Cauciucuri si problemele lor

Forum de discutii generale despre Citroen Xsara. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Cauciucuri si problemele lor

Mesajde adytzu » Vin 01-Iul-2005 20:15

Am si eu o intrebare. Sotia a reusit "sa prinda" un surub in roata saptamana asta (n-o acuz pentru asta, se putea intampla oricui) si, ca sa se invete cu greul, am trimis-o la vulcanizare. Surubul avea cam 2,5cm lungime si 3mm diametru si, din cate am inteles de la sotie patrunsese prin "carnea" cauciucului, nu printre rizuri (a zis ca atunci cand l-a scos a inceput sa fasaie si ala de acolo a pus degetul, deci, daca era intre rizuri nu mai pote astupa gaura cu degetul).
Problema mea e ca aia de la vulcanizare i-au pus doar un dop (sotia zice ca au bagat nu stiu ce betisoare ca o plastelina), nu au dat jos cauciucul de pe janta ca sa-i puna petec pe partea cealalta.
Pot avea incredere in asa ceva? Ce sanse am sa fac o pana la drum lung, mai ales daca merg mai tare si se incalzesc gumele?
Ar fi mai bine sa-mi pun rezerva (care e buna) si sa-l trec pe asta pe post de rezerva?
E vorba de un Michelin Pilot Primacy care e in jur de 6mil la magazin.

Avatar utilizator
Wolfman
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Dum 26-Iun-2005 11:51
Localitate: Bacau

Mesajde Wolfman » Vin 01-Iul-2005 20:56

Parerea mea-i ca cel mult pe spate merita lasat, dar daca rezerva este cel putin comparabila cu cel gaurit, fa rocada si pune rezerva in locul lui...
Naspa cu penele astea, eu am bafta, n-am facut o pana din '96, cu toate ca de-atunci am parcurs peste 150k km si am tocit mai multe randuri de gume.

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Vin 01-Iul-2005 21:08

Pai rezerva e nou, nouta (adica nu a fost folosita niciodata, mai precis).

Avatar utilizator
Wolfman
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Dum 26-Iun-2005 11:51
Localitate: Bacau

Mesajde Wolfman » Vin 01-Iul-2005 21:16

Presupunand ca e acelasi tip cu celelalte, e de preferat sa pui pe spate rezerva.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 01-Iul-2005 21:17

Inseamna ca a nimerit la o vulcanizare mai spalata :mrgreen:
Penele la anvelopele "tubeless" asa ar trebui facute, nu cu petic lipit la cald pe interior.
Nu-ti face griji, daca dopul a fost lipit corespunzator va tine cat cauciucul.

Avatar utilizator
Costin
pasionat
Mesaje: 148
Membru din: Vin 09-Ian-2004 12:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde Costin » Sâm 02-Iul-2005 07:11

Nu vreau sa-ti cobesc, dar pt orice eventualitate, eu am luat de la IPSO cu 10.700.000 doua bucati, la ATS fiind peste 6.000.000 bucata.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Sâm 02-Iul-2005 08:08

Adytzu, in cel mai nefericit caz, pune rezerva la lucru si trece anvelopa perforata pe post de rezerva, asta presupunind ca pe moment ai o jena financiara. Apoi iti poti lua un cauciuc SH pentru rezerva.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 02-Iul-2005 09:34

Catalin are dreptate, nu se mai folosesc petece calde, acum se baga niste pene de cauciuc care expandeaza in cauciucul tau. Tin foarte bine, eu n-am facut nici o pana peste astfel de "reparatii".

Avatar utilizator
Lucian T
Stapanul Uleiului
Mesaje: 174
Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
Localitate: Bucuresti
Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986

Mesajde Lucian T » Sâm 02-Iul-2005 15:27

Sunt peste 10 ani de cand folosesc anvelope "tubeless" la toate masinile pe care le-am avut. De cand a aparut metoda cu dopul care prin topire se omogenizeaza cu materialul anvelopei am aruncat cauciucuri din orice alt motiv decat acela ca ar fi cedat reparatia. Singurul caz in care nu tine este acela in care gaura formata este tangenta cu calea de rulare si meseriasul de la vulcanizare introduce scula cu dopul perpendicular pe gaura neavand cum sa ghiceasca traseul atipic al acesteia.
Peticele puse pe interior, dezechilibreaza cauciucul acesta isi schimba forma si, in timp, cedeaza prematur.
Subscriu la sfaturile lui paco si wld in ideea ca poti sa stai linistit.

______________
CX 20 TRE, 1986

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Sâm 02-Iul-2005 16:11

Pai asta e: ca nu stiu daca dopul respectiv a fost aplicat la cald. Nevasta-mea nu a stiut sa-mi spuna decat ca i-a vazut bagand nu'ce betisoare ca de plastelina in gaura si apoi abagat cauciucul intr-o baie cu lichid.
Pentru mai multa siguranta, am sa-i pun luni rezerva ca si asa se strica stand acolo sub masina.
Daca rezerva e noua (adica nu a fost folosita niciodata, dar are totusi 3 ani), e nevoie sa fac o verificare a geometriei rotilor dupa ce o montez?
Ma gandesc ca celelalte 3 sunt totusi mai uzate decat rezerva si sa nu "traga" masina intr-o parte.

De fapt, asta a fost o nelamurire a mea din totdeauna: ce fac daca am pana?
Schimb doar cauciucul ala sau schimb perechea?
Bineinteles ca cei cu venituri mai reduse vor spune ca tre' sa fiu nebun ca sa schimb perechea, dar pentru mine e mai importanta siguranta decat banii.
Apropo, mai am un cauciuc nou nout pe care l-am taiat in prima luna cand am luat masina, deci acum 3 ani. A fost vulcanizat, dar l-am dat deoparte si am folosit rezerva. Il am si acum, dar partea proasta e ca acela a fost taiat pe lateral. Noroc ca acela mi l-au decontat cei de la CASCO, pentru ca pana a survenit in urma evitarii unui idiot si am avut constatarea de la Politie.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Sâm 02-Iul-2005 17:43

Firicelele acele ca o plastelina sunt suvite de cauciuc natural.Asa cum a spus si lucian capetele acestora care raman afara sunt arse(li se da foc).
Peticele cand se vulcanizeaza se pun pe interior , deci trebuia sa se dea cauciucul jos de pe janta.
In manual gasesti modul in care se "roteste" si rezerva pe masina astfel ca toate rotile(5 buc) sa aiba aceeasi uzura in timp;numai daca ai rezerva o roata normala.
Pt. cauciucul ala taiat pe lateral...cunosti pe cineva cu caruta?Acolo ii este locul de acum. :wink:

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Sâm 02-Iul-2005 18:19

In care manual? Al masinii? Nu am gasit asa ceva.

Referitor la solutia ta: parca si vad o caruta "incaltata" cu Michelin Pilot Primacy 195/55 R15. :lol:

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Sâm 02-Iul-2005 19:13

Stiu ce e dureros dar este sanatos.
In mai toate manualele dau ordinea de rotire a rotilor cu rezerva...poate ai rezerva din aceea ingusta adica numai pt. distante scurte.

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Sâm 02-Iul-2005 19:35

NU, e rezerva normala si, crede-ma, nu am gasit nimic in manual referitor la asta.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Sâm 02-Iul-2005 19:43

Te cred ca nici eu nu am mai gasit schema la astea mai noi.
La cx(cred ca e valabila pt. toate) cam asa ar trebui:
http://autos.groups.yahoo.com/group/citroenro/files/


Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot