uber-filter (fost: nu mai schimb uleiul niciodata !)

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mihaivus
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mie 21-Feb-2007 10:29
Localitate: Sibiu

uber-filter (fost: nu mai schimb uleiul niciodata !)

Mesajde mihaivus » Mie 21-Feb-2007 11:22

am montat un filtru trabold care filtreaza uleiul pana la 0,1 microni si dupa 20 de minute de funtionare cu acest filtru motorul si-a redus zgomotul atat de mult incat daca ma apropii cu urechea aud injectoarele cum deschid. Acum motorul este mult mai vanjos chiar daca este un 1,1 i. Cand cuplez aerul conditionat se simte imediat ca nu mai este o povara pentru motoras. Am luat monstra de ulei inainte si dupa iar sub microscop se vede diferenta. Cutia este mult mai elastica iar motorul se tureaza mult mai usor. Consumul urban a scazut la 7,5.
Filtrul scoate apa din condens aflatĂŁ ĂŽn ulei ĂŽmpiedicând astfel „acrirea” Âşi deteriorizarea uleiului reactie in urma caruia se formeaza acel mal ce se depune pe piese in miscare, si de aceea uleiul nu mai trebuie schimbat dupa 2 ani fara sa-si piarda din proprietatile de ungere deoarece acei aditivi din ulei care se pierd dupa 2 ani nu mai folosesc. Carcasa filtrului este din aluminiu iar coloanele de rĂŁcire asigurĂŁ rĂŁcirea suplimentarĂŁ a uleiului Âşi deci a motorului.
Filtrul se monteazĂŁ ĂŽntre ieÂşirea senzorului(bulbul) de presiune cu un fiting „T” Âşi orificiul de scurgere a uleiului din motor.
La 15.000-25.000 Km(dupã caz), se schimbã cartuºul filtrant (dar nu carcasa) În câteva minute (3 ºuruburi).Filtrul original al motorului se schimbã numai o datã la 100.000 Km.
Filtrul se amotizeazĂŁ de ex. la un autoturism la 3-4 schimbĂŁri de ulei
Filtru costa 306 EURO iar cartusul 10,66 EURO si include kitul de montaj.
Eu l-am montat singur caci montajul costa 50 EURO dar dau garantie.





http://www.fotodecupaje.ro/20022007_001_.jpg
[img]http://www.fotodecupaje.ro/20022007_001_.jpg
http://oil-filter.nevcoa.de/schaubilder.html[/img]

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Mie 21-Feb-2007 11:35

=D> =D> multumim pt informatie :prayer:

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 21-Feb-2007 17:49

Da-mi voie sa ma indoiesc foarte tare de acest dispozitiv minune:
- am acasa un filtru de apa care are 5 microni si produce citiva l de apa in 24 de ore (in mod normal apa de la robinet are o presiune sub 3 bari). Cum filtrul tau e de 0.1 si uleiul e mai viscos ca apa, iti dai seama ce cantitate de ulei va trece prin el, plus de asta, se va colmata imediat.
- presiunea la ulei ar trebui sa scada drastic din motivele mentionate mai sus
- apa nu se amesteca cu uleiul, iar daca totusi dintr-un motiv sau altul ai apa in ulei, ar trebui sa iti faci mari griji.
- nu vad ce legatura are acest filtru cu scaderea consumului de combustibil. Atunci cind pun un ulei nou, nu scade consumul.
- legatura cu cutia de viteze chiar nu o vad pt ca aceasta are propriul ei ulei. Daca cutia ar deveni elastica din simpla imbunatatire a performantelor motorului, datorata unui filtru care imbunatateste uleiul in asa cal incit motorul capata cuplu si putere mai multa, crede-ma ca avem de-a face cu reinventarea motorului cu ardere interna si orice contructor si-ar dori treaba asta ca sa aiba un avantaj in fata concurentei.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Dan Popa
pasionat
Mesaje: 515
Membru din: Joi 28-Apr-2005 22:01
Localitate: Bucuresti

nu mai schimb uleiul niciodata !

Mesajde Dan Popa » Mie 21-Feb-2007 18:00

Nu inteleg ; mai intai spui ca nu mai schimbi uleiul niciodata ca pe urma sa ne spui ca se amortizeaza la nu stiu cate schimburi de ulei. De ce crezi ca uleiului uzat i se mai spune si ulei ars ?

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Mie 21-Feb-2007 18:13

daca tot suntem pe un topic SF, il rog pe nicum sa-mi spuna daca un filtru ca al lui de acasa se poate monta pe buburuza! :lol:

BTW, mihaivus de unde putem procura acest filtru "minune"?
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mie 21-Feb-2007 18:45

Stati un pic, nu lapidati omul (inca ;)).

Subiectul uber-filtrelor de ulei e tratat si de ADAC, iar daca a meritat efortul ADAC, probabil ca putem sa-i acordam si noi putina atentie. :)
- Link auto-tradus: link
- Link original: http://www.adac.de/Auto_Motorrad/Techni ... cm:8-83885

Cred ca sunt mai multe aspecte pe care le putem discuta:

1. Daca folosind uber-filtrul schimbam uleiul mai rar.
(neinteresant din punctul meu de vedere).

2. Sa spunem ca vom schimba in continuare uleiul la intervalele normate - ce beneficii realistice am putea avea dintr-o filtrare prezumtiv mai buna?
Cu tot respectul pt initiatorul topicului, suma beneficiilor suna ca-n reclama la DuraLube/Metabond/etc - si unii dintre noi nu mai cred de mult in Mos Craciun. :)

LE:
@nicum - din descrierea de pe ADAC inteleg ca nu tot fluxul de ulei trece prin uber-filtru, ci doar 5-10% - e instalat "in paralel" cu filtrul de ulei standard.

Avatar utilizator
mihaivus
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mie 21-Feb-2007 10:29
Localitate: Sibiu

Mesajde mihaivus » Mie 21-Feb-2007 19:38

http://oil-filter.nevcoa.de/schaubilder.html

pe acest link se gasesc informatii despre acest filtru. Eu l-am montat pe masina mea pentru ca am fost curios daca are efecte pozitive. Pot sa va spun ca are si sunt foarte multumit. Nu eu vand sau comercializez aceste filtre deci eu nu am nici un amestec. Eu am vrut sa spun tuturor ce beneficii are. Daca vreti mai multe info puteti chiar sa ma si sunati. va dau nr de tel. Vreau numai sa spun ca distanta intre cilindru si piston este de 0,3 microni iar un filtru obisnuit filtreaza doar peste 10 microni. Randamentul unui motor este de aprox 20 procente restul piezandu-se prin frecare rezultand multa caldura. Daca acest filtru poare reduce frecarile cu 50 procente prin eliminarea mizeriei mai mari de 0,3 microni dintre cilindru si piston va puteti da seama ce mult inseamna si cat de usor urca motorul in ture

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 21-Feb-2007 22:09

@MaxiTechnicus: filtrul ala nu se poate monta pe nici o masina, pt ca presiunea la ulei ar fi ca si inexistenta.
Amintiti-va ca erau niste tratamente de ulei care promiteau regenerarea partilor uzate :shock: Tratamentele alea contineau niste particule care ramineau prin filtrul de ulei pina il colmatau. Urma decesul motorului din cauza de lipsa presiune de ulei. :roll:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
mihaivus
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mie 21-Feb-2007 10:29
Localitate: Sibiu

Mesajde mihaivus » Mie 21-Feb-2007 22:19

http://www.fotodecupaje.ro/20022007_001_.jpg

filtrul are nevoie de doar 0,2 bari si se monteaza prin teu la iesirea din mator pe senzorul de presiune care indica la bord. Deci senzorul de presiune este dupa teu si daca vede ca scade presiunea semnalizeaza imediat. Iesirea din filtru curge inapoi in motor prin capacul prin care se introduce uleiul in motor. Acolo am vazut cum curge ca la robinet un jet subtire de ulei. Acest filtru este montat prin teu, deci in paralel. el nu este in circuitul principal. In circuitul principal este filtrul motorului

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mie 21-Feb-2007 22:29

e tichia de margaritar la motor,sa fim seriosi,vrem motorul curat in interior se schimga uleiul. Vrem sa fim mai catolici decat papa ,atunci se spala motorul .Detineti niste motoare fiabile ,nu este pacat sa adaptati tot felul de minuni care nu sunt agreate de producatori.Daca filtrul asta duce la o accelerare mult mai usoara ,nu era normal sa intre in kitt-ul de tuning al motorului propus de firmele specializate?

Avatar utilizator
mihaivus
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mie 21-Feb-2007 10:29
Localitate: Sibiu

Mesajde mihaivus » Mie 21-Feb-2007 22:40

http://oil-filter.nevcoa.de/schaubilder.html

chiar daca schimbi uleiul a doua zii cand motorul este rece si tu i-l pornesti o sa apara broboane de apa pe interiorul capacului de la culbutori. Aceasta apa ajunge in ulei si este preluata se aditivii care invelesc sau descompun acea apa in mal si sulf pentru a elimina coroziunea. Acele molecule din aditivii pe care-i contine uleiul fac acesta treaba aprox 2 ani dupa care indiferent ca ai folosit acel ulei sau nu el trebuie aruncat. Acest filtru retine acele particule de apa si cristale de metal ce se desprind de pe pertii cilindrului cand motorul este rece si lasa sa se depuna doar grafitul, care rezulta din arderea uleiului. Se stie ca acel grafit are cel mai mic coeficient de frecare si acel grafit se depune pe piesele in miscare reducand frecarile interne.

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mie 21-Feb-2007 22:49

in 2 ani de zile schimb uleiul de cel putin 5 ori....alt argument

Avatar utilizator
mihaivus
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mie 21-Feb-2007 10:29
Localitate: Sibiu

Mesajde mihaivus » Mie 21-Feb-2007 22:52

eu din 5 schimburi de ulei mi-am scos banii pe filtru 8) + ca nu mai sunt legat de revizii si scap si "meseriasii" aceia de la service care ultima data au 4 litrii in motor in loc de 3,2 litrii

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mie 21-Feb-2007 23:09

Produsul acesta, ca si magnetii ce reduc consumul, ca si licoarea ce repara motoare uzate, ca si potiunile minune de slabit in 3 zile demonstrate cu poze inainte si dupa, fac apel in primul rand la credulitatea utilizatorilor. Ele acopera o mica parte din ceea ce se specifica, indeajns incat sa nu poata fi demonstrat contrariul. Aceste produse induc placebo-ul.....se poate ca prin autosugestie sa slabesti, se poate sa auzi motorul mai incet, chiar se poate sa crezi ca s-a reparat linia de arbore . Pentru asta, eu nu le blamez. Sunt necesare unora dintre noi. De exemplu mie mi-ar trebui un aditiv de lhm care sa ridice masina mai repede :lol: ...poate fi si un solz de peste care sa se puna la parasolar....daca scrie pe instructiuni ca ridica masina mai repede, imi trebuie !

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mie 21-Feb-2007 23:13

da..numai ca eu economisesc 316,66 euro,bani pe filtru. uleiul tot o sa trebuiasca sa-l schimbi la nr de Km parcursi,sau la nr de luni.Masina va cere SERVICE ,tot la mecanicii pe care ii hulesti vei ajunge .


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo