intr-adevar avem rata mortalitatii cea mai mare din UE (nemaivorbind de tari supercivilizate gen germania sau anglia). dar acesta nu este un exemplu relevant in privinta asigurarilor CASCO. Un sofer suficient de inconstient incat sa depasasca intr-o curba cu vizibilitate 0 de exemplu nu se gandeste ca poate face un accident si va repara masina pe CASCO, pt ca daca ar lua in calcul accidentul ar lua in calcul si cimitirul si atunci ar sta cuminte.

aici ar trebui sa intervina politia care in loc sa stea ca ULTIMII JEGOSI la panda cu radarul pe drumuri drepte si cu doua benzi pe sens (e doar un exemplu), ar putea sa isi faca datoria asa cum trebuie, sa fie preznti in locurile cu risc crescut de accidente, sa ia carnete pt depasiri neregulamentare, intoarceri pe linie continua etc. (adica chestiile care ne pun cu adevarat viata in pericol)
in rest nicum, celelalte exemple pe care le-ai dat legat de accidentele fara victime si intelegerile dintre soferi, perfect adevarat! si problema pe care o dezbatem, adica CASCO de acolo provine. am auzit de baieti care se ocupa cu producerea de daune totale de exemplu, contra cost bineinteles, un fel de crashtest-dummies umane la cererea proprietarului care vrea sa-si recupereze banii pe masina... deci , ce mai e de zis?!?!....iar baietii de la asigurari care incheie polite CASCO pentru masini DUPA ce au fost lovite...alta belea (problema e deci si din interior)