cutia de viteze. intra greu in marsarier
Moderator: Echipa Tehnica
Problema cu cuplatul marsarierului apare la toate cutiile de viteza mecanice, la toate marcile.
Marsarierul nu este sincronizat. Angrenajul marsarierului este cu roti dintate cu dinti drepti (celelalte trepte au dinti inclinati si sunt in cuplare permanenta)
Cuplarea marsarierului se realizeaza printr-o roata baladoare - adica o roata dintata care se misca pe un sector de ax.
Chestia este ca uneori in cuplare dintii tind sa se incalece si roata baladoare nu aluneca bine intre perechea de roti dintate care alcatuiesc marsarierul. De acolo apare caraitul si uneori cuplarea f dificila.
Prin aducerea la punctul mort, debreiere si ambreiere, se schimba pozitia rotilor dintate si se incearca din nou.
Marsarierul nu este sincronizat. Angrenajul marsarierului este cu roti dintate cu dinti drepti (celelalte trepte au dinti inclinati si sunt in cuplare permanenta)
Cuplarea marsarierului se realizeaza printr-o roata baladoare - adica o roata dintata care se misca pe un sector de ax.
Chestia este ca uneori in cuplare dintii tind sa se incalece si roata baladoare nu aluneca bine intre perechea de roti dintate care alcatuiesc marsarierul. De acolo apare caraitul si uneori cuplarea f dificila.
Prin aducerea la punctul mort, debreiere si ambreiere, se schimba pozitia rotilor dintate si se incearca din nou.
salut !
si eu am problema asta la marsarier...dar nu ma impacientez, pentru ca este normal. Nu avem pinion sincron la marsarier, la nici o masina, nu ati observat ce zgomot face masina cand mergem in marsarier mai tare ?? de la acest sincron lipsa este...
Iar cand nu intra, apesi un pic ambreiajul ca sa se miste rotitele, si apoi incerci iar...
Iar la treapta I ? acolo nu-mi face probleme niciodata, oricum e cam anormal sa nu intre atat timp cat masina e pe loc, si trenul mobil al cutiei sta pe loc...
Cred ca sunt probleme la ambreiaj...nu decupleaza complet, placa deformata..etc..
O defectiune de acest gen la ambreiaj se simte cel mai bine tot la marsarier, s-ar auzi un carait discret de fiecare data ? Aveti simptomele astea ??
si eu am problema asta la marsarier...dar nu ma impacientez, pentru ca este normal. Nu avem pinion sincron la marsarier, la nici o masina, nu ati observat ce zgomot face masina cand mergem in marsarier mai tare ?? de la acest sincron lipsa este...
Iar cand nu intra, apesi un pic ambreiajul ca sa se miste rotitele, si apoi incerci iar...
Iar la treapta I ? acolo nu-mi face probleme niciodata, oricum e cam anormal sa nu intre atat timp cat masina e pe loc, si trenul mobil al cutiei sta pe loc...
Cred ca sunt probleme la ambreiaj...nu decupleaza complet, placa deformata..etc..
O defectiune de acest gen la ambreiaj se simte cel mai bine tot la marsarier, s-ar auzi un carait discret de fiecare data ? Aveti simptomele astea ??
B25BUY scrie:Nu avem pinion sincron la marsarier, la nici o masina, nu ati observat ce zgomot face masina cand mergem in marsarier mai tare ?? de la acest sincron lipsa este...
gresit!!! e de la faptul ca are dinti drepti si nu inclinati. sincronul e piesa care frineaza (ca de aia se si uzeaza in timp) un pinion pentru a-l aduce la o turatie egala cu arborele si sa poata fi cuplat fara zgomote, deci nu are influenta asupra zgomotului si functionarii cutiei dupa ce a fost cuplata o treapta de viteza oarecare
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Eu stiu sigur ca marsarierul nu este sincronizat, adica ii lipseste sincronul.
Asta se vede in urmatoarea ipostaza: pe o panta lasam masina sa alunece cu spatele... la un moment dat cu ambreiajul apasat evident, cuplam marsarierul. Intotdeauna se va auzi "caraitul" pentru ca nu la trenul fix nu ai turatie, iar la trenul mobil ai turatia rotilor demultiplicata... Eu din ce am studiat, asa stiu ca marsarierul nu are sincron, pentru ca nu vii dintr-o viteza superioara sau inferioara , ca sincronul sa preia din diferentele de turatie dintre cei 2 arbori implicati.
Asta se vede in urmatoarea ipostaza: pe o panta lasam masina sa alunece cu spatele... la un moment dat cu ambreiajul apasat evident, cuplam marsarierul. Intotdeauna se va auzi "caraitul" pentru ca nu la trenul fix nu ai turatie, iar la trenul mobil ai turatia rotilor demultiplicata... Eu din ce am studiat, asa stiu ca marsarierul nu are sincron, pentru ca nu vii dintr-o viteza superioara sau inferioara , ca sincronul sa preia din diferentele de turatie dintre cei 2 arbori implicati.
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 3
- Membru din: Mar 24-Iul-2007 10:33
- Localitate: bucuresti
Si eu am o problema cu marsarier-ul. De multe ori mi se intampla in stationare sa cupelz marsarierul cu ambreiajul calcat, schimbatorul nu face cursa compelta, iar daca incerc sa apas pe acceleratiei si sa eliberez ambreiajul, sutia de viteze scoate un carait foarte puternic.
Am incercat diverse :
a) schimbator la punctul mort, eliberere si apoi calcare ambreiaj si iar in marsarier, si de multe ori nu reuseam decat dupa 3-4 manevre
b) schimbator la punctul mort, elibereare si apoi calcare ambreiaj, alta treapta de viteza si apoi marsarier, la fel nu reuseam decat dupa cateva manevre.
Ideea este ca acum nu mai face asa de des ca la inceput, am cam 8500 km, probabil s-au intamplat niste chestii acolo in cutia de viteze ... :-)))
Am incercat diverse :
a) schimbator la punctul mort, eliberere si apoi calcare ambreiaj si iar in marsarier, si de multe ori nu reuseam decat dupa 3-4 manevre
b) schimbator la punctul mort, elibereare si apoi calcare ambreiaj, alta treapta de viteza si apoi marsarier, la fel nu reuseam decat dupa cateva manevre.
Ideea este ca acum nu mai face asa de des ca la inceput, am cam 8500 km, probabil s-au intamplat niste chestii acolo in cutia de viteze ... :-)))
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
jgr1001 scrie:Problema cu cuplatul marsarierului apare la toate cutiile de viteza mecanice, la toate marcile.
Marsarierul nu este sincronizat. Angrenajul marsarierului este cu roti dintate cu dinti drepti (celelalte trepte au dinti inclinati si sunt in cuplare permanenta)
Cuplarea marsarierului se realizeaza printr-o roata baladoare - adica o roata dintata care se misca pe un sector de ax.
Chestia este ca uneori in cuplare dintii tind sa se incalece si roata baladoare nu aluneca bine intre perechea de roti dintate care alcatuiesc marsarierul. De acolo apare caraitul si uneori cuplarea f dificila.
Prin aducerea la punctul mort, debreiere si ambreiere, se schimba pozitia rotilor dintate si se incearca din nou.
si mie de ce nu mi s-a intamplat asta niciodata?
am toate masinile din semnatura si mai am un opel astra h 2005, si am avut o supernova si o dacie kioara si nu mi s-a intamplat niciodata....
asa o fi, cum spui tu, dar totusi kestia cu " asa face toate bre, ce sa le faci..." nu cred ca sta in picioare...
calcarea ambreajului ar trebui sa miste rotitele alea de asa maniera incat sa se intrecaleze dintii...
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
marsarier
concluzii:fiind vorba de masini relativ noi,ipoteza ambreajului cade( debreiere insuficienta) am retinut ca nu ciriie la incercarea de cuplare.ramin 2 cauze:timonerie,dar nu prea cred si cel mai probabil prelucrarea geometrica necorespunzatoare a partii de atac a danturii celor 2 pinioane sau (si) a baladorului.nu mai au atita timp inginerii pt. cercetare ca pe vremuri ,tre sa scoata masini noi. la bx imi intra perfect.la xm, exact problema de care vorbim dar stiind care-i baiu las ambr.,incerc din nou si nu ma crizez.
c'est la vie.
c'est la vie.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
probleme marsalier
Am si eu un C3 din 2003 si am o problema ..nu mai vrea deloc sa intre in marsarier..restul vitezelor sunt ok..in a doua mai face probleme.Am fost la mecanic si mi-a zis ca e de la cablu schimbator viteze la cutie.Kitul de ambreiaj l-am schimbat acu cateva luni.Problema e ca nu gasesc cablu asta pe nicaieri.Poate cineva sa-mi recomande un magazin unde au strict piese citroen.Ms
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
Cutie Viteze
-Este o ,buba,, la mai toate auto Citroen & Peugeot. Problema cuplari in mers inapoi am avut-o de la bun inceput (de la O-km) cu Xsara. M-am obisnuit si nu mai dau importanta .
Peace on earth ... War under the blanket !
recomand sa cumperi cablul original, nu ceva aftermarket. daca la alte piese e un avantaj sa le cumperi aftermarket, la cablul de ambreiaj cu autoreglare e de preferat sa fie original. am vazut atit de multe neoriginale stricate sau blocate dupa citeva apasari incit nu mai recomand. in plus, preturile lor sint f apropiate. un cablu de Xsara de ex e in jur de 150ron la repr. acuma o mai fi crescut odata cu euro, dar nu cred ca e o diferenta de nesuportat
multumesc
cu siguranta o sa iau unul nou, toate piesele le-am luat noi si kitul de ambreiaj si cel de distributie da dupa ce schimb cablu de la schimbator o bag la vanzare ca nu mai sunt multumita de ea..dupa ce depaseste 100.000 km incep sa apara multe probleme chiar daca am avut grija de ea si am schimbat totul la timp.
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
khan scrie:aftermarket nu inseamna second hand ci alti producatori decit cei oficiali. si asa cum spuneam, daca la multe din piese e de preferat sa le iei aftermarket pentru ca au o calitate comparabila, asta nu se aplica si la cablurile de ambreiaj cu autoreglare
cred ca buburuzei ii trebuia cablul de la schimbator nu cel de ambreaj.din pacate e mult mai scump.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu