Cauciucuri si problemele lor
Moderator: Echipa Tehnica
Cauciucuri si problemele lor
Am si eu o intrebare. Sotia a reusit "sa prinda" un surub in roata saptamana asta (n-o acuz pentru asta, se putea intampla oricui) si, ca sa se invete cu greul, am trimis-o la vulcanizare. Surubul avea cam 2,5cm lungime si 3mm diametru si, din cate am inteles de la sotie patrunsese prin "carnea" cauciucului, nu printre rizuri (a zis ca atunci cand l-a scos a inceput sa fasaie si ala de acolo a pus degetul, deci, daca era intre rizuri nu mai pote astupa gaura cu degetul).
Problema mea e ca aia de la vulcanizare i-au pus doar un dop (sotia zice ca au bagat nu stiu ce betisoare ca o plastelina), nu au dat jos cauciucul de pe janta ca sa-i puna petec pe partea cealalta.
Pot avea incredere in asa ceva? Ce sanse am sa fac o pana la drum lung, mai ales daca merg mai tare si se incalzesc gumele?
Ar fi mai bine sa-mi pun rezerva (care e buna) si sa-l trec pe asta pe post de rezerva?
E vorba de un Michelin Pilot Primacy care e in jur de 6mil la magazin.
Problema mea e ca aia de la vulcanizare i-au pus doar un dop (sotia zice ca au bagat nu stiu ce betisoare ca o plastelina), nu au dat jos cauciucul de pe janta ca sa-i puna petec pe partea cealalta.
Pot avea incredere in asa ceva? Ce sanse am sa fac o pana la drum lung, mai ales daca merg mai tare si se incalzesc gumele?
Ar fi mai bine sa-mi pun rezerva (care e buna) si sa-l trec pe asta pe post de rezerva?
E vorba de un Michelin Pilot Primacy care e in jur de 6mil la magazin.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Adytzu, in cel mai nefericit caz, pune rezerva la lucru si trece anvelopa perforata pe post de rezerva, asta presupunind ca pe moment ai o jena financiara. Apoi iti poti lua un cauciuc SH pentru rezerva.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
Sunt peste 10 ani de cand folosesc anvelope "tubeless" la toate masinile pe care le-am avut. De cand a aparut metoda cu dopul care prin topire se omogenizeaza cu materialul anvelopei am aruncat cauciucuri din orice alt motiv decat acela ca ar fi cedat reparatia. Singurul caz in care nu tine este acela in care gaura formata este tangenta cu calea de rulare si meseriasul de la vulcanizare introduce scula cu dopul perpendicular pe gaura neavand cum sa ghiceasca traseul atipic al acesteia.
Peticele puse pe interior, dezechilibreaza cauciucul acesta isi schimba forma si, in timp, cedeaza prematur.
Subscriu la sfaturile lui paco si wld in ideea ca poti sa stai linistit.
______________
CX 20 TRE, 1986
Peticele puse pe interior, dezechilibreaza cauciucul acesta isi schimba forma si, in timp, cedeaza prematur.
Subscriu la sfaturile lui paco si wld in ideea ca poti sa stai linistit.
______________
CX 20 TRE, 1986
Pai asta e: ca nu stiu daca dopul respectiv a fost aplicat la cald. Nevasta-mea nu a stiut sa-mi spuna decat ca i-a vazut bagand nu'ce betisoare ca de plastelina in gaura si apoi abagat cauciucul intr-o baie cu lichid.
Pentru mai multa siguranta, am sa-i pun luni rezerva ca si asa se strica stand acolo sub masina.
Daca rezerva e noua (adica nu a fost folosita niciodata, dar are totusi 3 ani), e nevoie sa fac o verificare a geometriei rotilor dupa ce o montez?
Ma gandesc ca celelalte 3 sunt totusi mai uzate decat rezerva si sa nu "traga" masina intr-o parte.
De fapt, asta a fost o nelamurire a mea din totdeauna: ce fac daca am pana?
Schimb doar cauciucul ala sau schimb perechea?
Bineinteles ca cei cu venituri mai reduse vor spune ca tre' sa fiu nebun ca sa schimb perechea, dar pentru mine e mai importanta siguranta decat banii.
Apropo, mai am un cauciuc nou nout pe care l-am taiat in prima luna cand am luat masina, deci acum 3 ani. A fost vulcanizat, dar l-am dat deoparte si am folosit rezerva. Il am si acum, dar partea proasta e ca acela a fost taiat pe lateral. Noroc ca acela mi l-au decontat cei de la CASCO, pentru ca pana a survenit in urma evitarii unui idiot si am avut constatarea de la Politie.
Pentru mai multa siguranta, am sa-i pun luni rezerva ca si asa se strica stand acolo sub masina.
Daca rezerva e noua (adica nu a fost folosita niciodata, dar are totusi 3 ani), e nevoie sa fac o verificare a geometriei rotilor dupa ce o montez?
Ma gandesc ca celelalte 3 sunt totusi mai uzate decat rezerva si sa nu "traga" masina intr-o parte.
De fapt, asta a fost o nelamurire a mea din totdeauna: ce fac daca am pana?
Schimb doar cauciucul ala sau schimb perechea?
Bineinteles ca cei cu venituri mai reduse vor spune ca tre' sa fiu nebun ca sa schimb perechea, dar pentru mine e mai importanta siguranta decat banii.
Apropo, mai am un cauciuc nou nout pe care l-am taiat in prima luna cand am luat masina, deci acum 3 ani. A fost vulcanizat, dar l-am dat deoparte si am folosit rezerva. Il am si acum, dar partea proasta e ca acela a fost taiat pe lateral. Noroc ca acela mi l-au decontat cei de la CASCO, pentru ca pana a survenit in urma evitarii unui idiot si am avut constatarea de la Politie.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Firicelele acele ca o plastelina sunt suvite de cauciuc natural.Asa cum a spus si lucian capetele acestora care raman afara sunt arse(li se da foc).
Peticele cand se vulcanizeaza se pun pe interior , deci trebuia sa se dea cauciucul jos de pe janta.
In manual gasesti modul in care se "roteste" si rezerva pe masina astfel ca toate rotile(5 buc) sa aiba aceeasi uzura in timp;numai daca ai rezerva o roata normala.
Pt. cauciucul ala taiat pe lateral...cunosti pe cineva cu caruta?Acolo ii este locul de acum.
Peticele cand se vulcanizeaza se pun pe interior , deci trebuia sa se dea cauciucul jos de pe janta.
In manual gasesti modul in care se "roteste" si rezerva pe masina astfel ca toate rotile(5 buc) sa aiba aceeasi uzura in timp;numai daca ai rezerva o roata normala.
Pt. cauciucul ala taiat pe lateral...cunosti pe cineva cu caruta?Acolo ii este locul de acum.

- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Te cred ca nici eu nu am mai gasit schema la astea mai noi.
La cx(cred ca e valabila pt. toate) cam asa ar trebui:
http://autos.groups.yahoo.com/group/citroenro/files/
La cx(cred ca e valabila pt. toate) cam asa ar trebui:
http://autos.groups.yahoo.com/group/citroenro/files/
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot