Eu ma mir ca acest subiect nu prezinta interes. Probabil ca Citroen nu are aceste probleme legate de aparitia spanului in injectoare. Am sa scriu acum niste lucruri din auzite (asta tipic romaneste- nu stiu, da imi dau cu parerea), poate ca va deranja pe cineva de specialitate si ne va explica de ce Citroen nu isi face probleme din aceasta eroare a sistemului comon rail.
- Se pare ca turbina cu geometrie variabila (nu stiu daca am scris corect numele) are o frecare unsa de motorina.
- Datorita incalzirii motorinei din cauza presiunii, mai ales cand este putina motorina in rezervor, aceasta isi pierde calitatile de ungere si apare spanul.
- Se pare ca acest span foarte fin de altfel, ajunge la injectoare facand motorul sa nu mai mearga rotund. De obicei se opreste la un injector. Se merge la service, diagnoza da defect injectorul... x care se inlocuieste, totul e bine o vreme dupa care un alt injector "se strica" adica alt span ... si tot asa. Rezolvarea acestei probleme este inlocuirea injectiei ce costa cca 2000 de euro.
- Ca si rezolvare a acestei probleme unii fabricanti folosesc pe peretii unde ajung paletele turbinei materiale speciale gen teflon.
- Iar pe termen lung cica ar fi sanatos sa pui in motorina ulei de 2 timpi cala trabant sau motoreta, in proportia 1la 200
* Repet, am scris toate aceste lucruri in necunostintza de cauza, poate cineva care chiar intelege cum functioneaza aceste lucruri se va enerva si ne va explica tuturor daca sunt baliverne sau e ceva demn de luat in seama.
