In normal la ce turatii ar fi indicat sa se schimbe intro treapta superioara.
La vitezometru sunt marcate trei linii rosii la 50 -90 -120.Banuiesc ca intre 0-50 (I-II), 50-90(III),90-120(IV),120-... (V). Eu de obicei schimb la 2000 t/m , dar ma intreb cat este de indicat pentru motor.
Drept este ca dupa indicatiile de pe ceas niciodata nu a depasit 4200 t/m.
Masina se comporta altcumva, are o putere de sprint super.
Drept este ca am alimentat cu o benzita cam ciudata de 95 , dar temperatura apei nu scade sub 90 nici la drum intins cu acesta benzina.
Exista termostat la Xantia care deschide pe la 75-80,(al meu deschide la 85)?
Ce temperatura calculatorul considera ca este buna (sa renunte la soc)?.
Scmimbarea in trepte superioare
Moderator: Echipa Tehnica
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
Marcajele de pe cadranul vitezometrului sunt ca sa iti atraga atentia ca mergi cu viteza X, care reprezinta o limita in functie de statutul drumului pe care mergi (local, regional, autostrada, etc).
Termostatul lasa-l asa cum e, daca nu ai chef de alte belele. La fel si pt soc - eventual poti sa desfaci socul sa il cureti (sufli cu aer, etc) si sa il pui la loc.
Termostatul lasa-l asa cum e, daca nu ai chef de alte belele. La fel si pt soc - eventual poti sa desfaci socul sa il cureti (sufli cu aer, etc) si sa il pui la loc.
Fun Citroen
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
Ce anume sa curat la soc , inafara de senzori pozitionati in jurul debitmetrului de aer nu exista nimic. La unul dintre ei te referi?
Eu pana acum stiam ca socul se retrage in functie de temperatura apei din motor.
Cand motorul atinge peste 3000 t/m are un zgomot grozav si o putere de sprint buna.Din cand in cand merg cu masina turata 3000-4500 t/m sa elimin eventuale depuneri si am trecut prin localitate 100-120 in treapta 4 pe linga un politist. Cum era si ora 23 asa s-a speriat d-l politist . Era orientat cu spatele , cand si-a data seama ce a trecut pe linge el a fost prea tarziu sa ma poata opri. S-a uitat dupa mine , cred ca in speranta sa ma opreasca pe viitor.
Dau jos catalizatorul sa mai recuper ceva putere, oricum masina nu era proiectata cu asa ceva, eu am montat-o pentru natura, este euro 2.
Eu pana acum stiam ca socul se retrage in functie de temperatura apei din motor.
Cand motorul atinge peste 3000 t/m are un zgomot grozav si o putere de sprint buna.Din cand in cand merg cu masina turata 3000-4500 t/m sa elimin eventuale depuneri si am trecut prin localitate 100-120 in treapta 4 pe linga un politist. Cum era si ora 23 asa s-a speriat d-l politist . Era orientat cu spatele , cand si-a data seama ce a trecut pe linge el a fost prea tarziu sa ma poata opri. S-a uitat dupa mine , cred ca in speranta sa ma opreasca pe viitor.
Dau jos catalizatorul sa mai recuper ceva putere, oricum masina nu era proiectata cu asa ceva, eu am montat-o pentru natura, este euro 2.
Daca masina nu a avut din fabrica catalizator da-l jos ca iti face mai mult rau decat bine.
Socul se inchide/deschide in functie de temperatura. Daca ramane praf pe acolo nu isi mai face treaba cum trebuie. Daca nu te doare capul mai bine nu umbla la el.
La tine, in momentul asta nu vad o problema.
In cazul tau, motor XU7, termostatul se deschide la 89 grade Celsius si e deschis complet la 100 grade Celsius.
Primul lucru care totusi ar trebui sa il faci e sa vezi nivelul lichidului in instalatia de racire, daca e vechi sa il schimbi cu unul nou. O spalare(curatare interioara) a instalatiei nu ar strica. Se depun destule reziduri care nu au cum sa fie date afara fara spalare.
Atentie! Verifica nivelul lichidului cu motorul oprit si nu cand motorul este fierbinte. Risti sa te oparesti.
Socul se inchide/deschide in functie de temperatura. Daca ramane praf pe acolo nu isi mai face treaba cum trebuie. Daca nu te doare capul mai bine nu umbla la el.

La tine, in momentul asta nu vad o problema.
In cazul tau, motor XU7, termostatul se deschide la 89 grade Celsius si e deschis complet la 100 grade Celsius.
Primul lucru care totusi ar trebui sa il faci e sa vezi nivelul lichidului in instalatia de racire, daca e vechi sa il schimbi cu unul nou. O spalare(curatare interioara) a instalatiei nu ar strica. Se depun destule reziduri care nu au cum sa fie date afara fara spalare.
Atentie! Verifica nivelul lichidului cu motorul oprit si nu cand motorul este fierbinte. Risti sa te oparesti.
Fun Citroen
- cristian_v
- pasionat
- Mesaje: 264
- Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
- Localitate: nantes
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats