
Excursie prin Europa
Moderator: Echipa Tehnica
Excursie prin Europa
Tocmai m-am intors dintr-o lunga excursie prin Europa cu micuta C 1. Am parcurs 5500 km prin Ro-H-A-D-CH-F. Masina s-a comportat admirabil. Am mers destul de mult pe autostrazi cu 150-170 km pe ora (conform indicatoarelor de bord). De cateva ori acul vitezometrului a atins pragul de jos. Consumul maxim inregistrat, atunci cand am mers cu viteze medii de peste 150 pe ora (intre 140 si 170 km/h) si mai ales impotriva unui vant destul de puternic din fata, a fost de 5,7 litri/100 km. 

5,7 a fost consumul maxim, la viteze de peste 140 km/h doar cand a fost vantul din fata. Vedeam varfurile copacilor indoite destul de tare. Pot sa spun ca 140 era viteza "minima" . Iar aerul conditionat era pornit aproape tot timpul. Dar in rest consumul, cand nu era vant din fata, era pe la 5-5,2%. Asta la aceleasi viteze mari si tot cu aerul conditionat pornit. Deja la viteze de 100-120 pe ora consumul scadea la 4,5-4,8%. Eu insa ma grabeam.
Am parcurs intre 800 si 1200 km pe zi, cand am mers intins, pe autostrazi.
De exemplu prima zi in Europa a fost Satu Mare - H -Viena - Krems (langa Viena). aproape 900 km.
A doua zi a fost mai dura: Krems -Linz- Munchen - Zurich -Berna -Vevey, (Elvetia). Aproape 1200 km!!! Ba am dus si un autostopist (un englez ce canta prin piete) pana in Zurich si am intrat in oras pentru el! Mi-a trebuit o ora sa intru si 2 ore sa ies din Zurich, fiind vineri la ora 5 seara.
Masina s-a comportat admirabil. Se vede ca are 68 cp. Daca pornesti aerul conditionat nu se cunoaste la mers. Am mers cu aerul conditionat si cu viteza maxima de peste 170 pe ora, conform vitezometrului, cu vant din fata si nu au fost deloc probleme.
Asa cum arata si viamichelin.fr, cel mai bun drum pentru Elvetia este prin Viena- Linz - Munchen- Lindau - Bregenz (Austria din nou) si apoi in Elvetia alegi Chur, Zurich sau Lucerna, dupa plac.
Atentie. In Germania si Franta benzina este f. scumpa (cu 30% in plus) fata de Austria sau Elvetia. Cand traversezi Germania prin Munchen trebuie sa alimentezi din Austria inainte, sa nu dai banii de pomana, atat la dus cat si la intors.
In Elvetia am luat benzina si cu 1,68 franci litrul. (1,61 franci = 1 euro) Benzina de 95 fara plumb. Doar din asta am folosit.
Am parcurs intre 800 si 1200 km pe zi, cand am mers intins, pe autostrazi.
De exemplu prima zi in Europa a fost Satu Mare - H -Viena - Krems (langa Viena). aproape 900 km.
A doua zi a fost mai dura: Krems -Linz- Munchen - Zurich -Berna -Vevey, (Elvetia). Aproape 1200 km!!! Ba am dus si un autostopist (un englez ce canta prin piete) pana in Zurich si am intrat in oras pentru el! Mi-a trebuit o ora sa intru si 2 ore sa ies din Zurich, fiind vineri la ora 5 seara.
Masina s-a comportat admirabil. Se vede ca are 68 cp. Daca pornesti aerul conditionat nu se cunoaste la mers. Am mers cu aerul conditionat si cu viteza maxima de peste 170 pe ora, conform vitezometrului, cu vant din fata si nu au fost deloc probleme.
Asa cum arata si viamichelin.fr, cel mai bun drum pentru Elvetia este prin Viena- Linz - Munchen- Lindau - Bregenz (Austria din nou) si apoi in Elvetia alegi Chur, Zurich sau Lucerna, dupa plac.
Atentie. In Germania si Franta benzina este f. scumpa (cu 30% in plus) fata de Austria sau Elvetia. Cand traversezi Germania prin Munchen trebuie sa alimentezi din Austria inainte, sa nu dai banii de pomana, atat la dus cat si la intors.
In Elvetia am luat benzina si cu 1,68 franci litrul. (1,61 franci = 1 euro) Benzina de 95 fara plumb. Doar din asta am folosit.
C'mon...
De pe site citroen: viteza maxima C1 1.0 157km/h, de aici pana la 170 e cum zicea si un alt coleg acolo cu un C3 ca a mers cu 180.
In alta ordine de idei, eu zic ca C1 (la fel ca C3) nu este o masina care sa se preteze la viteze de peste 150 la ora.
Dar acum daca ma gandesc pot si eu sa povestesc aici cum am mers cu C3 cu 200 la ora (era uragan din spate)
Apropo, si consumul este de 3.5l/motorina
De pe site citroen: viteza maxima C1 1.0 157km/h, de aici pana la 170 e cum zicea si un alt coleg acolo cu un C3 ca a mers cu 180.
In alta ordine de idei, eu zic ca C1 (la fel ca C3) nu este o masina care sa se preteze la viteze de peste 150 la ora.
Dar acum daca ma gandesc pot si eu sa povestesc aici cum am mers cu C3 cu 200 la ora (era uragan din spate)

Apropo, si consumul este de 3.5l/motorina

Keos, asta e adevarul. La dus am luat de la o benzinarie in masina un "tramp" englez, un tip boem, care traieste din cantat cu chitara prin capitalele lumii. Am mers cu el de la Linz pana la Zurich, exact pe autostrazile din Germania. Tipul se uita cam speriat la vitezometru. :
Dar masina e extrem de stabila la viteze mari. Am atins doar de cateva ori pragul de jos al vitezometrului, iar la 170 pe ora am stat doar cateva minute. Ma fura soseaua. Am condus mai mult cu 140 - 150. La dealuri mai lungi o lasam la 120.
Avand cuplul relativ mic C1 ajunge un pic mai greu la viteze mari. Mai ales daca ramai in urma unui camion, este jale, cu greu il mai poti depasi, ca vin celelalte masini pe banda 2.
Dar odata "amorsat", merge de rupe. Are putere relativ mare pentru o masa mica. Are 68 CP. Din acest motiv, spre deosebire de exemplu de Matiz, nici nu se simte la motor cand pornesti aerul conditionat.
Se uitau multi pe autostrada uimiti cum ii depasea fara probleme un C1. Adevarul este ca ma grabeam foarte tare. Aveam f. mult de mers pe zi. Altfel o lasam mai moale.
In Austria m-a prins un politist cu radarul. L-am vazut cum indrepta spre mine un radar mobil, ca un pistol mitraliera, pe cand aveam 140 pe ora. Noroc ca inca nu este o intelegere cu Austria sa primim amenzi acasa. Altfel sigur as fi incasat-o.
Apoi as fi redus si consumul la viteze mai mici. M-am verificat recent la 90-110 maxim pe ora cu aerul conditionat pornit. Doar 4,6%. O reducere de 1% la consum inseamna la 4800 km, cat a avut drumul dus - intors (fara plimbarile pe acolo), aproape 50 euro! Bani care poti sa ii folosesti altfel.

Avand cuplul relativ mic C1 ajunge un pic mai greu la viteze mari. Mai ales daca ramai in urma unui camion, este jale, cu greu il mai poti depasi, ca vin celelalte masini pe banda 2.
Dar odata "amorsat", merge de rupe. Are putere relativ mare pentru o masa mica. Are 68 CP. Din acest motiv, spre deosebire de exemplu de Matiz, nici nu se simte la motor cand pornesti aerul conditionat.
Se uitau multi pe autostrada uimiti cum ii depasea fara probleme un C1. Adevarul este ca ma grabeam foarte tare. Aveam f. mult de mers pe zi. Altfel o lasam mai moale.
In Austria m-a prins un politist cu radarul. L-am vazut cum indrepta spre mine un radar mobil, ca un pistol mitraliera, pe cand aveam 140 pe ora. Noroc ca inca nu este o intelegere cu Austria sa primim amenzi acasa. Altfel sigur as fi incasat-o.
Apoi as fi redus si consumul la viteze mai mici. M-am verificat recent la 90-110 maxim pe ora cu aerul conditionat pornit. Doar 4,6%. O reducere de 1% la consum inseamna la 4800 km, cat a avut drumul dus - intors (fara plimbarile pe acolo), aproape 50 euro! Bani care poti sa ii folosesti altfel.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
sambata plec cu copiii la disneyland. asta e destinatia principala, stam 4 nopti, dupa care ne mutam in campingul din bois de boulogne pt inca 2 nopti, 2 nopti in camping la haga (ca sa vedem madurodam-ul), si inca 2 nopti in praga. cu tot cu etapele intermediare se fac 2 saptamani.
zambeste, maine va fi mai rau. 

gata, m-am intors.
am stat la davy crockett ranch, bungalow-ri la aprox 15 min de mers cu masina de parcul disneyland. (@george cand ai intrebat tu eu eram aproape de budapesta
) ranch-ul asta e un complex de bungalow-ri in padure, cu loc de joaca pt copii, piscina acoperita, magazin, restaurant. deci cazarea din punctul meu de vedere a fost super in primul rand pt ca n-am avut grija copiilor (fiind in padure au facut ce-au vrut
), am avut chiar si cuptor cu microunde.
disneyland-ul e super, si pt copii si pt adulti. merita vazute si studiourile, chiar daca multi mi-au zis ca nu. e adevarat ca au mai putine atractii iar cele care sunt se adreseaza in primul rand adultilor, dar 2 roller-coaster, 1 spectacol cu cascadori (masini) si un tur cu trenuletul printre scene cu efecte speciale si decoruri cred ca merita. despre disneyland park n-are rost sa va povestesc, gasiti pe internet :P . cozile nu sunt asa mari precum se povesteste.
de la disneyland ne-am mutat in camping in bois de boulogne. aici am simtit nevoia unui sistem de navigatie. e atat de mare padurea si are atat de multe stradute incat ne-am cam incurcat. am vazut parisul 3 zile si apoi am plecat spre casa pt ca se stricase vremea.
cu drumul n-am avut nici un fel de probleme, autostrazile sunt semnalizate excelent si se circula foarte bine chiar daca sunt o gramada de portiuni in lucru.
am stat la davy crockett ranch, bungalow-ri la aprox 15 min de mers cu masina de parcul disneyland. (@george cand ai intrebat tu eu eram aproape de budapesta


disneyland-ul e super, si pt copii si pt adulti. merita vazute si studiourile, chiar daca multi mi-au zis ca nu. e adevarat ca au mai putine atractii iar cele care sunt se adreseaza in primul rand adultilor, dar 2 roller-coaster, 1 spectacol cu cascadori (masini) si un tur cu trenuletul printre scene cu efecte speciale si decoruri cred ca merita. despre disneyland park n-are rost sa va povestesc, gasiti pe internet :P . cozile nu sunt asa mari precum se povesteste.
de la disneyland ne-am mutat in camping in bois de boulogne. aici am simtit nevoia unui sistem de navigatie. e atat de mare padurea si are atat de multe stradute incat ne-am cam incurcat. am vazut parisul 3 zile si apoi am plecat spre casa pt ca se stricase vremea.
cu drumul n-am avut nici un fel de probleme, autostrazile sunt semnalizate excelent si se circula foarte bine chiar daca sunt o gramada de portiuni in lucru.
zambeste, maine va fi mai rau. 

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO