suspensie
Moderator: Echipa Tehnica
suspensie
salutare . am o problema cu suspensia spate . de cite ori pornesc motorul masina se lasa pe spate pina jos si apoi revine la normal . daca am oprit motorul mai mult de 3 ore patesc aceasi figura . ce sa fac ? dati-mi niste sfaturi . xantia break 20 hdi din 2001 non hydractive
sa inteleg ca sta ridicata si coboara cind o pornesti doar? sau sta ridicata, se lasa cind te sui in ea si apoi se ridica la loc cind pornesti motorul? sau pur si simplu o gasesti lasata si cind pornesti se ridica?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- cristian_v
- pasionat
- Mesaje: 264
- Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
- Localitate: nantes
suspensie
masina sta normal , dupa ce o pornesc se lasa pina jos de tot , si apoi se ridica . am masina de 1 an si mi se pare ca merge un pic greu si directia . e normal sau e o problema de presiune a pompei ? acum ceva timp am bagat un tub de XADO servodirectie in uleiul hidraulic si vreo luna nu s-a mai lasat deloc ( dar Sibiul e plin de gropi si incet a inceput din nou ) Nu stiu care e supapa SC- MAC si nici ce e hidrorincage
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Re: suspensie
gaboi scrie:..... acum ceva timp am bagat un tub de XADO servodirectie in uleiul hidraulic si vreo luna nu s-a mai lasat deloc ( dar Sibiul e plin de gropi si incet a inceput din nou ) Nu stiu care e supapa SC- MAC si nici ce e hidrorincage
Cred ca ai facut o greseala punand aditivul ala. Xantia nu are servodirectie clasica ci este alimentata cu presiune din acelasi sistem hidraulic ca si suspensia iar ca lichid foloseste LHM.
Tolerantele componentelor din sistemul hidraulic este de ordinul micronilor, cine stie ce efect poate avea solutia-minune.
SC-MAC este o valva care nu permite masinii sa se lase pe burta. Se mai numeste si "anti-sink".
Hydraurincage este un lichid de curatire al instalatieiei hidraulice, special pentru automobilele Citroen ce folosesc LHM.
Ultima oară modificat Vin 30-Mar-2007 14:01 de către eugenro2001, modificat 1 dată în total.
- cristian_v
- pasionat
- Mesaje: 264
- Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
- Localitate: nantes
Auzi si un clac cand se lasa jos imediat dupa ce pornesti motorul?
nu cred sa ai probleme de presiune a pompei, nu astea sunt simptomele. Incearca sa nu bagi tot soiul de aditivi in instalatie, nu toti sunt demni de incredere. Mai bine schimba LHM-ul si curata filtrele.
Hydrorinçage e un ulei special pentru curatat instalatie hidraulica fabricat de TOTAL si recomandat de Citroen.
Supapele SC-MAC sunt supapele care tin masina ridicata dupa ce ai oprit motorul, sa nu se lase pe burta. (Système Citroen de Maintien d'Assiette Constante). Nu cred ca poti sa le testezi, doar sa le schimbi.
nu cred sa ai probleme de presiune a pompei, nu astea sunt simptomele. Incearca sa nu bagi tot soiul de aditivi in instalatie, nu toti sunt demni de incredere. Mai bine schimba LHM-ul si curata filtrele.
Hydrorinçage e un ulei special pentru curatat instalatie hidraulica fabricat de TOTAL si recomandat de Citroen.
Supapele SC-MAC sunt supapele care tin masina ridicata dupa ce ai oprit motorul, sa nu se lase pe burta. (Système Citroen de Maintien d'Assiette Constante). Nu cred ca poti sa le testezi, doar sa le schimbi.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Re: suspensie
gaboi scrie:masina sta normal , dupa ce o pornesc se lasa pina jos de tot , si apoi se ridica . am masina de 1 an si mi se pare ca merge un pic greu si directia . e normal sau e o problema de presiune a pompei ? acum ceva timp am bagat un tub de XADO servodirectie in uleiul hidraulic si vreo luna nu s-a mai lasat deloc ( dar Sibiul e plin de gropi si incet a inceput din nou ) Nu stiu care e supapa SC- MAC si nici ce e hidrorincage
Schimba tot LHM-ul, spala bine rezervorul de LHM si filtrele. Poate te inscrii si la o cura de hydraurincage ca tot vrem noi sa cumparam.
Ca o curiozitate personala: cum ai ajuns la concluzia sa pui aditivul ala in LHM?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- cristian_v
- pasionat
- Mesaje: 264
- Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
- Localitate: nantes
referitor la supapele MAC . masina sta normal si o saptamina . numai dupa ce ponesc motorul se lasa , incepe sa tacane sistemul hidraulic si apoi se ridica la normal . tacane la inceput des si apoi tot mai rar . citeodata (rar de tot ) cind am incarcat bine porbagajul mai intai s-a ridicat si apoi a revenit la normal , fara sa se mai lase . a stat normal numai dupa ce am bagat prostia aia de xado-gel .
- cristian_v
- pasionat
- Mesaje: 264
- Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
- Localitate: nantes
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Trebuie demontata. Daca nu ai lucrat niciodata la hidraulica sau nu esti genul "tehnic" mai bine cauta un service care sa facalucrarea asta.
Dupa ce scoti sfera cea mai simpla verificare se face cu o sarma subtire pe care o introduci prin orificiul de la captul filetat. Daca intra doar cativa mm sfera are membrana intreaga dar nu se stie ce presiune are in ea. Se poate reincarca.
Daca sarma intra cativa cm sfera e complet descarcata sau e sparta si e buna de aruncat.
Dupa ce scoti sfera cea mai simpla verificare se face cu o sarma subtire pe care o introduci prin orificiul de la captul filetat. Daca intra doar cativa mm sfera are membrana intreaga dar nu se stie ce presiune are in ea. Se poate reincarca.
Daca sarma intra cativa cm sfera e complet descarcata sau e sparta si e buna de aruncat.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
nu, dar nu se desurubeaza pur si simplu.
E o anumita procedura. Cauta in sectiunea "Fisiere/Descrieri tehnice" in topicul "Documente Citroen pe RapidShare" ca am pus eu manualul Haynes de Xantia. Cauta acolo.
Trebuie ca presiunea din sistem sa fie purjata si iti trebuie o cheie cu lant sa desurubezi sfera de acolo.
De aceea ti-am spus sa mergi la un atelier care face lucrari de hidraulica.
E o anumita procedura. Cauta in sectiunea "Fisiere/Descrieri tehnice" in topicul "Documente Citroen pe RapidShare" ca am pus eu manualul Haynes de Xantia. Cauta acolo.
Trebuie ca presiunea din sistem sa fie purjata si iti trebuie o cheie cu lant sa desurubezi sfera de acolo.
De aceea ti-am spus sa mergi la un atelier care face lucrari de hidraulica.
Înapoi la “Hidraulica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO