Din câte ştiam eu, 1.4 HDI 70cp are turbină cu geometrie fixă, iar modelul 1.4 HDI 16v 90cp o are cu geometrie variabilă (de aici şi cp ĂŽn plus). De asemenea, HDI-urile mai noi au toate turbină cu geometrie variabilă.
+ şi cuplul nu e totul. Pe mine mă "bagă ĂŽn scaun" mai ales ĂŽn vitezele 2 şi 3, oricum, sub 60km/h - şi, amănunt semnificativ, ĂŽn special cu motorul rece-rece (computerul bagă mai mult "gaz", un fel de şoc automat).
viteze HDI - pentru tonti
Moderator: Echipa Tehnica
DanCld scrie:Din câte ştiam eu, 1.4 HDI 70cp are turbină cu geometrie fixă, iar modelul 1.4 HDI 16v 90cp o are cu geometrie variabilă (de aici şi cp ĂŽn plus). De asemenea, HDI-urile mai noi au toate turbină cu geometrie variabilă.
+ şi cuplul nu e totul. Pe mine mă "bagă ĂŽn scaun" mai ales ĂŽn vitezele 2 şi 3, oricum, sub 60km/h - şi, amănunt semnificativ, ĂŽn special cu motorul rece-rece (computerul bagă mai mult "gaz", un fel de şoc automat).
Comparatia o faceam cu benzina de 90CP nu cu diesel. Oricum iti vei schimba parerea de racheta daca mergi cu ceva mai puterni.
Aia cu socul automat e la toate masinile pe injectie!!!!!!!!!!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Da,scuze.Trebuia sa specific: cele cu 16v au turbina cu geometrie variabila+interncooler si celelalte cu 8v turbina normala.
Nu cred ca diferenta de putere se datoreaza geometriei variabile deoarece aceasta este conceputa pt. a elimina timpul acela "mort" din momentul cand apesi acceleratia si momentul cand motorul incepe sa "traga".
Nu cred ca diferenta de putere se datoreaza geometriei variabile deoarece aceasta este conceputa pt. a elimina timpul acela "mort" din momentul cand apesi acceleratia si momentul cand motorul incepe sa "traga".
Am incercat sa citesc cat mai atent discutia voastra despre cat de turat este bine sa mergi si sau nu
Ideea este ca la noua generatie de motoare este bine sa mergi mai turat ex am un P407 2,0 HDI si la inceput mergeam ceva mai subturat si schimbam pe 2500 rot/min , rezultatul la fiecare 6000 de km sitemul de depoluare era scos din fct mai precis colmatat( tineti cont ca la noul C5 motorul este asemanator cu cel de pe P407) , dupa lungi discutii cu cei de la Service( penibile) dar mai ales cu alti posesori de 407 rezultatul a fost cresterea turatie la care schimbam viteza si astfel FAP-ul nu s-a mai colmatat.
Faceti diferenta de asemenea intre turatia la care schimbai la CX TRD si masinile din generatia ei si concluzia daca la celelate schimbai max pana in 2000-2500 la CX te ducea linistit la 3000.
PSA a avut tot timpul motoare care mergea linistit mai turatesi care se pare ca au rezistat mai bine decat alte motoare diesel
Ideea este ca la noua generatie de motoare este bine sa mergi mai turat ex am un P407 2,0 HDI si la inceput mergeam ceva mai subturat si schimbam pe 2500 rot/min , rezultatul la fiecare 6000 de km sitemul de depoluare era scos din fct mai precis colmatat( tineti cont ca la noul C5 motorul este asemanator cu cel de pe P407) , dupa lungi discutii cu cei de la Service( penibile) dar mai ales cu alti posesori de 407 rezultatul a fost cresterea turatie la care schimbam viteza si astfel FAP-ul nu s-a mai colmatat.
Faceti diferenta de asemenea intre turatia la care schimbai la CX TRD si masinile din generatia ei si concluzia daca la celelate schimbai max pana in 2000-2500 la CX te ducea linistit la 3000.
PSA a avut tot timpul motoare care mergea linistit mai turatesi care se pare ca au rezistat mai bine decat alte motoare diesel
DanCld a zis :
Din câte ştiam eu, 1.4 HDI 70cp are turbină cu geometrie fixă, iar modelul 1.4 HDI 16v 90cp o are cu geometrie variabilă (de aici şi cp ĂŽn plus). De asemenea, HDI-urile mai noi au toate turbină cu geometrie variabilă.
Dar intercooler ? nu zice nimeni nimic despre el ? este pe Citroen ?
altceva 1.4 Hdi are 8v iar 1.6 Hdi are 16 v ?
Merci ![/img][/code][/quote]
Din câte ştiam eu, 1.4 HDI 70cp are turbină cu geometrie fixă, iar modelul 1.4 HDI 16v 90cp o are cu geometrie variabilă (de aici şi cp ĂŽn plus). De asemenea, HDI-urile mai noi au toate turbină cu geometrie variabilă.
Dar intercooler ? nu zice nimeni nimic despre el ? este pe Citroen ?
altceva 1.4 Hdi are 8v iar 1.6 Hdi are 16 v ?
Merci ![/img][/code][/quote]
dupa 1 an si jumatate, trezesc la viata acest topic. 
Stiu ca voi ati vb in principal de 1.4 HDI de 70 de cai; eu am de 1.4 HDI 16V 92 de cai. nu conteaza chiar foarte mult asta.
Ce conteaza este ca eu nu am reusit sa ma lamuresc si hai sa va spun cum mi se pare mie:
1. Daca schimbi pana in 2000 e clar ca nu faci altceva decat sa mergi cu un consum mic si nici pt motor nu cred ca e cel mai bine.
2. Daca schimbi undeva la 2500 (chiar 3000 in depasiri, daca e cazul) masina se simte mai bine. Aici mentionez ceva ce se intampla la mine , nu stiu daca e cazul si la motorul de 70 de cai : mi se pare ca are etaje mari cutia, si deci daca eu "cad" sub 2000 de ture, mai am de asteptat pana intra "puterea turbinei". Astfel, ca sa cada in 2000, tb sa schimb pe la 2700.
3. Daca schimbi numai in jur de 3000, si in oras, omori masina degeaba.
In concluzie, mie mi se pare ca la buburuza mea cel mai bun regim de mers e cam asa:
trecere din tr in tr | viteza | turatie aprox
1->2 - 20-25 kmh | 1500-2000 rot
2->3 - 40 kmh | 2400 rot
3->4 - 65 in oras/ 75-80 in depasiri | 2300/2600 rot
4->5 - 85-90 in oras/ 110-120 in depasiri | 2400/2700 rot
in marsarier cuplez la0 kmh :P
Dintre toate stilurile de mers, asta mi se potriveste mie ca feeling cel mai bine.
Astept va rog pareri de la voi, daca vi se pare bine sau nu. Este adevarat ca modelul de 92 de cai 1.4 este cam rar la noi in tara

Stiu ca voi ati vb in principal de 1.4 HDI de 70 de cai; eu am de 1.4 HDI 16V 92 de cai. nu conteaza chiar foarte mult asta.
Ce conteaza este ca eu nu am reusit sa ma lamuresc si hai sa va spun cum mi se pare mie:
1. Daca schimbi pana in 2000 e clar ca nu faci altceva decat sa mergi cu un consum mic si nici pt motor nu cred ca e cel mai bine.
2. Daca schimbi undeva la 2500 (chiar 3000 in depasiri, daca e cazul) masina se simte mai bine. Aici mentionez ceva ce se intampla la mine , nu stiu daca e cazul si la motorul de 70 de cai : mi se pare ca are etaje mari cutia, si deci daca eu "cad" sub 2000 de ture, mai am de asteptat pana intra "puterea turbinei". Astfel, ca sa cada in 2000, tb sa schimb pe la 2700.
3. Daca schimbi numai in jur de 3000, si in oras, omori masina degeaba.
In concluzie, mie mi se pare ca la buburuza mea cel mai bun regim de mers e cam asa:
trecere din tr in tr | viteza | turatie aprox
1->2 - 20-25 kmh | 1500-2000 rot
2->3 - 40 kmh | 2400 rot
3->4 - 65 in oras/ 75-80 in depasiri | 2300/2600 rot
4->5 - 85-90 in oras/ 110-120 in depasiri | 2400/2700 rot
in marsarier cuplez la0 kmh :P
Dintre toate stilurile de mers, asta mi se potriveste mie ca feeling cel mai bine.
Astept va rog pareri de la voi, daca vi se pare bine sau nu. Este adevarat ca modelul de 92 de cai 1.4 este cam rar la noi in tara

B25BUY scrie:DanCld a zis :
Din câte ºtiam eu, 1.4 HDI 70cp are turbinã cu geometrie fixã, iar modelul 1.4 HDI 16v 90cp o are cu geometrie variabilã (de aici ºi cp În plus). De asemenea, HDI-urile mai noi au toate turbinã cu geometrie variabilã.
Dar intercooler ? nu zice nimeni nimic despre el ? este pe Citroen ?
altceva 1.4 Hdi are 8v iar 1.6 Hdi are 16 v ?
Merci !
difernta e data si de o curba de injectie diferita, un asa zis tunning de fabrica...
alphie scrie:dupa 1 an si jumatate, trezesc la viata acest topic. :lol:
Stiu ca voi ati vb in principal de 1.4 HDI de 70 de cai; eu am de 1.4 HDI 16V 92 de cai. nu conteaza chiar foarte mult asta.
Ce conteaza este ca eu nu am reusit sa ma lamuresc si hai sa va spun cum mi se pare mie:
1. Daca schimbi pana in 2000 e clar ca nu faci altceva decat sa mergi cu un consum mic si nici pt motor nu cred ca e cel mai bine.
2. Daca schimbi undeva la 2500 (chiar 3000 in depasiri, daca e cazul) masina se simte mai bine. Aici mentionez ceva ce se intampla la mine , nu stiu daca e cazul si la motorul de 70 de cai : mi se pare ca are etaje mari cutia, si deci daca eu "cad" sub 2000 de ture, mai am de asteptat pana intra "puterea turbinei". Astfel, ca sa cada in 2000, tb sa schimb pe la 2700.
3. Daca schimbi numai in jur de 3000, si in oras, omori masina degeaba.
In concluzie, mie mi se pare ca la buburuza mea cel mai bun regim de mers e cam asa:
trecere din tr in tr | viteza | turatie aprox
1->2 - 20-25 kmh | 1500-2000 rot
2->3 - 40 kmh | 2400 rot
3->4 - 65 in oras/ 75-80 in depasiri | 2300/2600 rot
4->5 - 85-90 in oras/ 110-120 in depasiri | 2400/2700 rot
in marsarier cuplez la0 kmh :P
Dintre toate stilurile de mers, asta mi se potriveste mie ca feeling cel mai bine.
Astept va rog pareri de la voi, daca vi se pare bine sau nu. Este adevarat ca modelul de 92 de cai 1.4 este cam rar la noi in tara :(
Nu are rost sa schimbi treptele sub 3000 de ture.
Motorul trage bine merci pina la 4000...
sub 2000 la acest motor e cam aiurea sa schimbi treptele ca la turatia asta motorul e tare puturos, oarecum normal avind in vedere cilindreea.
Peste 2000 insa e super!
Ai dreptate doar partial.
De acolo INCEPE cuplul maxim!
Dieselurile au un plafon destul de lung pina cind cuplul incepe sa coboare...
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO