tinand cont ca in manual scrie ca nu trebuie sa treci de 2/3 din turatie de varf in primii 1500km, nu ar fi nici o problema ca am schimbat de multe ori la 4000rpm din cele 6500. treaba e ca acolo mai zicea sa nu mergi mult timp cu viteza mare: am facut bucuresti-pitesti dus-intors cu 150-160km/h.
totusi la viteza aia tuartia era de 4100-4150rpm. deci in marja de 2/3 data de ei. oare o fi vreo problema ca am rulat asa???
Rodaj C1 1.0i
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
la dacie de exemplu nu treceam clar de 3000 de ture, oricum avand maxim pe la 5500 de rotatii, 2/3 ar fi fost pe la 3600 rotatii. totusi la motoarele noi, jocurile intre piese sunt mult mai mici (ca dovada vascozitatea mai mica a uleiurilor), si deasemenea asperitatile microscopice ale materialelor sunt mult reduse, motoarele fiind oarecum partial rodate de la asamblare.
oricum mai astept pareri!!!
oricum mai astept pareri!!!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Ce imi place de voi
Intii o comiteti si dupa aia va intrebati daca ati facut bine sau nu
Din ce stiu eu numai masinile super-sport vin gata rodate din fabrica (mers n ore cu motorul in diferite regimuri de turatie). Restul trebuie menajate in primii 5 - 10000 de km. Daca ai observat alte posturi ale unor baieti cu masini noi, ai sa observi ca motorul incepe sa se "lase" si sa scada consumul.
140 - 160 pe A1 mi se pare mult pentru C1, avind in vedere starea "autostrazii" cu pricina. In caz ca apare ceva neprevazut nu ai prea multe optiuni.


140 - 160 pe A1 mi se pare mult pentru C1, avind in vedere starea "autostrazii" cu pricina. In caz ca apare ceva neprevazut nu ai prea multe optiuni.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
nicum scrie: 140 - 160 pe A1 mi se pare mult pentru C1, avind in vedere starea "autostrazii" cu pricina. In caz ca apare ceva neprevazut nu ai prea multe optiuni.
Foarte corect.. am ajuns si eu la concluzia asta. Si e valabil nu doar pt C1. Peste 130 n-ai ce cauta pe jegul asta de drum doar daca ai un vapor de limuzina care sta lipit ca o pleashca pe sosea. Am observat si eu ca e oarecum ridicol sa trec cu gandacul meu cu 150 pe langa BMWuri, Volvo-uri si alte masini mult mai tari care insa merg civilizat si cuminte. Unul din motive ar fi ca oricum toti pe care ii depasesti vei avea apoi ocazia sa-i vezi din nou la semafoarele din Pitesti, cateva masini in spatele tau.. deci castigul ca si timp .. un mare ZERO.... in cel mai fericit caz hai sa zic un 10 min... merita riscul? evident NU.
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
intrebarea mea se refera strict la functionarea motorului, articulatiile, partea a doua! un cap de bara sau o bucsa se mai schimba
.
adica as vrea sa imi explice cineva daca mersul la viteza mare are repercusiuni asupra motorului si de ce (totusi asa cum am mai zis turatia maxima recomandata de producator in rodaj respectiv de 2/3 din 6500 am respectat-o).

adica as vrea sa imi explice cineva daca mersul la viteza mare are repercusiuni asupra motorului si de ce (totusi asa cum am mai zis turatia maxima recomandata de producator in rodaj respectiv de 2/3 din 6500 am respectat-o).
cand am zis rodate m-am referit la rodajul chimic, la prelucrarea cat mai perfecta a pieselor, tocmai de aceea am spus "motoare rodate de la asamblare". doar nu credeai ca ma asteptam sa vad motorul de 1.0 in 6000RPM pe bancul de probe langa un V12 de Lambo 

Ultima oară modificat Joi 16-Aug-2007 15:07 de către XENON, modificat 1 dată în total.
Ma bag si eu ca musca in ....
Dupa cate stiu, la alte masini mai pricopsite producatorul recomanda in cartea tehnica, sa nu se depaseasca 2/3 din turatia maxima sau 2/3 din viteza maxima in rodaj.
Ce se intampla, frecarile intr-un motor aflat in rodaj pot fi foarte mari, pot aparea supraincalziri si in general se pot produce uzuri mai mari decat normal.
Asta ca si regula generala, acum ca tu ai mers cum ai mers in perioada de rodaj nu are nici o importanta, bucura-te in continuare de masinuta
Dupa cate stiu, la alte masini mai pricopsite producatorul recomanda in cartea tehnica, sa nu se depaseasca 2/3 din turatia maxima sau 2/3 din viteza maxima in rodaj.
Ce se intampla, frecarile intr-un motor aflat in rodaj pot fi foarte mari, pot aparea supraincalziri si in general se pot produce uzuri mai mari decat normal.
Asta ca si regula generala, acum ca tu ai mers cum ai mers in perioada de rodaj nu are nici o importanta, bucura-te in continuare de masinuta

da....si in cartea tehnica scrie sa schimbi cand acul turometrului ajunge in zona rosie. eu cand am dat de asta am inchis cartea.
cand am cumparat masina, tipul de la reprezentanta mi-a spus sa nu trec de 4000 rpm in rodaj si am trecut de cateva ori in depasiri si nu are nimica. acum in depasiri trec linistit de 4000, ajung chiar si la 4500-5000 rpm si nu are nici pe naiba. masina are 15000 de km.
cand am cumparat masina, tipul de la reprezentanta mi-a spus sa nu trec de 4000 rpm in rodaj si am trecut de cateva ori in depasiri si nu are nimica. acum in depasiri trec linistit de 4000, ajung chiar si la 4500-5000 rpm si nu are nici pe naiba. masina are 15000 de km.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
skynet scrie:da....si in cartea tehnica scrie sa schimbi cand acul turometrului ajunge in zona rosie.




Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo