Cum merge pompa de benzina?
Moderator: Echipa Tehnica
Cum merge pompa de benzina?
Intrebare din partea unui necunoscator... Pompa de benzina functioneaza electric sau mecanic invartita de motor?
Ultima oară modificat Mie 29-Iun-2005 12:07 de către gigel, modificat 1 dată în total.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Daca ne spui si tipul de masina poate iti putem si raspunde. In general masinile pe carburatie sint alimentate de pompe mecanice pentru ca necesita presiune mica a benzinei, iar masinile pe injectie sint alimentate de o pompa electrica capabila sa furnizeze presiuni mai mari (3-6 bari). Etc.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Aha, multumesc. In spatele pompei, poate un pic mai jos, sunt 2 conductori electrici, sunt curios care este scopul lor. Am tot cautat prin documentatii dar nu gasesc o schema care sa-mi descrie harnasamentul electric de la motor, care sa se potriveasca cu ce masina am eu (BX 16 TRS '85). Mai vreau sa aflu care este scopul celor 2 conductori de deasupra cutiei de viteze si al celui de deasupra filtrului de ulei.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Conductorii electrici de desupra cutiei de viteze, foarte probabil tin de contactul de marsarier (sa ti se aprinda becurile cind dai cu spatele).
Cel de deasupra filtrului de ulei este sonda de presiune pentru ulei (semnalizeaza ca n-ai presiune la ulei, de exemplu atunci cind pui contcactul cu masina oprita)
Sub pompa de benzina, mai exact sub delcou este sonda de temperatura motor, adica cea care iti arata ca e supraincalzit motorul.
Vedem la intilnire daca e asa.
Cel de deasupra filtrului de ulei este sonda de presiune pentru ulei (semnalizeaza ca n-ai presiune la ulei, de exemplu atunci cind pui contcactul cu masina oprita)
Sub pompa de benzina, mai exact sub delcou este sonda de temperatura motor, adica cea care iti arata ca e supraincalzit motorul.
Vedem la intilnire daca e asa.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Termostatul e acela care se monteaza pe tubul gros care pleaca din radiator si intra undeva la motor pe langa delco? Care este scopul lui? Ca daca pompa de apa merge in continu nu ar face presiune prea mare in cazul in care termostatul opreste circuitul apei? Oare cauza pentru care nu functioneaza calumea sistemul de racire este lipsa termostatului?
Faza e ca mi s-a incalzit motorul atat de tare incat a inceput sa clipeasca avertizarea pe bord. Desi ventilatorul se invartea si radiatorul era rece, tubul gros frigea rau.
E scump un termocontact? Al meu are o singura treapta, doar doi conectori.
Alta chestie, sistemul de racire nu are vreun loc pe unde se poate aerisi, in caz ca are aer in el?
Faza e ca mi s-a incalzit motorul atat de tare incat a inceput sa clipeasca avertizarea pe bord. Desi ventilatorul se invartea si radiatorul era rece, tubul gros frigea rau.
E scump un termocontact? Al meu are o singura treapta, doar doi conectori.
Alta chestie, sistemul de racire nu are vreun loc pe unde se poate aerisi, in caz ca are aer in el?
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Termostatul are rolul de a introduce in circuit si radiatorul in momentul cand temperatura apei depaseste o anumita valoare.
In cazul tau, termostatul este blocat pe inchis.
Termocontactul trebuie sa aiba 3 connexiuni, al tau probabil ca a fost inlocuit cu unul de la alta masina.
Denumirea de termocuplu este folosita gresit in acest context. Termocuplul este un traductor de temperatura format dintr-o jonctiune a doua metale diferite, care genereaza un curent electric proportional cu temperatura. Un astfel de traductor este cel dispus pe plafonul dela CX intr-o mica colivie semisferica, folosit in cadrul sistemului de reglare automata a temperaturii interioare.
Termocontactul este construit pe tehnologia bimetalului, o lamela formata dintr-un "sandvice" de doua metale cu coeficienti de dilatare diferiti, se deformeaza in functie de temperatura si actioneaza contactele electrice.
In cazul tau, termostatul este blocat pe inchis.
Termocontactul trebuie sa aiba 3 connexiuni, al tau probabil ca a fost inlocuit cu unul de la alta masina.
Denumirea de termocuplu este folosita gresit in acest context. Termocuplul este un traductor de temperatura format dintr-o jonctiune a doua metale diferite, care genereaza un curent electric proportional cu temperatura. Un astfel de traductor este cel dispus pe plafonul dela CX intr-o mica colivie semisferica, folosit in cadrul sistemului de reglare automata a temperaturii interioare.
Termocontactul este construit pe tehnologia bimetalului, o lamela formata dintr-un "sandvice" de doua metale cu coeficienti de dilatare diferiti, se deformeaza in functie de temperatura si actioneaza contactele electrice.
Cu toate ca ventilatorul este pus in miscare din cand in cand de catre termocontactul din radiator, la un moment dat se incinge sistemul atat de tare incat imi clipeste semnalizarea de temepratura pe bord. Nu am nici cea mai vaga idee la ce as putea sa ma mai uit in legatura cu asta si as aprecia niste idei.
poate ca e infundat radiatorul sau, cum s-a mai spus, termostatul e blocat pe inchis. cu toate ca daca zici ca furtunul de sus e fierbinte...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu