Recomandare sampon auto cu spuma activa
Moderator: Echipa Tehnica
Recomandare sampon auto cu spuma activa
Salut,
De cateva zile sunt mandrul posesor al unui aparat de spalat cu jet de apa. Azi m-am apucat si eu cu nadejde sa-mi spal masina cu proaspata achizitie, dar rezultatele nu au fost pe masura asteptarilor.
Cred ca nu am folosit samponul potrivit si de aici au aparut rezultatele sub asteptari. Am folosit un sampon auto Turtle Wax, care cred totusi ca nu contine spuma activa ca la spalatorie si este mai degraba destinat spalarii manuale, cu peria sau buretele, desi treaba asta nu apare explicit specificata pe eticheta produsului.
Dintre cei mai cu experienta in ale spalatului masinii cu propriile manute si unelte, cine imi poate recomanda un sampon auto cu spuma activa de buna calitate si la un pret rezonabil?
Multumesc.
De cateva zile sunt mandrul posesor al unui aparat de spalat cu jet de apa. Azi m-am apucat si eu cu nadejde sa-mi spal masina cu proaspata achizitie, dar rezultatele nu au fost pe masura asteptarilor.
Cred ca nu am folosit samponul potrivit si de aici au aparut rezultatele sub asteptari. Am folosit un sampon auto Turtle Wax, care cred totusi ca nu contine spuma activa ca la spalatorie si este mai degraba destinat spalarii manuale, cu peria sau buretele, desi treaba asta nu apare explicit specificata pe eticheta produsului.
Dintre cei mai cu experienta in ale spalatului masinii cu propriile manute si unelte, cine imi poate recomanda un sampon auto cu spuma activa de buna calitate si la un pret rezonabil?
Multumesc.
vezi ca spuma aia activa este un fel de tix combinat cu dero, nici macar cu bonux color. Pe termen lung, asa cum diminueaza jegul fara frecare o sa iti diminueze si lacul de pe vopsea. Sfant este un sampon care sa contina si ceara, un burete auto special (cu gauri mai maricele pt a nu pastra mult praf in contact cu caroseria) si o ceara la ud, tot turtle wax. Personal iti vopsesc masina daca schema asta iti matuieste masina mai repede de 20 de ani. Si nici nu o zgarie daca clatesti buretele/carpa de sters des.
- nenea cosmos
- simpatizant
- Mesaje: 76
- Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
- Localitate: Bucuresti
Problema e daca dai cu buretele ala peste masina murdara, risti sa plimbi murdaria peste lac si sa-l zgarii.
Sunt multe pareri pro si contra spumei active.
Unii zic ca buretele e mai bun, altii ca spuma... Pana la urma care sa fie adevarul?
Eu totusi nu inteleg cum poate spuma sa afecteze lacul protector. Ca ala e uscat ca orice vopsea. Vine spuma si-l dizolva sau ce se-ntampla de fapt?
Sunt multe pareri pro si contra spumei active.
Unii zic ca buretele e mai bun, altii ca spuma... Pana la urma care sa fie adevarul?
Eu totusi nu inteleg cum poate spuma sa afecteze lacul protector. Ca ala e uscat ca orice vopsea. Vine spuma si-l dizolva sau ce se-ntampla de fapt?
- nenea cosmos
- simpatizant
- Mesaje: 76
- Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
- Localitate: Bucuresti
ai particule de praf pe masina. astea intra in microfisurile din vopsea. cu apa curgind "molcom" indepartezi praful, folosind apoi buretele moale cu spumantul care il "agata". cu presiune faci numai bine, bagi apa peste tot si dai "cam tare" in praf si in microfisuri. diferenta apare dupa 5 ani.
cea mai buna spalare e de la ploaie...
cea mai buna spalare e de la ploaie...
nenea cosmos scrie:spalarea cu presiune nu este cea mai fericita chestie pentru masina, doar cea mai rapida pentru cel ce spala.
Eu v-as ruga sa veniti cu argumente. E usor sa ne dam cu parerea, dar trebuie sa ne si argumentam cumva afirmatiile.
Orice metoda de spalare are avantajele si dezavantajele ei. Nu cred ca s-a inventat pana acum o metoda de spalare care sa nu provoace la fiecare ciclu de spalare efecte secundare asupra vopselei.
Cu siguranta spalarea cu jet si spuma activa este o solutie foarte rapida. Nu inteleg de ce jetul in sine ar putea deteriora vopseaua. Atata timp cat operatia de spalare se efectueaza ca la carte, cu caroseria rece, nu in bataia directa a soarelui, cu jetul de apa la distanta adecvata fata de tabla, cu apa cat de cat filtrata, ca sa nu sablam caroseria cu particule de nisip, samd. Iar spuma... Aici e discutabil. Nu sunt chimist, asa ca mi-e greu sa ma pronunt.
- nenea cosmos
- simpatizant
- Mesaje: 76
- Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
- Localitate: Bucuresti
cit timp imi raspunzi cu persoana a doua "ma jignesti"
daca iti place sa iti iei "la palme" masina si sa dai cu presiunea in ea atunci este ok.
alte "argumente" nu mai am, eu stau "in masina" si imi pasa ceva mai putin cum arata "afara", caz in care o spal o data pe saptamina la o spalatorie cunoscuta, sa manince si aia o piine, si ma doare inima cind da ala cu presiunea in tabla.
daca iti place sa iti iei "la palme" masina si sa dai cu presiunea in ea atunci este ok.
alte "argumente" nu mai am, eu stau "in masina" si imi pasa ceva mai putin cum arata "afara", caz in care o spal o data pe saptamina la o spalatorie cunoscuta, sa manince si aia o piine, si ma doare inima cind da ala cu presiunea in tabla.
nenea cosmos scrie:ai particule de praf pe masina. astea intra in microfisurile din vopsea. cu apa curgind "molcom" indepartezi praful, folosind apoi buretele moale cu spumantul care il "agata". cu presiune faci numai bine, bagi apa peste tot si dai "cam tare" in praf si in microfisuri. diferenta apare dupa 5 ani.
cea mai buna spalare e de la ploaie...
Da, dar cei de la spalatorie, dau cu spuma pe caroseria uscata si inmoaie mizeria de pe masina inainte sa bage jetul. Nu cred ca spuma aia mai lasa sa adere mizeria in microfisuri. Iar jetul ala smulge tot. Parerea mea.
- nenea cosmos
- simpatizant
- Mesaje: 76
- Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
- Localitate: Bucuresti
nenea cosmos scrie:cit timp imi raspunzi cu persoana a doua "ma jignesti"
daca iti place sa iti iei "la palme" masina si sa dai cu presiunea in ea atunci este ok.
alte "argumente" nu mai am, eu stau "in masina" si imi pasa ceva mai putin cum arata "afara", caz in care o spal o data pe saptamina la o spalatorie cunoscuta, sa manince si aia o piine, si ma doare inima cind da ala cu presiunea in tabla.
Nu cred ca e cazul sa te superi. Chiar nu ai de ce. Daca tu insuti iti speli masina la spalatorie cu jet si esti impotriva acestei metode, nu inteleg de ce iti mai "palmuiesti" masina in fiecare saptamana.
Exista si alte metode: "mangaiat" cu periile rotative, "scarpinat" cu buretele si altele...
Fiecare alege ce ii convine mai mult. Eu am cerut doar o recomandare pentru un sampon care sa se preteze bine la spalarea cu jet.
lacul nu este atat de solid precum pare. Are o structura chimica ce poate vi invinsa de o alta structura chimica. Asa cum exista acizi care dizolva fierul, asa exista compusi chimici ce ataca lacul. Acum faci cum ti se pare mai bine. La urma urmei un vopsit profesional de inalta calitate nu se poate duce mai mult de 1500-2000E. Ce mai inseamna 2000E in Europa de azi?
Hai sa nu ne aberam... 2000 de euro e o suma pentru oricine, Europa sau nu!?!
Ideea care mi se pare mie foarte relevanta este urmatoarea...
Ipoteza:
- In Bucuresti, in ciclu de utilizare zilnica, o masina se murdareste urat* in 7-10 zile in conditii atmosferice non-precipitationale
si in 2-3 zile altfel... deci media maximelor este de cca. 1 saptamana => 1 spalare pe saptamana...
- Tu folosesti masina zilnic in ciclu urban, 75% in rush-hour si 25% out of rush-hour...
- Tu nu ai timp sa o speli personal 1 data pe saptamana, poate nici macar 1 data pe luna...
- Esti o persoana care se respecta - te imbraci ingrijit, ai grija la detalii personale de genul frizura, manichiura, ce sa mai esti un domn... Ca atare, n-ai ce cauta cu masina murdara...
Problema:
In conditiile definite de ipoteza, ce alegi sa faci...
a. Sa nu-ti speli masina saptamanal chiar daca iti afecteaza un pic, sau un pic mai mult imaginea, constient fiind de faptul ca
o spalare saptamanala cu spuma activa + jet de presiune, desi convenabila temporal, poate afecta in timp calitatea paint-job-ului...
b. Sa o speli saptamanal, constient de consecinte, dar in acelasi timp constient de faptul ca...
daca nu o speli saptamanal, nu are cine sa se bucure de paint-job-ul impecabil al masinii tale...
La asta se rezuma pentru mine the educated choice pe care am facut-o cand am ales sa-mi spal saptamanal masina, deci b. ...
DA! Categoric! Daca o speli saptamanal, lacul sufera in timp, dar daca nu o speli saptamanal, nici nu mai conteaza ca lacul e perfect,
putin afectat sau de-a dreptul nu exista... ;)
* definitia cuvantului 'urat' in acest context este perfect subiectiva, dar intervalul temporal prezent in ipoteza este mai mult decat generos... ;)
Ideea care mi se pare mie foarte relevanta este urmatoarea...
Ipoteza:
- In Bucuresti, in ciclu de utilizare zilnica, o masina se murdareste urat* in 7-10 zile in conditii atmosferice non-precipitationale
si in 2-3 zile altfel... deci media maximelor este de cca. 1 saptamana => 1 spalare pe saptamana...
- Tu folosesti masina zilnic in ciclu urban, 75% in rush-hour si 25% out of rush-hour...
- Tu nu ai timp sa o speli personal 1 data pe saptamana, poate nici macar 1 data pe luna...
- Esti o persoana care se respecta - te imbraci ingrijit, ai grija la detalii personale de genul frizura, manichiura, ce sa mai esti un domn... Ca atare, n-ai ce cauta cu masina murdara...
Problema:
In conditiile definite de ipoteza, ce alegi sa faci...
a. Sa nu-ti speli masina saptamanal chiar daca iti afecteaza un pic, sau un pic mai mult imaginea, constient fiind de faptul ca
o spalare saptamanala cu spuma activa + jet de presiune, desi convenabila temporal, poate afecta in timp calitatea paint-job-ului...
b. Sa o speli saptamanal, constient de consecinte, dar in acelasi timp constient de faptul ca...
daca nu o speli saptamanal, nu are cine sa se bucure de paint-job-ul impecabil al masinii tale...
La asta se rezuma pentru mine the educated choice pe care am facut-o cand am ales sa-mi spal saptamanal masina, deci b. ...
DA! Categoric! Daca o speli saptamanal, lacul sufera in timp, dar daca nu o speli saptamanal, nici nu mai conteaza ca lacul e perfect,
putin afectat sau de-a dreptul nu exista... ;)
* definitia cuvantului 'urat' in acest context este perfect subiectiva, dar intervalul temporal prezent in ipoteza este mai mult decat generos... ;)
Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR
Citroën C4 Coupé VTR
SAMmy a pus bine punctul pe "i".
Si eu m-am gandit ca cea mai buna solutie de compromis ar fi o spalare pe saptamana, eventual la doua saptamani, daca masina e nitel mai curata.
Nu e bine sa exagerezi cu spalatul masinii, dar nici sa-ti lasi masina nespalata cu lunile cum fac unii din comoditate, zgarcenie sau pentru ca metoda spalatului cu jet si spuma activa li se pare prea nociva pentru masina.
Pana la urma, asa cum a spus si SAMmy, cred ca e normal sa-ti doresti sa-ti vezi masina curata decat sa o lasi prafuita, dar sa traiesti cu gandul ca e lacul "intact".
Ar fi interesant de aflat din surse mai avizate avizate, de la oameni cu experienta in vopsitul auto, cat de nociva este in fond si la urma urmei spalarea cu spuma activa. Toata lumea spune ca metoda asta de spalare are efecte secundare si probabil ca asa este. Intrebarea este: este mai nociva spalarea cu jet si spuma activa decat metodele clasice (apa la joasa presiune, perie sau burete)? Daca da, in cat timp devin vizibile efectele?
Pe de alta parte, sa fim seriosi, cred ca sunt putini cei care isi mai propun sa tina o masina mai mult de 5-6 ani (durata medie de exploatare a unei masini). Nu zic ca ne putem permite sa distrugem vopseaua in intervalul asta de exploatare a masinii, dar nici sa exageram cu protejatul vopselei daca masina nu e una de colectie.
Si eu m-am gandit ca cea mai buna solutie de compromis ar fi o spalare pe saptamana, eventual la doua saptamani, daca masina e nitel mai curata.
Nu e bine sa exagerezi cu spalatul masinii, dar nici sa-ti lasi masina nespalata cu lunile cum fac unii din comoditate, zgarcenie sau pentru ca metoda spalatului cu jet si spuma activa li se pare prea nociva pentru masina.
Pana la urma, asa cum a spus si SAMmy, cred ca e normal sa-ti doresti sa-ti vezi masina curata decat sa o lasi prafuita, dar sa traiesti cu gandul ca e lacul "intact".
Ar fi interesant de aflat din surse mai avizate avizate, de la oameni cu experienta in vopsitul auto, cat de nociva este in fond si la urma urmei spalarea cu spuma activa. Toata lumea spune ca metoda asta de spalare are efecte secundare si probabil ca asa este. Intrebarea este: este mai nociva spalarea cu jet si spuma activa decat metodele clasice (apa la joasa presiune, perie sau burete)? Daca da, in cat timp devin vizibile efectele?
Pe de alta parte, sa fim seriosi, cred ca sunt putini cei care isi mai propun sa tina o masina mai mult de 5-6 ani (durata medie de exploatare a unei masini). Nu zic ca ne putem permite sa distrugem vopseaua in intervalul asta de exploatare a masinii, dar nici sa exageram cu protejatul vopselei daca masina nu e una de colectie.
- sorin69
- pasionat
- Mesaje: 535
- Membru din: Mar 21-Noi-2006 19:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C-Eysee Exclusive 1.6 VTI 115 CP Euro 6
- 2: Fost posesor Citroen C3 Cool Air, an 2006
Pot spune ca, pana acum mi-am spalat masina manual cu buretele si apa fara nici un fel de sampon auto este adevarat nu am avut masina foarte murdara avand in vedere ca, merg mai mult sambata si duminica cu ea. Am si eu o rugaminte la VLDST daca imi poate spune de unde a cumparat aparatul, cat a costat si daca iti trebuie o sursa permanenta de apa ( vreau sa stiu daca poate fi folosit in fata blocului )



YOU"LL NEVER WALK ALONE
sorin69 scrie:Am si eu o rugaminte la VLDST daca imi poate spune de unde a cumparat aparatul, cat a costat si daca iti trebuie o sursa permanenta de apa ( vreau sa stiu daca poate fi folosit in fata blocului )![]()
Iti spun eu. Cel mai ieftin este la magazinele Plus - cam 180 de RON (asta era acum vreo 10 zile....nu stiu daca mai au) . Eu l-am luat tot de acolo numai ca am prins o promotie si era 150 de RON.
Iti tebuie o sursa permanenta de apa si evident, una de curent
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo