Salutari !
Stie cineva,care sa fie in domeniu, daca este mai bine sau mai rau, sa schimbam bujiile prevazute de producator, cu altele asemanatoare dar cu aprindere multipoint?
asta in ideea ca poate, la momentul fabricatiei masinii, nu erau astfel de bujii.
si , de asemenea, cat de adevarat este ca scade si consumul (cu cca. 10-15% dupa unii) , prin inlocuirea cu astfel de bujii.Ma refer la cele Bosch , in 3 sau 4 puncte.
Bujii
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
la fordul meu am incercat exact acelasi "artificiu"... am montat o super bujie (nu spui nume...bujie importanta) cu 4 pini, multispark si alte chestii "tari" s-a dovedit a fi o pierdere totala de bani. nu au avut nici un efect pozitiv dimpotriva chiar mergeau mai prost decat cele vechi (conform catalogului erau echivalente cu bujiile originale de pe motor)
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Poti sa ii pui bujie cu n puncte, scinteia o da tot intr-un singur punct, ala care e mai aproape de electrod. Bujiile astea au doar avanatajul ca le urmaresti mai rar, caci daca se indeparteaza un punct, va fi altul mai aproape de electrod si da ala scinteia la o distanta presupusa optima.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
din experienta nu pot sa spun, dar de la o groaza de mecanici (de la renault, dacia, vw, mecanici de service si obisnuiti "de garaj") am auzit ideea ca acele bujii germane care incep cu "Bo..." si se termina cu "...sch"
nu ar fi bune. o fi adevarat sau nu, partea a doua.
oricum daca era atat de simplu sa imbunatatesti economia de carburant sau performantele cu o bujie cu mai multe capete nu se mai chinuia Alfa Romeo sa monteze 2 bujii pe piston (TwinSpark).

oricum daca era atat de simplu sa imbunatatesti economia de carburant sau performantele cu o bujie cu mai multe capete nu se mai chinuia Alfa Romeo sa monteze 2 bujii pe piston (TwinSpark).
apropo de asta, uitati-va aici: http://youtube.com/watch?v=Jw4aXxrK7xE& ... ed&search=
am vazut un filmuletz cu unul care schimba bujiile si inainte sa le monteze pe cele noi a folosit o substanta dintr-un plic (lichid sau praf, nu am putut sa vad) cu care a uns filetul si partea ceramica pt o deschidere mai usoara la urmatorul schimb, ca sa nu se sudeze de chiulasa.aveti idee ce e aia?
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
si ca tot suntem la capitolul "bujii si ce fac ele bun pentru motorul nostru" iata ce spune un tip despre montajul lor... http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible_pg2.html
@xenon pe site-ul mai sus mentionat se aminteste ceva de "copperslip" care banuiesc ca este un gen de vaselina pe baza de cupru (rezistenta la temperatura). personal eu am folosit cu succes lichidul de frana care are proprietati penetrante si antiaderente
@xenon pe site-ul mai sus mentionat se aminteste ceva de "copperslip" care banuiesc ca este un gen de vaselina pe baza de cupru (rezistenta la temperatura). personal eu am folosit cu succes lichidul de frana care are proprietati penetrante si antiaderente
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Pot sa va confirm ca bujiile BOSCH sint execrabile. La mine au tinut putin peste 10.000.
Nu faceti experimente cu diverse "prafuri" sa nu obtineti rezultate contrare. Eu desfac bujille o data pe an si nu am avut probleme niciodata pina acum.
Nu faceti experimente cu diverse "prafuri" sa nu obtineti rezultate contrare. Eu desfac bujille o data pe an si nu am avut probleme niciodata pina acum.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- gabi caragea
- pasionat
- Mesaje: 531
- Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
- Localitate: bucuresti
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst