Am tradus de pe fgrupul CX-L de pe Yahoo.
In urma unui anunt cu un CX de vanzare fara ITP si taxe, cineva a cerut niste lamuriri. Fiind o lista de discutii internationala, nu toata lume aintelege termenii.
Am considerat util sa traduc pentru a intelege cum e in alte tari. Voi mai traduce si alte raspunsuri.
Deocamdata iata cum e in Anglia:
MOT - test anual, pe romanaeste ITP, obligatoriu la orice masina mai veche de trei ani.
NU trece testul â nu circula. Costa aproximativ ÂŁ50 adica 250RON, se testeaza majoritatea zonelor masinii destul de minutios â aruncati o privire la www.motuk.co.uk (si faceti click pe link-ul âtesterâs manualâ pentru a vedea descrierea oficiala completa a ceea ce se testeaza, ce se cauta si ce anume nu trece testul.
Este facut de service-urile locale, deci este clar ca uni testeri vor fi mai scrupulosi decat altii. Un ITP-ist bun si simpatic valoreaza greutatea lui in âŚbere!
Taxa este, din nou, anuala - ÂŁ170 (900RON)/an pentru un CX. Pentru masinile fabricate inainte de 1973 nu se plateste taxa, 1973 â 2001 e mai ieftin (ÂŁ110 â 550RON) pentru sub 1550cmc â dupa 2001 se face in functie de emisiile poluante in sase sau sapte categorii de la 0 taxe pana la ÂŁ300 â 1500RON (4x4 mari si asemanatoare). Tax disk (un fel de ro-vigneta pt taxe) se cumpara de la oficiile postale si trebuie sa arati ITP-ul si asigurarea pentru a o putea cumpara. Mai nou se poate cumpara on-line iar ITP-ul si asigurarea se verifica automat. NU ai taxa â nu circuli.
Daca nu platesti taxa la masina, trebuie SORN-ata adica Statutory-OffRoad-Notification â Notificare obligatorie de scoatere din circulatie. Este mai mult o birocratie pentru a spune âMda, masina nu se folosesteâ. Trebuie reinnoita la fiecare 12 luni â gratis. NU platesti taxa si nu o SORN-ezi primesti amenda.
Daca esti prins conducand o masina SORN-ata â aceasta poate fi confiscata si distrusa si platesti si o mare amenda.
Autovehiculele in UK sunt inregistrate (imatriculate) cand sunt noi de o autoritate centrala guvernamentala (DVLA, âSwanseaâ), iar imatricularea este transmisa de la un posesor la altul cand sunt vandute. Un numar este alocat unei masini la prima imatriculare si ramane cu masina pe tot parcusul existentei acesteia, in afara cazului cand ii este transferat un numar âprivatâ de catre cineva cu portofelul bine captusit.
Un numar âprivatâ trebuie sa fie unul care a fost alocat unei alte masini, si poate sa coste multi bani â zeci de mii de lire pentru un numar âbunââŚ
Daca o masina nu este imatriculata, intrebarea imediata este âde ceâ Ceea ce spune acest vanzator ca CX-ul trebuie âdoarâ re-imatriculat inainte de a fi folosita, nu prea suna adevarat â daca, asa cum spune el, un numar privat a fost luat de la aceasta masina atunci un numar normal ar fi trebuit sa ii fie alocat imediat, automat. Pare mai curand ca a fost in mod oficial radiata, sau este cumva cu probleme.
S-ar putea sa fie nevoie doar de inlocuirea actelor - ÂŁ19 plus ceva timp pierdut pentru ca oricine a fost ultimul propietar inregistrat sa declare ânu mai este masina meaâ⌠Sau poate fi foarte complicat.
Bineinteles cea mai simpla metoda de a o re-imatricula este sa âŚhm⌠âimprumuteâ identitatea unei alte masini identice dar âmoarteâ. Ceea ce NU prea este legalâŚ
Va urma traducerea pentru America de Nord si Olanda
Cum e la altii - taxe, ITP, imatriculare, radiere
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
daca poti, incearca sa traduci modalitatile pt germania...cred ca e mai de actualitate...ca de acolo cumpara romanii masini..
-tuv e tot una cu rar;costa in jur de 300 euro(daca nu m-a mintit sarlatanul ala de neamtz...)
-numere zoll (vama)e tot una cu numere de export; costa cam 150 euro pt 2 saptamani...
asta e tot ce am inteles din limbajul mainilor si picioareleor imputitului de neamtz(iata, ca nu numai tigancile sunt imputite)....
cine spunea ca nemtii sunt onesti, drepti, constiinciosi si alte alea?....oricum, nu toti, si sigur as fi interesat de procentul de jarle de printre ei...

-tuv e tot una cu rar;costa in jur de 300 euro(daca nu m-a mintit sarlatanul ala de neamtz...)
-numere zoll (vama)e tot una cu numere de export; costa cam 150 euro pt 2 saptamani...
asta e tot ce am inteles din limbajul mainilor si picioareleor imputitului de neamtz(iata, ca nu numai tigancile sunt imputite)....
cine spunea ca nemtii sunt onesti, drepti, constiinciosi si alte alea?....oricum, nu toti, si sigur as fi interesat de procentul de jarle de printre ei...
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Eu am tradus din mesajele scrise de membri pe lista de discutii CX-L din Yahoo Groups.
Pana acum au descris conditiile din UK, America, statul Oregon, si Olanda. Daca vor mai fi raspunsuri voi incerca sa le traduc.
Am pus aceste informatii pe forum pentru a putea face comparatie intre modelul romanaesc si cel din alte tari.
Pana acum au descris conditiile din UK, America, statul Oregon, si Olanda. Daca vor mai fi raspunsuri voi incerca sa le traduc.
Am pus aceste informatii pe forum pentru a putea face comparatie intre modelul romanaesc si cel din alte tari.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Iata si varianta olandeza:
Legislatia engleza seamana mult cu cea olandeza. Lucrul bun este ca guvernul controleaza totul electronic.
Orice autovehicul trebuie vazut de un inspector. Trece testul â primeste ITP (MOT in Anglia sau APK in Olanda). Nu trece testul - nu primeste certificat ITP.
Cu certificatul (de fapt o inregistrare on-line in baza de date guvernamentala a autovehiculelor) masina poate fi asigurata.. Nu ai certificat â in mod normal nu se poate asigura (exista totusi cazuri speciale de asigurare a vehiculelor fara ITP, in general cele clasice â istorice cum se spune la noi).
Nu ai ITP si/sau nu ai asigurare â nu poti plati taxa. ITP si asigurare â esti taxat automat (guvernul iti trimite un formular pentru transfer bancar automat).
Daca la expirarea termenului de valabilitate a taxei nu exista dovada de ITP sau asigurare â guvernul iti trimite o factura pt amenda impreuna cu un formular de transfer automatâŚ
La fel ca in Anglia, daca masina nu trece testul ITP rezulta ca nu poti plati asigurarea si deci nici taxa- deci nu poate circula pe drumurile publice. Se declara ca fiind âin afara drumurilorâ si trebuie pastrata in afara drumurilor publice, ba chiar, legea impune ca locul de depozitare sa nu aiba acces direct la un drum public.
Daca un autovehicul declarat âin afara drumurilorâ este inregistrat de o camera video automata cu conexiune prin internet la baza de date cu numerele de imatriculare valide (sau cu CD-ROM intern cu baza de date) vei primi automat o amenda care a fost deja platita tot automat.
Dupa ce ai reparat masina faci programare la ITP si cu confirmarea scrisa a programarii poti merge cu masina pana la statia ITP, pe drumul cel mai scurt. Dupa ce treci testul si primesti certificatul ITP, lasi masina in curtea statiei ITP si mergi pana la oficiul postal pt asigurare. Reinregistrezi masina si apoi poti circula din nou pe drumurile publice.
Daca masina trebuie dezmembrata trebuie predata la un centru de dezmembrari oficial (autorizat). In schimbul documentelor in original a numerelor de imatriculare si a placutei cu numarul de identificare (VIN) vei primi un document de dezmembrare. In lipsa acestui document vei ramane pentru totdeauna propietarul masinii si vei plati taxe pt ea.
Legislatia engleza seamana mult cu cea olandeza. Lucrul bun este ca guvernul controleaza totul electronic.
Orice autovehicul trebuie vazut de un inspector. Trece testul â primeste ITP (MOT in Anglia sau APK in Olanda). Nu trece testul - nu primeste certificat ITP.
Cu certificatul (de fapt o inregistrare on-line in baza de date guvernamentala a autovehiculelor) masina poate fi asigurata.. Nu ai certificat â in mod normal nu se poate asigura (exista totusi cazuri speciale de asigurare a vehiculelor fara ITP, in general cele clasice â istorice cum se spune la noi).
Nu ai ITP si/sau nu ai asigurare â nu poti plati taxa. ITP si asigurare â esti taxat automat (guvernul iti trimite un formular pentru transfer bancar automat).
Daca la expirarea termenului de valabilitate a taxei nu exista dovada de ITP sau asigurare â guvernul iti trimite o factura pt amenda impreuna cu un formular de transfer automatâŚ
La fel ca in Anglia, daca masina nu trece testul ITP rezulta ca nu poti plati asigurarea si deci nici taxa- deci nu poate circula pe drumurile publice. Se declara ca fiind âin afara drumurilorâ si trebuie pastrata in afara drumurilor publice, ba chiar, legea impune ca locul de depozitare sa nu aiba acces direct la un drum public.
Daca un autovehicul declarat âin afara drumurilorâ este inregistrat de o camera video automata cu conexiune prin internet la baza de date cu numerele de imatriculare valide (sau cu CD-ROM intern cu baza de date) vei primi automat o amenda care a fost deja platita tot automat.
Dupa ce ai reparat masina faci programare la ITP si cu confirmarea scrisa a programarii poti merge cu masina pana la statia ITP, pe drumul cel mai scurt. Dupa ce treci testul si primesti certificatul ITP, lasi masina in curtea statiei ITP si mergi pana la oficiul postal pt asigurare. Reinregistrezi masina si apoi poti circula din nou pe drumurile publice.
Daca masina trebuie dezmembrata trebuie predata la un centru de dezmembrari oficial (autorizat). In schimbul documentelor in original a numerelor de imatriculare si a placutei cu numarul de identificare (VIN) vei primi un document de dezmembrare. In lipsa acestui document vei ramane pentru totdeauna propietarul masinii si vei plati taxe pt ea.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats