
Utila... sau nu? Blocuri optice modificate.
Moderator: Echipa Tehnica
eugenro2001 - Scuze pt.intarzierea cu care raspund, dar nu am intrat in posesia ultimelor mesaje scrise aici.Nu stiu de ce.
Era vorba de a planta niste blocuri optice cu xenon in carcasele farurilor de CX (sau BX) cu oglinda vopsita negru-mat.
1-Nu strici linia masinii (mi se par mult mai potrivite farurile ei decat cele rotunde Moretti.
2-Lumina va fi net superioara fatza de cea data de farurile conventionale cu bec halogen
Din cate stiu eu, cei care monteaza lampi cu xenon pe toate tipurile de autovehicule sant autorizati RAR sa faca aceasta operatie.Am inteles ca pe faza lunga se face o limitare de putere, ca sa poata fi omologate.
Eu am vazut asa ceva montat in Bucuresti, pe cateva motociclete japoneze.E perfect legal.Lampa cu xenon vine montata in blocul optic original.Lumina e cu totul alta, iar daca se lucreaza cu mult bun gust, si aspectul e unul rafinat.O masina cu un aer retro, echipata cu xenoane, montate foarte discret in farurile originale.
In plus,farurile rotunde-pereche (cazul Moretti) mai au un dezavantaj.Pe scurta, lumineaza mult mai slab decat un far rectangular, fiindca au suprafata de reflexie mult mai mica.Iar pe lunga, lumineaza putin mai bine, dar cu un consum de putere mult mai mare (aproape dublu) fiindca se aprind 4 becuri in loc de 2.In plus sant si ceva mai greu de reglat decat farurile originale, fiindca sant 4 elemente care trebuie centrate cam pe aceeasi directie.E o operatie destul de meticuloasa.
Pana la urma ramane doar o chestiune de gusturi.Mie nu mi-au placu nici o data farurile rotunde-pereche (probabil e o reminiscenta din perioada ceausista, cand nu vedeai nici o Dacia cu faruri rotunde care sa le aiba reglate corespunzator.In totdeauna exista unul din cele 4 faruri, care batea aiurea):).
Era vorba de a planta niste blocuri optice cu xenon in carcasele farurilor de CX (sau BX) cu oglinda vopsita negru-mat.
1-Nu strici linia masinii (mi se par mult mai potrivite farurile ei decat cele rotunde Moretti.
2-Lumina va fi net superioara fatza de cea data de farurile conventionale cu bec halogen
Din cate stiu eu, cei care monteaza lampi cu xenon pe toate tipurile de autovehicule sant autorizati RAR sa faca aceasta operatie.Am inteles ca pe faza lunga se face o limitare de putere, ca sa poata fi omologate.
Eu am vazut asa ceva montat in Bucuresti, pe cateva motociclete japoneze.E perfect legal.Lampa cu xenon vine montata in blocul optic original.Lumina e cu totul alta, iar daca se lucreaza cu mult bun gust, si aspectul e unul rafinat.O masina cu un aer retro, echipata cu xenoane, montate foarte discret in farurile originale.
In plus,farurile rotunde-pereche (cazul Moretti) mai au un dezavantaj.Pe scurta, lumineaza mult mai slab decat un far rectangular, fiindca au suprafata de reflexie mult mai mica.Iar pe lunga, lumineaza putin mai bine, dar cu un consum de putere mult mai mare (aproape dublu) fiindca se aprind 4 becuri in loc de 2.In plus sant si ceva mai greu de reglat decat farurile originale, fiindca sant 4 elemente care trebuie centrate cam pe aceeasi directie.E o operatie destul de meticuloasa.
Pana la urma ramane doar o chestiune de gusturi.Mie nu mi-au placu nici o data farurile rotunde-pereche (probabil e o reminiscenta din perioada ceausista, cand nu vedeai nici o Dacia cu faruri rotunde care sa le aiba reglate corespunzator.In totdeauna exista unul din cele 4 faruri, care batea aiurea):).
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Farurile rotunde sunt "MORETTE".
Chestia cu suprafata oglinzi cade daca vorbim de faruri cu xenon. Ai vazut la unele masini moderne cat de mici sunt farurile? ex fiat panda parca.
Stiu ca exista kit-uri de becuri HID pt inlocuirea directa a becurilor clasice dar sustin in continuare faptul ca este ILEGAL sa montezi HID fara sistem de spalare/stergere si corector automat de asieta.
Probabil ca si la noi este regula asta dar mergem pe ideea ca stie "Garcea ce becuri avem noi?"
P.S. Farurile mele si la orice CX turbo au si proiector inclus in far, deci pe faza lunga se aprind 4 becuri. Probabil ca asta a fost solutia de a obtine o iluminare mai puternica folosind becuri cu puterea in limita legala.
Chestia cu suprafata oglinzi cade daca vorbim de faruri cu xenon. Ai vazut la unele masini moderne cat de mici sunt farurile? ex fiat panda parca.
Stiu ca exista kit-uri de becuri HID pt inlocuirea directa a becurilor clasice dar sustin in continuare faptul ca este ILEGAL sa montezi HID fara sistem de spalare/stergere si corector automat de asieta.
Probabil ca si la noi este regula asta dar mergem pe ideea ca stie "Garcea ce becuri avem noi?"

P.S. Farurile mele si la orice CX turbo au si proiector inclus in far, deci pe faza lunga se aprind 4 becuri. Probabil ca asta a fost solutia de a obtine o iluminare mai puternica folosind becuri cu puterea in limita legala.
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
cred .. eu in seara asta ma duc sa iau un set de faruri morette cu oglinda putin varza .. insa vor avea angel eyes de la E30 iar de prindere are cine sa se ocupe .. ca pp ca trebuiesc modificate ..




Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
eugenro2001 - Lampile HID care se monteaza in RO nu sant ilegale!!!!Nu e vorba ca nu se prinde garcea ce becuri avem.Subliniez.Ele sant certificate RAR.M-am interesat.Un set costa cam 900 RON.Probabil ca se pot gasi si mai ieftin...Nu stiu.
Aceste lampi au un motoras incorporat care modifica pozitia becului fatza de reflector.Nu mai e nevoie de reglarea asietei.Deci au tot ce le trebuie si in unele locuri chiar se asigura si montaj.Eu inclin pt. acestea. De cat niste faruri "obosite" cu halogen...Prefer lampile cu xenon!Cred ca le-ati vazut noaptea la sosea pe masinile mai scumpe.
.Nu cred ca mai incap comentarii sau comparatii cu batranele"halogene"cu care ne stricam vederea la drumurile de noapte.
DanT - Cred ca e o alegere buna sa-ti montezi faruri de BMW seria 3 (si nu numai).Din ce am vazut, lumineaza excelent.Oare cat ar costa in dezmembrari unele in stare buna????
Asteptam poze!!!Spor la treaba!:).
Aceste lampi au un motoras incorporat care modifica pozitia becului fatza de reflector.Nu mai e nevoie de reglarea asietei.Deci au tot ce le trebuie si in unele locuri chiar se asigura si montaj.Eu inclin pt. acestea. De cat niste faruri "obosite" cu halogen...Prefer lampile cu xenon!Cred ca le-ati vazut noaptea la sosea pe masinile mai scumpe.

DanT - Cred ca e o alegere buna sa-ti montezi faruri de BMW seria 3 (si nu numai).Din ce am vazut, lumineaza excelent.Oare cat ar costa in dezmembrari unele in stare buna????
Asteptam poze!!!Spor la treaba!:).
Înapoi la “Modificari utile BX”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11822
Cel mai nou membru pyms