@paco: pina si guvernul imi da mai mult de 700

Pina si tu ai luat mai mult pe BX-ul tau...
Sa le luam pe rind:
- BX 16 RS fabricat 1984, nr de kilometrii necunoscut (pe bord ~ 175.000). Nu o sa incerc sa aburesc pe nimeni ca aia de pe bord sint reali, in conditiile in care datul inapoi al kilometrajului e sport national
- instalatie de gaz omologata, trecuta in cartea de identitate. Nu m-a preocupat niciodata subiectul, dar consumul pe gaz este de 10l in oras (fara ambuteiaje prea mari) si 7 in afara (mers normal la 100 km/h). Intotdeauna am oprit si pornit masina pe benzina, indiferent de anotimp
- vopsita + lac la cupor in 2003 (acum pot spune ca a fost vopsita bine, nu sint exfolieri sau crapaturi de vopsea)
- caroseria e in stare foarte buna, fara urme de rugina. Pe burta am dat-o cu ulei in fiecare an. Conductele hidraulice sint pictate cu ulei si vaselina la spray, partea din interior a aripilor spate data cu amestec de vaselina + ulei. Tot in fiecare am am mai bagat ulei in praguri si usi.
- hidraulica in stare foarte buna (inclusiv cura de hydraurincage), fara inventii, dozator nou, LHM in instalatie
- singura problema la motor e socul automat care nu merge in parametri (cam deranjant iarna ca moare motorul cam repede la relanti). Se poate remedia cu un soc manual sau o capsula noua. Pe mine nu ma deranjeaza. Pina ajunge motorul la 30 de grade, pot sa o tin si din acceleratie. Altfel masina are ulei 15W50 (schimbat la fiecare 7000km), antigel G12 in instalatia de racire, etc. Compresia e 11 pe toti cilindrii, a pornit iarna la -20 de grade
- inchidere centralizata inclusiv portbagaj
- alarma cu senzori de soc si perimetru si protectie la scanare. Alarma comanda IC, deci nu folosesc decit butonul din telecomanda ca sa inchid/deschid masina. Senzorii se pot dezactiva din telecomanda. Idem biziitoarea care intra in functiune cind dau in marsarier (mie nu imi place, o tin decuplata)
- geamuri electrice fata
- pe linga releele masinii, am mai pus: releu pt faza scurta, releu pentru faza lunga, releu pentru proiectoare (originale nu aftermarket, de ceata, galbene), releu pe demaror. Becurile sint Philips NightGuide (+50% mersi Adyzu, alea de la proiectoare sint +30%, maxim la H3). Releele sint cu siguranta pe partea de executie
- sfere noi cu parametrii pentru comfort
- cauciucuri noi
- distributie noua
- discuri/placute noi fata/spate
- etrier fata dreapta nou + reparat cu kit de reparatie si gresat cel de pe stinga. Nici un etrier nu are joc
- cap de planetara dreapta + burdufe pe ambele parti schimbate
- baterie noua
- tobe noi pentru BX, nu inventii
- burdufe cilindrii suspensie fata/spate noi
- retururile de cauciuc de la cilindrii de suspensie fata schimbati
- busci bascule fata schimbate (sint de serie II) + un pivot + o bieleta stabilizatoare
- caseta de directie (e fara servo) schimbata + un cap de bara
- solenoid demaror + carbuni schimbati
- multiple piese schimabate, unele doar ca am vrut eu, lista e prea lunga ca sa va plictisesc
- toate liniile (rezistente) de dezaburire de pe luneta merg
- gresoare la rulmentii de la puntea spate (dupa ce rulmentii au fost schimbati cu unii noi): daca se baga vaselina pe acolo macar o data la 2 ani, puntea spate e forever
- multiple imbunatatiri gen: termometru digital temp exterioara/interioara, oglinzi pt anularea punctului mort pe ambele parti, turometru digital (de la alexd), cotiera cu spatiu de depozitare, tetiere fata/spate, iluminare portbagaj aftermarket (bec de 21W), oglinda retrovizoare panoramica cu unghi marit, stergator spate (fara releu, e direct), bureti si suport lombar pt scaunele din fata, eleroane pe stergator, al doilea rind de chedere la usi, antifonat capota, etc.
- daca am uitat ceva, o sa va spun
Aspecte mai putin placute:
- greierasi prin bord la denivelari si prin spate (astia se rezolva daca sta cineva pe bancheta din spate)
- portbagajul s-a redus la o latime de 47 - 50 de cm, datorita buteliei de gaz
- aleator si dupa legi numai de ea stiute, in stationare masina lasa citeva picaturi de ulei de motor sub ea
- oglinda din dreapta nu se mai poate regla decit din exterior
Sfat: nu va luati dupa cum arata masina, ca va inselati. Pot sa numar pe degetele de la o mina de cite ori am spalat-o de cind e la mine. Cine o sa urmareasca posturile mele (si are ce urmari), o sa vada ca masina a fost intretinuta. Evident, ceea ce e valabil pt masina mea, nu e valabil pentru toate BX-urile, asa ca e perfect justificata clasarea masinii mele peste media de pret, oricare ar fi aia.
Masina nu e de vinzare!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!