uber-filter (fost: nu mai schimb uleiul niciodata !)

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mihaivus
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mie 21-Feb-2007 10:29
Localitate: Sibiu

Mesajde mihaivus » Mie 21-Feb-2007 23:21

eu nu mai am ce sa zic decat ca este pe masina si daca vrea cineva sa dea o tura se rezolva. dar ia vedeti linku asta sa vedeti ce discuta nemtii despre el, sau poate credeti ca doar i-si lauda marfa?

http://www.motor-talk.de/t95773/f78/s/thread.html

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mie 21-Feb-2007 23:29

sper sa nu creeze probleme,numai bine.........ma retrag momentan din discutie

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Joi 22-Feb-2007 08:44

mihaivus scrie:chiar daca schimbi uleiul a doua zii cand motorul este rece si tu i-l pornesti o sa apara broboane de apa pe interiorul capacului de la culbutori. Aceasta apa ajunge in ulei...


Apa din ulei sa evapora dupa ca se incalzeste uleiul.

Pe Cx motorul are 24 de ani si habar n-am cati km..... Eu nu l-am reparat sau desfacut niciodata (poate cei care l-au avut inainte...). Am schimbat anul trecut garnitura la baia de ulei. Nu am gasit urme vizibile de span sau pilitura metalica. Nu era mal absolut deloc in lei.
Si toate astea fara sa folosesc vreun produs minune :!:

Avatar utilizator
mihaivus
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mie 21-Feb-2007 10:29
Localitate: Sibiu

Mesajde mihaivus » Joi 22-Feb-2007 16:04

apa din motor nu se evapora, apa firbe la 100 de grade si este decompusa de aditivii din ulei formand un mal negru sau o spuma alba pe capacul de la culbutori. Pentru ca apa sa se poata evapora trebuie sa se descompuna si sa treaca din stare lichida in stare gazoasa iar apor sa iasa in atmosfera, ori din baia de ulei nu are pe unde iesii.

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Joi 22-Feb-2007 16:25

Apa se evapora si la (mult) mai putin de 100 de grade

Cum adica apa e descompusa de aditivii din motor ? O impart aditivii in hidrogen si oxigen ?

Temperatura uleiului de 80 de grade e mai mult decat suficienta ca apa sa se evapore.
Iar vaporii din baia de ulei ies pe sistemul de recuperare al carterului motor unde se duc in galeria de admisie, apoi in camera de ardere si de acolo o parte din fumul alb la rece

Avatar utilizator
mihaivus
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mie 21-Feb-2007 10:29
Localitate: Sibiu

Mesajde mihaivus » Joi 22-Feb-2007 16:38

ok. atunci ridica busonul de la culbutori sa vezi spuma datorata apei si malul din ulei datorat aceleiasi....ape

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Joi 22-Feb-2007 16:40

Binenteles ca spuma aia apare, datorita condensului din timpul cand masina sta cu motorul rece
Tot asa dispare dupa ce motorul s-a incalzit :wink:

Avatar utilizator
mihaivus
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mie 21-Feb-2007 10:29
Localitate: Sibiu

Mesajde mihaivus » Joi 22-Feb-2007 16:50

vad ca ai explicatii la toate mestere iar nemtii aceia care au luat o gramada de premii si recunoasteri sunt habarnisiti si au facut un filtru micronic care nu foloseste la nimik. Cum explici malul din ulei? I-ti spun eu este grafitul ars din ulei amestecat cu apa, grafit care trebuie sa se depuna pe piesele in miscare. Daca vrei sa te convingi pot sa-ti trimit 2 mostre din acelasi ulei inainte si dupa filtrarea micronica, si atunci ai sa intelegi mai usor.

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Joi 22-Feb-2007 17:03

Nu am spus ca filtrul nu foloseste la nimic. Ci doar ca eu (ca si multi de aici) nu as folosi asa ceva

Citat de pe wikipedia:

"Oil sludge is a solid or gel in motor oil caused by the oil gelling or solidifying, usually at temperatures lower than 100 degrees Celsius. Sludge can be a major contributor to engine problems, and can require the engine to be replaced if the damage is severe. Sludge is usually caused by the presence of water in the oil, and can accumulate with use. Ways to minimize sludge production and accumulation include performing frequent oil changes, using synthetic oil, and following the manufacturer's engine maintenance routine."

Daca ai ulei bun de calitate si il schimbi la timp, malul nici nu apare
De banii care ii dai pe filtrul respectiv ai cel putin 10 schimburi de ulei de calitate

LE: O fi bun filtrul ala dar e scump si in opinia mea nu merita efortul financiar

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 22-Feb-2007 17:22

E bine sa cititi si ce scrie pe acest site http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Joi 22-Feb-2007 17:51

MARIAN scrie:E bine sa cititi si ce scrie pe acest site http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html


Excelent link-ul, MARIAN. Merita citit :P

Avatar utilizator
mihaivus
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mie 21-Feb-2007 10:29
Localitate: Sibiu

Mesajde mihaivus » Joi 22-Feb-2007 18:26

linkul de mai sus confirma ceea ce face filtru trabold montat de mine iar eu pot confirma faptul ca se vad schimbari majore dupa ce am montat acest filtru
citat din http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

There is another alternative, but it's only really used in heavy applications or for racing. That alternative is to fit a secondary bypass oil filter. This is sort of like a filter in parallel with the primary one. It doesn't restrict the flow of oil in the main circuit, but the oil that passes through it is filtered down to the 5 micron range, thus removing even the smallest contaminants. The newest filters claim to work down to 1 micron, though I can't confirm nor deny those claims. The upside is that by cleaning the oil so completely, bypass oil filters increase not only engine life, but also the life of the oil itself. This means longer service intervals.

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Mar 27-Feb-2007 01:59

off: cine are niste hdd-uri stricate?
:lol:
Cosmin
high energy music expression

Avatar utilizator
mihaivus
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mie 21-Feb-2007 10:29
Localitate: Sibiu

Mesajde mihaivus » Mie 28-Feb-2007 22:07

am gasit aici un clasament al tipurilor de filtrare. Se poate vedea ce inseamna filtarea uzuala la peste 10 microni, adica filtrele ce le avem noi pe masina din clasa 21/19/16. De asemenea se poate vedea si cea mai buna filtrare din clasa 2-3 microni 15/13/10. De remarcat ca filtru trabold reuseste sa depaseasca si pe cea mai buna filtrare, reusind sa decontamineze la 0,1 microni, aceasta filtrare nefiind cuprinsa in acest material deoarece acest filtru a aparut ulterior intocmirii acestui clasament

http://www.fotodecupaje.ro/Kontaminationsfibel.pdf

http://oil-filter.nevcoa.de/schaubilder.html


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo