Mioritici pana-n panzele albe!!!

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mioritici pana-n panzele albe!!!

Mesajde dan1972 » Lun 09-Iul-2007 19:58

Din start voi spune ca nu vreau sa ma cert cu nimeni de aici.Probabil ca mi-am ratat vocatia.Cred ca eram mai bun ca scriitor....dar uite ca am ajuns sa repar motociclete si mai nou citroane.Ba mai mult....de nevoie...repar componente hidraulice de pe BX!!!:).
Surpriza mare!!!!Vineri dimineata,merg la serviciu,parchez masina in fatza firmei si la tigara dinaintea inceperii programului,remarc cu coada ochiului o balta mare sub botul masinii mele."Eee!Cred ca a lasat-o altul!Masina mea nu face de-astea!!!":).Zic...Totusi sa ma uit.Cand...LHM verde ca padurea!!!Si cum alt citron nu mai era prin zona....M-am inegrit!Doar ce s-a rupt saptamana trecuta un retur de pe un amortizor fatza.Si cu o saptamana inainte,s-a rupt... .Ma bag sub masina pe un carton....curgea LHM cu "galeata"din disjunctor,dar nu vedeam pe unde.In final m-am luminat ca e vorba de capacul din spate al disjunctorului.Nu aveam ce-i face acolo,asa ca am dus masina acasa si am luat motocicleta(aveam f.multe probleme de rezolvat in acea zi).Printre picaturi,am scos din calculator o schema(desen in sectiune)cu disjunctorul,m-am luminat ce putea fi,dar cine ma ajuta???Nu am mai demontat asa ceva!!!
Aveam acasa un disjunctor,dar era simplu(eu am servodirectie)dar am zis ca macar pot lua garniturile de pe el.
Seara l-am demontat cu ajutorul unui prieten(dotat cu menghina,flex si ceva mai multi muschi decat mine).Am retinut ca disjunctorul de pe masina mea avea o crestatura facuta artizanal in corpul lui,langa acel capac.Am facut acelasi lucru si pe disjunctorul de rezerva(altfel nu cred ca se poate scoate siguranta acelui capac.In interior totul Ok.
A doua zi mi-am lanificat(fiind liber)sa fac acelasi lucru cu disjunctorul de pe masina.Numai ca prietenii pe care ma bazam,au disparut fara urma.Doar sant prieteni!!!Nu???:).
Am tot asteptat dupa unul si dupa altul,pana la ora 17(sambata)pana cand m-am infuriat si am zis ca trebuie s-o rezolv singur.N-am mai suportat ideea de a sta fara masina pana luni...marti...sau mai stiu eu cand.Zis si facut!Pe jos in bucatarie(locuiesc singur)am presat acel capac cu o coada de ciocan si dupa nu stiu cate incercari(am avut norocul ca a ramas blocat pe pozitia apasat)am reusit sa extrag acea siguranta si implicit si capacul cu O-ringul.
Surpriza mare!O-ringul era atacat de LHM(fiindca nu era un O-ring destinat sa lucreze in ulei)ba mai mult,era mai mic ca diametru si mult mai gros.Era clar o tiganie facuta acolo.Noroc ca am avut inspiratia sa verific si O-ringul de la paharul de plastic care colecteaza returul de pe disjunctor.
Surpriza la fel de mare!Nu numai ca nu mai era la locul lui,dar era o data si jumatate ca dimensiuni,fatza de cat ar fi trebuit sa fie.Di acelasi motiv:TIGANIE!
Asta tot pt.ca romanul are impresia ca daca carpeste Dacia din batatura si apoi isi rupe gatul cu ea prin santuri pana la tata-socru la tara,poate repara orice masina.Sau dupa mentalitatea care predomina la romani(exact cum spunea in alta parte DanT)"LASA CA MERGE SI ASA".Si ne miram de ce ajungem sa ne uitam ca prostanacii cu o privire natanga,peste gard,la vecini si ne miram de ce santem cu 100 de ani in urma.
Nu am cuvinte pt.cel la care a fost reparata aceasta masina,in Bucuresti.
E vorba de B-03-WSR...un BX 19 TRS-'87(masina din semnatura).
Acela nu se poate numi mecanic sau specialist in hidraulica!!!Nici macar priceput!Cum poti pune frate,intr-un subansamblu de hidraulica O-ringuri care nu rezista la ulei???Si nici macar la dimensiune(fiindca daca pe unul l-am gasit dilatat,celalalt,de si era atacat de ulei,era evident nnepotrivit ca dimensiuni).Bun!Nu ai piese originale si esti presat de imprejurari,dar macar faci probe cu O-ringurile in ulei si vezi daca se dilata.
Dar ce sa mai spunem...!!!E plin de mecanici parati,aparuti ca ciupercile dupa ploaie in '90 dupa ce au fost bagatori de seama prin cine stie ce intreprindere cooperatista.Am un dispret total pt.astfel de indivizi.
In fine.Am reusit sa repar singur disjunctorul,l-am montat si masina e Ok iar.Bine ca nu mi s-a intamplat acest incident la cine stie ce distanta de casa.In drum,chiar nu aveam ce sa-i fac.Si pt.ce?!?Pt.ca cineva,a facut o reparatie in spiritul pur romanesc (lasa ca merge si asa).E!!!Chiar nu merge altfel,decat cu piese originale,noi sau bune(dupa buzunar).Poate ca o sa intelegem si noi,romanii asta.Dar va trebui sa mai curga multa apa pe Dunare,sau...ma rog...pe Dimbovita.

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Lun 09-Iul-2007 21:27

Ca posesor de Citroen si locuitor pe malul Dimbovitei ,sunt uimit de problemele generate de unul din mecanici bucuresteni. Te rog sa numesti cine a facut reparatia de mantuiala , pentru a evita si alti posesori de "masini care se ridica" reparati slabe calitative.

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Mar 10-Iul-2007 08:55

in dulcele stil clasic!!!! :( :evil:

frate, nu ai bani sa o repari la un mecanic, o faci singur ... doar trebuie sa stii sa citesti si sa ai un dram de bunavointa si ceva bun simt! ..

piesele noi sunt scumpe .. nu-i bai .. ia-ti SH .. oricum merg cum trebuie .. nu tin la fel de mult ca durata, dar sunt ce trebuie ..

oare vom ajunge candva sa fim spalati si noi?!?! :(
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 10-Iul-2007 08:59

Pt a sta linistit de-acum inainte, ia legatura cu Dulacioiu si roaga-l sa iti aduca de la CX-Basis un set de reparatie pt disjunctor.

P.S. siguranta aia se poate scoate si fara crestatura aia. Insa ai nevoie de o menghina in care sa presezi capacul.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 10-Iul-2007 11:47

cbx - Cu cea mai mare sinceritate,spun ca nu stiu la cine a fost reparata masina,de obicei(fiindca fiecare are un"mecanic"preferat)dar din ce am retinut de cand am cumparat masina,persoana respectiva(nu stiu daca e aceeasi)incarca si sfere.Deci in felul acesta am redus cumva cercul de suspecti.:).Sigur,nu stiu exact daca tot acolo a fost reparat si disjunctorul,dar e cel mai probabil.Stii cum e cu vanzatorii...N-o sa spuna nimeni toate hibele pe care le are masina.
DanT - Nu stiu daca vom ajunge vre-o data la un stadiu rezonabil de cunoastere si sa nu ne mai lovim de astfel de mentalitati.Sincer!
eugenro2001 - Da!O sa iau legatura cu Catalin.Cu siguranta ma va ajuta.Si cu siguranta trebuie sa-l repar de isprava,ca sa nu ma trezesc ca ma lasa cand mi-o fi lumea mai draga.
Siguranta aceea e foarte groasa si foarte oteloasa.Probabil cu ceva mai multa pricepere si experienta se poate scoate.Eu sant la prima demontare.:).

Oricum,e regretabil ca mai exista "mecanici" care fac astfel de carpeli.Sper sa nu-si fi bagat mainile prea adanc prin masina mea.Sper!!!Cu cat a umblat mai putin,cu atat mai bine!!!:).

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 10-Iul-2007 12:19

Dan, mecanici ca astia sint peste tot, nu numai pentru Citroen. La mine la bloc, a venit un tip cu un Fiat la reparat, pentru ca nimeni nu-i dadea de cap. Amicul meu s-a uitat pe Autodata, dar nu a gasit tipul respectiv de motor. Nici nu avea cum, pentru ca era o inventie romaneasca, o incrucisare dintre un motor de Fiat si unul de Lancia :shock:
Poate ca tipul de la care ai luat masina, stia despre buba, poate pur si simplu nu stia. Dar macar poti sa il intrebi la cine repara masina in Bucuresti. Asta chiar ar fi o informatie utila :wink:
Este foarte adevarat ca si proprietarii de masini "ajuta" la astfel de reparatii. Acum ceva vreme cineva intreba de forum, despre cum poate sa adapteze niste bucsi de la alta masina, pentru ca alea de BX sint prea scumpe :axe: Probabil respectivul era obisnuit cu bucsile de dacie, care au statut de consumabil.
Ma bucur ca vrei sa repari disjunctorul tau asa cum scrie la carte. Pentru asta ai nevoie de cele 2 garnituri. In felul asta reparatia va tine ani de zile si nici nu vei tremura, iar tot ce poate sa se intimple rau, e sa inceapa sa se umezeasca dupa multi ani, dar in nici un caz nu va curge dintr-o data.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 10-Iul-2007 13:21

Dan, Dulacioiu este reprezentantul firmei CX-Basis in Romania, ii gasesti nr la sectiunea de link-uri si adrese utile.
Catalin este administratorul acestui forum, de la el poti lua LHM, Hydraurincage, etc.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 10-Iul-2007 13:43

hai sa va mai spun eu o inventie, care nu cred ca ati pomenit-o pana acum.... de oringuri pentru sfere facute din camera de masina ati auzit? ei bine, asa folosea un proprietar de cx, de la care am cumparat eu masina; imi spunea el cum sa o repar: ulei merge h46 si garniturile se fac din cauciuc :shock: . oricum masina am luat-o ca sa o dezmembrez si nu ma interesa aspectul asta; tot ce vroiam la momentul ala de la ea era eleronul spate, jaluzeaua si stopurile :twisted:

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 10-Iul-2007 15:58

@dj01fad: si uite asa romanasii isi arata inventivitatea...
@dan1972: cu ocazia asta ai aflat de ce ai pierderi asa mari pe disjuntor :wink:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 10-Iul-2007 16:55

nicum - Da!Voi lua legatura cu fostul proprietar si voi incerca sa aflu la cine repara masina de obicei.:).Sa stim si noi ce si cum.
E adevarat.Uneori,de nevoie,mai faci si improvizatii.Dar stii si faci tot posibilul ca in cel mai scurt timp sa faci rost de piesa originala,sau de bani pt.aceasta.
Nu!Cauza pierderilor prin disjunctorul masinii mele nu erau acele O-ringuri.Disjunctorul meu chiar e uzat.L-a masurat"retro"si in intervalul de 3 min.a avut pierderi mai mari decat cele admise.Si asta se intampla,cand inca nu curgea deloc.Acelea nu sant decat garnituri de etansare fatza de exterior.La mine pierde presiune prin sertarasele din interior.In plus si tacane destul de des si de enervant(in ultima perioada).Acum i-am facut doar o curatare si schimbarea garniturilor.Cred totusi ca il voi schimba foarte curand,cu totul,cu unul de ocazie,dar verificat in prealabil.:).Bani de unul nou,nu am momentan si nici nu vreau sa mai umblu cu ea asa.Mi-e frica sa nu solicit si pompa hidraulica.

eugenro2001 - Scuze!Am facut confuzie de nume.Am crezut ca e vorba despre altcineva.Incerc sa fac totusi rost de un disjunctor complet.
Ai idee daca merge luat doar interiorul de la un disjunctor simplu si montat pe unul pentru servodirectie???Am vazut ca mai exista o siguranta in interiorul disjunctorului.Cred ca mai merge demontat ceva de acolo...Nu am insistat,fiindca nu era timp.Dar tare as fi curios daca merge luata sectiunea cu sertarasele dintr-unul in altul,fiindca am 2 disjunctoare de directie normala.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 10-Iul-2007 17:01

merge, dar uzuri se fac si pe piesa centrala, pe care nu o poti schimba decit tot cu una de servo. nu stiu daca merita
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 10-Iul-2007 17:13

In ce zona se fac uzuri???Din ce am vazut,acea piesa din el nui se misca fatza de corp.Se misca doar pistonasul in acea piesa.Nu stiu cum e in partea cealalta(la paharul de plastic pt.retur).Acolo am dubii.Nu stiu nici de unde se alimenteaza iesirea aceea oblica suplimentara.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 10-Iul-2007 17:24

Dan, precizia la hidraulica e de 10 microni. Cotele pieselor sint mai mici de atit si atunci se imperecheaza niste piese, astfel incit in final piesa noua are o precizie de 2- microni, poate si mai jos.
khan vrea sa iti spuna ca piesa care o inlocuiesti tu de pe disjunctorul fara servo, poate avea o alta uzura decit cea care o inlocuieste. Uzurile apar in zona pistonaselor. Le-am vazut demontate si sint mici bijuterii. Etansarea la bile se poate rezolva cu un dorn de bronz.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 11-Iul-2007 13:23

Pentru cei care au putin timp liber,vor gasi la sectiunea "Discutii Generale" o continuare la acest subiect.

nicum - Stiu ca la hidraulica Citroen,precizia de executie e de neegalat ulterior si stiu ca piesele sant imperechiate intre ele.Nu m-am gandit sa desperechez pistonasele de piesele in care lucreaza.Asa ceva probabil ca nu ar face decat sa compromita totul.E clar.Eu ma gandeam sa iau impreuna...si pistonasele si corpul metalic in care lucreaza(asta in cazul in care disjunctorul are pierderi semnificativ mai mici decat al meu)si sa le infig in disjunctorul meu.Asta daca se potrivesc!!!Fiindca am vazut ca acea piesa metalica in care lucreaza pistonasele,e detasabila de corpul disjunctorului,prin intermediul altei sigurante.Eram curios daca sant identice aceste piese,la cele doua tipuri de disjunctoare,sau difera canalizatiile interioare!?!Fiindca acel corp metalic e fixat in corpul disjunctorului.Nu are o cota pretentioasa si nu conteaza calitatea suprafetelor.De altfel,disjunctorul,in zona cu arcul,nici nu e prelucrat foarte ingrijit.Acolo e totul!Pistonasele si gaurile in care lucreaza acestea.Acolo e marea precizie!Acolo apar scaparile!
In rest chiar nu e problema.


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo