asta va fi viitorul masinilor, si in acest fel o sa scapam si de taxa aia cretina de poluare, si mai ales, reducem consumul la portofel intr-un mod drastic. sa nu mai spun ca industria petroliera ca fi in colaps, si in felul acesta chiar ca nu vor mai avea ce sa mai faca domnii de la putere. cum o sa imi puna taxa la asta???? ca nu are capacitate cilindrica
motorul electric vine foarte puternic
Moderator: Echipa Tehnica
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7681
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
motorul electric vine foarte puternic
aruncati un ochi aici: www.teslamotors.com
asta va fi viitorul masinilor, si in acest fel o sa scapam si de taxa aia cretina de poluare, si mai ales, reducem consumul la portofel intr-un mod drastic. sa nu mai spun ca industria petroliera ca fi in colaps, si in felul acesta chiar ca nu vor mai avea ce sa mai faca domnii de la putere. cum o sa imi puna taxa la asta???? ca nu are capacitate cilindrica
. consider ca in maxim 10 ani, treburile se vor rezolva de la sine; deja, toate inventiile astea pe care au incercat ei cu orice pret sa le ascunda si sa le tina sub papuc au inceput sa rasufle. acest proiect dezvoltat de teslamotors, a fost dezvoltat acum multe decenii de catre insusi tesla, dar, nemultumitii l-au omorat si i-au distrus laboratorul, sperand sa nu mai iese la iveala acest motoras.
asta va fi viitorul masinilor, si in acest fel o sa scapam si de taxa aia cretina de poluare, si mai ales, reducem consumul la portofel intr-un mod drastic. sa nu mai spun ca industria petroliera ca fi in colaps, si in felul acesta chiar ca nu vor mai avea ce sa mai faca domnii de la putere. cum o sa imi puna taxa la asta???? ca nu are capacitate cilindrica
asa, si? daca nu consuma benzina, ce ne mai fura astia din buzunare? taxa de mediu
pt motoarele electrice??? sau creste pretul la curentul electric...deci petrolistii trebuie sa se orienteze la actiuni la distribuitorii de energie electrica 
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]
OPUS Workshop
:: LED designs ::
OPUS Workshop
:: LED designs ::
O sa ai taxa pe numarul de spire din rotor/stator sau pe nr de infasurari, desi nu ai cum sa scapi. 
Masina in cauza are un pret prohibitiv, costa undeva in jur de 80.000 USD.
Pana acum au aparut mai multe tehnologii alternative la motoarele clasice pe combustibili derivati din petrol (vezi masini cu motor electric, cu motor pe hidrogen, cu motor pe combustibili ecologici - motorina ecologica din rapita, etc) insa preturile tehnologiilor sunt prohibitive datorita numarului infim de unitati vandute sau datorita costurilor enorme de inplementare la scara nationala/continentala.
Apoi, revenind la masinile electrice, aceastea au nevoie de electricitate sa isi incarce bateriile. Daca electricitatea o obtii tot prin metode conventionale, din combustibili fosili nu ai facut nici o aface, poluezi la fel de mult. Ca masinile electrice sa fie cu adevarat nepoluante trebuie sa obtii energia necesara reincarcarii din surse ecologice (eolian, hidro) sau din centrale atomice.
Pana nu o sa creasca temperatura medie cu 10 grade celsius nu o sa miste nimeni nici un deget.
Interesele economice sunt mult prea mari si o data cu trecerea la motoare alternative se vor schimba si polii de influenta globala, in momentul respectiv rusii (partial) si arabii (aproape total) nu vor mai avea pozitia de acum asa ca nu au nici un interes sa se treaca pe solutii alternative.
Masina in cauza are un pret prohibitiv, costa undeva in jur de 80.000 USD.
Pana acum au aparut mai multe tehnologii alternative la motoarele clasice pe combustibili derivati din petrol (vezi masini cu motor electric, cu motor pe hidrogen, cu motor pe combustibili ecologici - motorina ecologica din rapita, etc) insa preturile tehnologiilor sunt prohibitive datorita numarului infim de unitati vandute sau datorita costurilor enorme de inplementare la scara nationala/continentala.
Apoi, revenind la masinile electrice, aceastea au nevoie de electricitate sa isi incarce bateriile. Daca electricitatea o obtii tot prin metode conventionale, din combustibili fosili nu ai facut nici o aface, poluezi la fel de mult. Ca masinile electrice sa fie cu adevarat nepoluante trebuie sa obtii energia necesara reincarcarii din surse ecologice (eolian, hidro) sau din centrale atomice.
Pana nu o sa creasca temperatura medie cu 10 grade celsius nu o sa miste nimeni nici un deget.
Interesele economice sunt mult prea mari si o data cu trecerea la motoare alternative se vor schimba si polii de influenta globala, in momentul respectiv rusii (partial) si arabii (aproape total) nu vor mai avea pozitia de acum asa ca nu au nici un interes sa se treaca pe solutii alternative.
Fun Citroen
-
eugenro2001
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Iar impedimentul cel mai mare al autovehiculelor exclusiv electrice este ca aceasta nu este utilizabila imediat dupa conectarea la incarcator. Cele clasece, ai pus ceva in rezervor, imediat poti pleca cu masina, la astea trebuie sa astepti sa se incarce.
Pana la inventare unei bateri in care sa "torni" curentul, autovehiculele cu actionare hibrida sunt cele mai bune.
Pana la inventare unei bateri in care sa "torni" curentul, autovehiculele cu actionare hibrida sunt cele mai bune.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7681
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
masina in cauza are autonomie 250 de mile adica vreo 400 km/h; vrei sa spui ca nu e de ajuns pentru utilizarea zilnica in oras? costul "carburantului" ajunge undeva la 1 cent pe mila, adica 1 dolar pe 170 KM
eu cred ca e deja muuuuult prea bine. masina in cauza costa 80k, dar este vorba de o platforma lotus elise; daca se implementeaza motorizarea si pe alte caroserii, poate ca vor costa in jur de 40k, si poate si mai bine. eu zic ca nu e mult. ce mi-as dori, e sa vad cat costa motorul ca in felul asta il cumperi si il pui pe ce masina vrei, bineinteles aici apare problema discutabila RAR, care nu are nici un interes sa omologheze ceva.
dj01fad scrie:masina in cauza are autonomie 250 de mile adica vreo 400 km/h; vrei sa spui ca nu e de ajuns pentru utilizarea zilnica in oras? costul "carburantului" ajunge undeva la 1 cent pe mila, adica 1 dolar pe 170 KMeu cred ca e deja muuuuult prea bine. masina in cauza costa 80k, dar este vorba de o platforma lotus elise; daca se implementeaza motorizarea si pe alte caroserii, poate ca vor costa in jur de 40k, si poate si mai bine. eu zic ca nu e mult. ce mi-as dori, e sa vad cat costa motorul ca in felul asta il cumperi si il pui pe ce masina vrei, bineinteles aici apare problema discutabila RAR, care nu are nici un interes sa omologheze ceva.
Autonomia de 250 de mile, este pe autostrada, nu in oras. Si pun pariu ca asta este in conditii de utilizare optime in timpul zilei (fara faruri aprinse) si fara accelerari bruste
Masina costa mai exact 92 k
Platforma este de Lotus Elise, pt ca e o masina foarte usoara. Daca foloseau o platforma de Buick ce autonomie crezi ca mai avea ?
Nu cred ca motorul este cel mai scump din masina, ci bateriile
Sorry...dar la mine nu prea da cu plus masina asta...
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7681
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
ideea e ca se pot perfectiona, iar asta este doar un inceput. ce crezi ca motoarele cu ardere interna au fost performante de la inceput? aveau consum de 30% si 20 de caluti; nu asta e problema; mai exista inca un proiect de motoare electrice, cate 2 sau patru, montate cate unul pe fiecare roata, rezultand un "direct-drive" :d. ideea e ca pe franare de motor, este recuperata energie si bateriile se incarca la loc intr-o oarecare masura. aceasta nu este singura masina electrica pusa in vanzare, mai sunt si honda civic si toyota prius;
P.S.: faza cu taxa pe numarul de spire a fost tare de tot
P.S.: faza cu taxa pe numarul de spire a fost tare de tot
Masinile electrice au aparut cam tot odata cu cele cu ardere interna
Diferenta este ca cel cu ardere interna a evoluat iar cel electric a ramas mai mult la stadiu experimental...
O solutie ar fi urmatoarea: sa pui surse de baterii standardizate. Apoi, creezi o retea de distributie a acestor surse. Contra unei sume de bani care acopera cheltuiala de incarcare si cele de operare + profit, poti schimba in scurt timp bateriile descarcate cu unele incarcate 100 % (ca si cum ai schimba butelia pt aragaz
)
In felul asta elimini timpul de incarcare si poti sa ai masina gata de drum in cateva minute - cam cat timp iti ia sa faci un plin la o masina conventionala
Diferenta este ca cel cu ardere interna a evoluat iar cel electric a ramas mai mult la stadiu experimental...
O solutie ar fi urmatoarea: sa pui surse de baterii standardizate. Apoi, creezi o retea de distributie a acestor surse. Contra unei sume de bani care acopera cheltuiala de incarcare si cele de operare + profit, poti schimba in scurt timp bateriile descarcate cu unele incarcate 100 % (ca si cum ai schimba butelia pt aragaz
In felul asta elimini timpul de incarcare si poti sa ai masina gata de drum in cateva minute - cam cat timp iti ia sa faci un plin la o masina conventionala
Hmm, interesanta masinuta, ma face sa fiu mai optimist in privinta viitorului.
Vad ca bateria este litiu-ion, nimic SF, doar o evolutie "cantitativa" de la telefon mobil la masina.
Inseamna ca sunt sanse rezonabile ca in 10 ani de zile, bateriile Li-ion sa treaca in productia de serie pt automobile, la un pret rezonabil.
Marturisesc (,) ca sunt "anti-fan" hidrogen; publicul larg (evident, cititorii acestui forum nu sunt inclusi in categoria "publicul larg" ;)) se pare ca nu prea intelege ca hidrogenul nu este propriu zis un combustibil, ci o forma de transport & stocare a energiei, la fel ca si energia electrica.
"H2 nu este combustibil" = nu gasesti niciunde H2 in stare naturala (poate pe Soare), iar pt a-l obtine din ceva (de ex. din apa) consumi mai multa energie decat obtii prin arderea lui, respectiv prin reactia H2 cu altceva - in cazul pilelor de combustibil).
In schimb ni se serveste sofismul ca H2 e bun, yummy-yummy, combustibilul viitorului, din asta avem destul, e plina apa oceanelor de el...
Si cand vad opinii oficiale pe tema asta, hidrogen = combustibilul viitorului, am o senzatie acuta ca situatia e albastra rau de tot, daca au ajuns oamenii sa faca planuri serioase in directia asta...
In materie de masini electrice, singurul dezavantaj major este (sau era?
) dat de autonomia f. limitata, data de capacitatea de stocare a bateriilor.
Ar mai fi dezavantajul subiectiv al lipsei zgomotului de la motor, dar daca doare chiar asa rau, s-ar putea simula ;)
Oricum, daca masinuta asta are o autonomie de 400 km pe bune, viitorul suna bine.
Poate sa fie autonomie extraurbana, in fond si un C3 1.4i 8v are o autonomie maxima teoretica de 920 km, si maxima practica de vreo 750 km (extraurbana in ambele cazuri),
asadar o autonomie de 400 km mi se pare mai mult decat rezonabila pt momentul actual.
Mi se pare plauzibil ca in urmatorii 10 ani s-o creasca pana la 1000 km - pt productia de serie - si va fi super OK, cati oameni merg mai mult de 1000 km/zi?
Si daca merg mai mult, cate zile pe an?
Iar peste noapte lasam masinuta la incarcat...
Vad ca bateria este litiu-ion, nimic SF, doar o evolutie "cantitativa" de la telefon mobil la masina.
Inseamna ca sunt sanse rezonabile ca in 10 ani de zile, bateriile Li-ion sa treaca in productia de serie pt automobile, la un pret rezonabil.
Marturisesc (,) ca sunt "anti-fan" hidrogen; publicul larg (evident, cititorii acestui forum nu sunt inclusi in categoria "publicul larg" ;)) se pare ca nu prea intelege ca hidrogenul nu este propriu zis un combustibil, ci o forma de transport & stocare a energiei, la fel ca si energia electrica.
"H2 nu este combustibil" = nu gasesti niciunde H2 in stare naturala (poate pe Soare), iar pt a-l obtine din ceva (de ex. din apa) consumi mai multa energie decat obtii prin arderea lui, respectiv prin reactia H2 cu altceva - in cazul pilelor de combustibil).
In schimb ni se serveste sofismul ca H2 e bun, yummy-yummy, combustibilul viitorului, din asta avem destul, e plina apa oceanelor de el...
Si cand vad opinii oficiale pe tema asta, hidrogen = combustibilul viitorului, am o senzatie acuta ca situatia e albastra rau de tot, daca au ajuns oamenii sa faca planuri serioase in directia asta...
In materie de masini electrice, singurul dezavantaj major este (sau era?
Ar mai fi dezavantajul subiectiv al lipsei zgomotului de la motor, dar daca doare chiar asa rau, s-ar putea simula ;)
Oricum, daca masinuta asta are o autonomie de 400 km pe bune, viitorul suna bine.
Poate sa fie autonomie extraurbana, in fond si un C3 1.4i 8v are o autonomie maxima teoretica de 920 km, si maxima practica de vreo 750 km (extraurbana in ambele cazuri),
asadar o autonomie de 400 km mi se pare mai mult decat rezonabila pt momentul actual.
Mi se pare plauzibil ca in urmatorii 10 ani s-o creasca pana la 1000 km - pt productia de serie - si va fi super OK, cati oameni merg mai mult de 1000 km/zi?
Si daca merg mai mult, cate zile pe an?
Iar peste noapte lasam masinuta la incarcat...
tartorul scrie:Apoi, revenind la masinile electrice, aceastea au nevoie de electricitate sa isi incarce bateriile. Daca electricitatea o obtii tot prin metode conventionale, din combustibili fosili nu ai facut nici o aface, poluezi la fel de mult. Ca masinile electrice sa fie cu adevarat nepoluante trebuie sa obtii energia necesara reincarcarii din surse ecologice (eolian, hidro) sau din centrale atomice.
Problema asta ramane si daca folosesti hidrogen in loc de energie electrica, in schimb i se mai adauga un nivel de complexitate.
Adica pt o obtine hidrogen (in cazul in care variantei cu ardere interna a H2-ului) sau o hidrocarbura (in cazul pilelor de combustibil) ai nevoie de energie, cel mai probabil energie electrica.
Oricum, electricitatea, ca mijloc de transport si stocare a energiei, este cea mai versatila:
- se poate obtine in f. multe moduri (arderea combustibililor, hidro, eoliana, panouri solare, centrale atomice cu fisiune, iar cele cu fuziune nu sunt f. departe, probabil 25 ani)
- are pierderi minime de transport
- are randament maxim, la conversia in alta forma de energie (caldura, energie mecanica)
eugenro2001 scrie:Iar impedimentul cel mai mare al autovehiculelor exclusiv electrice este ca aceasta nu este utilizabila imediat dupa conectarea la incarcator.
Cele clasice, ai pus ceva in rezervor, imediat poti pleca cu masina, la astea trebuie sa astepti sa se incarce.
Pana la inventare unei bateri in care sa "torni" curentul, autovehiculele cu actionare hibrida sunt cele mai bune.
Solutia propusa de jgr1001 ar rezolva problema asta, desi mi se pare foarte riscant sa schimbi relativ des o componenta de 50-100 kg,
si stocand o cantitate masiva de energie, potential letala daca cineva atinge contactele.
Pe de alta parte, schimbarea sferelor de la Citroen-urile clasice mi se pare o activitate la fel de periculoasa.
Oricum, daca se ajunge la o autonomie de 1000 km, pt mine e destul, nu schimb bateria decat daca se strica.
mars2k scrie:Solutia propusa de jgr1001 ar rezolva problema asta, desi mi se pare foarte riscant sa schimbi relativ des o componenta de 50-100 kg,
si stocand o cantitate masiva de energie, potential letala daca cineva atinge contactele.
Pe de alta parte, schimbarea sferelor de la Citroen-urile clasice mi se pare o activitate la fel de periculoasa.
Se pot folosii contacte generale in masini, care sa izoleze bateriile respective; plus ca schimbarea s-ar putea face automatizat. Rulezi masina pe un canal, unde un sistem robotizat se va pozitiona si va extrage bateria descarcata, inlocuind-o cu una incarcata
Problema care o vad eu, este in dezvoltarea unei retele de asemenea "statii de incarcare" care ar trebui sa ajunga la fel de numeroase ca benzinariile
Cu tehnologia actuala nu e greu, totul se rezuma la costuri.
Legat de bateriile de pe masina facuta de Tesla Motors, aceastea sunt baterii Lithiu-Ion de laptop
. Se pare ca genul asta de baterii are el mai bun raport/pret/greutate din piata. In plus, cei de la Tesla Motors nu au investit nici un ban in cercetare pt baterii, i-au lasat pe cei de la Sony, Hitachi si Sanyo (ei ar fi cei mai mari producatori de baterii in momentul de fata) sa o faca.
Legat de bateriile de pe masina facuta de Tesla Motors, aceastea sunt baterii Lithiu-Ion de laptop
Fun Citroen
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady




