Se incalzeste!
Moderator: Echipa Tehnica
alexd - Mie imi este foarte clar ca fiecare cm patrat in plus sau in minus din suprafata frontala de ventilatie, are o importanta covarsitoare si in nici un caz nu e la voia intamplarii.De aceea incercam sa aflu ce capota ar fi trebuit sa aiba masina mea, pt. a nu compromite motorul dintr-o prostie.Dar m-a lamurit "nicum" ce trebuie pt. masina mea.Probabil ca a fost lovita si i s-a pus o capota, la voia intamplarii.
Pt.cei care ignora importanta acestor gauri de ventilatie, recomand sa faca o simpla experienta:Sa scoata o mana din masina la 90-100 si sa aseze palma deschisa in contra-curent.Cam acelasi lucru se intampla cu fiecare "palma" lipsa din suprafatza radiatorului (aflata la adapostul unei capote mai lungi decat trebuie, a unor proiectoare montate neinspirat in fatza radiatorului, sau la adapostul...mizeriei.Daca va spun ce am scos dintre celulele radiatorului, nu o sa va vina sa credeti.Un pumn de scame de pisla din antifonajul capotei, absorbite de electroventilator, un pumn de insecte...de la drum,:),si mult, mult pamant cu pietricele de la drumurile facute iarna.E reteta optima pt. ca vara viitoare, motorul sa nu mai aiba racire.
Daca peste toate astea, mai intervine si omul, cu dibacia lui caracteristica, de a face inovatii nefericite, deja lucrurile sant clare.Nimic pe masinile astea nu e intamplator.Implcit tipul de capota (ca sa ma intorc la subiectul discutiei).
Pt.cei care ignora importanta acestor gauri de ventilatie, recomand sa faca o simpla experienta:Sa scoata o mana din masina la 90-100 si sa aseze palma deschisa in contra-curent.Cam acelasi lucru se intampla cu fiecare "palma" lipsa din suprafatza radiatorului (aflata la adapostul unei capote mai lungi decat trebuie, a unor proiectoare montate neinspirat in fatza radiatorului, sau la adapostul...mizeriei.Daca va spun ce am scos dintre celulele radiatorului, nu o sa va vina sa credeti.Un pumn de scame de pisla din antifonajul capotei, absorbite de electroventilator, un pumn de insecte...de la drum,:),si mult, mult pamant cu pietricele de la drumurile facute iarna.E reteta optima pt. ca vara viitoare, motorul sa nu mai aiba racire.
Daca peste toate astea, mai intervine si omul, cu dibacia lui caracteristica, de a face inovatii nefericite, deja lucrurile sant clare.Nimic pe masinile astea nu e intamplator.Implcit tipul de capota (ca sa ma intorc la subiectul discutiei).
cbx - Da!Nu e complicat de montat al doilea ventilator.Am pe una din masinile dezmembrate.Se scoate rama de plastic din jurul primului ventilator si se monteaza cel de-al doilea pe un profil de tabla suplimentar, cu garnituri de guma.Eu nu am avut timp sa fac asta si vad ca s-a si linistit masina, de nu-i mai porneste electroventilatorul prea des.Aveam furtunul de vacuum de la delco, rupt si de aceea se incingea, facea autoaprinderi la oprire...etc.Acum e OK.Probabil ca in Bucuresti, chiar e nevoie de al doilea electroventilator, pe caldurile astea.
Acum e discutabil cum se leaga cele 2 electroventilatoare, pt.cei care au termocupla cu 3 pini (doua viteze).Se pot lega amandoua in paralel si sa se invarteasca cu aceeasi viteza, sau unul sa fie cuplat pe prima treapta a termocuplei din radiator, iar cel de-al doilea (in paralel cu primul) pe a doua treapta.
Totusi, stiu ca nu au avut 2 electroventilatoare decat masinile dotate cu A/C, pt.a putea raci radiatorul suplimentar al instalatiei de A/C care e montat in fatza celui de racire apa.
Cred ca nu ar fi rau sa se monteze in bord si un bec martor, care sa avertizeze soferul cand a intrat in functiune electroventilatorul.Dar prea multe informatii venite din-spre bord, pot obosi soferul la un moment dat.Mai ales ca acum, traficul s-a ingreunat foarte tare.Ramane la aprecierea fiecaruia, ce e util si ce nu.
Acum e discutabil cum se leaga cele 2 electroventilatoare, pt.cei care au termocupla cu 3 pini (doua viteze).Se pot lega amandoua in paralel si sa se invarteasca cu aceeasi viteza, sau unul sa fie cuplat pe prima treapta a termocuplei din radiator, iar cel de-al doilea (in paralel cu primul) pe a doua treapta.
Totusi, stiu ca nu au avut 2 electroventilatoare decat masinile dotate cu A/C, pt.a putea raci radiatorul suplimentar al instalatiei de A/C care e montat in fatza celui de racire apa.
Cred ca nu ar fi rau sa se monteze in bord si un bec martor, care sa avertizeze soferul cand a intrat in functiune electroventilatorul.Dar prea multe informatii venite din-spre bord, pot obosi soferul la un moment dat.Mai ales ca acum, traficul s-a ingreunat foarte tare.Ramane la aprecierea fiecaruia, ce e util si ce nu.
si mie mi s-a aprins becul la apa in timp ce veneam de la deva....... si ma opream stateam 10 minute si plecam..... dar apoi aceeasi problema...... pana am observat ca ma lasa si intensitatea luminii..... apoi mi-am dat seama ca ma lasa bateria... si din cauza asta imi fierbea apa... ma gandesc ca ventilatoarele functionau cata vreme aveam curent in baterie si apoi nemaifunctionand ... mi se aprindea becu la temperatura apei...... sa fie alternatorul de vina?
BX
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Mai curand nu incarca
Ventilatoarele merg atat timp cat sunt comandate, nu exista un dispozitiv care sa le taie alimentarea daca tensiunea scade sub o anumita valoare
Ventilatoarele merg atat timp cat sunt comandate, nu exista un dispozitiv care sa le taie alimentarea daca tensiunea scade sub o anumita valoare
Ultima oară modificat Mar 26-Iun-2007 15:07 de către eugenro2001, modificat 1 dată în total.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot