Catalizator- cum functioneaza si ce rol are

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Dan Popa
pasionat
Mesaje: 515
Membru din: Joi 28-Apr-2005 22:01
Localitate: Bucuresti

Catalizator- cum functioneaza si ce rol are

Mesajde Dan Popa » Vin 02-Mar-2007 13:07

Ridic o problema de principiu : ce rol are catalizatorul in stabilirea normelor de poluare.
Ex.: nepotul meu si-a cumparat un Golf nou si m-a intrebat ieri daca este normal ca o masina noua sa consume asa mult ulei ( e tanar si nu se pricepe la masini ), dupa spusele lui, pe joja nivelul uleiului este la jumatate. Masina are 6.000 Km. Mi-am amintit de discutii avute cu alti cunoscuti care au Golf si mi-au spus ca din fabricatie producatorul indica un consum de pana la 1L la mia de Km. Mi-a confirmat si nepotul meu ca in cartea masinii asa este trecut.
Intrebarea de mai sus se refera la situatia asta; daca un motor consuma atata ulei, mai indeplineste normele de poluare ?

Avatar utilizator
tartorul
pasionat
Mesaje: 522
Membru din: Lun 02-Mai-2005 19:05
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde tartorul » Vin 02-Mar-2007 13:13

Consumul de ulei de care zici este valabil la motoarele VAG diesel, adica cele numite TDI.

Catalizatorul are rolul de a retine o parte din noxele emise de motor. Aici nu ma refer la Co2 & stuff ci la anumite elemente care sunt extrem de poluante desi sunt in cantitate foarte mica (diversi compusi din zinc si alte metale care pot provoca grave afectiuni). Constructiv, catalizatoarele mai vechi sunt formate dintr-o sita extrem de fina, facuta dintr-un aliaj special. Exista si combinatii de metal cu ceramica.

Later edit:
VAG nu WAG :)
Fun Citroen

Avatar utilizator
Dan Popa
pasionat
Mesaje: 515
Membru din: Joi 28-Apr-2005 22:01
Localitate: Bucuresti

Catalizator- cum functioneaza si ce rol are

Mesajde Dan Popa » Vin 02-Mar-2007 13:22

VW dadea consumul asta si la Golf 1 si 2 care nu aveau motoare turbo. Dar nu asta esta problema ci acele particule de care pomeneai, dar din ulei , nu din benzina. Pt . ca, virgula, catalizatorul este proiectat sa retina acele particule care rezulta din arderea benzinei. Din arderea uleiului nu rezulta si alte particule pe care catalizatorul nu le opreste ?

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Vin 02-Mar-2007 13:34

Catalizatorul, ca de aia se si cheama asa, este locul unde se produc niste reactii chimice "grabite" de materialul catalizatorului Pentru asta catalizatorul trebuie sa se gaseasca intr-un anumit domeniu de temperaturi.
Catalizatorul este un consumabil, se inlocuieste la xx mii km si nu suporta benzina cu plumb.

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Vin 02-Mar-2007 14:04

eugenro2001 scrie:Catalizatorul, ca de aia se si cheama asa, este locul unde se produc niste reactii chimice "grabite" de materialul catalizatorului Pentru asta catalizatorul trebuie sa se gaseasca intr-un anumit domeniu de temperaturi.


Right ! :wink:

In catalizator se continua reactile de oxidare pt a reduce continutul de CO, NOx si HC (adica monoxid de carbon, oxizi de azot si hidrocarburi). Diferitele norme euro, stabilesc limite pt cele de mai sus si limite pt particule (funingine). Pt particule se pot folosi filtre de particule

Avatar utilizator
Dan Popa
pasionat
Mesaje: 515
Membru din: Joi 28-Apr-2005 22:01
Localitate: Bucuresti

Catalizator- cum functioneaza si ce rol are

Mesajde Dan Popa » Vin 02-Mar-2007 14:19

Bun, am inteles. Si acum din nou intrebarea : daca un motor consuma ulei, se mai incadreaza in normele de poluare pt. care a fost proiectat ?

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Vin 02-Mar-2007 14:23

Eu zic ca da

Doar daca nu lasa dara de fum ca un SAVIEM...

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 02-Mar-2007 22:22

Nu stiu daca motorul ala se mai incadreaza sau nu, dar multi utilizatori de TDI s-au plins de consum de ulei chiar la motoare noi. Consumul era atit de mare incit necesita completare cu ulei.
Parerea mea e ca nu e normal sa completezi intre schimburi, dar asta e problema lui VAG.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

vasy
pasionat
Mesaje: 205
Membru din: Sâm 15-Apr-2006 19:23
Localitate: Oradea

Mesajde vasy » Mar 20-Mar-2007 16:58

stiu pe cineca care umbla cu uleiul la el, cam 1 l la 2000 de km, masina are vreo 15k, passat model nou 2006 full

Avatar utilizator
darian
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Mie 25-Oct-2006 08:05
Localitate: Bistrita

Mesajde darian » Mie 21-Mar-2007 09:02

Probleme consumului de ulei tine de mai multe variabile. Si rodajul e una dintre ele. De aceea poate masina aia era asa noua si consuma multe. Un caz particular cu VAG (motor TDI) cunosc si eu dar consumul e nesemnificativ de la un schimb la altul astfel incat nici nu e nevoie sa completeze.


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats