Batai la motor C4 ?

probleme de natura tehnica, precum si cele rezultate in urma diverselor incidente

Moderator: Echipa Tehnica

stevey
pasionat
Mesaje: 396
Membru din: Joi 15-Dec-2005 00:43
Localitate: romania
Contact:

Mesajde stevey » Mie 28-Mar-2007 18:07

Hai sa zic si eu ceva.Mie mi-au schimbat tachetii.La constatare,deci inainte de a-i schimba atunci cand desface chiulasa sa vada daca sunt in regula, au gasit...NIMIC .Nici macar infundati nici macar necomformi. I-au batut ,i-au curatat, i-au suflat cu aer, le-a facut respiratie gura la gura la fiecare in parte etc.Concluzia a fost...neclara. Pentru a justifica cu ceva acele batai verdictul a fost "tachetii nu au nimik dar...schimbam tachetii.Concluzia: bate la fel chiar mai tare, e ca si cum nu s-a umblat la ea.Si acum zic si eu...de ce sa imi inlocuiasca piese, la un ansamblu mecanic, nou fara uzura, asamblat in conditii de fabrica si care are defect de fabricatie.Deci repet DEFECT DE FABRICATIE, nu s-a stricat vre-o piesa sau a fost incorect utilizat.

iulian_taranu
simpatizant
Mesaje: 29
Membru din: Vin 21-Iul-2006 14:01
Localitate: constanta

Mesajde iulian_taranu » Mie 28-Mar-2007 18:22

Costin scrie:Sfatul unui bun prieten al meu, mecanic auto.
Citez:
Bataile ca de tacheti sunt de fapt datorate lipsei de presiune de ulei la tachetii hidraulici; cauza poate fi uleiul ( orificiile tachetilor infundate sau partial infundate ) sau pompa de ulei. Lucrul acesta se poate verifica dand jos capacul de culbutori, imediat dupa oprire, cu motorul cald, si verificand ca exista suficient ulei ( acoperind tachetii ). Daca nu e concludent se poate porni motorul fara capac, cu riscul stropirii cu ulei a gagiului, urmarindu-se daca uleiul tasneste instantaneu prin orificiile de alimentare cu ulei a rampei axelor cu came.
Din aceste cauze apar intreruperi ca urmare a intarzierii deschiderii si inchiderii supapelor.
Explicatia fenomenului : Tachetul hidraulic trebuie sa palpeze camele - axei cu came. Din lipsa de presiune a uleiului la tachetii hidraulici acestia nu mai palpeaza camele ceea ce duce la batai confundate cu bataile tachetilor gen de dacia 1300 si intreruperi ale motorului.
Riscurile sunt fff mari:
- distrugerea ansamblului piston-biela ( si cuzinetii )
- ruperea curelei de distributie ( in cazul utilizarii indelungate cu acest defect )
Este normal sa apara si uzura la cuzineti , biela - palier, deteriorarea pistoanelor ( supapele ating capul pistonului ) si supape.
Pentru cei cu o pregatire minima in domeniu : se poate demonta capacul culbutori si vefica cu ajutorul unei lere de 0,5 distanta intre cama si tachet - daca intra 0,5 e nasol.

@costin
cum se poate verifica lucrul acesta si de un novice care nu are habar cum se da jos capacul de la culbutori? (la dacie stiam ca la aia se pricepe toata lumea). am scos busonul de alimentare ulei cu motorul pornit.... e normal sa se simta pe acolo un suflu sau nu ? :?: ca se simte. sub acel buson nu se vede nimic mai e un capac sau o aparatoare nu stiu si are ceva urme de ulei. am aceste nedumeriri deoarece de cand am inceput sa citesc acest topic am inceput sa ascult zgomotele pe care le scoate motorul meu si acestea sunt: un clantanit ca de tacheti de dacie la relanti si un zgomot metalic atunci cand motorul este in sarcina pe la 1800-2200 rpm ( peste 2200 nu se mai aude probabil din cauza turatiei) dat fiind cele mentionate va rog un sfat...... :(

dimabogdan
pasionat
Mesaje: 322
Membru din: Vin 12-Ian-2007 11:06
Localitate: constanta

Mesajde dimabogdan » Mie 28-Mar-2007 18:38

Suieratul ala mecanic il auzeam si eu tot cam in aceeasi plaja de turatii si de obicei porneam dracului radoiul ca altfel eram tentat s-o infasor in jurul unui stalp de beton!

iulian_taranu
simpatizant
Mesaje: 29
Membru din: Vin 21-Iul-2006 14:01
Localitate: constanta

Mesajde iulian_taranu » Mie 28-Mar-2007 19:15

asta am si facut: radioul la maxim dar citind cele patite de tine cu al tau c4 am inceput sa intru la pareri. sa fie efectul placebo? parca ma bate un gand sa o vand desi nu prea am avut problome cu ea. oricum mai cam vreo 5000 km pana la urmatoarea revizie si sa speram ca cei de la alpha motors s-au pus pe treaba in urma actiunilor tale cu opc-ul. oricum nu sunt singurii care trateaza clientii asa. am un coleg cu un kalos caruia cei de la dealer-ul din cta i-au facut o gramada de probleme.( martor motor aprins din cauza benzinei, senzor de airbag lateral aprins, scurgeri de ulei la semering de sitributie, etc.) dar tipii nu au stiut cu cine se pun pentru ca acest coleg al meu are o pasiune pentru tot ce este tehnica si le-a demonstrat ce "meseriasi " sunt mecanicii lor. oricum dupa o gramada de drumuri la service colegul a scris um mail la GM care se incheia cam asa "Thank God that Chevrolet doesn't make airplanes!" dupa chestia asta a urmat vizita reprezentantului GM pt Europa de est si acum colegul are garantie extinsa si este servit cum trebuie. Dar mai avem de asteptat pana cand vom fi tratati ca cetateni europeni. Parerea mea ca acest lucru se va intampla cand vor disparea din mentalitatea romanului chestiide genul: lasa ca merge si asa, lasa-l draqu ca are bani si-a luat masina straina, lasa ca vedem noi dai si mata o bere... .
Asa ca singura solutie e sa emigram....

dimabogdan
pasionat
Mesaje: 322
Membru din: Vin 12-Ian-2007 11:06
Localitate: constanta

Mesajde dimabogdan » Mie 28-Mar-2007 20:21

Vezi tu, aici e diferenta intre GM si Citroen.
La cate plangeri le-am scris eu celor din Fr. trebuia sa vina si CEO of PSA Group.Dar ei de unde.Aceleasi va asiguram stimate domnule... de toata consideratia noastra( pe hartie) dureri in cot ( in viata de zi cu zi) si eu merg de 2 spt si ceva cu autobuzul( ca a scos Mazare tramvaiul :D )
Nu-mi aduc aminte sa fi avut atatea probleme la fosta mea Dacie, care avea aproape suta de mii facuta..Nu consider normal sa fie atatea mici si mari probleme la o masina de totusi 15k de euro.Sa nu spuneti : " Da, dar la 15mii ce poti sa spui?- pentru ca si altii fac masini de 15mii si n-au toate chitaiturile astea prin carutza."
In mare ,nu ALPHA MOTORS sunt de vina, pentru ca ei nu au putere.Marii vinovati sunt si vor fi ATS, care nu-si dau ok-ul la schimbarea unor piese si-si arunca dealerii din provincie sa le spele rufele murdare si sa se certe cu clientii,

Avatar utilizator
Costin
pasionat
Mesaje: 148
Membru din: Vin 09-Ian-2004 12:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde Costin » Mie 28-Mar-2007 21:29

@iulian_taranu: cu prima ocazie il intreb pe cel care mi-a dictat ce am scris; totusi parerea mea ca necunoscator, ca si tine, este ca ar trebui sa te duci la cineva care are cat de cat idee de mecanica sa verifici, eu asa as face
fosta Xsara II, 2001, 1,6 16v bleu

Avatar utilizator
vampyt
simpatizant
Mesaje: 25
Membru din: Dum 08-Oct-2006 09:18
Localitate: Fagaras-Bv-Buc
Contact:

Mesajde vampyt » Dum 01-Apr-2007 13:03

Eu am 22k km...si din fericire nici o problema...doar in viteza 1 cand incerc sa urc usor o bordura se aude un fasait si dc fortez tare ... miroase urat... banuiesc ca e ambreiajul... in rest sunt inca multumit de masina.

DukeKelly
just curious
Mesaje: 7
Membru din: Joi 18-Mai-2006 23:23
Localitate: Bucuresti

Rezolvat batai la motor...

Mesajde DukeKelly » Dum 01-Apr-2007 22:15

Am scris si acum ceva tim ca urma sa merg la ei sa-mi verifice ce e cu bataile la motor. Si pot spune ca dupa ce am fost la ATS merge ceas... nu mai bate, merge ok motorul. Mi-au spus ca e nu stiu ce supapa de sub aripa dreapta fata care face urat si ca trebuie reglate. Si acum e ok. Sincer imi fusese teama de schimbat pistoane, tacheti si alte asemenea, dar e bine ca s-a rezolvat.

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Dum 01-Apr-2007 22:19

Cum se manifesta supapa aia? Ca la mine pacane ceva in zona aia si se aude doar din masina si cu radioul inchis, doar cind e motorul cald si doar cind iltin la relanti mai mult de, sa zicem, 2 minute. Din afara e insesizabil pacanitul (ca e zgomotos tare motorul asta 1.6i, se aude cam la fel de puternic ca un 1.9TDI mai nou de la VAG, chiar daca are alta melodie).

stevey
pasionat
Mesaje: 396
Membru din: Joi 15-Dec-2005 00:43
Localitate: romania
Contact:

Mesajde stevey » Mie 04-Apr-2007 14:40

Mai nu stiu ce supapa va zic aia de la ATS, ca mie la suceava mi-au zis ca daca e ceva de reglat la masina asta, se regleaza numai pe calculator...deci daca are asa ceva in soft probabil se regleaza electronic.

Avatar utilizator
danalarm
pasionat
Mesaje: 328
Membru din: Dum 03-Iul-2005 23:48
Localitate: bucuresti

Mesajde danalarm » Mie 04-Apr-2007 20:49

supapa aia face zgomotul de tachetii de dacie (cine a avut, stie:) )
se regleaza manual, cica din cauza benzinei diferita de Franta!!!

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Mie 04-Apr-2007 21:52

danalarm scrie:supapa aia face zgomotul de tachetii de dacie (cine a avut, stie:) )
se regleaza manual, cica din cauza benzinei diferita de Franta!!!


Ce explicatii interesante baga! Si atunci de ce nu s-a auzit de la inceput?:) ...ci abia dupa vreo 20k km?:) Ma rog, la unii s-a auzit de la inceput ceva, insa erau pocneli in alte parti.

dimabogdan
pasionat
Mesaje: 322
Membru din: Vin 12-Ian-2007 11:06
Localitate: constanta

Mesajde dimabogdan » Joi 05-Apr-2007 07:33

Deci, credeam ca v-ati mai revenitara si nu mai credeti in chestiile cu zgomotele ciudate, provenite de la benzina.Pot sa va spun eu pe propria-mi piele ,ca stiu foarte bine ce a avut( are) masina. :cry: :cry:

stevey
pasionat
Mesaje: 396
Membru din: Joi 15-Dec-2005 00:43
Localitate: romania
Contact:

Mesajde stevey » Vin 06-Apr-2007 23:09

@danalarm Poate vorbim de lucruri diferite, nu stiu dar mie mi-au spus clar, mi-au si aratat, nu se regleaza nimic manual la motorul asta decat pe calculator.Doar le-am spus la service de chestia asta de prima data si daca era crezi ca nu ma rezolvau?Doar nu se bagau ei sa desfaca motorul si sa schimbe tachetii daca era o supapa.

Avatar utilizator
danalarm
pasionat
Mesaje: 328
Membru din: Dum 03-Iul-2005 23:48
Localitate: bucuresti

Mesajde danalarm » Sâm 07-Apr-2007 12:59

...mai la mine asa s-a rezolvat...


Înapoi la “Probleme C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11818
    Cel mai nou membru alexanes