Cum reducem consumul la un BX

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 26-Apr-2007 19:58

George75 - Controleaza nivelul in carburatir (vezi manualul Haynes) precum si daca cuiul pontou etanseaza perfect (trage aer cu gura si lipeste limba, cu capacul carburatorului cu plutitoarele in sus).
Nu uita sa verifici plutitoarele, sa nu aiba benzina in ele (sparte).
Apoi, daca instalatia de aprindere e i perfecta stare (bujii,delco,capsula avans vacuumatic,fise) regleaza surubul de dozaj in relanti (aerul).Alege din acesta turatia maxima (concomitent cu reducerea ei din surubul de relanti...te joci la amandoua in sens invers turatiei) si dupa ce ai obtinut din cel de aer turatia cea mai mare (prin desurubare nu mai creste) il strangi apoi putin (1/4 tura)pana obtii un mers regulat al motorului.E necesar ca in timp ce cresti turatia din surubul de aer, sa o scazi din cel de relanti, pt.a elimina treptat deschiderea clapetei treptei 1, care altfel altereaza reglajul.Nu invarti surubul de aer mai repede de 0,5-1 tura la 15-20 sec., fiindca nu vei apuca sa observi efectele...Ii trebuie timp pana se stabilizeaza amestecul.Atentie!!!
E f.f.important sa nu se fi umblat la surubul clapetei de la treapta a 2 a.
Poti inlocui din oficiu si membranele de la pompa de sprit si econostat.Vezi ca amandoua cred ca merg de la Oltcit.Daca ai una din ele perforata, pot trece neobservati 1-2 litri in plus la consum.
Vezi si clapeta de soc, ca in pozitie neactionata sa fie PERFECT la verticala.
Verifica si etanseitatea electrovalvei de pe carburator.Daca aceasta nu e stransa bine pe corpul carburatorului, benzina e aspirata pe langa jicler, nu prin el (evident in cantitate mai mare).O poti verifica, scotand firul cu papuc de pe ea, cu motorul incalzit si in relanti.Daca e etansa, sau daca motorul nu aspira benzina si prin alte parti, ar trebui sa se opreasca repede.
Nu neglija rotile care nu trebuie sa fie infranate (atentie la reglajele franei de mana, sau la dozatorul de frana care poate scapa permanent presiune spre roti CU MOTORUL PORNIT!!!)Presiunea in pneuri...unghiurile la directie...cam tot ce face ca o masina sa mearga greu.

Incearca sa elimini cauza fiindca in timp platesti prin pretul benzinei consumate, de 100 de ori valoarea pieselor.
Carburatorul e principala cauza a risipei, in 90% din cazuri.
Daca nu te pricepi sa il reglezi singur, mai bine apelezi la un specialist care sa aiba obligatoriu carbotester (stand de carburatoare).

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Dum 29-Apr-2007 11:51

Conform manualului Haynes procedura de reglaj amestec este asta:
5 Where adjustment is to be made to the
mixture control screw, it may first be
necessary to prise free the tamperproof cap
for access (see illustrations).
6 With the air filter fitted, run the engine until
warm, as indicated by the engagement of the
cooling fan. When the cooling fan cuts out,
adjustments can be made. During prolonged
adjustments take care as the cooling fan will
cut-in again periodically.
7 Turn the mixture screw to the position
which provides the highest engine speed.
Now reduce the engine speed to
approximately 50 rpm above the specified idle
speed for your model.
8 Repeat the procedure outlined in paragraph
10, then screw in the mixture control screw to
reduce the engine speed by 30 to 50 rpm.
Further minor adjustment to the idle speed
may be necessary to bring the engine speed
to within the idle speed range specified.
9 Whenever the mixture control screw setting
has been reset, it is advisable to have an
exhaust CO reading taken by your Citroen
dealer to ensure that the CO reading at the
exhaust is within the specified limits. This is of
particular importance in territories where strict
emission controls are enforced.


M-am uitat un pic in manual pentru ca ai zis de electro-supapa aia si cam cum functioneaza ea. Stii cumva daca exista o garnitura sau ceva de genul asta pe care "calca" electro-supapa atunci cind se insurubeaza in carburator?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Dum 29-Apr-2007 16:20

la solexul meu de pe 14, exista o garnitura acolo. Presupun ca nu are de ce sa fie altfel la weber.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Dum 29-Apr-2007 16:53

Indeed... am pus o garnitura acolo si am strins electro-supapa putin cu cheia si minune: relantiul statea singur la 900 de ture, cu motorul rece. Am mai pierdut ceva vreme pina am reglat si la cald. Acum mai trebuie sa mai fac din nou o proba la rece sa vad ce am facut. :D
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Dum 29-Apr-2007 20:49

Hmm... se pare ca mai pe seara nu prea a mai vrut. Statea cam pe la 700 de ture cu tendinte de oprire. L-am lasat putin sa se incalzeasca si s-a stabilizat pe la 900. Sint un pic dezamagit :cry:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Dum 29-Apr-2007 21:00

nicum - Electrovalva aceea din partea dreapta-sus a carburatorului (cum stai cu fatza spre motor) comanda ventilatia camerei de nivel constant la acest tip de carburator.Cand nu este actionata camera de nivel comunica cu atmosfera, printr-o sicana de ventilatie (un capacel de plastic).Cand e actionata comunica cu carterul motorului (baia de ulei) printr-un furtun.Nu stiu cine comanda aceasta elecrovalva, dar ea influienteaza mersul in relanti al motorului.Probabil ca astfel se evita inecarea motorului cu vapori de benzina cand se taie contactul cu motorul fierbinte.
Faza cea mai frumoasa e ca acest carburator mai trebuie sa mai aiba o electrovalva in partea din spate-jos (spre cabina) intercalata pe circuitul de relanti si pe care eu nu o am.Am un surub de bronz mare, cu O-ring pe el.Cablajul masinii e prevazut cu 2 papuci electrici inseriati, pt.ambele electrovalve, dar eu am numai una.:).O sa incerc sa adaptez una de Oltcit,fiindca am remarcat ca daca opresc motorul fierbinte, se inneaca (porneste greu la cald).
Am mai sesizat ca mi se goleste partial camera de nivel a carburatorului, daca motorul a fost fierbinte si nu stiu de ce.Evaporare sau pierdere in galerie???De ce???
De aceea aveam nevoie de un desen/schita in sectiune pt. acest carburator, ca sa il pot intelege.Sa vad si eu unde duce fiecare canal.
In manualul Haynes,se "povesteste"ca acest tip de carburator e asemanator cu Solex-ul.Dar nu arata ce si cum.Au lasat lucrurile in aer,pt.posesorii de Weber.La urma urmei ce trebuie sa stim atatea lucruri???La ce bun???:).
Iar!Nu am inteles ce e cu acel jicler"bypass"de 0.50, de langa emulsorul pt.treapta a 2-a.Ce rol are el...Dumnezeu stie!!!
De aceea sant disperat sa obtin o sectiune a acestui carburator.Nu vreau sa ajung dependent de sarlatanii din service-uri,care oricum nu stiu nimic si oricum strica mai mult.Nu vreau sa jicnesc pe nimeni, dar la Oltcit, nu am fost multumit nici o data de cum mi-a reglat cineva carburatorul.Pana nu am pus eu mana sa-l reglez ca la carte, n-a mers si n-au incetat problemele.Asa ca am experienta in materie de carburatoare.:)).
Sa va povestesc cum e sa dezmembrezi carburatorul la Oltcit de 10 ori, in camp, in Baragan, iarna la -12gr.C, cu un vant de te zbura de pe sosea??? Si am facut-o ca n-aveam incotro.Aveam marfa in masina,se apropia noaptea si masina nu se mai urnea din loc (se infunda treapta 1 la carburator).Mai faceam 10-15 Km,iar se infunda... ... ...Legende!:).Si asta din vina imputitilor de mecanici, care lucreaza ca in grajd,cand e vorba de carburatoare(in loc sa fie ca in farmacie...acolo,cea mai mica scama de carpa,poate cauza neplaceri greu de imaginat).De-aia nu merg masinile noastre, consuma mult, se strica.... .Mie,mi se ridica parul pe spinare cand vad ca se apropie un "mecanic" de masina mea si ma gandesc de 10 ori inainte de a deschide capota.Prefer sa ma chinui singur la 12 noaptea in parcare decat sa ma umplu de nervi ca un natarau a mai rupt ceva pe la motor sau a montat gresit altceva.
Nu ii las sa umble decat cand e vorba de schimbat pivoti si unde e de dat cu ciocanul.Asta se pricep de minune sa faca.:).
Nu vreau sa supar pe nimeni, dar la chestiile de finete, nu ti le face nimeni cum trebuie.Daca nu pui tu mana...e de jale.M-am convins.

Avatar utilizator
Catalin29
pasionat
Mesaje: 157
Membru din: Vin 07-Mai-2004 21:44
Localitate: Turda

Mesajde Catalin29 » Dum 29-Apr-2007 21:40

de pe bitcomet sau de pe emule am eu un fisier dbf-Citroen BX 16RS-16TRS-15RE - Revue technique automobile [RTA] unde apare carburatorul atat in sectiune cat si demontat ca piese. daca nu il gasesti sa ma anunti sa ti-l trimit.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 30-Apr-2007 07:59

Catalin29-Te rog mult, trimite-mi si mie acel document!!!Nu sant un expert in calculatoare si nu ma descurc prea bine.Ar trebui sa ma rog de alti colegi din firma sa ma ajute si nu as vrea. Daca poti sa imi trimiti documentatia ar fi excelent! Adresa mea de mail este:"danvasii72@yahoo.com".
Multumesc anticipat si poate voi reusi si eu sa ma revansez!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 30-Apr-2007 18:00

@dan1972: eu vorbeam exact de supapa aia care iti lipseste tie. Nu m-am jucat la reglajul socului automat, dar poate o sa o fac miine.
@Catalin29: vreau si eu fisierul ala.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Catalin29
pasionat
Mesaje: 157
Membru din: Vin 07-Mai-2004 21:44
Localitate: Turda

Mesajde Catalin29 » Lun 30-Apr-2007 20:40

Chestia naspa e ca fisierul are 50M si nu il pot atasa la email. Sti ceva adresa unde sa-i fac upload?

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 01-Mai-2007 10:35

Il faci multivolum cu RAR-ul. Fiecare arhiva sa nu depaseasca 10 mega.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

George75FMK
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 05-Aug-2005 08:12
Localitate: Bucuresti

multumesc

Mesajde George75FMK » Joi 03-Mai-2007 14:36

Am sarit in apa si o gramada de prieteni au sarit sa ma scoata.
VA MULTUMESC SINCER.
Pacat ca nu ne lasa ... sa aducem de afara masini mai bune (BX-uri..).
Cu respect, al vostru George


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo