La mine am "depanat" zilele astea problema pana la a observa ca vibratiile cele mai rele le am in anumite rampe usoare (unde nici nu vezi ca e rampa, doar ca simti masina ca se duce incetisor in spate singura), niciodata in panta sau pe suprafata perfect plana - deci e legat fie de o pozitie particulara a motorului fie de forta suplimentara aplicata pe discul de ambreiaj. Daca e vorba de un tampon scap usor....
Tremur ambreaj C4
Moderator: Echipa Tehnica
Maine sunt programat la ATS Baneasa, le-am zis la telefon ca vreau sa imi verifice toate tampoanele de la motor; un tampon uzat (rupt) poate justifica astfel de vibratii, tinand cont ca vorbim de masini diferite, modele diferite si de comportamente care nu se pot reproduce chiar oriunde.
La mine am "depanat" zilele astea problema pana la a observa ca vibratiile cele mai rele le am in anumite rampe usoare (unde nici nu vezi ca e rampa, doar ca simti masina ca se duce incetisor in spate singura), niciodata in panta sau pe suprafata perfect plana - deci e legat fie de o pozitie particulara a motorului fie de forta suplimentara aplicata pe discul de ambreiaj. Daca e vorba de un tampon scap usor....
La mine am "depanat" zilele astea problema pana la a observa ca vibratiile cele mai rele le am in anumite rampe usoare (unde nici nu vezi ca e rampa, doar ca simti masina ca se duce incetisor in spate singura), niciodata in panta sau pe suprafata perfect plana - deci e legat fie de o pozitie particulara a motorului fie de forta suplimentara aplicata pe discul de ambreiaj. Daca e vorba de un tampon scap usor....
OK, la mine nu sunt tampoanele ºi nici la proba de drum nu s-a comportat deosebit. E drept cã pe acolo prin zonã terenul e destul de plan! Pe drumul de Întoarcere Însã mi-a mai fãcut-o de 2 sau de 3 ori - dar am ºi chinuit-o, nimic special Þinând cont de ce "omor" e acum afarã În oraº ºi la cum se merge!
Si la mine tremura cand plec de pe loc
Mituc, si la mine e exact aceeasi problema. Doar in treapta 1 cand plec normal de pe loc se zguduie masina. Si pot sa o pacalesc daca pornesc mai patinat dar dureaza. Se intampla pe la 1500 de ture. Si ca la tine nu face asa de fiecare data. Am 35000 km la bord. Tu cum ai rezolvat problema?
Bag piciorul, nu mai tremura si pace!!!
Nu ma mai duc la nici un service! Fac ceva si pe el capat de bara! Nici macar clampaneala aia de la supapa lu' peste nu se mai aude asa tare! Ce draq ba?! A implinit 25k km si gata, se comporta ca noua dintr-odata doar asa, ca si cadou de aniversare?
Decit sa ma duc acolo sa zica aia ca-s nebun (si eu sa-i cred, ca doar nu-s nebun sa aud ce nu se aude si sa simt ce nu se simte) si sa mai cheltui si 1M pe benzina aiurea (ca deh, avem service Citroen in Iasi din Iunie 2006... in vise).
Decit sa ma duc acolo sa zica aia ca-s nebun (si eu sa-i cred, ca doar nu-s nebun sa aud ce nu se aude si sa simt ce nu se simte) si sa mai cheltui si 1M pe benzina aiurea (ca deh, avem service Citroen in Iasi din Iunie 2006... in vise).
Azi pe la ora 9 am fost la ats baneasa, acolo m-am vazut cu Ionut Terovan (parca
) m-a recunoscut. ne mai intalnisem prin pipera...climatizare, tacanit relantii, claxon
. i-am spus de problema.
in 5 minute mi-a luat masina (fara programare
) si pe la 10.30-11 a fost gata!
multe multumiri lui Ionut Terovan.
p.s. - masina parca nu mai tremura la plecare, din pacate nu am mai mers asa mult azi, poate maine
- inca o chestie - nu a vrut sa-mi spuna ce a avut, si am insistat ceva.
eu sper sa nu mai faca
in 5 minute mi-a luat masina (fara programare
multe multumiri lui Ionut Terovan.
p.s. - masina parca nu mai tremura la plecare, din pacate nu am mai mers asa mult azi, poate maine
- inca o chestie - nu a vrut sa-mi spuna ce a avut, si am insistat ceva.
eu sper sa nu mai faca
salutare.
am doua stirii
una buna una rea
cea rea: masina iar tremura la plecarea de pe loc!!!
cea buna: se schimba chitul de ambreiaj pe garantie!
(la prima vizita la ats baneasa am aflat ca s-a schimbat un tambur de la motor)
acum dupa un test drive cu mecanicul in masina si-a dat seama ca trebuie schimbat ambreiajul.
super de treaba acelasi Ionut Terovan si Mecanicul cu care m-am plimbat!
tot ma intreb cum cei din pipera, dupa 2 reclamatii cu ambreiajul imi spun ca masina nu are nimik iar cei dina baneasa imi gasesc doua probleme la ea.........ats pipera sunt jalnici!!!!
am doua stirii
cea rea: masina iar tremura la plecarea de pe loc!!!
cea buna: se schimba chitul de ambreiaj pe garantie!
(la prima vizita la ats baneasa am aflat ca s-a schimbat un tambur de la motor)
acum dupa un test drive cu mecanicul in masina si-a dat seama ca trebuie schimbat ambreiajul.
super de treaba acelasi Ionut Terovan si Mecanicul cu care m-am plimbat!
tot ma intreb cum cei din pipera, dupa 2 reclamatii cu ambreiajul imi spun ca masina nu are nimik iar cei dina baneasa imi gasesc doua probleme la ea.........ats pipera sunt jalnici!!!!
Io m am dus la Pipera, m au programat pe 24 adica peste 7 z
Oare ar fii mai bine sa ma duc la Baneasa pentru acesta problema cu ambreiaju?
Crezi ca e o problema ca am 30.000 de km?
Crezi ca e o problema ca am 30.000 de km?
De obicei se manifesta cind pleci de pe loc. Tremura indeosebi cind masina e calda (adica ai mers ceva timp cu masina, macar juma' de ora in continuu, preferabil mai mult, dar se poate intimpla si dupa mai putin).
Sa revenim: cind pleci de pe loc daca iei o idee mai mult de pe ambreaj (punctul de la care se estimeaza "o idee" poate sa difere de la masina la masina) masina in loc sa incerce sa plece mai repede (ca doar tu o ajuti din acceleratie) masina incepe sa se zguruie: simti si in volan, se aude si in caroserie, simti si in creieri de zici ca e cutremur uneori, violenta tremurului putind sa difere de la plecare la plecare, de la caz la caz.
Senzatia mea e ca si cum ambreajul in loc sa patineze si atit, mai are si un joc intre placa de presiune si volanta. Sau e ceva acolo care s-a uzat neuniform din cauza neuniformitatii materialului pe una dintre componente (volanta, placa de presiune, disc de ambreaj).
Aparent discul de ambreaj e integru, nu are arcurile plesnite sau ceva (s-ar manifesta altfel).
Ocazional se poate manifesta problema si la schimbarea in treapta 2 pina sa cupleze complet, insa acum nu se mai manifesta prin tremur (sau tremur insesizabil) ci ca si cum ai da drumu prea brusc la ambreaj desi tu inca il ai calcat (sau ca si cum ai tine calcat prea mult timp ambreajul la o masina cu ambreaj de curse si nu stie daca sa prinda sau sa decupleze).
Cu cit inaintezi in trepte totul se desfasoara mai lin si devine practic insesizabil la schimbarea in treapta 3.
Reproducere in 100% din cazuri: incerci sa pleci mai tare de pe loc: accelerezi pina pe la 2500-3000rpm, dai mai brusc drumu la ambreaj pina la 40% sau 50%, masina va tremura de zici ca-i sar toate chestiile prinse in clips-uri. Dupa 2-3 tremururi de genul asta pe mine incepe sa ma doara capul, atit sint de violente (iar pe mine ma doare capul de 3-4 ori pe an, maxim).
Sa revenim: cind pleci de pe loc daca iei o idee mai mult de pe ambreaj (punctul de la care se estimeaza "o idee" poate sa difere de la masina la masina) masina in loc sa incerce sa plece mai repede (ca doar tu o ajuti din acceleratie) masina incepe sa se zguruie: simti si in volan, se aude si in caroserie, simti si in creieri de zici ca e cutremur uneori, violenta tremurului putind sa difere de la plecare la plecare, de la caz la caz.
Senzatia mea e ca si cum ambreajul in loc sa patineze si atit, mai are si un joc intre placa de presiune si volanta. Sau e ceva acolo care s-a uzat neuniform din cauza neuniformitatii materialului pe una dintre componente (volanta, placa de presiune, disc de ambreaj).
Aparent discul de ambreaj e integru, nu are arcurile plesnite sau ceva (s-ar manifesta altfel).
Ocazional se poate manifesta problema si la schimbarea in treapta 2 pina sa cupleze complet, insa acum nu se mai manifesta prin tremur (sau tremur insesizabil) ci ca si cum ai da drumu prea brusc la ambreaj desi tu inca il ai calcat (sau ca si cum ai tine calcat prea mult timp ambreajul la o masina cu ambreaj de curse si nu stie daca sa prinda sau sa decupleze).
Cu cit inaintezi in trepte totul se desfasoara mai lin si devine practic insesizabil la schimbarea in treapta 3.
Reproducere in 100% din cazuri: incerci sa pleci mai tare de pe loc: accelerezi pina pe la 2500-3000rpm, dai mai brusc drumu la ambreaj pina la 40% sau 50%, masina va tremura de zici ca-i sar toate chestiile prinse in clips-uri. Dupa 2-3 tremururi de genul asta pe mine incepe sa ma doara capul, atit sint de violente (iar pe mine ma doare capul de 3-4 ori pe an, maxim).
Ce mi-e ciuda este faptul ca am fost foarte atent cu ambreajul de-a lungul timpului. Desi folosesc destul de mult frina de motor, cind retrogradez in trepte NICIODATA nu o fac fara sa incep sa accelerez putin inainte de a da drumu la ambreaj astfel incit motorul+volanta sa fie la o turatie aproximativ egala cu placa de presiune+cutia, astfel incit cind discul de ambreaj prins la nijloc sa nu se frece aiurea.
Idem cind sui in trepte, dupa schimbarea in treapta superioara accelerez dar mai putin (pentru ca turatia va fi mai mica) inainte de a cupla ambreajul.
Toate schimbarile de trepte (cel putin la mine) se fac fara nici un "hic", nici o zgiltiire, nici un "bum" infundat, nimic. Fac asta de fiecare data si chair si cind schimb treptele foarte rapid (sub juma' de secunda) am grija ca toate compomentele sa conlucreze perfect, sa nu fortez nimic (decit ca urmare a acceleratiei normale). Si totusi... ambreajul tradeaza...
Idem cind sui in trepte, dupa schimbarea in treapta superioara accelerez dar mai putin (pentru ca turatia va fi mai mica) inainte de a cupla ambreajul.
Toate schimbarile de trepte (cel putin la mine) se fac fara nici un "hic", nici o zgiltiire, nici un "bum" infundat, nimic. Fac asta de fiecare data si chair si cind schimb treptele foarte rapid (sub juma' de secunda) am grija ca toate compomentele sa conlucreze perfect, sa nu fortez nimic (decit ca urmare a acceleratiei normale). Si totusi... ambreajul tradeaza...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady



