Problema sau nu

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

tibi_m_77
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Joi 23-Aug-2007 20:23
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen C5 III Tourer, Exclusive, HDi163

Problema sau nu

Mesajde tibi_m_77 » Dum 16-Sep-2007 13:51

Salut! am si eu 2 probleme, prima e ca aproximativ cu 2 saptamani in urma am curatat sita din rezervorul de LHM si de atunci am observat ceva ciudat, 3-4 zile masina nu se mai lasa jos decat dupa 10-15 ore, dupa 5 zile a inceput sa coboare spatele cam dupa 15-20 minute si a doua problema e ca dupa ce pornesc masina se ridica greu spatele cam dupa 40-60 secunde si becul stop sta aprins aproximativ inca 10 sec dupa ce masina e ridicata la normal. este normal sa se intample asa?

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 16-Sep-2007 16:03

1. Nu se mai lasa jos decat dupa mai multe ore pentru ca a prins aer in sistem. dupa cateva zile, aerul a iesit.
2.Spatele iti coboara dupa 15-20 de minute din mai multe posibile cauze. una ar fi ca ai pompa de frana uzata (foarte probabil); o alta varianta ar fi uzura excesiva a cilindrilor spate, in general pierderi de presiune in sistem.
3. se ridica greu masina pentru ca ai ceva pierderi in sistem si ar mai fi si varianta ca pompa hidraulica nu iti da destula presiune. Daca ai servodirectie, timpul de asteptare este mai mare un pic, pentru ca trebuie sa faca presiune si in pistonul hidraulica care iti asista directia.
4. se stinge becul dupa 10 secunde dupa ce masina e sus - relativ normal, pentru ca doar dupa ce masina e sus isi poate forma presiunea optima de functionare a intregului sistem. becul se aprinde cand in vana de securitate presiunea este scazuta.
5. Nu, teoretic nu este normal, dar la majoritatea bx-urilor se intampla chestia asta, din cauza uzurii.

Sfat: daca ai servo si vrei sa se ridice masina mai repede, invarte volanul maxim stanga si tine-l in tensiune asa pana masina e sus. Vei simti ca masina se ridica mai repede si becurile se sting mai repede.

PS: prin pompa de frana ma refeream la dozator
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Re: Problema sau nu

Mesajde nicum » Lun 17-Sep-2007 10:51

tibi_m_77 scrie:Salut! am si eu 2 probleme, prima e ca aproximativ cu 2 saptamani in urma am curatat sita din rezervorul de LHM si de atunci am observat ceva ciudat, 3-4 zile masina nu se mai lasa jos decat dupa 10-15 ore, dupa 5 zile a inceput sa coboare spatele cam dupa 15-20 minute si a doua problema e ca dupa ce pornesc masina se ridica greu spatele cam dupa 40-60 secunde si becul stop sta aprins aproximativ inca 10 sec dupa ce masina e ridicata la normal. este normal sa se intample asa?


Dupa ce umbli la hidraulica, asa se intimpla: 3 zile sta sus. Nu e normal ca becul sa fie aprins 10 secunde dupa ce masina se stabilizeaza. Verifica nivelul de LHM. Tb sa fie intre cele 2 linii rosii, cu masina ridicata la maxim.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

tibi_m_77
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Joi 23-Aug-2007 20:23
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen C5 III Tourer, Exclusive, HDi163

Mesajde tibi_m_77 » Mar 18-Sep-2007 19:12

Nivelul l-am verificat si e ok si nu am servo, dar e ciudat ca nu mai tacane disjunctorul deloc oricum nu mai tacane de cateva luni, pana acum becul mi se stingea inainte de ce incepea sa se ridice,
o sa incerc sa schimb dozatorul ca mai am unul+inca unul pe o masina.
Cum pot sa sa le verific cat sunt de bune daca nu sunt montate pe masina?

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

a

Mesajde sandor mihai » Mar 18-Sep-2007 22:16

s-ar putea sa nu fi strins surubul cu cap de 12 suficient si din cauza asta conjunctorul nu mai tacane.sau e foarte uzat.ideea e ca nu se mai atinge presiunea dee 160 bari la care pompa e decuplata.dozatorul nu poate fi cauza,ar insemna ca tot ce baga pompa se intoarce pe cele 2 retururi(relativ mici) ceea ce nu e posibil.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 19-Sep-2007 16:28

tibi_m_77 scrie:Cum pot sa sa le verific cat sunt de bune daca nu sunt montate pe masina?


Se masoara pe banc. Pierderea de presiune tb sa fie mai mica de 10 bari in 3 minute.
@sandor mihai: surubul ala se stringe "la mina", nu e nevoie sa il stringi cit se poate de tare. Etanseizarea se face de catre bila din spatele surubului, nu de surub in sine. Presiunea nominala de lucru e intre 170 (disjunctia) si 145 de bari (conjunctia). Cu timpul valorile astea scad.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

a

Mesajde sandor mihai » Vin 21-Sep-2007 22:48

am zis ca surubul cap 12 poate fi destrins pt.ca in 14 ani de cind repar bx-uri am dat de "defectul"asta.si, o sa rizi , am intilnit chiar o bila care nu mai era rotunda si nu mai etansa.am crezut ca e praf conjunctorul ,si numai intimplarea a facut sa vad bila uzata.
deci, cind pompa baga continuu si conjunctorul nu mai tacane si pe deasupra masina nu are servodirectie defectul e clar:conjunctorul SI IN NICI UN CAZ ALTA PIESA pt. ca ar arunca instant retururile de la piesa respectiva.hai sa zicem totusi ca dozatorul ar putea fi singura piesa ale carui retururi fiind 2 ar putea suporta debitul urias care ar face ca in conjunctor sa nu se mai atinga presiunea de decuplare a pompei.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo