Masina: Chevrolet Aveo 1150 cmc, 4 cil in linie.
De aproximativ o luna, am aceste simptome: la relanti, motorul are un mers neregulat, ciclic. Adica, o data la un ciclu de aprindere, exista o intrerupere, banuiesc ca de la acelasi piston. Zgomotul care se aude este distinct de cel al tachetilor, care au un tacanit ascutit, anume ca o rezonanta, care se aude insa cam in acelasi ritm cu tachetii, de tonalitate medie (undeva intre zgomotul produs de tacheti, si zgomotul produs de o bataie de piston, de exemplu).
Alte simptome in mers nu am prea observat, aduca nu da in nas, nu are sincope in acceleratie. Singurul aspect pe care l-am observat este faptul ca la cald, adica dupa ce se incalzeste bine de tot motorul, parca nu mai trage chiar asa bine cum trage mai la rece (adica nu imediat dupa pornire, ci dupa ce motorul s-a incalzit cat de cat).
Masina are 15000 km, reviziile le fac la 10000 km, bujiile sunt NGK de origine - coreene.
Acum ma intreb ce poate fi: aprindere, alimentare, cauza mecanica?
De la aparitia simptomelor, am intreprins urmatoarele masuri: pus aditivi in benzina (Gunk, 2 rezervoare, si 3cv, 1 rezervor). Benzina Efix si ocazional Mol CO 95 ambele. Vazand ca nimic nu are efect, m-am gandit sa va cer parerea.
Desi nu e Citroen, poate e cineva care imi poate da un sfat.
Multumesc.
Probleme relanti - intrerupere si zgomot
Moderator: Echipa Tehnica
Probleme relanti - intrerupere si zgomot
citroen - o pasiune permanenta
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Din pacate pot fi mai multe cauze:
- injector infundat sau cu alte probleme
- problema de aprindere (poate fi chiar un simplu contact imperfect
Nu ne-ai zis in ce stare sint bujiile. Daca bujiile sint la fel la 3 cilindrii si afumata pe al patrulea, atunci ai o problema de aprindere. Mai poti masura impedanta fiselor. Va fi diferita pe fiecare fisa in parte, dar tb sa fie intre 1500 si maxim 20000 de ohmi.
Mai poti verifica diversele contacte electrice pe la motor. Unui coleg de servici, la un megane2, i-a sarit o fisa si s-a oprit motorul in timp ce era pe un drum de tara.
- injector infundat sau cu alte probleme
- problema de aprindere (poate fi chiar un simplu contact imperfect
Nu ne-ai zis in ce stare sint bujiile. Daca bujiile sint la fel la 3 cilindrii si afumata pe al patrulea, atunci ai o problema de aprindere. Mai poti masura impedanta fiselor. Va fi diferita pe fiecare fisa in parte, dar tb sa fie intre 1500 si maxim 20000 de ohmi.
Mai poti verifica diversele contacte electrice pe la motor. Unui coleg de servici, la un megane2, i-a sarit o fisa si s-a oprit motorul in timp ce era pe un drum de tara.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Depinde cum e blocat injectorul:
- culoare gri: amestec ok
- nuloare neagra: amestec bogat
- culoare alba: amestec sarac
Pt supapa nu stiu... dar cred ca e cam devreme sa-ti pui probleme de genul asta. Cel mai important nu lasa urme sa nu zica aia de la service ca ai umblat in motor si ai pierdut garantia. Ca veni vorba? Treburi de genul asta nu se rezolva gratis in garantie? Fara sa lasi masina in service, evident...
- culoare gri: amestec ok
- nuloare neagra: amestec bogat
- culoare alba: amestec sarac
Pt supapa nu stiu... dar cred ca e cam devreme sa-ti pui probleme de genul asta. Cel mai important nu lasa urme sa nu zica aia de la service ca ai umblat in motor si ai pierdut garantia. Ca veni vorba? Treburi de genul asta nu se rezolva gratis in garantie? Fara sa lasi masina in service, evident...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Du-te si pe forumul dedicat masinilor Chevrolet. Din cate tin minte multe au avut probleme cu motoarele in garantie (cel de 1.4 parca).
Am vazut acum ca ai fost si membru pe acolo. Si am mai vazut ca tu conduci subturat acest motor, care, din cate stiu, ii plac turatiile mari. S-ar putea sa ai si ceva mici probleme cu un injector.
In locul tau eu as pune un aditiv de curatare a injectoarelor in benzina, urmata de turarea succesiva (3-4 ori) pana in limitare. Vezi dupa aia daca se mai comporta la fel.
Am vazut acum ca ai fost si membru pe acolo. Si am mai vazut ca tu conduci subturat acest motor, care, din cate stiu, ii plac turatiile mari. S-ar putea sa ai si ceva mici probleme cu un injector.
In locul tau eu as pune un aditiv de curatare a injectoarelor in benzina, urmata de turarea succesiva (3-4 ori) pana in limitare. Vezi dupa aia daca se mai comporta la fel.
-
- pasionat
- Mesaje: 322
- Membru din: Vin 12-Ian-2007 11:06
- Localitate: constanta
gonty scrie:Du-te si pe forumul dedicat masinilor Chevrolet. Am vazut acum ca ai fost si membru pe acolo.
In locul tau eu as pune un aditiv de curatare a injectoarelor in benzina, urmata de turarea succesiva (3-4 ori) pana in limitare. .
Am plecat de acolo, ca m-am certat cu ei. Cei mai multi sunt tembeli, si te trateaza de sus. Pun pariu ca moderatorii sunt intr-un fel (financiar...) legati de Chevrolet Romania.
De asemenea, citeste cu atentie primul post, unde scrie si ce aditivi am folosit.
@nicum: nu inteleg cum e cu injectorul. Deci daca e blocat, inseamna ca amestecul trebuie sa fie mai sarac, sau cum?
citroen - o pasiune permanenta
Celor de la service le-ai cerut o parere? presupun ca exista o interfata de diagnoza pt masina ta. Simptomele descrise de tine pot avea cauze multiple. Daca diagnoza nu descopera nimic, inseamna ca defectul este in partea mecanica. Eu in locul tau nu mi-as baga mana la nimic, chiar daca m-as pricepe, pana cand nu le arat masina la garantie. Nu le pomeni de aditivi sub nici o forma, pot gasi in ei o scuza pentru o eventuala defectiune. Nu accepta nici scuza patetica cu calitatea benzinei.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Depinde in ce pozitie s-a blocat injectorul. De regula se blocheaza pe semi-deschis, dar am mers odata cu un BMW care avea toate 6 injectoarele blocate pe deschis (sau pe acolo) si scotea pe esapament vapori de benzina. Motorul nu putea fi oprit la semafor, ca nu mai putea fi pornit dupa aia. A consumat ~14l de benzina in vreo 2-3km.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats