gandesc ca alte rulote sau remorci mai aerodinamice, permit rularea ceva mai rapida (asta daca poate si masina)
Din cate stiu pe talon la mine scrie asa:
-masa remorcabila fara circuit de franare: 700 kg
-masa remorcabila cu circuit de franare: 1300 kg
PS - aceiasi rulota, am dus-o cu Oltcit-ul

Scuzati semi-off topicul, dar am vrut sa ma laud

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats